EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door fortissimo » za 23 dec 2017 20:20

Al een paar jaar gebruik ik de EZ Hotspot Extender V3 (ENS202-EZ) op de camping om het, vaak zwakke, WiFi-signaal daar te versterken. Onlangs kreeg ik de mogelijkheid om de nieuwste versie de EZ Wi-Fi V4XXL en V4Lite te testen.
Deze versies zijn nog niet te koop en zijn voorzien van de nieuwste versie van hun software (v4.12) die momenteel nog niet te downloaden is.

Ook al ga ik binnenkort nog niet kamperen, toch heb ik beide apparaten al even getest.
Het leuke hiervan was ook dat er geen enkele documentatie bij de apparaten meegeleverd was. Dit is met opzet gedaan omdat ik het product test en zodat men dan kan zien of dingen eenvoudig genoeg zijn. Veel vragen zijn beantwoord door op hun site te kijken waar heel veel uitleg in woord en beeld te vinden is. Nadeel hiervan is natuurlijk wel dat je dit al een keer thuis moet hebben gedaan voordat je de apparatuur op de camping in gebruik wilt nemen.

Ik heb getest met een Samsung Galaxy S8+ met Android 7.0 en met een iPhone 5S met iOS 11.

Informatie die ik van de leverancier heb mogen ontvangen (door mijzelf vertaald).
De V4Lite is een mini versie van de V4.
De V4Lite heeft echter niet het hoge draadloos bereik als de V4 aangezien de V4Lite slechts 20 dBM +/- 1 TX power en ingebouwde 2 dBI patch-antenne. De V4Lite is niet bedoelt als vervanging voor de V4.
Echter, in situaties waar de V4 niet gebruikt kan worden, zall de V4Lite overwinnen. Bijvoorbeeld in je zak omdat het half zo groot is als een creditcard en stroom kan ontvangen van een 5V powerbank.
Als je de V4’s ontvangt, zal je begrijpen waarom de V4 de V3 voorbij gestreefd is.
Je kan eenvoudig je iPhone of Android tetheren als er geen publieke hotspot is. Aangezien sinds juni 2017 roamingkosten zijn afgeschaft is 3G/4G-data een populaire optie geworden om te internetten. Zeker met aanbieders die onbeperkt of 10 G data per maand buiten Nederland aanbieden.
We hebben in 2017 ook de trend zien ontstaan dat mensen privé internet (niet gevogld door hun ISP) wilden hebben of dat ze lokale TV-streams wilden volgen als zij in het buitenland waren. Met de V4-familie (vanaf firmware versie 4.12) zal dit eenvoudig mogelijk zijn.
De beetje meer avontuurlijk aangelegde gebruiker kan eenvoudig een verbinding op kunnen zetten met een OpenVPN server thuis.


Onderstaand is specifiek voor de V4Lite
  • De V4Lite is niet bedoelt om de V4 te vervangen omdat deze hier niet aan kan toppen qua draadloze kwaliteit en mogelijkheden.
  • De V4Lite is goed als er geen 12V DC of 220-240V AC aanwezig omdatg je een 5V DC powerbank of 5V USB-poort kan gebruiken voor de stroomvoorziening.
    • met 5V DC 8000mAh kan de V4Lite voor 14~16 uur werken in repeater modus
    • met 5V DC 8000mAh kan de V4Lite voor 7~8 uur werken als er een 3G/4G dongle of telefoon wordt gebruikt voor tethering (en als de telefoon zelf niet opgeladen wordt via de powerbank)
  • De V4Lite is kleiner dan een creditcard en kan handig in je zakken meegenomen worden als je de caravan verlaat en de V3 of V4 niet met je mee kan nemen.
  • De V4Lite & V4 hebben nu Click-Only easy OpenVPN client om te verbinden met je voorkerusserver en elk lid kan direct lokale TV programma’s bekijken of privé browsen
  • Met een extra V4Lite of V4 kan je eenvoudig een OpenVPN Server thuis installeren met Click-Only easy OpenVPN server. Hiermee kan je lokale TV (van thuis) bekijken terwijl je in het buitenland zit.



Ik zal hieronder een korte beschrijving geven van de V4Lite, de V4XXL en de software versie 4.12.
Aangezien de software op beide apparaten staat, zal ik deze daar dus niet beschrijven.

