Buitenlandse simkaart na juni

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sijo
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 18 apr 2016 22:07

Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door Sijo » vr 28 apr 2017 22:29

Beste mensen,

Wij overwegen om een 4g-dongel voor onze R36 aan te schaffen.
Maar we vragen ons af of het nog zin heeft om buitenlandse simkaarten te kopen, nu de roaming kosten per juni afgeschaft worden.
Dus: is een Nederlandse simkaart (data) genoeg of is een buitenlandse simkaart nog steeds beter?
Met een Kip 44TDB Skyline uit 2007 achter een Volkswagen Touran uit 2012.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door Chris » vr 28 apr 2017 22:31

Hoi...
4G hoef je niet te kopen, de R36 kan niet meer dan 3G aan....
De dongle's zijn voor een paar euro in china te koop trouwens...zoek even op het juiste protocol...
Volgens mij moet je deze soort hebben: Huawei E353 Unlocked
Ik vraag het me ook af, en omdat ik de dongle ook heb kan ik het proberen, moet alleen het abbo van dochterlief gebruiken, die heeft nog 3G, zelf heb ik 4G..
( het is niet eerlijk, dat weet ik, en hoor ik bijna dagelijks, maar ik kon wachten met een nieuw toestel, zij niet..en of dat toestel nu 3 of 4G had maakte haar toen niet uit, nu ineens wel...klinkt wel bekend denk ik.... ) whistle.gif whistle.gif

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door karelV » vr 28 apr 2017 22:44

Wij hebben sinds kort een (M)Wifirouter aangekocht n.l. een Huawei 5330s met daarbij een Europese Simkaart bij KPN voor €23,= p/mnd. voor 10 GB.
Kunnen we vanaf nu op alle campings of terrassen en steden en noem maar op in geheel Europa internetten met 10 apparaten tegelijkertijd whistle.gif haphop.gif haphop.gif

PS. Voor die prijs moet je wel alles thuis van KPN hebben. :lol:
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door AadB » vr 28 apr 2017 22:46

RE.gif
Chris, je kunt ook je eigen abbo gebruiken. Met een 4g abbo kun je wel 3G ontvangen, andersom niet.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door karelV » vr 28 apr 2017 22:48

RE.gif

Moet nog een RE.gif bij AadB om Chris te bereiken awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door Hans1954 » vr 28 apr 2017 22:52

De situatie zoals die na 15 juni gaat gelden is dat alle elementen zoals die gelden voor je abonnement in Nederland ook gelden in alle andere landen van de EU. Je kan dus je GB's op gebruiken. Maar op is dan ook op en dan zal je moeten wachten op een nieuwe bundel of MB's moeten bijkopen. En dat kan nog steeds prijzig uitvallen. Verwacht ook dat je wel wat meer mobiele gegevens zult gebruiken dan thuis. Immers wifi is niet overal, en zeker niet altijd even goed. Verwacht je dus meer te gebruiken dan je bundel groot is, kan het nog steeds aantrekkelijk zijn om lokaal een kaartje aan te schaffen. Bijvoorbeeld in Kroatië heb je onbeperkt internet (4g) voor €10. Ter vergelijking: bij T-Mobile ben je voor 500 mb met een geldigheid van een week €15 kwijt. Dus veel meer en veel goedkoper. Of overweeg of het aantrekkelijk voor jou is om je abonnement aan de nieuwe situatie aan te passen. T-Mobile heeft bijvoorbeeld Onbeperkt EU voor €35. Dat zal in de regel een meerprijs van enkele euro's inhouden. En de meeste abonnementen kunnen zo aangepast worden.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door Chris » vr 28 apr 2017 23:02

Er hoeft geen RE.gif om mij te bereiken.... ik kom wel hoor... awhoea.gif awhoea.gif
In mijn Alfa R36 met tubeU....
Heb ik in mijn dongle ook mijn simkaart (4G) geprobeerd, dat werkte niet. (direct.)
Met de simkaart van ons bloemenmeisje (3G) deed ie het wel direct....
Nu ben ik heel eerlijk....ik heb ook heel snel gezegd dat mijne het niet deed....zelfverdediging, want die dame maakt het helemaal nix uit of mijn databundel er door giert, die bundel van haar is ze bloedzuinig mee..
Eigenbelang????
Ik gebruik internet nauwelijks op vakantie....en de jeugd kan niet meer leven zonder tegenwoordig...
Ja...eigenbelang dus... awhoea.gif awhoea.gif

Stttttt....ze leest ook graag mee over mijn schouder....
Enne...wie betaald haar abbo.......oja..ik. mrgreen.gif mrgreen.gif

@ Karel..
Ik wil geen KPN want die heeft als enige hier geen glasvezel...die stoken hier nog op kolen en geven rooksignalen..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door Conradi » vr 28 apr 2017 23:20

Ik ben al ruim 4 maanden 'over' en kan mijn bundel sindsdien in het buitenland gebruiken. Ook dit bericht komt in dit geval uit Italië.

De 'gratis' roaming is ideaal omdat je niet aan één provider vast zit, je kunt tussen alle buitenlandse providers wisselen. Stel dat je een SIM kaar in Frankrijk voor Orange zou kopen maar toevallig op een camping staat waar Orange geen bereik heeft, maar SFR wel, dan had je pech. Met je Nederlandse SIM kaart kun echter gewoon tussen beiden wisselen :wink:

We, mijn vrouw en ik, hebben beiden een duo SIM-kaart: Natuurlijk allebei eentje in de telefoon, eentje in de GSM-ontvanger van de auto en eentje als laatste in onze MiFi. Daarmee hebben we op de camping ook goede verbinding voor de notebook, tablet etc. daarnaast hebben onze kinderen geen internet op de telefoons.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door karelV » za 29 apr 2017 00:11

Chris schreef:
@ Karel..
Ik wil geen KPN want die heeft als enige hier geen glasvezel...die stoken hier nog op kolen en geven rooksignalen..

