Met de schotel, beeld op de laptop.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door Jan Br » ma 16 okt 2017 18:12

Ik heb al wel gezocht maar kon het antwoord nog niet vinden. Simpele vraag; wanneer ik een schotel meeneem (CD of Joyne) en op de ontvanger zit een HDMI aansluiting welke ik kan aansluiten op een laptop, dan kan ik toch gewoon tv kijken op de laptop? Of zie ik iets over het hoofd.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door fendtjeplatin » ma 16 okt 2017 18:54

RE.gif

Als die hdmi van de laptop een ingang is ja.
Is meestal een uitgang op een laptop.
Nu via usb op laptop zijn er meer mogelijkheden.
Laatst gewijzigd door Daphne op ma 16 okt 2017 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door nicolaas » ma 16 okt 2017 19:21

microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 246
Lid geworden op: za 28 dec 2013 23:55

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door Peerke » ma 16 okt 2017 19:50

Beste Jan BR.,

De schotel+LNB+ontvanger+smartcard die je waarschijnlijk gebruikt, is door Canal Digtaal goedgekeurd en voldoet daarmee aan hun beveiliging (o.m. door encryptie via de Irdeto smartcard en HDCP via HDMI).
Een door Canal Digitaal goedgekeurde ontvanger kent vanuit beveiligings overwegingen GEEN mogelijkheid de signalen via je notebook of tablet, etc. te bekijken en omdat je notebook geen HDMI-ingang heeft (zoals fendtjeplatin reeds aangaf), maar een HDMI-uitgang, kun je de notebook of tablet dus niet als vervanging van een TV of beeldscherm gebruiken...

Alternatief is (maar dan moet je er wel verstand van zaken hebben) om een 'open' satellietontvanger te gebruiken die ook gebruik maakt van een Canal Digitaal (CD) smartcard (en da's volgens mij volkomen LEGAAL): bijvoorbeeld een VU+ SOLO2 of VU+ UNO-4K, etc.: allemaal Dreambox/Linux achtige ontvangers met meestal OpenPLI/Enigma2 operating System erop, voorzien van een OSCAM softcard lezer waarmee de Canal Digitaal-smartcard wordt gelezen, OpenWebIF webserver, netwerkaansluiting, etc. waar je dus via een (Wi-Fi) verbinding met je notebook, tablet of smartphone via een browser of KODI gewoon TV kunt kijken, opnemen, EPG-raadplegen, etc.

NEE, niets voor iemand die onbekend met deze materie is, maar wel een mooie uitdaging als hobby voor iemand die dit aandurft en het werkt legaal: PRIMA !

Met vriendelijke groet,
Peerke
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Afbeelding

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door Conradi » ma 16 okt 2017 20:22

De HDMI-aansluiting op de laptop is bedoeld om video uit te sturen, niet om het te ontvangen. :wink:

Je kunt de laptop dus niet als monitor gebruiken, maar er zijn eigenlijk twee oplosingsrichtingen:
- Een satelliet-interface voor je laptop;
- On-line, via Ethernet, TV-kijken via de Canal Digitaal App.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door Jan Br » ma 16 okt 2017 22:10

RE.gif
Die laatste optie werkt vlgns mij alleen in NL

En de opmerking over HDMI op de laptop, niet als ingang, maar als uitgang is zeer waardevol.

Misschien is de meest eevoudige oplossing om toch een tvscreen mee te nemen, maar ik ga de andere opties nog wat nader bestuderen.

Thanks for now thumbup.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

knaapios
Berichten: 235
Lid geworden op: di 11 dec 2012 11:56
Locatie: Stad met de meeste kansen.

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door knaapios » ma 16 okt 2017 22:40

Momenteel kijk ik Canal digital via hun app in Ierland dit zonder problemen.
Hobby 400SF / Powrmover , Hyundai IX35 2.0

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door nicolaas » di 17 okt 2017 09:35

deze blackbox werkt als tussen station tussen de HDMI uitgang van de sat

https://www.cameranu.nl/nl/p415464/blac ... gIGafD_BwE

volgens fabrikant:

"UltraStudio is QuickTime and WDM based and work with any Mac OS X and Windows video software!"

life streaming zou dan ook moeten werken met bijv VLC
microhome 370 luxe

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door fendtjeplatin » wo 18 okt 2017 11:23

Jan Br schreef:Ik heb al wel gezocht maar kon het antwoord nog niet vinden. Simpele vraag; wanneer ik een schotel meeneem (CD of Joyne) en op de ontvanger zit een HDMI aansluiting welke ik kan aansluiten op een laptop, dan kan ik toch gewoon tv kijken op de laptop? Of zie ik iets over het hoofd.
Via dit is ook een mogelijkheid.

http://www.pctvsystems.com/Products/Pro ... fault.aspx

En dit is als restje beschikbaar bij mij. incl legale update's software , drivers etc.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door iemand » wo 18 okt 2017 12:15

RE.gif waar stop je dan de kaart in ? weenie.gif

dit is een FTA ontvanger. Voldoet mi niet aan de gestelde vraag. whistle.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door fendtjeplatin » wo 18 okt 2017 17:08

iemand schreef:RE.gif waar stop je dan de kaart in ? weenie.gif

dit is een FTA ontvanger. Voldoet mi niet aan de gestelde vraag. whistle.gif
Schotel + reciever ( kaartje in ) via uitgang decoder naar ingang stick.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door Jan Br » wo 1 nov 2017 21:48

Gezien alle opmerkingen denk ik er toch hard over om toch maar weer een tv aan te schaffen, echter de laatste tv in de caravan die ik kocht was een Salora tv en die beviel helemaal niet. Als ik ga zoeken dan kom ik uit bij de bestaande merken voor TV's of bij speciale merken die tv's aanbieden voor mobiel gebruik, bv ook op 12 volt te gebruiken, maar vaak wel duurder dan de bestaande merken.
Is de meerprijs het waard? Het feit dat de tv ook op 12volt zou moeten werken is voor mij niet zo belangrijk. We overnachten wel eens los van de stroom, maar dan maar een avond geen tv. Het is leuk voor lange avonden, maar we kunnen ook heel goed zonder.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door graaf » do 2 nov 2017 00:56

RE.gif kijk maar eens op www.12volt.nl (=Nauitic gear) (inclusief dvd-speler)
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door Jan Br » do 2 nov 2017 10:13

RE.gif

De link klopte niet, maar via nautic gear kwam ik toch terecht op de site die je bedoelde.

Maar op deze site is nou precies het probleem te zien, nl de zg mobiele tv’s 19/20 inch. Kosten pakweg 450 euri, dan kunnen ze ook werken op 12 volt. Maar zijn ze bv ook beter bestand tegen het rammelen tijdens ritten?

Voor pakweg 200 euro kun je ook terecht bij standaard merken, maar dan alleen op 220.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Met de schotel, beeld op de laptop.

Bericht door dennisb » do 2 nov 2017 10:26

Als je beeld op je laptop wilt hebben kan je ook een Terratec S7 (of vergelijkbaar ander merk) aanschaffen. Dit is een USB Satelliet ontvanger voor gebruik met c.i module. Met verschillende programma's kan je dan de TV beelden bekijken op je laptop. Ik gebruik een vergelijkbaar iets thuis maar dan voor de kabel van Ziggo. Het programma dat ik gebruik is MediaPortal, maar ook Kodi kan tegenwoordig live tv bekijken, er zit ook standaard software bij geloof ik.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”