V4Lite
Inhoud van de verpakking:
1x V4Lite
1x USB-A naar USB-micro kabel

Afmetingen ca 63x44x18 mm.
Gewicht ca 31 gram.
De behuizing ziet er mooi uit, afgeronde hoeken en bolle bovenkant met daarin de naam verwerkt.
De behuizing voelt niet echt stevig aan.
Het geheel is wel lekker licht.

Aansluitingen
Alle zijkanten van de V4Lite zijn in gebruik.
1x WAN
1x USB-micro

1x USB-A

1x LAN
1x resetknop

1x status-LED

De WAN-aansluiting kan gebruikt worden om de V4Lite aan een bedraad netwerk te koppelen.
De LAN-aansluiting kan gebruikt worden om een apparaat via UTP-kabel aan te sluiten zodat ook deze gebruik kan maken van het netwerk dat de V4Lite gebruikt. Je zou hiermee een niet-WiFi-geschikt apparaat dus ook aan een draadloos netwerk kunnen hangen.

De USB-A aansluiting kan gebruikt worden voor een 3G/4G dongle of voor het aansluiten van je iPhone of Android-toestel zodat je via dat toestel internet kan gaan aanbieden.

Het is jammer dat er voor een USB-micro aansluiting gekozen is voor de stroomvoorziening. In deze tijd zou er direct voor USB-C gekozen kunnen worden.

Van mij had de bovenkant plat mogen zijn, net zoals de onderkant.
Ook mag de zijkant glad zijn en niet het idee van een deksel dat over een doos gaat.
Hierdoor wordt het apparaat net iets compacter en is het makkelijker om deze ergens in te stoppen om mee te nemen.

Ik vind het een goede keus dat er geen adapter meegeleverd is voor het aansluiten van de USB-kabel. Dat komt overeen met de reden waarom USB-micro ooit als standaard is ingevoerd voor het opladen van mobiele toestellen. Minder losse stekkers bij de diverse producten.
Aangezien de V4Lite ook geschikt is voor opladen via een powerbank zou deze stekker voor sommigen zelfs overbodig kunnen zijn.

Na het aansluiten van de V4Lite op stroom was deze vrij snel te vinden en kon ik deze instellen.
Onderop de V4Lite zit een sticker met daarop de standaard gegevens voor SSID en wachtwoord. Ook staat er een korte instructie over het resetten en het adres voor het configuratiescherm.

V4XXL
Tot mijn verrassing kreeg ik niet de standaard V4 opgestuurd, maar de V4XXL.
De inhoud van de verpakking is iets uitgebreider.
Het geheel zat in een lichtgewicht metalen koffertje dat aan de binnenkant voorzien was van schuim.

Inhoud van de verpakking:
1x EZ Wi-Fi V4
2x omnidirectionele antenne 5 dBI met R-SMA aansluiting
1x omnidirectionele antenne 8 dBI met R-SMA aansluiting aan kabel (3m) en 1x een M5-draad aan de onderkant en 1x aan de zijkant (V)
1x directionele antenne 12 dBI met R-SMA aansluiting (EZ-12DBI)
1x magneet met M5-draad (M) en rubber dopje (EZ-MNET5M5B)
1x zuignap met M5-draad (M)
1x RG174 kabel (3m) met R-SMA aansluiting op magnetische voet (EZ-MNETSMAB)
1x metalen koffertje (EZ-ALUBOX)
1x adapter 230 V
1x adapter 12 V met in-/uitschakelaar
4x rubberen voetjes met plakstrip

De onderdelen met een typenummer erachter zijn aanvullend (XXL) op het standaard pakket.

Afmetingen ca 197x127x28 mm.
Gewicht ca 626 gram.

Aansluitingen
Aan de onderzijde zitten twee gleuven om de V4 op te kunnen hangen.

Aan beide korte zijden zit aan de achterzijde een R-SMA aansluiting voor de antennes.

Aan de achterzijde zijn de volgende aansluitingen beschikbaar.
1x WAN
4x LAN
1x reset
1x USB-A
1x DC 12V

Aan de voorzijde lijkt een drukschakelaar met led te zitten, dit is echter alleen een led en geen schakelaar.