Chris

awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door fortissimo » za 29 apr 2017 00:26

Kijk wel goed waar je zit.
Ik kom net terug van een weekje Duitsland (huisje whistle.gif ) en daar was bijna geen internet te krijgen behalve WiFi van KPN zelf.
De campings aldaar zaten denk ik met hetzelfde probleem aangezien ik in de wijde omgeving slechts 1 mast heb kunnen detecteren.
Er schijnen daar ook weinig 4G-masten te zijn.

Ook al ben ik alleen nog maar in Nederland gaan kamperen, ik heb eigenlijk nergens op een camping een goede 3G- of 4G-verbinding gehad.
WiFi was toch altijd beter :(
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door karelV » za 29 apr 2017 01:24

RE.gif

Vandaar onze aanschaf voor een (M)Wifirouter + Simkaart van 10 GB whistle.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door Davendre » za 29 apr 2017 08:47

Heb sinds kort unlimited eu van het werk gekregen. Kom van KPN af, moet zeggen dat de dekking hier in NL ook goed is. Straks maak ik hotspot zodat we ook met de ipad of Samsung kunnen internetten. Ik verwacht niet dat ik de R36 nog snel nodig heb, maar ga het meemaken, verwacht deze enkel nog te gebruiken wanneer er geen mobiele data beschikbaar is en ik gebruik moet maken van de wifi op de camping thumbup.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door fjord390 » za 29 apr 2017 13:16

Afhankelijk wat je met internet wil doen gebruik ik een mifi (of een oude telefoon als hotspot)met een prepaid kaart van KPN , hier een maandbundel onbeperkt internet van 7,50 op en kan maar met een snelheid van 128kb whatsappen en facebooken in europa op mijn telefoon , het is te doen en hoef geen data in de gaten te houden.zelfs interradio luisteren behoort tot de mogelijkheden.
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door freekvo » za 29 apr 2017 13:46

Zoals waarschijnlijk wel meer caravanners hier heb ik een mobiel abo van de zaak. Het dataverbruik in het buitenland is beperkt (en ze hebben het ook liever niet).
Ik overweeg de aanschaf van een T-Mobile abo met onbeperkte data (max 60 dagen per jaar binnen EU) of een abo van Robinmobile (=KPN-netwerk) met 'echte' onbeperkte data in de EU (wel fair use-policy). Ik ben er nog niet helemaal uit; voordeel van Robinmobile is dat je dat per maand kunt wijzigen en opzeggen, dus dan zit je er niet 1 of 2 jaar aan vast.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door Micky » za 29 apr 2017 13:59

Die T-Mobile heb ik privé, op dit moment kijken we de kwalificatie van de Formule 1 op de laptop op de camping, gewoon omdat hij dan iets beter beeld geeft dan de WiFi van de camping hier. De telefoon is de hotspot, ideaal


Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door Barreman » za 29 apr 2017 15:06

Freek, ( all ) na juni mag er in de EU geen geld meer in rekening worden gebracht voor roaming. Ook niet zakelijk.
Als je werkgever na juni nog data in het buitenland wil beperken of verbieden heeft ie het moeilijk, want de operators rekenen het niet meer en kunnen dus ook niet triggeren of het gebruikt wordt.
Het staat uiteraard wel op de factuur
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door freekvo » za 29 apr 2017 15:08

@Micky: hoe kijk jij tv op je laptop met een mobiele verbinding??
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door Micky » za 29 apr 2017 15:29

RE.gif

maak een hotspot aan op mijn telefoon, met de laptop maak ik verbinding met dit netwerk.
Kijken die ik via Ziggo TV: https://www.ziggogo.tv/nl/tv-kijken.html

Heb wel een ziggo Abonnement natuurlijk.

in het buitenland gebruik ik de App Tunnelbear om een VPN op te starten, dan kun je ook daar Ziggo kijken.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door PD » za 29 apr 2017 15:30

Wij kijken ook via internet/wifi naar Ziggo TV en streamen dit sinds vorige week bovendien vervolgens met een Chromecast naar de TV! Dit werkt perfect thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door Micky » za 29 apr 2017 15:53

RE.gif

de chromecast werkt bij mij nu ook via de R36, probleem was dat de camping niet alleen een wachtwoord vraagt maar ook een gebruikersnaam, de R36 kan dat wel handelen, maar de chromecast volgens Google niet.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Buitenlandse simkaart na juni

Bericht door RogerS » za 29 apr 2017 16:03

Barreman schreef:Freek, ( all ) na juni mag er in de EU geen geld meer in rekening worden gebracht voor roaming. Ook niet zakelijk.
Als je werkgever na juni nog data in het buitenland wil beperken of verbieden heeft ie het moeilijk, want de operators rekenen het niet meer en kunnen dus ook niet triggeren of het gebruikt wordt.
Het staat uiteraard wel op de factuur
Dat is niet helemaal correct. De tarieven voor nationaal en in de EU moeten gelijkt zijn. Of het bellen in de EU ook in je maandelijkse databundel zit hangt van je abonnement af! Controleer dit. Zo niet dan betaal je de buiten bundel tarieven voor data en bellen...
Caravanloos. :(

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”