Genoeg WiFi.

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door stronk » di 26 sep 2017 20:04

RE.gif
Als je smartphone beschikt over I(nfra) R(ed) blaster beschikt kan het.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 20:09

RE.gif

hoezo anders niet? ik heb geen ir blaster, kan zelfs de ontvanger thuis bedienen met de telefoon, ook vanaf waar ik nu zit aan de bar in het hotel in Duitsland, ik kan hier opnames instellen.
binnen eigen wifi kan ik zenders verzetten.

ik kan vanaf hier nu de lichten allemaal uit doen in huis en ook de verwarming hoger en lager zetten mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 20:13

stronk schreef:
p_vingerhoets schreef:Kan een chromecast ook draaien zonder internet koppeling
Ja want het kan niet anders. De Chromecast maakt geen verbinding met het internet. De communicatie tussen je devices en de Chromecast verloopt alleen via WiFi. Zonder WiFi is het een waardeloos ding.
volgens mij maakt de Chromecast wel degelijk verbinding met internet, maar dat kan ook de hotspot van je telefoon zijn.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door stronk » di 26 sep 2017 20:14

RE.gif RE.gif
Dat gaat via Wifi maar ik denk dat ik een ander beeld in mijn hoofd heb door te denken aan een ouderwetse afstandsbediening. knipoog.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door PD » di 26 sep 2017 20:22

Micky schreef:volgens mij maakt de Chromecast wel degelijk verbinding met internet, maar dat kan ook de hotspot van je telefoon zijn.
In mijn perceptie maakt de Chromecast géén verbinding met internet, maar uitsluitend verbinding met je eigen device via wifi. Streaming dan ook vanaf internet naar je device en vervolgens naar de Chromecast...
Maar misschien heb ik het mis knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door stronk » di 26 sep 2017 20:27

RE.gif
Klopt. Je meld je eerst aan op je ChromeCast en zegt dan tegen je ChromeCast op welk wifi netwerk de verbinding moet worden gelegd. Vervolgens krijgt je ChromeCast een ip-adres van je dhcp server. Met je devices kun je dan streamen over je ChromeCast naar bijvoorbeeld je tv.
Als er geen vaste internetverbinding beschikbaar is omdat je in een hotel of op vakantie bent dan wás het gebruik van de hotspot op je telefoon een oplossing. Je hebt zo je eigen Chromeast verbinding gebaseerd op het 3G of 4G datanetwerk van je telefoon. Maar vanwege onveiligheid heeft Google de software aangepast op Android telefoons en kan dat niet meer.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 20:52

PremiumDiscovery schreef:
Micky schreef:volgens mij maakt de Chromecast wel degelijk verbinding met internet, maar dat kan ook de hotspot van je telefoon zijn.
In mijn perceptie maakt de Chromecast géén verbinding met internet, maar uitsluitend verbinding met je eigen device via wifi. Streaming dan ook vanaf internet naar je device en vervolgens naar de Chromecast...
Maar misschien heb ik het mis knipoog.gif

Waarom moet ik in chromecast dan een netwerk kiezen en vind ik deze niet in het scherm van de tv als het signaal te zwak is, terwijl ik het gezochte netwerk met de telefoon dan wel vind?
op de camping bijv. geeft hij dan aan dat het netwerk te zwak is om te verbinden, de telefoon zelf is dan wel verbonden met ditzelfde netwerk.

Als de telefoon al verbonden is, hoeft de CC toch geen netwerk search te doen scratch.gif
Laatst gewijzigd door Micky op di 26 sep 2017 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door PD » di 26 sep 2017 20:54

RE.gif
Mijn Chromecast kiest het wifi netwerk van mijn R36 en communiceert zo met het device (iPhone of iPad) thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door janoniem » di 26 sep 2017 21:10

Micky schreef:.....Als de telefoon al verbonden is, hoeft de CC toch geen netwerk search te doen......
Via de Chromecast app geef je aan de Google servers opdracht jouw gemaakte keus naar de Chromecast stick (en dus naar je TV) te streamen. Die keus kan een You Tube film, Netflix film maar ook een browser pagina zijn. Zodra de opdracht Google heeft bereikt loopt het streamen rechtstreeks naar de CC stick en wordt je device waarop die app van CC is geïnstalleerd niet verder met het streamen belast. De CC heeft hiervoor dus wel degelijk een netwerk verbinding nodig.

Ik heb zelf geen CC ervaring maar zo interpreteer ik de werking van die "dongel".
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 21:23

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Mijn Chromecast kiest het wifi netwerk van mijn R36 en communiceert zo met het device (iPhone of iPad) thumbup.gif
In Jip en Janneke taal bedoel je dat hij wel een wifi netwerkt nodig heeft, maar geen internet verbinding scratch.gif
zou kunnen leg maar eens uit dit weekend thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door PD » di 26 sep 2017 21:23

RE.gif
Klopt thumbup.gif
Ik hoef op een volgende camping de Chromecast nooit in te loggen (password) op het campingnetwerk, maar de verbinding verloopt altijd automatisch via de R36.

Edit: zonder internet kan ik ook filmpjes vanaf bijv. de iPhone via de Chromecast naar de TV sturen.
Laatst gewijzigd door PD op di 26 sep 2017 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 21:24

janoniem schreef:
Micky schreef:.....Als de telefoon al verbonden is, hoeft de CC toch geen netwerk search te doen......
Via de Chromecast app geef je aan de Google servers opdracht jouw gemaakte keus naar de Chromecast stick (en dus naar je TV) te streamen. Die keus kan een You Tube film, Netflix film maar ook een browser pagina zijn. Zodra de opdracht Google heeft bereikt loopt het streamen rechtstreeks naar de CC stick en wordt je device waarop die app van CC is geïnstalleerd niet verder met het streamen belast. De CC heeft hiervoor dus wel degelijk een netwerk verbinding nodig.