De WAN-aansluiting kan gebruikt worden om van de V4 een draadloze router te maken
De LAN-aansluiting kan gebruikt worden om van de V4 een draadloos Access Point te maken.
Ook kunnen diverse apparaten met een UTP-kabel aan de V4 LAN-aansluitingen aangesloten worden om hen aan hetzelfde netwerk te koppelen. Hierdoor kunnen niet-WiFi-geschikte apparaten toch aan een draadloos netwerk gekoppeld worden.

De USB-A aansluiting kan gebruikt worden voor een 3G/4G dongle of voor het aansluiten van je iPhone of Android-toestel zodat je via dat toestel internet kan gaan aanbieden.

Ergens een klein beetje jammer dat hier ook nog een 12V aansluiting voor stroomvoorziening nodig is. Het zou mooi zijn als dit via USB-C zou kunnen.

De V4 voelt stevig en compact aan. Vergeleken met andere Access Points die ik heb is deze iets kleiner.

Voor mij is dit de eerste keer dat ik met meerdere soorten antennes te maken heb. Ik ben alleen de sprietantennes gewend die bij de meeste routers zitten en die ook op de ENS202EXT zitten. Wat dat betreft had er van mij een kenmerk op de antennes mogen staan zodat je snel kan zien welke antenne welke is.
Doordat op de directionele antenne een klein pijltje stond, had ik snel door dat deze de directionele moest zijn. De antenne heeft een ontvangsthoek van 90 graden. Voor de duidelijkheid zou deze hoek ook op de antenne gezet mogen worden zodat men beter weet hoe te richten.

De omnidirectionele antenne van 8 dBI kan niet zelfstandig staan. Hiervoor is een zuignap met M5-draad of een magneet met M5-draad (EZ-MNET5M5B) meegeleverd.
De zuignap is een eenvoudige ronde zuignap die alleen op hele gladde oppervlakten (bijv. glas) goed vast blijft zitten. Bevestigen op een gladde binnenkant van een kast of zijkant van een televisie lukte niet. Van mij had dit een iets luxere zuignap met knopje mogen zijn waarmee je de zuignap beter vast kan zetten.

De directionele antenne van 12 dBI (EZ-12DBI) kan ook niet zelfstandig staan. Deze kan direct aan de V4 bevestigd worden of je kan hem aan de magnetische voet van de RG174 kabel (EZ-MNETSMAB) bevestigen. De voet zelf heeft een R-SMA aansluiting waardoor je de kabel direct in de V4 kan bevestigen.

De magnetische voet van de EZ-MNETSMAB mag van mij sterker zijn. Toen ik deze zonder antenne op de koelkast bevestigde schoof hij al omlaag. De kleine magneet (EZ-MNET5M5B) is sterker en blijft wel goed hangen, ook met de antenne er op.

Signaalsterkte
Ik heb totaal geen kennis van signaalsterktes en hoe ik deze moet meten en waar ik op moet letten. Ik heb op mijn Android-toestel de app Wifi Analyzer geopend en gekeken naar de sterkte die ik kreeg op ca 110 cm afstand van de V4.

Geen antenne : - 67 dBM
1x 5 dBI antenne : - 28 dBM
2x 5 dBI antenne : - 22 dBM
1x 8 dBI antenne : - 37 dBM
1x 12 dBI antenne : - 32 dBM

Later heb ik gelezen dat er altijd gebruik moet worden gemaakt van 1x 5 dBI antenne in combinatie met een van de andere antenne’s. Dit heb ik niet meer nagemeten.

Na het aansluiten van de V4 op stroom was deze vrij snel te vinden en kon ik deze instellen.
Onderop de V4 zit een sticker met daarop de standaard gegevens voor SSID en wachtwoord. Ook staat er een korte instructie over het resetten en het adres voor het configuratiescherm.

Het koffertje is eenvoudig, maar wel doeltreffend.
Het is jammer dat alles hier gewoon los in ligt en kan schuiven tijdens vervoer. Het was mooier geweest als deze voorzien was van schuim met voorgevormde vakken waar alles op zijn plaats in past. Hiermee ligt het steviger en is het ook overzichtelijker.

