Bellen en data in buitenland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bellen en data in buitenland

Bericht door deusjevo » vr 12 mei 2017 19:55

Vandaag bericht gekregen dat het Simpel abbo van mijn dochtertje en het Hollandse Nieuwe abbo van mijn vriendin vanaf 15 juni ook in buitenland te gebruiken is zonder roamingkosten.

Toch een mooi berichtje, vooral voor m'n dochtertje (onbeperkt bellen en 2 GB data) die spontaan van top tot teen glunderde haphop.gif

Mocht er al een draadje over zijn, ik kon hem niet vinden.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

workel

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door workel » vr 12 mei 2017 20:12

Elke provider moet dit wettelijk inregelen.

Betreft hier alleen consumenten aansluitingen niet zakelijk

arnovariante

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door arnovariante » vr 12 mei 2017 20:30

RE.gif
Denk je dat het zakelijke gedeelte achter blijft dan?
Over het algemeen hebben we zakelijk al lang meer mogelijkheden.
Ik heb zakelijk al 6 maanden 3 abo's waar ik alles in heel Europa kan gebruiken.

workel

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door workel » vr 12 mei 2017 21:36

RE.gif

Zal de toekomst uitwijzen.

Data tarieven roam like home is alleen voor consumenten aansluitingen, zakelijk nog niet, je hebt (zakelijke) geen aparte buitenland bundel nodig dat kan uit je bestaande bundel.

arnovariante

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door arnovariante » vr 12 mei 2017 21:56

RE.gif
Dat was nooit zo hoor.
Heb altijd aparte buitenland bundels nodig gehad.
En die waren altijd kleiner dan de Nl bundel.
Terwijl ik meer in het buitenland zit dan in Nl.
Dus ik ben blij met de huidige ontwikkelingen!

workel

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door workel » vr 12 mei 2017 22:32

RE.gif

Dat snap ik, ik ook thumbup.gif

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door djanssen » za 13 mei 2017 09:39

Mijn werkgever is afgelopen najaar overgegaan op een nieuw abonnement van KPN. Vanaf dat moment mogen we daar ook privé en zakelijk gebruik van maken in Europa. De data bundel is maar 1 gb, maar samen met m'n privé bundel moet dat wel genoeg zijn in de vakanties...
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door perry » za 13 mei 2017 10:29

Afgelopen mei vakantie naar Italië geweest 1g abonnement genomen. Deze was net voor de grens met nl op thumbup.gif
Werkt perfect ben erg blij met de 10 G die ik zo meten mee kan nemen naar Italië in de zomer.
ik vind het een top ontwikkeling even gouw vertaling opzoeken op de kaart van het restaurant enz.
En de weg zoeken naar dat ene mooie gebouw enz.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

arnovariante

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door arnovariante » za 13 mei 2017 10:38

Om alles nog leuker te maken krijg ik binnenkort een verdubbeling van de 3 x 15 GB data die ik al had (in heel Europa) omdat ik naast Vodafone ook nog Ziggo heb.
En dan krijgen we bij Ziggo nog een gratis TV pakket erbij.
Dus nu gratis HBO films en series.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door PMT » za 13 mei 2017 11:32

RE.gif
Begin deze week is mijn vrouw overgeschakeld om die reden van van Ziggo mobiel naar Vodafone. Hadden we eigenlijk te laat in de gaten. Ondanks dat het feitelijk bij één en dezelfde partij blijft, krijg je toch een andere simkaart en ben je gebonden aan een maand opzegtermijn. Helaas gaat dus de nieuwe nu pas op 8 juni in en kunnen we er pas een week later gebruik maken tijdens onze vakantie.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door Leentje » zo 14 mei 2017 12:02

De verdubbelaar klinkt leuk, we komen er ook voor in aanmerking. Echter geldt het alleen bij de rode en zwarte pakketten. Dan zou ik van huidige 11 euro / mnd, onbeperkt opzegbaar gaan naar 21 euro en een jaar eraan vast. Te groot verschil voor mb's die ik niet nodig heb. Mijn man wel, dus de voordelen pakken we daar wel.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door PMT » zo 14 mei 2017 13:31

