MIFI 4G routers

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Conradi » di 11 jul 2017 19:18

stronk schreef:.... eigen telefoon op vliegtuigstand (want dat is mijn abonnement telefoon) met wifi en bluetooth aan (je kan niet gebeld worden).
Wij hebben dual-SIM's van Vodafone en die kun/mag je wél tegelijkertijd gebruiken. De tweede sim-kaart heeft ook een ander nummer, maar is beperkt tot data. Zodra de MiFi aanstaat - of de 3G-router in de auto met WiFi - schakelt de telefoon op Wifi, maar je kunt wel gewoon bellen.

De buitenland-clausule is niet hard maar FuP (Fair-use Policy). Ik ken mensen die ook veel in het buitenland zijn en dat bij de telco gemeld hebben, die dat vooralsnog accepteert.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: MIFI 4G routers

Bericht door stronk » di 11 jul 2017 20:31

RE.gif
Ik lees 2 berichten hierboven over dual sim kaart en beiden samen te gebruiken. Dat bied wellicht perspectief voor mij. Zal uitzoeken of dat bij mij toch ook zo is. Dat zou mooi zijn. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Micky » di 11 jul 2017 21:37

Conradi schreef:
stronk schreef:.... eigen telefoon op vliegtuigstand (want dat is mijn abonnement telefoon) met wifi en bluetooth aan (je kan niet gebeld worden).
Wij hebben dual-SIM's van Vodafone en die kun/mag je wél tegelijkertijd gebruiken. De tweede sim-kaart heeft ook een ander nummer, maar is beperkt tot data. Zodra de MiFi aanstaat - of de 3G-router in de auto met WiFi - schakelt de telefoon op Wifi, maar je kunt wel gewoon bellen.

De buitenland-clausule is niet hard maar FuP (Fair-use Policy). Ik ken mensen die ook veel in het buitenland zijn en dat bij de telco gemeld hebben, die dat vooralsnog accepteert.
Dat heb ik bij T-Mobile ook, alleen is dat met het onbeperkte buitenland data abo niet toegestaan, als ik hem nu om laat zetten werken ze wel weer, maar dan dus een data beperking, bij het omzetten in februari zij de 2 data sims afgesloten, mijn D-Telekom (Duitse T-mobile) abonnement heeft ook 3 simkaarten en die werken wel tegelijk, maar daar heb je dan ook een limiet van 10Gig over de grens. T-mobile zegt wel dat ze er aan werken, wat dat inhoud weet ik niet weenie.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Jos134 » wo 12 jul 2017 20:12

Sta op camping in Limburg en heb 2 avonden 2 afleveringen van Netflix gestreamd (via Mifi). Kost zo'n 2 Gb per avond. Dat gaat dus vreselijk snel. Willen eind augustus 3 weken naar Italië. Denk dat dit m niet gaat worden... Maar wat dan wel? DVD's mee en toch satelliet TV?
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: MIFI 4G routers

Bericht door CNB » wo 12 jul 2017 20:38

Jos134 schreef:Sta op camping in Limburg en heb 2 avonden 2 afleveringen van Netflix gestreamd (via Mifi). Kost zo'n 2 Gb per avond. Dat gaat dus vreselijk snel. Willen eind augustus 3 weken naar Italië. Denk dat dit m niet gaat worden... Maar wat dan wel? DVD's mee en toch satelliet TV?
In Oostenrijk koop bij bij Drie.at voor € 30,-- een prepaid kaart met onbeperkt internet.
Ik weet dat Drie ook in Italia zit (Tre.it), wellicht gelden daar soortgelijke tarieven.

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Jos134 » wo 12 jul 2017 21:59

RE.gif

Heb eerst bij drie.at gekeken en toen bij drei.at, dat ging beter.
Maar helaas, kan alleen als max een 9GB abo vinden. Maar misschien is mijn Duits niet goed genoeg....?
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Chris » wo 12 jul 2017 22:11

En ik ben benieuwd wat ik in Spanje ga vinden met mn 4G onbeperkt abo.
Ook een R36 setje mee..voor het geval dat.
Nu wil en ga ik geen youtube en netflix kijken, ik heb vakantie tenslotte.
Zal dochterlief daar ook van doordringen... die heeft geen onbeperkt data... oeps..

