kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door PD » za 27 mei 2017 15:13

Zojuist weer een spannende F1 kwalificatie gekeken via de VPN hier in Larochette haphop.gif
Die € 2,99 per maand dubbel en dwars waard, die betaal ik dan ook met (sport)liefde thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
verpro
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 16 mei 2010 11:37
Locatie: Westervoort

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door verpro » za 27 mei 2017 17:05

PremiumDiscovery schreef:Zojuist weer een spannende F1 kwalificatie gekeken via de VPN hier in Larochette haphop.gif
Die € 2,99 per maand dubbel en dwars waard, die betaal ik dan ook met (sport)liefde thumbup.gif

Daar heb ik de VPN ook voor in gebruik voor in de mei vakantie en zomer vakantie zodat ik de gp's kan kijken op de campings. NU alleen nog mijn vrouw zo gek krijgen dat ik een Alfa R36 setje mag kopen :)
Volvo V60 T5 2019 / Weinsberg CaraOne 450 FU 2015

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door PD » za 27 mei 2017 18:38

RE.gif
Icm de R36 inderdaad uitstekende resultaten, eerst de F1 en daarna de Giro met "de mannen" gekeken en dat terwijl "de vrouwen" in het zwembad lagen haphop.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Micky » zo 28 mei 2017 09:43

secretaris schreef:
Jan van Vijven schreef:Gezinnen die uitwijken vanwege internet daar zit die uitbater toch niet op te wachten, die spenderen toch niets meer dan het hoognodige.

Ben ik nu de enige die zich er aan stoort dat iedereen vind dat alles vanzelfsprekend en gratis moet zijn?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beetje flauw natuurlijk om zo te reageren. Eerlijk zou zijn dat als ik 2 maanden in het buitenland ben, ik een cd abonnement zou kunnen krijgen voor1/6 van een jaarcontract (+ev wat admin kostn) en dat Ziggo mij 2 maanden terugstort (als ik tenminste geen VPN gebruik thuis) Ik denk dat veel mensen een hekel aan CD hebben omdat het eens gatis as en sindsdien met flinke stappen duurder geworden is. Daar kan CD dan maar voor een deel op afgerekend worden, maar toch.
Zo werkt het toch echt niet en terecht ook, als jij 1/6 betaald terwijl de leverancier 12 maanden kosten heeft moet die prijs verdubbelt worden..... waarom denken zoveel mensen altijd dat ze genaaid worden en de provider schatrijk wordt over hun rug?? Doorgaans is het redelijk in balans bij de bedrijven en ze moeten ook winst maken anders vallen ze weg en heb jij helemaal niets....

Als je een hekel aan CD hebt moet je een vent zijn en het opzeggen, of is de hekel niet groot genoeg dat je toch klant blijft omdat je geen alternatief hebt?? ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7066
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door karelV » zo 28 mei 2017 10:58

RE.gif

Het is zo dat we (de mensen) op de één of andere manier best wel gepakt (genaaid) worden door meerdere instanties en dus niet alleen door CD maar door alle providers.
Neem nou in mijn geval, mijn provider is KPN voorheen PTT en ben al ruim 37 jaar lid van die club (1980) en ben er ook altijd best tevreden mee geweest maar zeg nou niet dat ze mij op één of andere manier niet pakken want dat is wel zo. Heb sinds een week of 4 een totaalpakket afgesloten omdat dit een stuk(je) voordeliger was en ook nog eens kon kiezen voor een gratis tv pakket van 40 extra tv zenders waar ik overigens niet op zit te wachten want wij kijken toch alleen maar als we al kijken naar NPO 1, NPO 2, RTL 4, RTL 7 of af en toe Veronica als daar voetbal op is en heb een abonnement van Fox sport Eredivisie live, wat ik dus gratis aangeboden kreeg ivm het totaalpakket en dit voorheen €7,50 kostte.
Wat schept mijn verbazing nu, krijg ik een mailtje van KPN waarin wordt vermeld dat het abonnement (vaste aansluiting) met €2,50 p/mnd. omhoog gaat en dat er €1,00 per tv ontvanger (interactief of Digitenne) bij komt. in mijn geval 5 stuks. WEG €7.50 korting op Foxsport boos.gif.
Er werd ook nog geschreven dat dit nodig was/is om het aanbod te verbeteren wat ik overigens wel kan begrijpen maar toch, hoezo genaaid worden.
Heb wel eens met een Nederlander gewerkt die niet meer ingeschreven stond als Nederlands staatburger, en die zei tegen mij en dat ben ik nooit meer vergeten, een Nederlandse staatburger wordt zijn hele leven lang opgelicht voor minimaal 30% en met name door de Nederlandse staat. boos.gif

