kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

secretaris
Berichten: 27
Lid geworden op: za 20 mei 2017 07:38

kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door secretaris » ma 22 mei 2017 09:34

Toen ik vorig jaar een nieuwe ASUS router kocht, zag ik dat je een VPN kunt instellen op alle moderne ASUS routers. Ik had dat vroeger weleens met een oude laptop geprobeerd, maar dan had ik het probleem dat ik van een dienst gebruik moet maken om het dynamische internetadres van mijn router te controleren en die de VPN hierop moet aanpassen. Met ASUS krijg je gratis zo een ASUS dienst geleverd.
Dit betekent ruw gezegd dat met VPN ingeschakeld, ik altijd kan internetten via mijn router thuis. Voor NPO en Ziggo zit ik dus gewoon in Nederland.
De proef op de som kwam 1 1/2 week geleden in Macon. Het regende vreselijk en mijn echtgenote wilde het songfestival zien. Buiten regende het niet alleen, maar we waren omringd door bomen. Ik zou helemaal nat zijn als ik al signaal had kunnen krijgen met mijn schotel. Nou had die camping gratis internet en ik probeerde gewoon een vpn verbinding te maken en toen via NPO 1 het songfestival op mijn laptop. Eerlijk gezegd, bleef hij nu en dan hangen, maar het was ook gratis internet. Hier in Spanje heb ik meestal goed internet en bovendien nog een externe wifi antenne en ik kan zonder problemen Nederlandse TV in Spanje ontvangen via Wifi. Ook de kanalen die Ziggo wel biedt en CD niet.

nerood

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door nerood » ma 22 mei 2017 10:27

RE.gif
Welke router van Asus is dat? En kan die hetzelfde kunstje als een R36 icm een Tube-U?

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door erichendri » ma 22 mei 2017 10:53

Hier zijn verschillende draadjes over.
Ja, met een VPN app op je laptop, tablet of Phone kan je bij voldoende wifi snelheid NL
televisie kijken en zelfs (ik heb KPN) je opnames bekijken in Frankrijk waar ik toen zat.
IK heb wel een betaalde VPN, iets van 10 euro per maand maar heb wel meer mogelijkheden.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

secretaris
Berichten: 27
Lid geworden op: za 20 mei 2017 07:38

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door secretaris » di 23 mei 2017 03:11

Ik heb thuis op mijn router vpn geinstalleerd. ik kan en kan in het buitenland dat vpn inschakelen en veilig internetten, maar ook via vpn en Ziggo de Nederlandse zenders bekijken. Wifi moet wel vo.doende zijn, maar zoals ik schreef kon ik op camping in Macon met gratis wifi toch npo1 kijken, zij het met wat haperingen. Van 2 dingen ben ik overtuigd: 1 Wifi wordt in de toekomst overal steeds beter en 2 CD wordt in de toekomst steeds duurder,

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Daphne » di 23 mei 2017 08:19

Op de camping of onderweg TV kijken via internet is voor incidenteel gebruik een goed alternatief. Om een keer nieuws te kijken of zo. Maar voor lange winteravonden of voor- en naseizoen vind ik het niets.
secretaris schreef: Van 2 dingen ben ik overtuigd: 1 Wifi wordt in de toekomst overal steeds beter en 2 CD wordt in de toekomst steeds duurder
Het is nog maar de vraag of campingeigenaren in de toekomst meer gaan investeren in WiFi. Investeringen in een WiFi netwerk moeten ook worden betaald. Dat zal je via de campingprijs merken of apart worden berekend. Providers bieden steeds grotere betaalbare databundels aan. Ik gebruik liever eigen data dan een overbevolkt WiFi netwerk van de camping. Zeker wanneer iedereen WiFi gaat gebruiken om TV te kijken.
CD krijgt vanaf juli dit jaar een concurrent, waarschijnlijk zal dit merkbaar zijn in de prijs en/of met meer mogelijkheden voor kampeerders die TV via satelliet willen kijken.

TV kijken via gratis WiFi omdat CD steeds duurder wordt, vind ik net zoiets als op elektra verwarmen omdat het toch niets extra kost. :(
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

secretaris
Berichten: 27
Lid geworden op: za 20 mei 2017 07:38

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door secretaris » di 23 mei 2017 08:46

Ikzelf heb een vrij dure router van Asus waar veel mogelijkheden op zitten. Toen ik voor iemand na wilde vragen welke routers de mogelijk hadden om een VPN in te stellen hoorde ik dat alle moderne ASUS routers die mogelijkheid hebben. Mijn vriend heeft toen een ASUS router gekocht van een kleine 40 euro en ik heb hem geholpen hierop vpn in te stellen.
Dat heeft niks te maken met een wifi versterker met R36 router. Die wifiversterker versterkt het wifi signaal van bv de camping en helpt dus. De R36 router zorgt ervoor dat je zelf een wifi point wordt en in plaats van 1 apparaat, meerdere apparaten mee kunnen liften op de wifi van de camping.

