Maximale TV maat op beugel in een Knaus 500EU

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Maximale TV maat op beugel in een Knaus 500EU

Bericht door JPGeetje » do 11 mei 2017 21:56

@Chris,
Hoe ga jij straks tv kijken?
Via satelliet of op een andere wijze?
Heb je al een ontvanger?
Zo niet dan adviseer ik je ook om daar op te letten bij de aankoop van een tv.
Als je via de schotel kijkt moet de tv een S-tuner hebben.
Dan heb je verder geen ontvangskastje/receiver nodig en dus nog maar 1 afstandsbediening.
Wat betreft het formaat.
Door de plaats aan het voeteneinde van het bed moet de tv eigenlijk niet te klein zijn want je zit er straks toch een eindje vanaf en je wil toch ook de evt. ondertiteling kunnen lezen.
Als de foto die Daphne plaatste overeen komt met jouw situatie, dan is de ruimte beperkt denk ik zodat de tv niet te groot mag worden.
Niet alleen in de breedte, maar ook in de hoogte is het niet handig dat de tv lager uitsteekt dan het kastje waar hij tegen gemonteerd gaat worden.
Tijdens nachtelijke escapades zou hij wel eens een opdonder kunnen krijgen knipoog.gif
Om te bepalen wat je kunt plaatsen moet je je laten leiden door de buitenafmetingen van de tv.
Kijk binnen die buitenafmeting wat er mogelijk is aan beelddiagonaal; hoe minder kader hoe meer diagonaal.
De nieuwere modellen tv hebben steeds dunnere kaders thumbup.gif
Ik had bij onze nieuwe LMC ook de keuze tussen het voeteneind of tegen de kastwand aan de rondzit.
Ik heb voor dat laatste gekozen vanwege de grote kijkafstand anders.
Nadeel is wel dat er niet vanuit bed naar de tv kan worden gekeken vanwege de te grote afstand.
Ik heb gekozen voor de 22inch versie van de Philips 400 serie.
Een superlicht toestelletje wat in ons geval genoeg biedt als caravan-TV die bij ons net als bij jou, alleen maar wordt ingezet in voor en najaar.
Succes met je overwegingen,
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”