Snipe 2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pgranddaddy
Berichten: 41
Lid geworden op: za 15 okt 2016 19:39

Snipe 2

Bericht door Pgranddaddy » za 8 apr 2017 20:11

Hallo allemaal ik heb nu een half automatische 60 cm schotel van Omnisat maxview met een enkele kop (kan deze nog? ) ook nog een analoge ontvanger ,ik ga altijd naar Hongarije op vakantie en ik begrijp dat ik nu een HD ontvanger nodig heb maar zat dan ook aan een andere schotel te denken en zag de snipe2 volgens de verkoper geen probleem met de ontvangst maar ik lees juist heel veel verschillende meningen hierover,zijn er mensen die er 1 hebben en wat is jullie ervaring ermee ook las ik de uitvoering met een duo lnb? Is dat voor 2 tv of voor 2 satelieten?
Onze hobby is een Fendt zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Snipe 2

Bericht door Daphne » za 8 apr 2017 21:36

Wij hebben een Snipe 2. Deze heeft 1 LNB. Een twin LNB is alleen voor 2 TV's. Wij hebben daar een Philips 24" TV bij met een interne HD satelliettuner. De Snipe doet wat ie moet doen. Alle Nederlandse zenders zitten op Astra 3, een dubbele LNB hebben we niet nodig. Mochten we willen overschakelen naar Astra 1, dan laten we de Snipe naar Astra 1 zoeken, heel simpel.

Maar waarom zou je een andere schotel nemen als deze ook voldoet? Met een HD satelliettuner ben je ook klaar.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Pgranddaddy
Berichten: 41
Lid geworden op: za 15 okt 2016 19:39

Re: Snipe 2

Bericht door Pgranddaddy » zo 9 apr 2017 11:50

Bedankt voor je reactie zal een hd tuner kopen en met de paas uitproberen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Onze hobby is een Fendt zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Snipe 2

Bericht door Daphne » zo 9 apr 2017 12:07

RE.gif

Heb je wel een Canal Digitaal abonnement? Anders heb je er weinig aan om een HD ontvanger te kopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Pgranddaddy
Berichten: 41
Lid geworden op: za 15 okt 2016 19:39

Re: Snipe 2

Bericht door Pgranddaddy » ma 10 apr 2017 20:24

Ja hoor die hebben we

Verstuurd vanaf mijn SGP621 met Tapatalk
Onze hobby is een Fendt zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Pgranddaddy
Berichten: 41
Lid geworden op: za 15 okt 2016 19:39

Re: Snipe 2

Bericht door Pgranddaddy » vr 14 apr 2017 18:28

We hebben een sab hd 5100 gekocht perfect beeld

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Onze hobby is een Fendt zwaaien.gif

Ruud+Petra

Re: Snipe 2

Bericht door Ruud+Petra » vr 14 apr 2017 19:17

Na jaren regelmatig lang geprutst te hebben met een driepoot om beeld te krijgen (sinds het digitaal is geworden komt het heel heel heel precies) heb ik verleden jaar een Snipe 2 gekocht.

Wat een gemak. Zet hem maar ergens neer (waterpas hoeft niet eens), druk op het knopje voor de Astra 3 (of een van de andere voorgeprogrammeerde satellieten) en klaar is Kees. Hij draait een paar keer rond voor de eerste keer dat je op een camping bent, en dan gaat hij zich heel precies afstellen, inclusief de skew. Heerlijk. Duurt 20-30 seconden. Door de ingebouwde GPS weet hij precies waar hij zich bevindt.

Ik heb hem bewust niet op het dak geplaatst. Zo kan ik mijn caravan neerzetten waar ik wil (althans, ik ben nu iets minder gebonden). Ook schijnt hij nogal te 'klapperen' tijdens het rijden. Camperrijders schijnen er vaak over te klagen.

Hoe dan ook, ik ben er echt heel blij mee. Nooit meer gedoe om ontvangst te krijgen.

Wel één probleem gehad verleden jaar. Op de laatste dag van de vakantie bleek hij ineens niet meer uit te kunnen klappen. De motor maakte een hele hoop kabaal (heel hard geratel). Bij thuiskomst naar de dealer gegaan en wat bleek? Er zat een heel klein kiezelsteentje precies op een plek waardoor het draaimechanisme vast kwam te zitten. Het steentje zat op een plek welke je onmogelijk kon zien en zat precies tussen de vaste behuizing en het draaimechanisme. De dealer tilde het ding op, hield hem op de kop, rammelde een beetje en hoppa, daar viel het steentje op de grond. En alles deed het weer. :oops:

Weer wat geleerd, onder andere door de schotel met een normale snoeiafvalzak te beschermen als je hem niet gebruikt (en/of niet meer op een camping gaan staan waar ze staanplaatsen hebben die met heel kleine kiezelsteentjes bezaaid zijn).