secretaris
Berichten: 27
Lid geworden op: za 20 mei 2017 07:38

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door secretaris » di 23 mei 2017 08:58

Daphne schreef:Op de camping of onderweg TV kijken via internet is voor incidenteel gebruik een goed alternatief. Om een keer nieuws te kijken of zo. Maar voor lange winteravonden of voor- en naseizoen vind ik het niets.
secretaris schreef: Van 2 dingen ben ik overtuigd: 1 Wifi wordt in de toekomst overal steeds beter en 2 CD wordt in de toekomst steeds duurder
Het is nog maar de vraag of campingeigenaren in de toekomst meer gaan investeren in WiFi. Investeringen in een WiFi netwerk moeten ook worden betaald. Dat zal je via de campingprijs merken of apart worden berekend. Providers bieden steeds grotere betaalbare databundels aan. Ik gebruik liever eigen data dan een overbevolkt WiFi netwerk van de camping. Zeker wanneer iedereen WiFi gaat gebruiken om TV te kijken.
CD krijgt vanaf juli dit jaar een concurrent, waarschijnlijk zal dit merkbaar zijn in de prijs en/of met meer mogelijkheden voor kampeerders die TV via satelliet willen kijken.

TV kijken via gratis WiFi omdat CD steeds duurder wordt, vind ik net zoiets als op elektra verwarmen omdat het toch niets extra kost. :(
Natuurlijk is een eigen bundel leuker dan afhankelijk zijn van de camping, maar voor tv kijken heb je onbeperkt internet nodig en wat gaat dat kosten? Als iedereen openbaar internet gebruikt om TV te kijken moet dat net ook uitgebreid worden. Ik hoor dat gezinnen met kinderen campings met zwak internet vermijden; de eigenaren moeten wel.

Ik ben het met je eens dat een schotel beter signaal en meer zekerheid biedt, maar mijn vriend gaat bv in een appartement in Torremolinos met internet en geen Ned TV.
Overigens weet ik niets van concurrentie van CD.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Pino » di 23 mei 2017 09:14

Antwoord op de vraag is: 'Ja het kan'... maar zoals hier eerder vermeld heb je wel fatsoenlijk internet nodig. En wanneer het merendeel in staat is hun caravan netwerkje aan het netwerk thuis te koppelen zodat ze tv kijken en hun bestanden thuis kunnen benaderen zal dat op dit moment best een uitdaging zijn.
Het zal net zo zijn als met elektra. Dat zit vaak bij de prijs in, maar wanneer de camping eigenaar een goed elektra netwerk heeft en iedereen kan zijn kachels en airco's aanzetten, zal hij toch een meerprijs willen vragen of per KWh gaan rekenen. Een investering in een goede internetvoorziening wil hij ook terug kunnen verdienen.
Zelf maak ik ook een VPN van de caravan naar thuis. Maar on-onderbroken TV kijken lukt zelden.
Over een aantal jaren zullen we lachen om het 'behelpen met WiFi' wat we nu aan het doen zijn. De techniek haalt ons zeker weer in, of dat nou met 4G/5G of WiFi is.
Dus ja, die schotel heb je 'ooit' niet meer nodig
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Theo de Man » di 23 mei 2017 09:28

@Daphne Wie word er bedoeld dan als concurrent van CD ????
Zou wel fijn zijn want dan hebben we tenminste keus in aanbieders en eventuele aanbiedingen en tarief.
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gebruikersavatar
Kaatjeka
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 12 mei 2017 13:25

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Kaatjeka » di 23 mei 2017 09:55

Ik heb begin dit jaar 3 maanden gebruik gemaakt van GooseVPN. Dat is een vrij nieuwe Nederlandse aanbieder, die vrij goedkoop is. De eerste maand is gratis, dus testen of je het wat vind kan kostenloos.
In mijn eerste maand waren er wat kleine probleemtjes (wat opstartproblemen, denk ik), maar die werden snel en vriendelijk verholpen.
Ik gebruikte het abonnement van 2,99 per maand, voor mij was 50 gb genoeg voor af en toe wat uitzendinggemist en netflix e.d.

