Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wesley2004
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 jan 2017 13:26
Locatie: Utrecht

Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door Wesley2004 » do 8 jun 2017 08:21

Komende zomer gaan we drie weken naar camping le pin parasol in de Vendee, frankrijk.
Nu kreeg ik te horen dat het wifi €3 per uur kost of €20 per 12 uur.
Met twee puber dochters is dat natuurlijk zo op....

Ik zat te denken aan een Engenius EZ hotspot Extender.

Is er Iemand toevallig op deze camping geweest? Is er ook gratis wifi ergens?
Anders heeft de hotspot extender niet veel nut, die 12 uur is dan natuurlijk zo op...
Of zijn er andere slimme manieren om wifi te krijgen met dongle ofzo?

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door dennisb » do 8 jun 2017 08:25

Misschien kan je voor dat geld beter de databundels tijdelijk verhogen van de kids. Met het roamen komen ze wel goed uit. En de verbinding op 2g zetten dan gaat de data niet zo hard met facebook/whatsapp/ instagram/snapchat mrgreen.gif awhoea.gif . Deze apps zijn echt dataslurpers met al die plaatjes en video.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door evr66 » do 8 jun 2017 08:34

Check ook even de settings van de apps. Bijvoorbeeld fb heeft een setting voor beperken datagebruik. Resolutie plastjes gaat omlaag en videos worden bv niet merr automatisch afgespeeld. Scheelt al fors!
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door deusjevo » do 8 jun 2017 10:59

Waar kun je die optie vinden bij Feestboek?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door evr66 » do 8 jun 2017 11:01

op android, dat menu rechts boven (hor. streepjes), dan heel eind naar beneden (moet niet te simpel zijn :)) naar databesparing
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Wesley2004
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 jan 2017 13:26
Locatie: Utrecht

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door Wesley2004 » do 8 jun 2017 11:11

Tja lastige keus.
De wifi extender lijkt me ook handig voor andere campings. Vaak 1 apparaat tegelijk, dus daarom leek de extender handig.
Er kan dus een usb dongel in.
Pffff lastig...

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door PD » do 8 jun 2017 11:24

Ik gebruik een Alfa R36 en heb daar ook nog een dongel bij zodat ik nooit misgrijp op een camping.

Daarnaast heb ik ook nog een Huawei mifi die je eenvoudig in je zak steekt als je bijv. gaat wandelen of fietsen in de bergen; de Huawei zal ik na medio juni waarschijnlijk niet meer gebruiken wanneer de roamingkosten afgeschaft worden en de reguliere bundel van de iPhone beschikbaar is.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door Conradi » do 8 jun 2017 12:39

Wij gebruiken de Huawei MiFi voor de kinderen, maar ook voor koppeling met oa. notebook.
Daarnaast - we hebben 'm toch - heb ik in afgelegen gebieden wel'es meegemaakt dat je alleen 3G/4G hebt als de MiFi wat hoog ophangt, buiten de caravan :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door Daphne » do 8 jun 2017 13:43

deusjevo schreef:Waar kun je die optie vinden bij Feestboek?
Instellingen, accountinstellingen, Video's en foto's, automatisch afspelen.... Dan aanvinken wat je wil. Dat geldt dan voor alle devices die je gebruikt met jouw Facebookaccount.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door Jan van Vijven » do 8 jun 2017 14:19

Wesley2004 schreef: Of zijn er andere slimme manieren om wifi te krijgen met dongle ofzo?
Met de veranderingen op til qua roaming heb ik alles eruit gegooid, geen bereik op de camping? Jammer dan, nog meer een reden om een terrasje te bezoeken om m'n mails te checken.
Voor die €20 drink ik liever een pint tijdens het internetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Wesley2004
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 15 jan 2017 13:26
Locatie: Utrecht

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door Wesley2004 » do 8 jun 2017 16:15

Jan van Vijven schreef:
Wesley2004 schreef: Of zijn er andere slimme manieren om wifi te krijgen met dongle ofzo?
Met de veranderingen op til qua roaming heb ik alles eruit gegooid, geen bereik op de camping? Jammer dan, nog meer een reden om een terrasje te bezoeken om m'n mails te checken.
Voor die €20 drink ik liever een pint tijdens het internetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Ja dat is ook mijn idee, maar vertel dat twee pubers maar hahaha!

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door evr66 » do 8 jun 2017 18:07

Daphne schreef:
deusjevo schreef:Waar kun je die optie vinden bij Feestboek?
Instellingen, accountinstellingen, Video's en foto's, automatisch afspelen.... Dan aanvinken wat je wil. Dat geldt dan voor alle devices die je gebruikt met jouw Facebookaccount.
Ik weet niet of dit hetzelfde doet als de optie die ik een paar reacties terug aangaf (databesparing aan zetten). Kan me voorstellen dat daar nog meer gebeurt, buiten het automatisch afspelen van foto en video verhinderen (android, dat menu rechts boven (hor. streepjes), dan heel eind naar beneden (moet niet te simpel zijn :)) naar databesparing)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door Daphne » do 8 jun 2017 18:20

RE.gif

Veel meer is het niet dan het automatisch afspelen van video's. Op een iPhone (iOS) kun je ook alle apps afsluiten van mobiele data en alleen via WiFi beschikbaar maken. Of dat ook bij Android kan weet ik niet. Dat kun jij vast vertellen. Als je het specifiek in je Facebookaccount doet, geldt het voor alle devices en dat is best handig.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door evr66 » do 8 jun 2017 18:35

RE.gif zijn op Android ook veel mogelojkheden voor, vaak al in de app ingebakken, soms ook niet. Juist voor de minder vaardige gebruiker lojkt het me handig gewoon zo''n knop beperk datagebruiķ te hebben. Doe het zelf ook ff simpel zo. Noet alleen auto afspelen van videos wordt voorkomen maar bv ook de resolutie van te uploaden fotos wordt gereduceerd. Metcde huidige high-res camera's in de telefoons ook nuttig. Met dit soort settings pak je naar mijn idee simpel alle voor de hand liggende settings in 1 klap aan.

Kwestie van smaak maar ik heb deze settings liever device- dan account gebonden. Als ik databeperking op mijn telefoon gebruik, mag wat mij betreft de nekabelde pc op mijn bureau dit negeren.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Wifi Le Pin Parasol in de Vendee

Bericht door de reiziger » do 8 jun 2017 20:43

Het gaat in deze draad om Frankrijk, en niet om Spanje.

Voor Spanje denk ik dat deze oplossing goedkoper is dan het verder surfen op de thuisprovider, wanneer het voorziene bundel opgebruikt is:
https://wifiaway.es/en/?keyword=mobile% ... GwoduDULjA

Mocht iemand iets soortgelijks weten voor Frankrijk: laat het maar weten, aub.

Verder hoop ik ook dat het betalend abonnement op de wifi van de campings ernstig in prijs gaat dalen, wegens het feit dat bij die prijzen het zeker de moeite loont om zich te beperken tot de bundels van de gsm-providers.
(maar inderdaad: voor een veel-heel-veel-gebruiker als ikzelf: pijnlijk.
en kom niet af met kritiek op veelgebruikers. Ik leef mijn eigen leven en niet dat van iemand anders)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”