Trouwens... nog een tip, maar die zal iedereen wel weten...
Zet UPDATE'S even uit als je in het buitenland zit.
( Playstore..3 steepjes.. instellingen... updates uit)
Scheelt toch weer iets aan data gebruik, updaten kan wel weer als je in Nederland terug bent.

Mzzl.
Chris
Cateye.jpg
Cateye.jpg (2.65 KiB) 2017 keer bekeken
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: MIFI 4G routers

Bericht door stronk » wo 12 jul 2017 22:22

En zorg dat je de apps altijd op verbinden met alleen WiFi zet als je die niet nodig hebt. Google maps, zaklamp, bank apps spelletjes apps noem ze maar op

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: MIFI 4G routers

Bericht door CNB » do 13 jul 2017 12:45

Jos134 schreef:RE.gif

Heb eerst bij drie.at gekeken en toen bij drei.at, dat ging beter.
Maar helaas, kan alleen als max een 9GB abo vinden. Maar misschien is mijn Duits niet goed genoeg....?
https://www.drei.at/portal/de/privat/ta ... -internet/

Afbeelding

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Jos134 » do 13 jul 2017 18:33

RE.gif

Ziet er goed uit!
Ben tot bestellen gekomen maar toen wilden ze wel heel veel weten (voor iemand die n prepaid sim wil kopen).
Hebben ze ook fysieke winkels in Oostenrijk?
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: MIFI 4G routers

Bericht door CNB » do 13 jul 2017 18:40

Ja in de meeste steden een drei shop. Als je nog geen simkaart hebt, moet je eerst een starter set kopen van € 10,-. De onbeperkt bundel kan je wel meteen erbij kopen.
PS ik weet niet zeker of de Oostenrijkse drei prepaid kaart ook (onbeperkt) in Italië werkt.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Gebruikersavatar
Tjub
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 10 jul 2016 23:06

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Tjub » do 13 jul 2017 18:42

Micky schreef:RE.gif

hoe bedoel je precies, je moet dan toch dual aanvragen? gewone sim is er maar 1..

voor Max wel :( maar we kijken en volgen alles, dus de hele race..
Wat ben je ongeveer aan data kwijt met een hele race?
Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Micky » do 13 jul 2017 18:44

nutzungsklasse: stationair, daar zou ik me even op inlezen, dit heeft geloof ik met de snelheid te maken die je max kunt krijgen als het netwerk heel druk bezet is.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Micky » do 13 jul 2017 18:46

Tjub schreef:
Micky schreef:RE.gif

hoe bedoel je precies, je moet dan toch dual aanvragen? gewone sim is er maar 1..

voor Max wel :( maar we kijken en volgen alles, dus de hele race..
Wat ben je ongeveer aan data kwijt met een hele race?
race incl. voorbeschouwing en nabeschouwing ik meen iets van 2-3 gig, maar exact weet ik het zo even niet meer.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: MIFI 4G routers

Bericht door PD » do 13 jul 2017 18:47

Tjub schreef:Wat ben je ongeveer aan data kwijt met een hele race?
Mijn ervaring is ca. 1 GB per uur, dus bijna 2 GB incl. prijsuitreiking :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Tjub
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 10 jul 2016 23:06

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Tjub » do 13 jul 2017 18:57

Micky schreef:
Tjub schreef:
Micky schreef:RE.gif

hoe bedoel je precies, je moet dan toch dual aanvragen? gewone sim is er maar 1..

voor Max wel :( maar we kijken en volgen alles, dus de hele race..
Wat ben je ongeveer aan data kwijt met een hele race?
race incl. voorbeschouwing en nabeschouwing ik meen iets van 2-3 gig, maar exact weet ik het zo even niet meer.
Oei, dan maar hopen dat ze het op de overnachtingscamping uitzenden... Als we er die tijd zijn tenminste..
Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Jos134 » do 13 jul 2017 21:01

@caravan-newbie,

We gaan t proberen! En in Italië evt een nieuw (prepaid) kaartje kopen vind ik niet zo'n probleem...
Dan ben ik 60-80 euro kwijt. Nu betaal ik 240 euro aan Canal Digitaal....
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: MIFI 4G routers

Bericht door stronk » vr 21 jul 2017 23:38

stronk schreef:RE.gif
Ik lees 2 berichten hierboven over dual sim kaart en beiden samen te gebruiken. Dat bied wellicht perspectief voor mij. Zal uitzoeken of dat bij mij toch ook zo is. Dat zou mooi zijn. thumbup.gif
Kaartjes omgewisseld en verdomd de sms berichten dat de databundel op is en aangevuld kan worden van T-mobile komen nu niet op de mifi router maar op de telefoon. Dus dat probleem is opgelost. Ik kan onbeperkt data aanvullen.