RE.gif
Icm met minimaal Ziggo tv + internet begint het verdubbelen al bij het eenvoudigste start abonnement. Klik hier voor de voorwaarden en alle extra's
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door Chris » zo 14 mei 2017 16:28

En nog een handige...
Ik kan als mijn databundel "op" is even bij mijn provider zonder moeite de bundel opwaarderen.
Dat gaat dan direct in en heeft een looptijd van 30 dagen.
Reken er maar op dat er hier iemand, 12 jaar bijna, wel zorgt dat er niets overblijft als zij dat heeft...
Zij heeft nu ook 1Gb, en meestal is de maand net te lang, maar in de vakantie....ach...beetje data erbij...moet kunnen.
Ze zal maar moeten leven met 3 Gb...alleen vakantie??? kijk maar geen films hoor..
Toen ik 12 was stookten we een fikkie op het strand , tegenwoordig zitten ze in een kring op het strand en allemaal met een debieltje in hun handen...
Gezellig vinden zij...ik niet...maar wie ben ik dan ook.

Dus... ik denk dat ik binnenkort mijn alfa R36 te koop zet...
Ik heb hem niet eens meer nodig als hotspot, dat kan met m'n mobieltje ook.
En de range...op de camping...10 meter is al best toch??

Tja.. effe denken...eerst maar eens een vakantie ervaring opdoen met de nieuwe roaming voordelen.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Henri Berends
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door Henri Berends » zo 14 mei 2017 18:42

Nu de roamingtoeslagen per medio juni eruit gaan. Zit ik even te dubben over het nut van een Mifi router. Heeft het gebruik van een Mifi dan nog voordelen. Immers kan mijn telefoon ook als hotspot instellen en met mijn tablet daarop verbinding maken.

Wat is jullie mening?
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

arnovariante

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door arnovariante » zo 14 mei 2017 18:47

Als je een duo sim hebt geeft een router toch meer gemak.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door deusjevo » zo 14 mei 2017 19:46

Chris schreef:

Dus... ik denk dat ik binnenkort mijn alfa R36 te koop zet...
Ik heb hem niet eens meer nodig als hotspot, dat kan met m'n mobieltje ook.
En de range...op de camping...10 meter is al best toch??
Vorige jaar gebruikten wij met 3 smartphones en 2 iPads een oude Samsung Fame van m'n dochtertje als hotspot, voldeed prima Chris.
Laatst gewijzigd door deusjevo op zo 14 mei 2017 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door Chris » zo 14 mei 2017 20:15

RE.gif
Ik ken die truuk...erg makkelijk..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door Leentje » zo 14 mei 2017 23:37

PMT schreef:RE.gif
Icm met minimaal Ziggo tv + internet begint het verdubbelen al bij het eenvoudigste start abonnement. Klik hier voor de voorwaarden en alle extra's
Van de site geplukt: Alleen met RED en Black: data en bellen in de EU uit je bundel. En dat zijn meteen de dure bundels. Helaas
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Bellen en data in buitenland

Bericht door nicolaas » ma 15 mei 2017 17:29

heb ook een mooie alpha r36 nieuw in doos te koop, met of zonder tube-un antenne
echt veel te vroeg gekocht. heb die r36 maand geleden gekocht, en toen dat t-mobile onbeperkt abonnement afgesloten.
staan nu in de regen aan de kust van bretagne. onbeperkt data ipv wifi 8 euro per dag, echt super, en mijn vrouw heeft `(bijna ) niets meer te zeuren, is nu aan haar ipad en internet verslaafd.
kwamen gisteren op een data verbruik van 4,3 Gb na een paar grote films, en kon gewoon met 4`g doorspelen.
zonder snelheidsverlaging.
voda stuurde ook nog een mailtje, waarom ik na al die jaren overgestapt was. tja, die snappen het kennelijk echt niet.
microhome 370 luxe

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”