Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in NL

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in NL

Bericht door iemand » di 2 mei 2017 18:38

Het is niet altijd mogelijk tv online te kijken in Nederland of in het buitenland. Het ip-adres kan geblokkeerd zijn.
Een methode om deze blokkade te omzeilen is met VPN.

De Consumentenbond heeft op haar site een artikel geplaatst over het kijken naar Nederlandse tv in het buitenland.
https://www.consumentenbond.nl/online-t ... buitenland
Behalve de optie BVN wordt openlijk verteld dat met VPN overal gekeken kan worden (regionale blokkades omzeilen) .
Men adviseert de browser Opera, deze heeft VPN al ingebouwd.
In stappen wordt de lezer uitgelegd hoe te handelen. Dit is met de afbeeldingen er bij eenvoudig te doen.
Opera werkt beperkt met VPN. Wil men meer VPN dan even zoeken, vaak naar een betaalde versie.

VPN op bv Canada en je kunt BVN zien op https://www.bvn.tv/bvnlive
Zet je de VPN terug op Nederland en je kunt Uitzending gemist kijken op https://www.bvn.tv/uitzendinggemist

Veel kijk-plezier zwaaien.gif
Bijlagen
Wel BVN met Opera en VPN op Canada.JPG
Geen TV.JPG
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

marsman
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 aug 2013 22:30

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door marsman » di 2 mei 2017 19:32

Dat gaat inderdaad prima. Voorwaarde is wel dat je een beetje snel internet hebt. Om niet van de wifi op de camping afhankelijk te zijn is een mifirouter vaak een goed alternatief. En als het echt gaat gebeuren, vanaf 1 juni worden als het goed is de roamingkosten afgeschaft. Kun je gewoon je smartphone als wifipoint gebruiken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Micky » di 2 mei 2017 19:35

RE.gif

iedereen schrijft dat mrgreen.gif ik ben benieuwd wat er met de lopende abonnementen gaat gebeuren knipoog.gif

ze kunnen namelijk als jij nu een 1 gig bundel per maand hebben best zeggen dat je maar 500 mb in het buitenland mag gebruiken, bij kopen kan dan tegen dezelfde MB prijs als in Nederland, daar worden heel veel niet gelukkig van whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Hans1954 » di 2 mei 2017 20:11

RE.gif Ik denk dat steeds grotere data-bundels aangeboden gaan worden. Voorlopig zullen die enige restrictie kennen voor gebruik in het buitenland. Lopende verbintenissen blijven zoals ze zijn met de Europese verplichting om het abonnement gelijk te laten zijn in het buitenland. Dus snijden in data-hoeveelheden valt niet te verwachten. Ik geloof zelfs dat meer en meer dat de grote telecom-providers slag gaan leveren met de bestaande aanbieders voor totaalpakketten voor tv-internet-telefoon. Of dat die bedrijven zich op de mobiele markt storten. T-Mobile doet het al. Tele2 en Vodafone ook. KPN etc. Dus een samensmelting op dit terrein. Met 5G in aantocht is het ook voor bedrijven als Ziggo steeds moeilijker om te concurreren.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Patman » di 2 mei 2017 20:35

Dan gebruiken we dat toch lekker niet in het buitenland thumbup.gif mrgreen.gif

Lekker rustig haphop.gif

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Conradi » di 2 mei 2017 21:09

Opera heeft geen echte VPN ingebouwd, dat zou ook niet kunnen, maar het is een proxy-techniek. Voldoende om eenvoudige TV-aanbieders om de tuin te leiden, maar ik denk dat bijvoorbeeld Netflix er niet intrap :wink:

Voor de liefhebbers het commentaar op Opera VPN incl reactie van Opera. Voor het afschermen van privacy of data is dit sowieso niet geschikt.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door nicolaas » wo 3 mei 2017 08:53

gaat prima, 4 g op franse camping, sharen staat aan, en we delen nog een macbook en ipad.
dat onbeperkt 4G is helemaal super. camping heeft ook gratis wifi, doch dat is ongelofeloos traag.met dat 4G gebeuren wordt je blij. tv, en youtube tegelijk streamen, het gaat allemaal even flitsend. onbeperkt abon. voor 35 euri is echt super.
microhome 370 luxe

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door erichendri » wo 3 mei 2017 10:33

Heb zelf VyprVPN en je kan deze op meerdere apparaten instaleren.
Werkt prima.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Hans 555 » wo 3 mei 2017 12:45

