EnGenius ENS202EXT

Plaats reactie
janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

EnGenius ENS202EXT

Bericht door janvijn » ma 15 mei 2017 21:50

Wij hebben voor vertrek de EnGenius ENS202EXT aangeschaft om met twee apparaten (iPad en Laptop) een WiFi conectie te kunnen maken op de camping.
Thuis uitgeprobeerd op de WiFi van KPN en het werke prima.
Wij verblijven in Engeland, zijn lid geworden van The Caravan & Motorhome Club, maar het lukt niet om het daar te gebruiken.
De campings van deze club (als ze het al hebben) kunnen WiFi aanbieden, geleverd door volgens mij de club zelf, kan ook niet op de camping worden betaald.
Om WiFi te krijgen hebben we ons 1x moeten registreren met naam, mailadres waarmee je ook je lidmaatschap hebt afgesloten.
Om op het net te kunnen moet je dan inloggen met je mailadres en een wachtwoord. Dit systeem herkent dus niet de gegevens van de EnGenius, deze vind wel het WiFi signaal maar kan niet inloggen omdat het apparaat niet wordt herkent/erkent.
Waarschijnlijk heeft The Caravanclub op deze manier het signaal afgeschermd, is denk ik ook alleen maar beschikbaar voor leden van die club, in de voorwaarden staat ook dat je voor twee apparaten twee keer moet inloggen en tweemaal moet betalen.
Als dit niet de juiste voorstelling van zaken is, zou er dan een mogelijkheid zijn de EnGenius toch te kunnen gebruiken, maar wat moet ik dan doen ???
In afwachting van een reactie,
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door Paul » ma 15 mei 2017 21:57

Is het niet hetzelfde als met de r36 ?
Inloggen doe je via de browser op je telefoon / tablet nadat je die verbonden hebt met de engenius ?
Vraagt het wifi netwerk van de camping om een naam en wachtwoord als je verbind of doe je dat via een webpagina ?
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door janvijn » ma 15 mei 2017 22:06

RE.gif
Bedankt voor je reactie.
Dat gaat via een webpagina, de WiFi heeft voor zover ik kan beoordelen niks met de camping te maken.
We nemen een abbonement af van bv. een week, als je binnen die week naar een volgende camping gaat van The Caravanclub kun je gewoon blijven inloggen tot de week (168uur) voorbij is dan moet je opnieuw kopen.
Mvg. Jan Vijn

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door Chris » ma 15 mei 2017 22:11

Hoi Jan..

Helaas ken ik deze unit niet.
Maar is er via je leverancier geen info/hulp te krijgen?
Heb je het apparaat bij een "bekende" gekocht die ook service kan verlenen???
Zou ik zeker proberen.

Succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door Chris » ma 15 mei 2017 22:16

janvijn schreef:RE.gif
Bedankt voor je reactie.
Dat gaat via een webpagina, de WiFi heeft voor zover ik kan beoordelen niks met de camping te maken.
We nemen een abbonement af van bv. een week, als je binnen die week naar een volgende camping gaat van The Caravanclub kun je gewoon blijven inloggen tot de week (168uur) voorbij is dan moet je opnieuw kopen.
Mvg. Jan Vijn

1e vraag..( mijn alfa R36 "communiceerd" met het wifi punt waar ik op in moet loggen, die twee "praten dus met elkaar...)
Met welk punt "Communiceert" jou EnGenius dan??
Een internetverbinding is een 2 richtingenverhaal...dus de EnGenius moet naar een "accesspoint" zenden en ontvangen, dat accesspoint moet dus wel binnen zijn bereik ( 400mW) liggen !!

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door janvijn » ma 15 mei 2017 22:58

In beginsel zijn alle handelingen gelijk aan wat ik tuis moest doen, je moet dan op een moment in het EZ WiFi menu uit een lijst van bereikbare WiFi signalen een keuze maken,in dit geval the caravanclub dus. Dan volgt het verzoek om in te loggen, maar daarvoor moet je eerst geregistreerd zijn, en daar zit denk ik het probleem. Wil je de EnGenius registreren wordt die niet herkent/erkent omdat naam en mailadres niet overeenkomen met de gegevens van mijn membership. En dus kom je dan niet verder.
Ik log tot nu toe in met mijn mailadres en wachtwoord wat bij de caravanclub bekend is, en mijn vrouw met haar mailadres en wachtwoord wat ook bij de club bekend is, bijde sinds we lid zijn geworden, maar dat betekend dubbel betalen en dat was niet de bedoeling vandaar de aankoop van de EnGenius.
Ja hij is gekocht bij een officieel internet bedrijf "KOMMAGo.nl en ja die zijn zeker bereid om uitleg te geven, maar ik zat op dit moment te denken dat er mogelijk iemand op het forum zat die hiermee bekend zou zijn.
Als het niet lukt blijven we gewoon dubbel betalen, jammer maar helaas
Mvg Jan Vijn

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door Chris » ma 15 mei 2017 23:17

Jan..
Een ander ideeetje..
Kan jij jou tablet niet als hotspot instellen???
Ik kan dat met mijn tablet of mobieltje b.v. wel, dan kan mijn vrouw en dochter gewoon meeliften op de verbinding die ik dan heb en betaal..
Nu las ik Ipad??? meen ik...er zijn vast wel I padders hier die dat weten... ik weet van Apple bijna niets..

