Travelvision R6 flat met Joyne

Plaats reactie
Jan Teepe
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 6 okt 2017 09:54

Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door Jan Teepe » vr 6 okt 2017 14:31

Hallo
Kan iemand mij helpen met zijn/haar ervaringen met een Travelvision R6 flat op Astra3 (Canal Digitaal) en/of Eutelsat 9 oost (Joyne). En dan in het bijzonder m.b.t. de ontvangst in zuid Spanje en/of de Algarve in Portugal. De fabrikant beweert, dat een R6 flat overeenkomt met een 70 cm satellietschotel. Travelvision maakt gebruik van een vlakantenne van Selfsat en bij de informatie over een vergelijkbare vlakantenne van Selfsat kom ik tegen dat men deze vergelijkt met de ontvangst van een 60 cm. satellietschotel. Wie heeft hier verstand van en weet of de bewering van de fabrikant van de Travelvision R6 flat juist is. Heeft u geen Travelvision R6 flat, maar een Travelvision R6 65. cm of - 80 cm. en heeft u die in de genoemde regio's gebruikt, dat ook graag uw bevindingen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door Daphne » vr 6 okt 2017 14:40

Waarschijnlijk zijn er nog maar weinig tot geen ervaringen op dit forum. In een ander draadje staat dat forumlid Ralf aan het testen is:

viewtopic.php?f=65&t=31971&p=574679#p574679
Berichtdoor Ralf » di 22 aug 2017 11:21
Ralf schreef:Zo inmiddels al weer wat verder met Joyne
Inmiddels . weten we zeker dat de satenne schotels met nieuwe software boxen dvbs-2 goed werken .
travelmaster-hd werkt zonder problemen.
teleco heeft een update beschikbaar via de website . en werkt
travelvision heeft een update beschikbaar via de website
Mobilsat is geschikt voor joyne getest en werkt zonder problemen .
Alden schotels in alle uitvoeringen inmiddels getest en werkend met Joyne en Joyne module
oyster vision 2 en vision 3 getest en werkend met laatste firmware
oyster hd nog niet daar word software voor geschreven om conax module te herkenen . Schijnt een kwestie van tijd te zijn .
megasat voor schotels op het dak word aangewerkt
de megasat caravan man en de satenne ps2 word aangewerkt

Huis schotel 80 cm met quad lnb werkt ook prima
als er meer komt laat ik het wederom weer weten
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door janvijn » vr 6 okt 2017 15:39

wij hebben een Travel Vision R6 met dubbel.LNB.
Ik kan je mededelen dat je in Portugal en zeker niet in de Algarve met deze schotel kijkt naar Astra-3
Op de terugreis 100 km. ten zuiden van Valencia ook nog geen signaal van Astra-3
Voor die regio's wordt (ook) door Travel Vision de eis gesteld van een 80 cm schotel,- in ieder geval is dat aan ons medegedeeld.
met vriendelijke groet
Jan Vijn

Jan Teepe
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 6 okt 2017 09:54

Re: Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door Jan Teepe » za 7 okt 2017 12:16

Hallo Jan Vijn.
Bedankt voor jouw reactie. Jullie hebben een 65 cm Travelvision R6 met een Canal Digitaal abonnement? En NL zenders op Astra3 gezocht? Heb je ook Astra1 geprobeerd? Zo ja, hoe ging dat?

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door janvijn » za 7 okt 2017 16:15

RE.gif
Jawel Astra 1 hebben we wel kunnen ontvangen met de 65 cm schotel in Portugal en Spanje, en ja we hebben een abonnement bij Canal+, maar de nederlandse zenders zijn niet meer te ontvangen op Astra 1.
Zoals gemeld in een ander draadje, ben ik niet meer zo enthousiast over het systeem m.b.t. ontvangst van Astra 3. Dat gaat dus niet over Spanje / Portugal maar over daar waar je Astra 3 wel ontvangt. Mogelijk ga ik daarvoor de ontvangen tip over een enkele LNB toepassen, waarbij dan gewisseld moet worden van zenderlijst bij kijken naar Astra 1.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door Daphne » za 7 okt 2017 16:59

RE.gif

Je hoeft niet van zenderlijst te wisselen bij een enkele LNB. Je hebt maar 1 zenderlijst bij Canal Digitaal. Als je van satelliet wisselt, kun je alleen de zenders zien die door betreffende satelliet worden doorgegeven. Ga dus niet opnieuw zenderlijsten laden als je van satelliet wisselt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door janvijn » za 7 okt 2017 17:08

RE.gif
Daphne, het gaat er mij om, om ook de F1 te kunnen kijken op Duitse RTL. Dat is een SD uitzending, Astra 3 is toch alleen maar HD uitzendingen, ik kom in die zenderlijst volgens mij geen Duitse RTL tegen.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door Daphne » za 7 okt 2017 17:20

Duitse RTL met F1 zit gewoon in dezelfde lijst als de Nederlandse zenders.

Kijk hier maar, als je de zenderlijst in je ontvanger hebt, heb je alles. Duitse RTL met F1 zit op 114.
https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFi ... rlijst.pdf

Je wisselt alleen van satelliet, niet van zenderlijst. Dat deed je toch ook niet met een dubbele LNB?

Er zijn geen aparte SD en HD lijsten meer.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door janvijn » za 7 okt 2017 19:04

RE.gif
Daphne bedankt, ik heb alles, ook uit m'n eigen topic nog eens terug gelezen en je schreef dit al eerder.
Ik denk niet dat ik het nu nog zal vergeten.
Groetjes
Jan Vijn

arnovariante

Re: Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door arnovariante » do 16 nov 2017 10:17

Off topic.....

Tegenwoordig zelfs op onderzeeërs!

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8964271127

Fantastisch bedrijf, mooie producten, goede service!

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door Hobby Linka » do 16 nov 2017 16:16

RE.gif

Maar niet op 200 meter diepte. mrgreen.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
rene_kvts
Berichten: 18
Lid geworden op: do 2 nov 2017 13:37

Re: Travelvision R6 flat met Joyne

Bericht door rene_kvts » wo 13 dec 2017 21:38

Afgelopen donderdag 7 december heb ik een workshop bijgewoond welke was georganiseerd voor De Vossenhoek in Rucphen in samenwerking met Joyne.
De vraag gesteld of in de Algarve met een Travelvision R6 65 cm schotel Joyne via de Eutelsat ontvangen kan worden.
Het antwoord was dat dit inmiddels door Joyne is getest en dat alle Nederlandstalige zenders zonder probleem met deze schotel ontvangen kunnen worden.
Als het inderdaad zo is dat de Travelvision R6 Flat vergelijkbaar is met een 70 cm schotel, dan lijkt mij het geen probleem om ook hiermee alle zenders te kunnen ontvangen.
Astra 1 en Astra 3 en Eutelsat op dezelfde schotel wordt wel wat lastig denk ik.
In januari organiseert mijn caravandealer in Rucphen een nieuwjaarsontvangst en daar zal Travelvision met een stand aanwezig zijn.
Een goed moment om de R6 met de R6 Flat eens te vergelijken.
Mazda CX 5 AWD met een Adria Adora 492 UL

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”