Patman schreef:Dan gebruiken we dat toch lekker niet in het buitenland thumbup.gif mrgreen.gif

Lekker rustig haphop.gif

Bonne. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Conradi » wo 3 mei 2017 16:04

nicolaas schreef:onbeperkt abon. voor 35 euri is echt super.
Ik neem aan T-mobile? Dan heb je geluk want het is voor nieuwe abbo's - vanaf 1 mei - beperkt tot 10 Gb in het buitenland....
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Micky » wo 3 mei 2017 20:17

Hans1954 schreef:RE.gif Ik denk dat steeds grotere data-bundels aangeboden gaan worden. Voorlopig zullen die enige restrictie kennen voor gebruik in het buitenland. Lopende verbintenissen blijven zoals ze zijn met de Europese verplichting om het abonnement gelijk te laten zijn in het buitenland. Dus snijden in data-hoeveelheden valt niet te verwachten. Ik geloof zelfs dat meer en meer dat de grote telecom-providers slag gaan leveren met de bestaande aanbieders voor totaalpakketten voor tv-internet-telefoon. Of dat die bedrijven zich op de mobiele markt storten. T-Mobile doet het al. Tele2 en Vodafone ook. KPN etc. Dus een samensmelting op dit terrein. Met 5G in aantocht is het ook voor bedrijven als Ziggo steeds moeilijker om te concurreren.
Ik snap je reactie niet helemaal helaas :( grotere databundels worden al aangeboden, zelfs onbeperkt, wat ik bedoelde is dat men er nu vanuit gaat dat de databundel die men op het huidige contract heeft na 1 juni ook in het Buitenland gaat gelden, er wordt immers de hele tijd op het forum geschreven dat "we" er vanaf deze zomer vanaf zijn, ik waarschuw dat het verdwijnen van de roamingkosten niet per definitie betekenen dat je met jouw Nederlandse bundel dan zomaar in het Buitenland kosteloos gebruik kunt maken van deze hele bundel, hier zit nl. een formule achter 2x (prijs abonnement exclusief BTW / 7,7) stel dat je abo nu 10 euro per maand kost (excl. BTW) dan hoef je provider je maximaal 2,59 GB per maand in het Buitenland te geven, ook al mag je in Nederland meer of onbeperkt.
ik heb in februari mijn T-mobile omgezet naar onbeperkt bellen en onbeperkt internet in heel Europa (maximaal 60 dagen per jaar, daarna 10GB per maand), neem je nu dit zelfde Abonnement, dan heb je (zoals Conradi ook schrijft) sowieso max 10GB per maand in het Buitenland en geen onbeperkt, ze hoeven maar ongeveer 7,5 GB te geven, Abo kost €35,- per maand.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Hans1954 » do 4 mei 2017 09:10

RE.gif Ik zie het. Wat een boefjes. Voorlopig raakt het mij niet want ik sloot in januari al af. Ik heb ze al meerdere malen gevraagd om een overzicht van de buitenlanddagen. Waren ze hard mee bezig zeiden ze. Niet dus. Het lijkt er op dat de administratie het probleem is. En dan gewoon maar dat abonnement uitkleden. Ik vermoed dat ze er wel op terugkomen onder druk van de concurrentie.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Micky » do 4 mei 2017 10:58

RE.gif

100.000 extra aansluitingen heeft dit T-mobile opgeleverd, ik krijg idd ook geen overzicht van mijn Buitenland dagen :( en ik ben er veel dat is mijn probleem, ik heb roaming nu uitstaan omdat ik wekelijks meerdere dagen in het Buitenland ben en de grote hoeveelheid wil bewaren voor de zomer vakantie, in de auto heb ik Wifi en op kantoor ook.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Taan » do 4 mei 2017 11:13

Ik moet het zelf nog uitpluizen, maar je kunt ook thuis een VPN server maken van bijvoorbeeld je NAS. Dan heb je geen betaalde dienst nodig.
Bovendien zijn de openbare VPN servers bij veel aanbieders bekend en misschien ook wel geblokkeerd.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Jan Br » do 4 mei 2017 11:23

Ik heb de vpn via Opera eens even geprobeerd en dat werkte prima. Misschien niet geschikt voor heel lang tv kijken, maar om zo deze zomer eens even nieuws te kijken of op een regenachtig moment eens even te gebruiken lijkt het aardig te werken. Zal van de zomer eens kijken, want was niet van plan om de schotel en dergelijke mee te nemen.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Jos134 » vr 8 sep 2017 13:55

Ben net terug uit Italie en daar was via internet TV kijken een drama. Was goed voorbereid met Mifi en VPN maar wat blijkt? De 20G prepaid Sim van Wind (39 euro) was veel te traag om te streamen. Had gelukkig nog n prepaid Vodafone NL kaartje en zo dus toch naar t voetballen kunnen kijken (ahum).