Software
Zowel de V4Lite als de V4 zijn voorzien van de laatste firmware versie 4.12. Na het inloggen op het configuratiescherm is onderaan ook te zien wat de huidige geïnstalleerde versie en de meest recente versie op de server is. De versie op de server is 4.08.

De software is eenvoudig opgezet en duidelijk gericht op bediening vanaf een klein scherm.
Grote knoppen, duidelijke iconen en niet veel tekst.
Het is jammer dat niet alle teksten helemaal duidelijk of goed geschreven zijn. In het Engels staan soms kromme zinnen. De vertaling van de teksten wordt d.m.v. Google Translate uitgevoerd en zijn soms niet duidelijk. Dit geldt trouwens ook voor de website van de leverancier.
Voor beiden zou het beter zijn als er zoveel mogelijk goed vertaalde teksten zouden worden gebruikt.

Het verbinden met de software is vrij eenvoudig.
Bij een eerste verbinding (Android) werd ik direct doorgestuurd naar het configuratiescherm. Later kon ik dit scherm benaderen via het algemene URL dat ook onderop het apparaat staat.

De basis, het verbinden met een bestaand netwerk en deze versterken staat bovenaan. Precies waar je het zou verwachten. Met een druk op de knop wordt een overzicht gemaakt van de beschikbare netwerken en vervolgens kan je eenvoudig verbinden.
Bij het verbinden met mijn eigen WiFi-netwerk werd het wachtwoord in het invoerveld gewoon getoond en niet vervangen door punten, asterisks of iets dergelijks. Ook bij het bevestigingsscherm werd het wachtwoord gewoon getoond.
Dit is in mijn ogen aan punt dat aangepast moet worden. Wachtwoorden mogen nooit getoond worden. Op dit scherm was de begeleidende tekst in het Nederlands niet begrijpbaar geschreven (zie eerdere opmerking over de vertaling).

Het verbinden van een iPhone of Android-toestel voor het delen van de internetverbinding was ook vrij eenvoudig. Opvallend was wel dat het toestel dat via USB aangesloten was geen verbinding meer kon maken met het configuratiescherm. Het toestel dat via WiFi met het apparaat verbonden was kon dit nog wel.
Ik kan mij voorstellen dat er situaties zijn waarbij deze optie erg handig is. Bijvoorbeeld als er 1 toestel met 4G is en je andere toestellen onderweg (denk aan kinderen op de achterbank ;)) ook internet wilt geven. In mijn geval heb ik een toestel die dat zelf ook kan en zal ik deze functie niet gebruiken.

De software is erg uitgebreid en je kan veel dingen instellen.
Zo is er de mogelijkheid tot het blokkeren van websites, updates van specifieke apparaten, het maken van VPN-verbindingen, het opzetten van een VPN-server, gebruik maken van DDNS.
Veel van deze mogelijkheden staat uitgelegd op de website.

Een andere mogelijkheid is het instellen als transparant repeater. Hiermee wordt je SSID doorgestuurd vanuit het apparaat zelf. Met deze optie heb ik de V4 momenteel ingesteld.
Ik heb een tweede Access Point met DD-WRT staan om mijn netwerkverbinding in huis uit te breiden. Deze is nu vervangen door de V4 als transparant repeater. Nadeel hiervan is dat je geen toegang meer kan hebben tot het configuratiescherm. Hiervoor wordt je duidelijk gewaarschuwd en wordt ook al aangegeven hoe je weer toegang kan krijgen. Simpelweg door het apparaat te resetten.

Ook is het nog steeds mogelijk om het SSID en apparaat wachtwoord aan te passen zodat niet iedereen weet dat je het apparaat gebruikt of kan inloggen als ze het wachtwoord zien.
Ook het standaard beheerderswachtwoord is aan te passen.
Het is altijd aan te raden om deze aanpassing na een reset uit te voeren.

Helaas is er geen ondersteuning voor de 5 Ghz band. Alleen 2.4 is mogelijk. Op de website staat een logische verklaring, maar het zou handig zijn als deze optie wel mogelijk zou zijn tijdens bijv. het gebruik van de transparant repeater. Aangezien dit echter niet alleen softwarematig maar zeker ook hardwarematig opgelost zou moeten worden lijkt mij dat deze optie er niet zal komen.
En om eerlijk te zijn, op de camping heb je daar ook niet zoveel aan.