Greetz en succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door Paul » ma 15 mei 2017 23:32

Lastig om op afstand te bepalen wat het kan zijn, ook omdat ik alleen ervaring heb met de r36.
Zit er een beveiliging op de camping wifi of kan je daar gewoon verbinding mee maken ? Dan bedoel ik als je naar wifi netwerken zoekt en dan verbinding maakt.
Normaal zou je de engenius verbinden met de camping wifi, waarna je op je tablet of telefoon de inlogpagina krijgt te zien( je telefoon is dan verbonden met de engenius)
Als je dan inlogt via de verbinding die de engenius heeft gemaakt met de camping dan zou je internet moeten hebben.
Veel beter krijg ik het niet uitgelegd.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door fortissimo » di 16 mei 2017 12:50

Heb je de Engenius ENS 202EXT- EZ Hotspot Extender V2 of de normale 202EXT?

De laatste kan je namelijk niet op campings ed. gebruiken.

De vraag is vervolgens hoe je je moet aanmelden.
Moet je de gegevens invullen als WiFi-account of moet je dat na verbinden invullen op een website (zoals bijv. bij KPN).

Andere vraag is of je je thuisverbinding wel hebt verwijderd. Je moet eigenlijk het apparaat resetten als je een nieuw type verbinding wilt maken.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

joris-pink
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 okt 2017 21:23

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door joris-pink » za 28 okt 2017 20:13

Hallo,
Met de EnGenius of andere wifi-versterkers hebben ze er iets op gevonden op campings waar Osmozis de wifi-kaarten voorziet. Na 5 minuten lagen we al uit met de melding dat illegale software werd gedetecteerd.
Blijkbaar 'zien' ze bij Osmozis dat er ingelogd wordt via een ez hotspot. Gebeld met de hulplijn en men heeft terug gereset zodat we onze code en inlog toch nog op 1 toestel konddn gebruiken.
Nog reeds formummers dit vastgesteld?
Grtz
Joris
Hyundai Santa Fe hybrid - Hobby prestige 540 Ufe (2018)

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door wim » zo 29 okt 2017 10:44

Je moet de Engenius-ez-hotspot-extender hebben. https://www.wifishop.nl/engenius-ez-hot ... fgQAvD_BwE
En niet de EnGenius ENS202EXT. https://www.wifishop.nl/engenius-ens202 ... 1wQAvD_BwE

Ik heb de eerst genoemde en dat werkt perfect. Zit er met en stuk of 5 apparaten op. Alleen de snelheid is wat trager.
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door fortissimo » zo 29 okt 2017 13:11

joris-pink schreef:Hallo,
Met de EnGenius of andere wifi-versterkers hebben ze er iets op gevonden op campings waar Osmozis de wifi-kaarten voorziet. Na 5 minuten lagen we al uit met de melding dat illegale software werd gedetecteerd.
Welke naam gebruik je voor je extender (SSID)?
Sommige campings blokkeren namelijk daar op.

In principe kunnen ze verder niets detecteren omdat je alleen maar een verbinding gebruikt en niets upload.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door wim » ma 30 okt 2017 14:06

Je kan elke naam opgeven. Ik gebruik de naam Hobby
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 246
Lid geworden op: za 28 dec 2013 23:55

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door Peerke » ma 30 okt 2017 19:11

Het toegang geven (valideren) kan op diverse manieren; enkele daarvan zijn reeds besproken/beschreven (accountnaam+wachtwoord of validatie-wachtwoord/naam of....), maar ik zag nog niet de meest waarschijnlijke naar mijn indruk...:
MAC-adres filtering: elk netwerk device wereldwijd heeft een uniek MAC-adres ID: wellicht dat bij de oorspronkelijke registratie NIET het MAC-adres van EnGenius ENS202EXT gebruikt is, maar van een ander, bijv. tablet, smartphone of notebook, etc. en dat er dus sprake is van een MAC-adres validatie ?

ALS dit inderdaad de gebruikte validatie methodiek mocht blijken te zijn, zijn er gelukkig meerdere mogelijke oplossingen:
- MAC-adres cloning: of de EnGenius ENS202EXT dat ondersteund, weet ik zo 1-2-3 niet, maar ik neem aan dat dat in de documentatie zal staan....?
- Repeater functie gebruiken, maar dan wel valideren door hetzelfde device als waarmee het abonnement gevalideerd is 'door de repeater heen'....

Geen makkelijke materie allemaal, maar de kenners (bijv. die van KOMMAGo.nl) zullen jullie ongetwijfelt willen helpen!

mvg,
Peerke
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Afbeelding

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door fortissimo » di 31 okt 2017 10:35

MAC-adres clonen is mogelijk.
Zie hier voor meer informatie : http://www.engenius-europe.com/index.ph ... #downloads
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

joris-pink
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 okt 2017 21:23

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door joris-pink » di 31 okt 2017 14:24

Het was niet de camping die reageerde, maar een of andere melding van een helpdesk waar je naar moest bellen. Het was de helpdesk van ozmosis. Mij ez heeft de naam ez...., misschien daarmee dat ze detecteren dat er een ezgenius contact maakt.
Grtz
Hyundai Santa Fe hybrid - Hobby prestige 540 Ufe (2018)

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EnGenius ENS202EXT

Bericht door fortissimo » di 31 okt 2017 20:46

RE.gif
Dat is zeer waarschijnlijk.
Verander de naam (SSID) aan naar iets standaards, bijvoorbeeld "iPhone van John" of "android-987hfa8af8oh" of gewoon iets wat niet op ezhotspot lijkt ;)
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”