Hoe tv kabel aansluiten in kast?

Plaats reactie
django
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 18:26

Hoe tv kabel aansluiten in kast?

Bericht door django » ma 14 aug 2017 19:40

Hoi iedereen,

Wie kan me helpen met het aansluiten van een tv kabel ? Aan de buitenzijde van de caravan is een aansluiting, dat is geen probleem, maar binnen is het probleem.
In de tv kast ligt een kabel, daar moet een Kai aansluiting op komen, een mannetje of vrouwtje.

Bedankt op voorhand,
Django

attachment=0]WP_20170814_19_10_46_Pro.jpg[/attachment
Bijlagen
WP_20170814_19_10_46_Pro.jpg

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Hoe tv kabel aansluiten in kast?

Bericht door eurotrotter » ma 14 aug 2017 19:54

IK zie alleen maar een voedingskabel ( 12 volt??)
Vanaf de buitenaansluiting moet een COAX kabel naar je TV kast lopen voor het signaal.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Hoe tv kabel aansluiten in kast?

Bericht door p_vingerhoets » ma 14 aug 2017 21:10

Zit er geen kast onder deze draaibaar met daarin een 220v wcd en een antenne aansluiting ?
Je hebt dan waarschijnlijk een korte antennekabel nodig met of 2 stekkers of 1 stekker en 1 schroefverbinding.
Van daaruit loopt er dan een bestaande kabel naar de buitenaansluiting

Tenminste zo is het bij onze hobby 440
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Hoe tv kabel aansluiten in kast?

Bericht door Wim Verso » ma 14 aug 2017 22:43

RE.gif

En zo zit het bij ons ook.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

django
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 18:26

Re: Hoe tv kabel aansluiten in kast?

Bericht door django » ma 14 aug 2017 23:14

eurotrotter schreef:IK zie alleen maar een voedingskabel ( 12 volt??)
Vanaf de buitenaansluiting moet een COAX kabel naar je TV kast lopen voor het signaal.
Gevonden bedankt voor je reactie.

django
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 18:26

Re: Hoe tv kabel aansluiten in kast?

Bericht door django » ma 14 aug 2017 23:16

p_vingerhoets schreef:Zit er geen kast onder deze draaibaar met daarin een 220v wcd en een antenne aansluiting ?
Je hebt dan waarschijnlijk een korte antennekabel nodig met of 2 stekkers of 1 stekker en 1 schroefverbinding.
Van daaruit loopt er dan een bestaande kabel naar de buitenaansluiting

Tenminste zo is het bij onze hobby 440
Inderdaad gevonden bij onze ook bedankt voor de tip.

django
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 18:26

tv aansluiting aan de caravan

Bericht door django » di 15 aug 2017 14:03

Hoi iedereen,
Aan de buitenzijde van de caravan heb ik 2 aansluitingen voor een coax kabel. 1 met een f connector en 1 kai aansluiting.Zijn deze op1 kabel in de caravan aangesloten zodat ik onder de tv kast maar heb in te pluggen ? Hobby ufe 540 excellent

Mvg,
Django

koning

Re: tv aansluiting aan de caravan

Bericht door koning » di 15 aug 2017 15:44

Klopt, maar ik zou het even uitproberen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hoe tv kabel aansluiten in kast?

Bericht door Daphne » di 15 aug 2017 16:10

Twee onderwerpen samengevoegd en verplaatst naar de juiste rubriek.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
cfgr
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2015 17:30

Re: Hoe tv kabel aansluiten in kast?

Bericht door cfgr » di 15 aug 2017 20:16

De meest vookomende 'antenne/kabel' aansluiting op veruit de meeste 'normale' TV-toestellen is een zogenaamde vrouwelijke coax http://www.techsawa.com/wp-content/uplo ... 123738.jpg daar past dus een mannelijke COAX-connector in die voorzien is van een pinnetje standaard een schuivende insteekverbinding. Modernere, en zeker speciale TV's voor caravans beschikken meer en meer over meerdere tuners, en dus niet alleen stekkercontacten voor voor antenne/kabel maar ook voor DVB-C (lees digitale kabel) DVB-T (lees Digitenne) en DVB-S(2) voor satelliet. In dat geval is het meestal een coax-connector met schroefaansluiting: Afbeelding (dezelfde aansluiting zoals op veruit alle satellietontvangers) knipoog.gif

Mijn oplossing: 2 identieke kabels (we zijn met z'n beidjes en kijken elk onze persoonlijke programmas/stations) met identieke mannelijke schroefaansluitingen aan beide zijden van de kabel + een doosje met alle mogelijke mannelijke en vrouwelijke coax schuif- en schroefconnectoren. Zodoende kan ik alle kanten uit voor de connecties. Sommige campings beschikken over een TV-aansluiting. Maar zoals ik (alwéér) moest vaststellen is daar geen normering en dus doet iedere camping zomaar wat inzake connectoren en zodoende moet ik soms een kabel 'maken' met aan beide zijden een mannelijke stekker en dan zijn die schoefadapters zéér handig. Effe het doosje erbij en de juiste connector op de kabel schroeven. Wat ik aanraad om te vermijden zijn al die leuke/fancy in- en opbouw stekkerdoosjes op de buitenwand van de caravan/mobilhome. Elke stekkerverbinding haalt signaal wég! Ik haal de kabel eventjes dooor een raamsponning direct in de TV aan de ene zijde en direct in de paal aan de andere zijde.

Veel pruts...euh...kijkgenot! mrgreen.gif

3 extra tips: vermijd hoekconnectors, koop de bestmogelijke 75 Ohm-kabel die in je budget past voor 'afstanden' kleiner dan 10m: RG59, tussen 10 en 30m: RG6/U, daarboven: RG-11, WT-125 of LMR-400-75) en vermijd scherpe hoeken of samengeklemde kabels.

haphop.gif

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”