goedkope oplossing Alden satfinder

Plaats reactie
bromsnor
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 10:46

goedkope oplossing Alden satfinder

Bericht door bromsnor » ma 11 sep 2017 17:22

Bent u het ook zat weer een nieuw kastje van Alden aan te schaffen voor € 400,-(met inruil oude) omdat hij met de oude Astra 3 niet meer kan vinden.
Koop gewoon op internet een 12 volt vier kanaals relaiskastje incl afstandsbediening voor nog geen € 50,-
De vier kanalen zijn voor schotel op/neer en links/rechts.(a.b.c.d)
Mijn schotel is al vijf jaar oud dus vond ik de oplossing van Alden veel te duur.
Koppel de antennekabels aan elkaar en sluit het 12 volt relaiskastje aan op de schotelkabel.
Zet de ontvanger aan op menu/antenne instelling.
ga naar Astra 1 omdat deze het sterkst is ,boven aan en begin met de antenne op te richten en kijk door het dak luikje dat de lnb ongeveer goed staat.
ga nu stukjes draaien links en rechts alleen richting het zuiden.
bij geen signaal op de groene balk laat de schotel dan iets zakken of iets op bewegen.
Herhaal het links en rechts /op en neer ( dus steeds een stukje verder)tot dat u signaal krijgt op de groene balk en probeer zo het meeste signaal te krijgen.
Dan gaat u in het menu naar Astra drie en ga alleen links en rechts zoeken, bij meer signaal op de groene balk nu nog even fijn tunen totdat u het meeste signaal hebt en klaar zijn we. blij.gif
Wanneer u dit te ingewikkeld vind zou ik er niet aan beginnen maar een beetje handig iemand heeft voor erg weinig toch zijn schotel weer aan de praat.
Bijlagen
schema schotel afst bed.png
hierbij het schema voor het vier kanaals relais kastje met wissel relais.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: goedkope oplossing Alden satfinder

Bericht door Jan van Vijven » ma 11 sep 2017 19:07

Maar zo is het toch geen automaat meer?


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: goedkope oplossing Alden satfinder

Bericht door Diny » ma 11 sep 2017 19:09

Bromsnor, je bent wel bijna anderhalf jaar te laat met je goedkope oplossing :(

Niet dat ik overwogen zou hebben iets anders aan te schaffen als vervanger voor de Alden receiver dan de nieuwe voor de automaat, want gemak dient de mens, in dit geval de eigenaar van de camper.

En die nieuwe werkt al sinds maart 2016 probleemloos, kan niets tegen op thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”