Ik heb zelf geen CC ervaring maar zo interpreteer ik de werking van die "dongel".
ik dus ook, maar wordt nu aan het twijfelen gebracht, schakel ik mijn telefoon uit, blijft het beeld ook gewoon doorgaan, dat zou m.i. dan direct moeten stoppen omdat er niet meer gevoed wordt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door stronk » di 26 sep 2017 21:31

De CC is een dom apparaat met een klein beetje software.
Aan de ene kant heb je je iphone, ipad of computer. Tussenin heb je je CC. Aan de andere kant heb je je tv.
Je CC heeft alleen een intern ip-adres in dezelfde range als je iphone, ipad of computer. Je device haalt de film, foto of weet ik veel van het internet of zelfs een lokaal apparaat (externe hd) en geeft het via je CC door aan je tv.

@Micky

Je smartphone hoeft niet de hele tijd in verbinding te staan met de Chromecast: zodra de film of muziek aan het spelen is, kan je je telefoon gewoon op stand-by zetten. De Chromecast zal de content aan de tv doorspelen. Handig om de accu duur van je phone te sparen.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door janoniem » di 26 sep 2017 21:34

Micky schreef:...maar wordt nu aan het twijfelen gebracht, schakel ik mijn telefoon uit, blijft het beeld ook gewoon doorgaan, dat zou m.i. dan direct moeten stoppen omdat er niet meer gevoed wordt.
Je telefoon app heeft Google gevraagd (casten wordt dat genoemd, dacht ik) iets naar je Chromecast te streamen. Google voert dat verzoek uit en blijft daarmee doorgaan tot een andere keus volgt. Vanaf de start van het streamen levert je telefoon aan dit gebeuren geen bijdrage meer.

Edit: stronk was me net voor met een duidelijke uitleg.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 21:42

Juist, dus de CC heeft rechtstreeks internet nodig als je wilt casten vanaf bijv. ziggo of netflix zoals ik meende dat het was.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door stronk » di 26 sep 2017 21:54

RE.gif
Nee, alleen apps die Chromecast ondersteunen kunnen video’s, films, foto's naar de dongle sturen.

JaapB

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door JaapB » di 26 sep 2017 21:58

Het is ook nog zo dat als je Netflix, youtube, foto's of wat ook aan het casten bent je gewoon andere dingen op de Ipad ondertussen kunt doen. Bijvoorbeeld je mailbox openen.
En daarna zet je je Ipad uit en gaat je cast gewoon door.
Perfect apparaatje die wij al een paar jaar in de caravan achter de TV geplakt hebben.
Wil je echter alles wat je op de Ipad doet op je TV casten dan heb je een apple TV kastje nodig.
Maar die heeft veel meer mogelijkheden.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 22:01

RE.gif

daar hebben we er ook 2 van mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door stronk » di 26 sep 2017 22:06

RE.gif
Je AppleTV communiceert via AirPlay en dan wordt een video op je iPhone of iPad afgespeeld en vervolgens doorgestuurd naar je Apple TV.
Nu moet je wel je iPhone, iPad aan laten staan.

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door erichendri » di 26 sep 2017 22:12

Toevallig de chromecast gisteren voor het eerst gebruikt.
En ja, hij vraagt het ww van je wifi thuis.
Daarna heeft hij een update geedownload en geinstalleerd.
Ideaal kastje, alles op je relefoon scherm zie je op je tv.
Dus ook foto's, apps die je opent en je kunt je kpn opnames bekijken in NL.
In het buitenland ook maar dan via een VPN.
Volgens mij haalt hij de netflix of youtube streamings van het internet zelf.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door Micky » di 26 sep 2017 22:17

RE.gif RE.gif

nee, voor de apple tv heb je helemaal geen iphone nodig, wel internet, dan kun je alles vanuit je thuis trekken, of direct van internet (ik denk dat je hem ook zonder internet toegang kunt gebruiken in een thuisnetwerk, maar wie zou dat doen).
je kunt wel casten vanaf je telefoon naar de apple tv om het op het scherm weer te geven als je wilt

goed, als je ziggo wilt streamen zul je wel een telefoon met app nodig hebben, want dat biedt de Apple TV niet, maar netflix bijv. wel
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door stronk » di 26 sep 2017 22:32

RE.gif
Klopt als een bus. AppleTV kan stand-alone afspelen terwijl de CC een device nodig heeft. Ziggo kan je alleen afspelen via een app op je iPhone, iPad of via Ziggo website met Silverlight geinstaleerd. Netflix zit als app in de AppleTV.

Mocht je je AB van je AppleTV vergeten zijn: er is een app voor je iPhone om die als AB te gebruiken.

JaapB

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door JaapB » do 28 sep 2017 15:18

2 x Speedtest laten draaien. Met en zonder de r36.
Bijlagen
IMG_3692.PNG
Met de r36
IMG_3693.PNG
Zonder de r36

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door AadB » vr 29 sep 2017 11:26

Prima waardes Jaap. Ik zou er voor tekenen op de camping.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Ruud+Petra

Re: Genoeg WiFi.

Bericht door Ruud+Petra » vr 29 sep 2017 11:31

RE.gif
Zeker weten. Menigeen zou er zelfs voor thuis willen tekenen.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”