SMART-functie Teleco Schotel

Plaats reactie
Gil1972
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 18:19

SMART-functie Teleco Schotel

Bericht door Gil1972 » wo 19 apr 2017 23:11

Iemand ervaring met de SMART functie van een volautomatische Teleco schotel?
Deze functie zou het mogelijk moeten maken dat als ik wissel van kanaal/tv-zender en deze bevindt zich op een andere satelliet, dan zou de Teleco Schotel uit zichzelf de andere satelliet op gaan zoeken. Echter werkt dit bij mij niet en moet ik handmatig op de satelliet knop drukken om de schotel naar de andere satelliet te bewegen. Dit is omslachtig aangezien er 8 voorgeprogrammeerde satellieten tussen de 2 satellieten zitten en ik dus 8x op die knop moet drukken.

Als voorbeeld het Canaal digitaal pakket waarbij de Nederlandse zenders zich op astra3 bevinden en de Duitse zenders zich op astra1. Op het moment dat ik met de ontvanger van een Nederlandse zender omschakel naar bijvoorbeeld de Duitse RTL voor de Formule 1 blijft de Teleco gewoon op Astra3 gericht staan en moet handmatig 8 x drukken om naar Astra1 te gaan. Om later weer naar Astra 3 te gaan moet ik wederom 2x de knop drukken.

Volgens de handleiding van de Teleco zou iedere ontvanger voorzien van Diseqc 1.2 LNB control dit aan moeten kunnen en dus de schotel moeten aansturen

Setup:
Schotel: Teleco Smart Skew
Ontvanger: SAB Sky 4900.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Zou de ontvanger toch niet geschikt zijn?
Bij de instellingen van de ontvanger heb ik de Diseqc functie ingeschakeld en heb ik aangegeven dat er een motor-gestuurde LNB is.
Waar gaat ’t fout of wat doe ik fout?

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: SMART-functie Teleco Schotel

Bericht door meeder » do 20 apr 2017 06:10

Weet je zeker dat je hem als diseqc motor moet aansturen? En zo ja heb je dan jouw exacte coördinaten ingevoerd in de ontvanger waarna de ontvanger de satellieten gaat zoeken.
Ik kan helaas de handleiding van je schotel niet downloaden, de fabrikant heeft dat om onduidelijke redenen achter een login verstopt.

Rob66
Berichten: 57
Lid geworden op: do 19 jun 2014 14:37

Re: SMART-functie Teleco Schotel

Bericht door Rob66 » do 20 apr 2017 21:52

Je moet bij de instellingen van de SAB satellietontvanger het volgende invoeren:
Astra 1: DiSEqC 1.0 ja poort 1 (of 1 van 4)
Astra 3: DiSEqC 1.0 ja poort 2 (of 2 van 4)
Astra 2: DiSEqC 1.0 ja poort 3 (of 3 van 4)
Hot Bird: DiSEqC 1.0 ja poort 4 (of 4 van 4)

Op deze manier is het in de blackbox van de Teleco Smart voorgeprogrammeerd.\

Gil1972
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 18:19

Re: SMART-functie Teleco Schotel

Bericht door Gil1972 » do 20 apr 2017 23:56

RE.gif

BEDANKT ROB!!! Dat was 'm.
Werkt perfect!
Thx!!! haphop.gif

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: SMART-functie Teleco Schotel

Bericht door meeder » vr 21 apr 2017 00:22

Dus geen motor selecteren maar gewoon een diseqc switch.
Dan is het smart deel van de naam ook te begrijpen :)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”