De afbeeldingen
V4Lite
Afbeelding
Bovenzijde

Afbeelding
LAN-aansluiting en resetknop

Afbeelding
Statusled

Afbeelding
USB-A aansluiting

Afbeelding
USB-micro en WAN-aansluiting

Afbeelding
Onderzijde met SSID, wachtwoord en extra informatie (zo'n sticker zit ook op de V4)

V4
Afbeelding
Koffer dicht

Afbeelding
Koffer open

Afbeelding
Voorzijde

Afbeelding
Achterzijde

Afbeelding
Voetjes

Afbeelding
Omnidirectionele antenne 2 dBI

Afbeelding
Omnidirectionele antenne 8 dBI

Afbeelding
Zuignapje en magneet voor de omnidirectionele antenne van 8 dBI

Afbeelding
Directionele antenne 12 dBI

Afbeelding
RG174 kabel voor de directionele antenne van 12 dBI

Afbeelding
Voedingsadapter 230 V

Afbeelding
Voedingsadapter 12 V
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door deusjevo » za 23 dec 2017 22:31

Zo, jij bent niet buiten geweest vandaag kerstwhoehoehaha.gif

Mooie review kerstduim.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door PD » za 23 dec 2017 22:51

Toen ik de pm kreeg, leek het al op spam... dat is het dus ook whistle.gif

Snel verwijderen van het forum, dit soort "reclame" :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door karelV » zo 24 dec 2017 09:52

Ik schrijf soms wel eens een lang verhaaltje maar dit is echt niet normaal zo een groot verslag en heb alleen maar een paar minuten doorgescrolt kerstboos.gif Net als deusjevo al schreef heeft niets anders te doen gehad zeker. kerstweetniet.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Forumteam
Forumteam
Berichten: 876
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 19:22

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door Forumteam » zo 24 dec 2017 10:51

PremiumDiscovery schreef:Toen ik de pm kreeg, leek het al op spam... dat is het dus ook whistle.gif

Snel verwijderen van het forum, dit soort "reclame" :(

Daar hebben we het als team inderdaad ook over gehad. Maar dan zou je ook het draadje van de R36 moeten verwijderen. En ook de onderwerpen van nieuwe caravans.

Als een fabrikant zich hier aanmeld en puur alleen voor reclame dit soort berichten plaatst is het wat anders.

Hier hebben we even moeten over nadenken. Het bericht wordt niet verwijderd.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door Ab » zo 24 dec 2017 12:00

Dit is gewoon goede en interessante informatie als je met meerderen je wifi wilt delen zowel thuis als overal elders. Ook de mogelijkheid van je thuistv via internet op een simpele manier overal elders op de wereld bekijken is interessant.
Veel functies in 1 apparaat.
Zolang het informatief is doen we niet spastisch over reclame.

Anders zouden draadjes over Premiums, bepaalde trekauto's en voortenten ook moeten verdwijnen.
Dat lijkt me nu ook weer niet de bedoeling. kerstwhoehoehaha.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door Musso53 » zo 24 dec 2017 12:23

Prima standpunt. kerstduim.gif
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door PD » zo 24 dec 2017 12:36

Forumteam schreef:Daar hebben we het als team inderdaad ook over gehad. Maar dan zou je ook het draadje van de R36 moeten verwijderen. En ook de onderwerpen van nieuwe caravans.

Als een fabrikant zich hier aanmeld en puur alleen voor reclame dit soort berichten plaatst is het wat anders.

Hier hebben we even moeten over nadenken. Het bericht wordt niet verwijderd.
Goed dat erover wordt nagedacht al ben ik het met de vergelijkingen niet eens...

Het betreft hier een gratis ter beschikking gesteld apparaat en als vergoeding wordt een dergelijke publicatie gevraagd; (sluik)reclame derhalve.

Gebruikservaringen van zelf-aangeschafte goederen is van een geheel andere categorie; dit is wel belangenloos.

Maar goed, ze hebben hun exposure kerstzwaai.gif ook nu weer awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door Ab » zo 24 dec 2017 12:45

Ik zou binnenkort graag beknopte gebruikers
praktijktesten zien.
Met name ook van het streamen van tv uitzendingen.