Mijn conclusie na 3 weken rondreizen door Duitsland/Oostenrijk en Italie is dat de internetkwaliteit in het buitenland te wensen overlaat om goed te kunnen streamen. Helaas!
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Jan Br » do 28 sep 2017 09:34

Ik heb van de zomer maar heel weinig gebruik gemaakt van het binnenhalen van Nederlandse TV-programma's, behalve het journaal en dat gaat gewoon prima met de app. Nu zit ik in Portugal en wilde ik toch wel eens in de avond naar een filmpje kijken, dus een abo op Netflix genomen en zowaar dat werkte prima. Beetje naïef zelfs, me er wel over verbaasd dat het zo makkelijk ging, maar ja als het werkt, dan werkt het. Dus twee avonden een film gekeken, gewoon met Nederlandstalig onderschrift. Probeer ik gisteravond opnieuw een filmpje te pakken, zit ik opeens op de engelse Netflix site en kan ik kiezen uit het Engelse aanbod, maar zonder NL ondertiteling.
Dan maar de omweg via Opera geprobeerd, maar men leert blijkbaar snel bij Netflix, daar laten ze zich niet meer mee om de tuin leiden. ik krijg een bericht dat ik probeer via een proxy content te bekijken in een ander land en dat is niet toegestaan.
Dus als ik dit toch wil, dan zal ik een echte VPN verbinding moeten opzetten. Maar de vraag is welke en minstens zo belangrijk, werkt dat wel? Of worden dat soort VPN verbindingen inmiddels ook herkend door Netflix?
En welke VPN verbinding voldoet goed?
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door PD » do 28 sep 2017 09:43

RE.gif
Ik gebruik SurfEasy en dat werkt uitstekend. Dit kost volgens mij ca. € 2,- per maand en is bovendien maandelijks opzegbaar al laat ik het gewoon doorlopen.
Voor ons is deze VPN vanuit het buitenland de "toegang" tot Ziggo-TV en onze kids zijn helemaal happy met Netflix, de ervaring is ook hiermee positief.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Jan Br » do 28 sep 2017 09:49

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Ik gebruik SurfEasy en dat werkt uitstekend. Dit kost volgens mij ca. € 2,- per maand
Pakweg Euro 5 per maand ($4,99)
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door PD » do 28 sep 2017 10:01

RE.gif
Net even gekeken, € 1,99 via de iPad app thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Jan Br » do 28 sep 2017 10:25

Ik ga vandaag eerst eens even op stap en kijk vanavond even verder.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Olive
Berichten: 145
Lid geworden op: do 19 jul 2012 19:51
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Olive » do 28 sep 2017 19:55

De campings investeren in wifi. Maar volgens mij is alles overbodig over een aantal jaren. Zit iedereen via 5g of 6 g tv te kijken en te internetten.
Mitsubishi Outlander 2,4 2 WD + T.E.C. Weltbummler Energy 473 TE

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Jan Br » do 28 sep 2017 20:02

RE.gif RE.gif
Via deze VPN providor krijg ik op dit moment dezelfde weigering. “U logt in via een proxy of VPN..”

Gelukkig een gratis trial, maar een abo loont dus niet.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door PD » do 28 sep 2017 20:13

RE.gif
Vreemd, bij ons werkt(e) het wel scratch.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ruud+Petra

Re: Via internet Live NL-tv kijken, zoals BVN via VPN ook in

Bericht door Ruud+Petra » do 28 sep 2017 20:20

Jan Br schreef:RE.gif RE.gif
Via deze VPN providor krijg ik op dit moment dezelfde weigering. “U logt in via een proxy of VPN..”

Gelukkig een gratis trial, maar een abo loont dus niet.
Jan,
Klopt, ik heb de Ziggo sportzenders via Canal Digitaal en daar horen de online zenders van ziggosporttotaal.go bij. Maar hij detecteert een Proxy verbinding en dan is het finito. Ik heb nog geen VPN-provider gevonden waarmee die Ziggo online sportzenders te bekijken zijn (o.a. Goose, Hola en nog een paar waar ik de naam van vergeten ben).
Ruud

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”