Of internet met VPN CanalDigitaal kan vervangen betwijfel ik. Vooral omdat IPTV illegaal is, en die dus af en toe 'opgerold' worden, en je dus weer zonder tv-zenders zit. Maar voor kijk.nl, NLziet, uitzendinggemist, Netflix e.d. is het volgens mij prima.
Wel weten steeds meer aanbieders, in ieder geval Netflix, op welke (ranges van) IP-adressen VPN's zitten, waardoor die ook vaak weer geblokkeerd worden. Dat is één van de probleempjes die ik even met GoosVPN had, maar die hadden vervolgens andere kanalen waarop ik wel Netflix kon kijken. Ze bleven hun kanalen uitbereiden, dus ik had daar geen problemen mee. Dus het is te hopen dat je VPN-provider een ander kanaal heeft of wil maken waar dat wel weer op kan als je dat probleem hebt (voor zo lang als het duurt), of een andere VPN-provider zoeken.
Het blijft een beetje behelpen dus...

Toevoeging een paar minuten later: nu pas goed gelezen wat er al gepost was, met een VPN naar je eigen verbinding thuis, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zou denk ik prima kunnen werken, als de internetverbinding die je in het buitenland hebt snel genoeg is.
Laatst gewijzigd door Kaatjeka op di 23 mei 2017 10:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Ab » di 23 mei 2017 10:05

Dat zal het altijd wel blijven.
Ik zit nu op een camping met een uitstekend Wi-Fi netwerk.
Maar toch wordt het op bepaalde tijden zo traag als dikke stront tegen de berg op.
Dat is bijna overal zo. Zeker als het druk wordt op de camping.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Pino » di 23 mei 2017 10:15

Kaatjeka schreef: Of internet met VPN CanalDigitaal kan vervangen betwijfel ik. Vooral omdat IPTV illegaal is, en die dus af en toe 'opgerold' worden, en je dus weer zonder tv-zenders zit. Maar voor kijk.nl, NLziet, uitzendinggemist, Netflix e.d. is het volgens mij prima.
Wel weten steeds meer aanbieders, in ieder geval Netflix, op welke (ranges van) IP-adressen VPN's zitten, waardoor die ook vaak weer geblokkeerd worden. Dat is één van de probleempjes die ik even met GoosVPN had, maar die hadden vervolgens andere kanalen waarop ik wel Netflix kon kijken.
IPTV is niet illegaal. Wel het via achterdeurtjes downloaden van films. Netflix, uitzending gemist, ZiggoTV zijn ultieme voorbeelden van legale IPTV.
Inderdaad worden IP adressen van Netflix vaak geblokt, maar met een goed VPN kun je dat wel omzeilen. Wellicht dat een VPN dienst wordt geblokkeerd, maar wanneer je zelf een VPN naar huis opzet is daar weinig aan te doen. Werkt IPSEC VPN niet, dan doet SSL VPN het wel. Voor mijn werk ben ik verplicht een VPN op te zetten en dat werkt eigenlijk overal wel.
De meest eerlijke vorm van camping WiFi vind ik betalen voor je bandbreedte. Via gratis WiFi kun je wat surfen en je facebook en whatsapp bijhouden. Wil je je foto's naar de cloud sturen, Spotify luisten of de Formule 1 kijken via ZiggoTV dan betaal je voor een WiFi verbinding die een hogere snelheid biedt
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Daphne » di 23 mei 2017 10:17

Theo de Man schreef:@Daphne Wie word er bedoeld dan als concurrent van CD ????
Zou wel fijn zijn want dan hebben we tenminste keus in aanbieders en eventuele aanbiedingen en tarief.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/knoop-doo ... ldigitaal/

Je kunt je aanmelden om op de hoogte te blijven: https://www.joyne.nl/
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Daphne » di 23 mei 2017 10:25

secretaris schreef:Als iedereen openbaar internet gebruikt om TV te kijken moet dat net ook uitgebreid worden. Ik hoor dat gezinnen met kinderen campings met zwak internet vermijden; de eigenaren moeten wel.
Er moet natuurlijk niets knipoog.gif
Gezinnen hebben dadelijk voldoende aan de eigen databundels die ook in het buitenland gebruikt kunnen worden. WiFi zal steeds minder nodig zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Jan van Vijven » di 23 mei 2017 10:35

Gezinnen die uitwijken vanwege internet daar zit die uitbater toch niet op te wachten, die spenderen toch niets meer dan het hoognodige.