Toch nog een prettige dag knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Jan van Vijven » zo 28 mei 2017 11:50

PTT / KPN.....oplichters....genaaid worden....
In 1984 betaalde ik voor mobiel bellen 10.000 gulden per jaar, nu nog maar een paar tientjes....
Kom op zeg, nu heeft iedereen zo'n ding en nog klagen.
Alle huizen staan vol met televisies terwijl dat er vroegen maximaal eentje was.
Alle opritten staan vol met meerdere auto's.
Nu willen de kampeerders voor een tientje in Spanje staan en gratis Sesamstraat kunnen kijken, als ik in New York, Dubai of Singapore voor een paar honderd euro een hotelkamer boek mag ik blij zijn dat ik BVN kan kijken.

Dat genaaid worden valt allemaal nogal mee, ons luxe leventje is de laatste 50 jaar bepaald niet minder geworden.

Wellicht eens overwegen waar je prioriteiten liggen, en er niet vanuit gaan dat alles je maar komt aanwaaien.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door meeder » zo 28 mei 2017 12:10

Waar is het like knopje? :)

Wij hebben het hier in Nederland gewoon goed. Kijk eens naar alle sociale vangnetten die we hier hebben.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7066
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door karelV » zo 28 mei 2017 12:16

RE.gif RE.gif

Mijn en onze prioriteiten liggen duidelijk in Nederland en vind het ook een best land (zou niet snel ergens anders willen wonen) maar wij hoeven toch niet alles te pikken wat betreft inkomens en uitgaven patronen. Ik heb niets te klagen en wij kunnen alles betalen wat we moeten en willen betalen/kopen maar er zijn ook groepen mensen die zich niet kunnen permitteren wat wij wel willen en ook doen en daar hoort de Nederlandse staat ook rekening mee te houden vind ik. Ik heb soms wel medelijden met die groepering, misschien jij niet weenie.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7066
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door karelV » zo 28 mei 2017 12:19

RE.gif RE.gif

Het sociale whistle.gif nou laat dat maar gewoon weg tegenwoordig want die wetten worden helemaal afgebroken (voor de nederlander)

oeps on topic; wij hebben best internet om dit in Luxemburg allemaal te kunnen schrijven via dit forum en via de nmifi(wifi)router. thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door HansHobby » zo 28 mei 2017 12:41

Jan van Vijven schreef:Gezinnen die uitwijken vanwege internet daar zit die uitbater toch niet op te wachten, die spenderen toch niets meer dan het hoognodige.

Ben ik nu de enige die zich er aan stoort dat iedereen vind dat alles vanzelfsprekend en gratis moet zijn?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nope, kan mezelf daar ook best aan ergeren. Als een camping gratis wifi aanbied is mooi, maar ik vind wel dat je dan niet over de kwaliteit moet gaan zeuren. Aan de andere kant, als ik een dik bedrag moet betalen voor de wifi moet het ook wel van een goede kwaliteit zijn. Zelf ben ik nog steeds blij met mijn mifi i.c.m. een simkaart van een provider van het land waar we zitten. kost vaak wel wat, maar het is tenslotte vakantie. :lol:
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door erichendri » zo 28 mei 2017 22:55

Ik kon met de vpn app ook mijn opnames bekijken van de itv kpn.
Waren in frankrijk.
Maar ook dan afhankelijk van de wifi snelheid.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Jos134 » vr 25 aug 2017 17:22

Terug naar het item na een filosofische discussie ;-) :
Wij zijn in Oostenrijk. Heb net voor m'n Mifi een Drei prepaid simkaart gekocht voor 30 euro met onbeperkt internet voor 30 dagen maw 1 euro/dag voor onbeperkt internet voor 10 apparaten! (En dus niet alleen TV kijken) Daar kan geen CD abo tegenop met een beperkt zenderaanbod en geklooi met het instellen van de schotel. Over die schotel: ook die ligt niet meer in de weg in de caravan. Dus ja, internet gaat de schotel voor 100% vervangen, vraag is alleen hoelang dat nog duurt.