Niet zeuren Hans..
Ik begrijp dat je wat zuur bent omdat je zelf je kans om te testen voorbij hebt laten gaan.
Da's jammer voor je, maar geen reden om nu te gaan dwarsliggen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door Davendre » zo 24 dec 2017 12:55

PremiumDiscovery schreef:Het betreft hier een gratis ter beschikking gesteld apparaat en als vergoeding wordt een dergelijke publicatie gevraagd; (sluik)reclame derhalve.
Wel bijzonder dat het moderatorteam zo strak op de reclame van bedrijven zit en dit zo toestaat. Ik deel de mening van PremiumDiscovery.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Abve

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door Abve » zo 24 dec 2017 13:01

Scherpe analyse van PD kerstduim.gif

Ik vind ook dat er een wezenlijk verschil is.
Het zou inderdaad anders zijn als Fortissimo, op basis van zijn analyse, besloten had het apparaat te kopen en vervolgens zijn uitvoerig onderzoek (samengevat) op het forum zou delen.

Nu is het op het randje en het is maar net hoe je wilt redeneren.
Maar het is goed dat het Forumteam hierover nadenkt.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door PD » zo 24 dec 2017 13:05

RE.gif en RE.gif RE.gif
danku.gif Er is duidelijk sprake van een "financieel gewin".... en @Ab: Nee ik ben niet zuur, mijn R36 bevalt uitstekend mrgreen.gif al schat ik in dat de tijd van camping wifi wel zo'n beetje voorbij is nu roaming is afgeschaft. Om die laatste reden heb ik de R36 niet eens meer ingebouwd maar gaat ie in een los tasje mee voor onverhoopte situaties aflower.gif
Laatst gewijzigd door PD op zo 24 dec 2017 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door MarcoC » zo 24 dec 2017 13:11

Wat een ophef zeg...... kerstboos.gif
Fortissimo krijgt de gelegenheid om een nieuw product te testen en schrijft hierover een uitgebreide review...... ik zie het probleem niet! kerstscratch.gif
Hoe hij eraan gekomen is, is volgens mij niet van toepassing.... immers weten we ook niet hoe alle andere forumleden aan hun wifi apparatuur zijn gekomen toch?! weenie.gif thumbup.gif

Eerlijk gezegd had ik het nu achteraf gezien ook wel willen testen..... lekker goedkoop om er zo aan te komen toch? kerstduim.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door PD » zo 24 dec 2017 13:13

RE.gif
Het is weer eens wat anders dan... mooi, prachtig, super, leuk, geweldig, knap... etc. kerstzwaai.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door Conradi » zo 24 dec 2017 13:29

RE.gif
Nou PD zoals jij over je auto en caravan schrijft roept dat nu natuurlijk ook vraagtekens op mrgreen.gif
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door PD » zo 24 dec 2017 13:34

awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif Betrapt awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Al zit ik nog steeds op de uitkering van het "financieel gewin" te wachten... Tot die tiid dus Not Guilty aflower.gif

Ik ga eens proberen of ik met mijn campingcollages wat gratis overnachtingen kan verdienen awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door karelV » zo 24 dec 2017 13:52

RE.gif
Hoeveel had je in gedachten $$$$$$$tekens in de ogen kerstwhoehoehaha.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door fortissimo » zo 24 dec 2017 14:11

Over wel of niet verplicht publiceren van een review:

Dit stond in de allereerste mail die ik van hen ontving:
"You are not obliged to do/write anything in return. We just want to listen to your complaints and dissatisfaction so we can further improve the product for the benefit of the community. Of course, if your experience with the V2/3/4/4Lite may solve someone else problem, you are welcome to always publicly write about it at your discretion."

Echter, had ik in het andere draadje over de spam via PM aangegeven dat ik dit product wel aangevraagd had en hier nog een review zou plaatsen.
Ik had dit ook op Tweakers kunnen doen. Sterker nog, daar heb ik aan gedacht, maar volgens mij is mijn review daar niet goed genoeg voor.