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: MIFI 4G routers

Bericht door stronk » vr 21 jul 2017 23:40

En kan gebeld worden. Dat is minder.....

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: MIFI 4G routers

Bericht door perry » za 22 jul 2017 09:55

Als wij naar Italië gaan begint de nieuwe maand weer heb ik 21gig nou als ik het daar niet mee red doe ik iets niet goed.
In het voorjaar 2 weken Italië gered met toen nog 1gig.
Vind het wel fijn dat je effe snel het nieuws kan bekijken google maps of iphone kaarten vertalen van de menu kaart enz.
Fb gebruikte ik na genoeg niet filmpjes en foto die ik kreeg via whatsapp opende ik eigenlijk nooit.
Zo van de zomer wel kunnen.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

martijn v o

Re: MIFI 4G routers

Bericht door martijn v o » za 22 jul 2017 13:32

Er zijn nogal wat aanbieders die nu wel roaming ondersteunen maar dat wel limiteren.
Ik heb nu Lebara tot 3Gb in het buitenland.

Ik zit in Duitsland en kan daar een data kaartje kopen bij de Lidl. Kost 10 euro eenmalig en dan kan je 5Gb voor 15 euro upgraden en als dat op is weer. @HansHobby .

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: MIFI 4G routers

Bericht door Jos134 » zo 23 jul 2017 12:27

RE.gif

Goeie tip! N stuk goedkoper dan de 3 Gb bij Vodafone voor 20 euro. Vraagje: werkt dat ook zo buiten Duitsland denk je?
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

martijn v o

Re: MIFI 4G routers

Bericht door martijn v o » zo 23 jul 2017 20:32

Wat bedoel je precies?

1- Met het kaartje van de Duitse Lidl naar het buitenland? zal ook roaming bepering op zitten.
2- Of net als in Duitsland in het buitenland een kaartje kopen? zal ook gaan.

MichelMD
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 00:18

Re: MIFI 4G routers

Bericht door MichelMD » zo 23 jul 2017 22:47

Jos134 schreef:Sta op camping in Limburg en heb 2 avonden 2 afleveringen van Netflix gestreamd (via Mifi). Kost zo'n 2 Gb per avond. Dat gaat dus vreselijk snel. Willen eind augustus 3 weken naar Italië. Denk dat dit m niet gaat worden... Maar wat dan wel? DVD's mee en toch satelliet TV?
Netflix bied offline kijken aan, dus voor vertrek je films en serie afleveringen downloaden, kun je ze daarna zonder dataverkeer bekijken.
Bron: https://help.netflix.com/nl/node/54816

martijn v o

Re: MIFI 4G routers

Bericht door martijn v o » wo 26 jul 2017 08:47

martijn v o schreef:Er zijn nogal wat aanbieders die nu wel roaming ondersteunen maar dat wel limiteren.
Ik heb nu Lebara tot 3Gb in het buitenland.

Ik zit in Duitsland en kan daar een data kaartje kopen bij de Lidl. Kost 10 euro eenmalig en dan kan je 5Gb voor 15 euro upgraden en als dat op is weer. @HansHobby .
Heb gisteren de handel geïnstalleerd. In Duitsland is het vanaf juli 2017 verplicht om je als prepaid kaart houder te identificeren. Dat gaat eerst via gegevens aanmelding via een formulier (ik heb het adres van de camping opgegeven anders pakt hij de postcode niet) en dan via een video link waarbij je je paspoort voor de camera mag zwaaien. Je hebt voor het activeren van een prepaid kaart dus al wel een werkende internet verbinding nodig. Voor de rest werkt het prima. Lidl werkt met Vodafone.
Er staat op de kaart als je hem koopt (dus surf karte in mijn geval) al 10 euro guthaben, dus als je 5 euro bijkoopt kun je 5 Gig verstoken.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”