Volgende stop wordt Italië; eens kijken hoever ze daar zijn met prepaid onbeperkt internet.....
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Jan Teepe
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 6 okt 2017 09:54

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Jan Teepe » ma 9 okt 2017 21:27

Kwam dit item tegen, als nieuw forumlid. Ik woon in Spanje en heb een 88 cm Triax schotel met Canal Digitaal. En om wat extra te kunnen ontvangen heb ik een IPTV Androidkastje gekocht in Nederland. Als ik in Nederland ben, glasvezel internet van Ziggo, dan werkt dat kastje prima. Hier in Spanje, nog geen fibra en dus moet ik het doen met ADSL van Movistar, dan werkt dat kastje niet best. Mijn ervaringen met camping internet zijn, dat de kwaliteit daarvan nog minder is dan mijn Spaanse ADSL aansluiting. Dus vergeet het maar wat dat betreft. Zowel in NL als in ES kan ik het kastje aansluiten d.m.v. een ethernetkabel. Het kastje is ook draadloos aansluitbaar, maar dan is de gemeten snelheid hoogstens 60% t.o.v. de kabelaansluiting. Ik heb het geprobeerd met Orange 4G ontvangst, dan kun je niet bekabelen dus d.m.v. de antenne aansluiting op het Androidkastje, veel stilstaand beeld en dergelijke. Kortom voor bij caravangebruik kan ik dit gebeuren niet adviseren. By the way, dat extra ontvangst van NL zenders, dat is voorbij. Alle betaalzenders, film, sport select, fox sportzenders, ze zijn er allemaal af. De rest van de wereld zit er nog wel op, maar of dat zo interessant is?

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door Jan van Vijven » di 10 okt 2017 05:09

@Jos134,
30 p/m voor tv kijken is toch niet goedkoop?
Internet had ik al van thuis mee, 50 GB per maand dus eigenlijk vind ik jou oplossing geen koopje.
Ik gooi mijn schotel in 5 minuten neer, dus dat is ook het probleem niet.

Dat het in de toekomst allemaal via internet gaat geloof ik zeker, maar jouw oplossing vind ik nu nog niet perfect. Zeker niet voor trekkers!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
SaraVejo
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 20 okt 2017 00:31

Re: kan internet met vpn de schotel van CD vervangen?

Bericht door SaraVejo » zo 22 okt 2017 01:57

secretaris schreef:Toen ik vorig jaar een nieuwe ASUS router kocht, zag ik dat je een VPN kunt instellen op alle moderne ASUS routers. Ik had dat vroeger weleens met een oude laptop geprobeerd, maar dan had ik het probleem dat ik van een dienst gebruik moet maken om het dynamische internetadres van mijn router te controleren en die de VPN hierop moet aanpassen. Met ASUS krijg je gratis zo een ASUS dienst geleverd.
Dit betekent ruw gezegd dat met VPN ingeschakeld, ik altijd kan internetten via mijn router thuis. Voor NPO en Ziggo zit ik dus gewoon in Nederland.
De proef op de som kwam 1 1/2 week geleden in Macon. Het regende vreselijk en mijn echtgenote wilde het songfestival zien. Buiten regende het niet alleen, maar we waren omringd door bomen. Ik zou helemaal nat zijn als ik al signaal had kunnen krijgen met mijn schotel. Nou had die camping gratis internet en ik probeerde gewoon een vpn verbinding te maken en toen via NPO 1 het songfestival op mijn laptop. Eerlijk gezegd, bleef hij nu en dan hangen, maar het was ook gratis internet. Hier in Spanje heb ik meestal goed internet en bovendien nog een externe wifi antenne en ik kan zonder problemen Nederlandse TV in Spanje ontvangen via Wifi. Ook de kanalen die Ziggo wel biedt en CD niet.
Eerste keer dat ik dat hoor. Dus Asus laat je met alle toestellen die via de router verbonden zijn (smartphone, laptop, computer, tablet) gebruikmaken van een VPN-verbinding die wordt omgeleid via je router thuis? Heb je je laptop/smartphone dan een Asus-app om te connecten met de router thuis? Op zich best een interessante optie, ik gebruik zelf een gratis VPN, maar gratis VPN-apps hebben het nare euvel dat ze vrijwel allemaal datalimieten hebben, vaak rond de 500mb, zie ook lijstje hier https://www.vpngids.nl/artikel/vijf-gra ... -services/. Voor streamen natuurlijk een ergernis ten top. Deze Asus-oplossing lijkt me wel wat precairder voor anonimiteit, omdat je via je eigen router thuis online zit krijg je dus het IP-adres van thuis = geen anonimiteit. Maar als het slechts is om toegang te krijgen tot streaming services, dan is die anonimiteit ook geen issue. Is er nog enige vorm van encryptie of weet je dat niet?

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”