Ik ben het 100% eens dat de manier waarop de leverancier hier aan testers wilde komen niet goed was, ook met het blokkeren van hun account.
Ik ben wel op hun site gaan kijken en zag daar dat ze testers zochten.
Ik moet bekennen dat ik vlak na de vakantie ook al op die site gekeken had omdat ik wilde kijken of er iets beters voor mijn V3 was, toen had ik de testoproep nog niet gezien.
Ik vond het alleen erg lastig of dit nu een opvolger was van hetzelfde bedrijf of een nieuw bedrijf. Ze hebben hun bedrijf opgesplitst in verschillende productnamen en dat was toen voor mij erg onduidelijk.

En qua tijd viel het ook wel mee ;)
Ik lees veel reviews en ben op mijn werk ook bezig met testen, dus ik kan sommige dingen snel doen.
Het meeste tijd kostte het uitpakken, op de foto zetten en meten/wegen ;)
En als je op je vrije dag bezig bent met opruimen en de was doen heb je genoeg tijd tussendoor om dingen aan te sluiten en te kijken wat voor signaal je krijgt.
Wat trouwens wel heel grappig is, door hun opmerkingen over VPN en via je eigen verbinding te kunnen internetten ben ik verder gaan kijken in mijn eigen netwerk.
Ik heb een NAS staan en die blijkt ook VPN te ondersteunen. Dit stond al aan ook :o Ik heb de verbinding op mijn Android-toestel ingesteld en dat werkte direct als een trein (nadat ik mijn toestel op 4G zette en niet op mijn eigen netwerk ;)). Weer wat geleerd.

En ja, ik heb het apparaat gratis gehad, maar heel veel reviews zijn geschreven door mensen die producten hebben gehad om te testen en erover te schrijven.
Ik ben wel eens jaloers op al die vloggers die het nieuwste van het nieuwste mogen testen, ik moet het altijd kopen.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door PD » zo 24 dec 2017 14:17

RE.gif
Ik begrijp de leverancier heel goed; het is de nieuwe manier van reclame maken met een maximaal bereik voor de juiste doelgroepen; je ziet dat steeds vaker en bekende bloggers/vloggers verdienen er ook hun boterham mee.
Zoals bekend, hadden ze o.a. mij aangeschreven via pm en heb ik dit aan het forumteam gemeld, het is m.i. in strijd met de forumregels maar ook dat is wel duidelijk.

Voorlopig hebben ze hun doel bereikt en jij hebt je "gratis" gadget thumbup.gif Niks meer aan doen awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door fortissimo » zo 24 dec 2017 14:57

RE.gif
Dat melden is ook goed geweest, net als de reactie van het forumteam. kerstduim.gif
Ik heb hen trouwens ook geschreven dat ik dat niet zo slim/netjes van hen vond.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18819
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door Hobby Linka » zo 24 dec 2017 15:05

Graag weer on topic. Het gaat in dit topic over de EZ Wi-Fi V4 & V4Lite.

Discussies over "gratis" reclame kunnen hier gevoerd worden.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door perry » ma 25 dec 2017 10:00

Vind het een mooie uitgebreide review.
Maar zijn die dingen nog wel nodig?
Ik zit praktisch nooit meer op wifi waarom zou ik 4g is in de meeste gevallen stuk sneller.
Oke ik heb met mijn 20gb internet ook wel genoeg data om alleen op 4g te klooien.
Zelf zie ik de wifi wel helemaal verdwijnen (heb er zeker geen verstand van maar is me idee)
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door Jan van Vijven » ma 25 dec 2017 10:52

Ik ben d’r ook vanaf gestapt, ik denk dan ook dat je gelijk heb.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

koning

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door koning » ma 25 dec 2017 11:05

Voor mij hoeft een dergelijk testverslag niet, ik houdt meer van de samenvatting van de resultaten.
Ach , ik zeg maar zo: ieder heeft zo zijn of haar fiepje.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: EZ Wi-Fi V4 & V4Lite

Bericht door Ab » ma 25 dec 2017 11:09

Wifi gebruiken wij ook nooit of zelden meer.
Maar de mogelijkheid om tv van thuis ook overal te kunnen gebruiken zonder canal digital of Joyne en geen schotel nodig vind ik wel heel interessant.
Daar wil ik heel graag meer over weten.
Daar zou ik graag een testverslag en gebruikerservaringen van willen lezen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”