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Snipe 2

Bericht door Daphne » vr 14 apr 2017 19:38

k heb hem bewust niet op het dak geplaatst. Zo kan ik mijn caravan neerzetten waar ik wil (althans, ik ben nu iets minder gebonden). Ook schijnt hij nogal te 'klapperen' tijdens het rijden. Camperrijders schijnen er vaak over te klagen.
En laat je 'm dan gewoon onbeheerd buiten staan? Waar je bij het caravan plaatsen minder gebonden bent, heb je toch weer een ander "probleem" gecreëerd. Klapperen tijdens het rijden hoor je als caravanner niet :lol:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ruud+Petra

Re: Snipe 2

Bericht door Ruud+Petra » vr 14 apr 2017 20:08

Klopt, je hoort hem niet klapperen als hij op een caravandak staat maar ik kan me toch niet voorstellen dat dat goed voor dat ding is.

En wat betreft diefstal? Ik heb hem op die aluminium plaat bevestigd die erbij hoort en de bijbehorende inbusbouten dichtgelijmd, een dikke stalen ring op die plaat bevestigd en daar een zwaar kettingslot aan vastgemaakt die aan de dissel vastzit. Dus daar ben ik niet zo bang voor. En bij niet gebruik hangt die snoeizak eroverheen zodat hij de meeste tijd onzichtbaar is.

En als iemand echt erop uit is zo'n ding te pikken? Tja, dan sta je toch machteloos. Op een camping is alles te stelen. De controller zit trouwens in de caravan. Dus als ze hem pikken dan weten ze dat ze hem vervolgens maar gedeeltelijk kunnen gebruiken en moeten dan alsnog die controller kopen (kost geloof ik meer dan 100 Euro) en de bijbehorende speciale kabelset.

Maar het is inderdaad niet 100% veilig.

wijabuit
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 okt 2014 09:39

Re: Snipe 2

Bericht door wijabuit » za 15 apr 2017 14:24

Plaats je deze snipe2 schotel naast de dissel, ook wanneer je zicht hebt op een bosrand, waar een triax schotel normaal geen ontvangst krijgt?

Ruud+Petra

Re: Snipe 2

Bericht door Ruud+Petra » za 15 apr 2017 14:36

Ja, ik zet hem ook naast de dissel ondanks dat ik dan geen ontvangst heb .......

Kom op jongens. Nee natuurlijk niet. Als zich die situatie voordoet dan haal ik de snipe uit het serviceluik, zet hem ergens zodat ik zicht op de satellieten heb, sluit de twee kabels aan en na het TV kijken berg ik hem weer op.

De een koopt zich een Oyster voor op het dak, de ander een Snipe die hij op het dak plaatst en ik heb een Snipe die ik los wil plaatsen.

Iedereen happy.

linda
Berichten: 64
Lid geworden op: di 21 okt 2014 12:23

Re: Snipe 2

Bericht door linda » ma 17 apr 2017 12:55

ik heb ook een losse snipe.

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Snipe 2

Bericht door AadB » ma 17 apr 2017 13:38

Wij hadden hem eerst ook los, tafeltje voor gemaakt met beugels om hem vast te zetten.
Nu vast op het dak en dat bevalt veel beter. Druk op de knop en hij gaat het doen.
Vorig jaar op 1 camping niet bruikbaar, toen de losse schotel opgezet.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Ruud+Petra

Re: Snipe 2

Bericht door Ruud+Petra » ma 17 apr 2017 16:38

Zoals ik al zei: ieder zijn eigen voorkeur. No problem.

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: Snipe 2

Bericht door j.dreves » di 23 mei 2017 19:32

Is de Snipe 2 ook te gebruiken omgeving Benidorm? Ik bedoel ontvangst.
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Snipe 2

Bericht door Daphne » di 23 mei 2017 19:49

RE.gif

Niet als je Nederlandse zenders via Astra 3 wil ontvangen.

Met de nieuwe satellietaanbieder Joyne, zal dat waarschijnlijk wel mogelijk zijn. Die gaat via een andere satelliet uitzenden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: Snipe 2

Bericht door j.dreves » di 23 mei 2017 19:53

RE.gif
Wanneer is dat bekend? En via welke satelliet.
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Snipe 2

Bericht door Daphne » di 23 mei 2017 20:00

RE.gif

Klik hier
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ruud+Petra

Re: Snipe 2

Bericht door Ruud+Petra » di 23 mei 2017 20:04

j.dreves schreef:Is de Snipe 2 ook te gebruiken omgeving Benidorm? Ik bedoel ontvangst.
Ik was verleden jaar in september in Oliva. Dat ligt hemelsbreed 42km ten noorden van Benidorm.
Daar was de ontvangst van Nederlandse zenders prima. Maar naarmate je meer naar het zuiden gaat wordt het tricky. Dat zie je ook aan de footprint. Dus Benidorm zou net te ver kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Snipe 2

Bericht door Daphne » di 23 mei 2017 20:06

RE.gif

Op Astra 3? Dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat het bij Barcelona wel ophield.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”