Ben ik nu de enige die zich er aan stoort dat iedereen vind dat alles vanzelfsprekend en gratis moet zijn?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door karelV » di 23 mei 2017 22:14

RE.gif

Ja, ik denk het.............. mrgreen.gif mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Kaatjeka
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 12 mei 2017 13:25

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Kaatjeka » wo 24 mei 2017 10:26

Pino schreef:
IPTV is niet illegaal. Wel het via achterdeurtjes downloaden van films. Netflix, uitzending gemist, ZiggoTV zijn ultieme voorbeelden van legale IPTV.
Ik weet er niet exact het fijne van, maar wel dat er een paar maanden terug een IPTV-provider is opgerold, omdat ze illegaal bepaalde zenders (cq programma's) uitzonden. I.v.m. landenrechten mag dat niet zomaar. Dat is wat ik bedoel. (zie bv. hier: http://www.totaaltv.nl/nieuws/belangrij ... -opgerold/)

Ik weet niet of de werking van ZiggoTV hetzelfde is als de CanalDigitaal-app, waarmee je hun aanbod via de app kan zien. Maar dat werk ook alleen in Nederland, in het buitenland in principe niet i.v.m. de uitzendrechten.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23390
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door PD » do 25 mei 2017 17:14

Nu voor het eerst via een VPN verbinding van SurfEasy naar de Giro gekeken via Ziggo-TV hier in Luxemburg. Dit werkt dus echt perfect; Het abonnement voor de VPN kost slechts € 2,99 per maand en is eventueel ook per maand opzegbaar.

De wifi op de camping is all-in en de verbinding via de R36 werkt probleemloos; met 5 smartphones, 2 tablets, een MacBook en een Windows laptop mrgreen.gif

VPN is een mooie aanvulling voor onze verbinding met "de wereld" thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door vikingpirate » do 25 mei 2017 18:37

Ik zou zeggen kan je beter een goed router thuis neer zetten en je hebt je eigen VPN verbinding kost je verder niks.
na een 8 maanden heb je geld terug als je normaal een abbo zou nemen.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door meeder » do 25 mei 2017 19:01

Moet je wel een verbinding hebben die snel genoeg is :)
Met een 20/1 lijntje kan je geen video streamen.

secretaris
Berichten: 27
Lid geworden op: za 20 mei 2017 07:38

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door secretaris » vr 26 mei 2017 14:01

Jan van Vijven schreef:Gezinnen die uitwijken vanwege internet daar zit die uitbater toch niet op te wachten, die spenderen toch niets meer dan het hoognodige.

Ben ik nu de enige die zich er aan stoort dat iedereen vind dat alles vanzelfsprekend en gratis moet zijn?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beetje flauw natuurlijk om zo te reageren. Eerlijk zou zijn dat als ik 2 maanden in het buitenland ben, ik een cd abonnement zou kunnen krijgen voor1/6 van een jaarcontract (+ev wat admin kostn) en dat Ziggo mij 2 maanden terugstort (als ik tenminste geen VPN gebruik thuis) Ik denk dat veel mensen een hekel aan CD hebben omdat het eens gatis as en sindsdien met flinke stappen duurder geworden is. Daar kan CD dan maar voor een deel op afgerekend worden, maar toch.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door karelV » vr 26 mei 2017 14:07

RE.gif

thumbup.gif thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Tjub
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 10 jul 2016 23:06

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Tjub » vr 26 mei 2017 17:35

Thuis een Qnap NAS staan met VPN ingesteld. Werkt als een tierelier (uiteraard bij een goede wifi verbinding :x)
Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Jan van Vijven » vr 26 mei 2017 17:44

@secretaris,
Ik zie niets oneerlijks, niemand die je dwingt of later hogere facturen stuurt dan afgesproken. Bij elke verhoging van de kosten heb je het recht om je contract te verbreken.
Bij CD kun je een vakantie abo nemen, dat dit niet in ieders straatje past is dan jammer.
Ik verblijf zes maanden per jaar in het buitenland en mijn maandelijkse kosten lopen in NL gewoon door, en dan praat je over vier cijfers per maand. Ik gooi alleen al een klein vermogen wegenbelasting weg, ik gebruik de wegen zes maanden niet....
Hier gaat het over een paar tientjes extra voor een hele vakantie.
Nee met eerlijkheid heeft het allemaal niets te maken.

Wat mij het meeste stoort is: iedereen vind dat alles goedkoop moet zijn en dat iedereen daar vanzelfsprekend recht op heeft. Dus voor €14 euro kamperen met super internet zodat we geen CD hoeven te betalen en het liefst ook geen gas gebruiken, maar wel een plek van 150 m2.
Hou me ten goede: ik betaal ook liever minder dan meer maar ik ben realistisch genoeg om te begrijpen dat er geld verdiend moet worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Stef » vr 26 mei 2017 18:05

RE.gif

Mag ik het met je eens zijn Jan !! thumbup.gif
Maar ik ben zelf dan ook ondernemer die ook iets verdienen wil en dan moet je het anderen ook gunnen : dus gewoon betalen, die hap !

Mvg
Stef. whistle.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”