Welke TV en ervaringen?

Plaats reactie
Gil1972
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 18:19

Welke TV en ervaringen?

Bericht door Gil1972 » zo 12 mar 2017 17:51

Een van de zaken die wij nog moeten aanschaffen is een tv. Op zich hebben wij nogal wat eisen aan de tv:
- 32 inch
- Ingebouwde satelliet tuner (DVB-S2)
- 12v en 220V.
- Ci+ module werkend op DVB-S en niet allen op DVB-T/C. (geen must, alleen vrije kanalen ook voldoende)
- Schappelijke prijs; zeg maximaal € 400,-.

Met bovenstaande lijstje blijft er niet zoveel over.
• Reflexion LDD-3286. € 330,-
• Xoro HTC 3248, € 249,-

Volgens mij werken beide niet vanzelfsprekend met bijvoorbeeld canal digitaal, maar dat is niet zo'n must.

Verder kwam ik nog een Solara tegen, maar die heeft weer geen satellietaansluiting en als hij dit wel heeft is het geen 32”. (geldt ook voor Finlux)
Wel een Teleco met bovenstaande features tegengekomen maar die kost dan ook meteen € 700,- . …..lastig, lastig

Heeft iemand ervaring met bovengenoemde merken?
De huiskamermerken zoals Samsung, Sony, Panasonic en Philips hebben blijkbaar geen 12 volt tv’s of toch?

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Welke TV en ervaringen?

Bericht door PMT » wo 15 mar 2017 13:49

Ik denk dat je bij ons in NL niet gauw deze maat tv tegenkomt eenvoudigweg omdat daar wrs geen markt voor is in caravan-/-camperland. Bij de kleinere tot 24" zijn er zat te vinden. Dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat wij een kabelland zijn.
Ik denk dat je eens over de grens moet zoeken bijv. in Duitsland waar satelliet-tv gebruikelijker is en ook in huiskamers gebruikt wordt.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 246
Lid geworden op: za 28 dec 2013 23:55

Re: Welke TV en ervaringen?

Bericht door Peerke » wo 15 mar 2017 20:20

Ervaring is, dat een TV véél langer mee gaat, dan de snel wisselende ontvanger-techniek.

Daarom gebruiken wij een 'normale' 32" TV (Samsung), verbonden via een HDMI v1.4 kabel met een losse satellietontvanger met mediaplayer, waarin een Canal Digitaal betaalkaart zit. De afstandsbediening van de satellietontvanger bedient daarbij niet alleen de satellietontvanger, maar ook (via het CEC protocol via de HDMI kabel) de Samsung TV. Werkt makkelijk en probleemloos, echter wel 2x 230v stopcontact nodig en één extra (HDMI) kabel.

Mocht nu de satellietontvanger met mediaplayer defect gaan of vervangen moeten worden door bijvoorbeeld een DVB-T2 ontvanger (Digtitenne-2), kan dit probleemloos en relatief goedkoop; tevens is er een GROTE keus v.w.b. 'normale' TV's, HDMI kabels en ontvangers.

Grtz, Peerke
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Afbeelding

Bartje
Berichten: 230
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Re: Welke TV en ervaringen?

Bericht door Bartje » zo 19 mar 2017 12:40

Als je op zoek bent naar een goed tv-toestel voor motorhome of caravan, kijk dan zeker eens naar Avtex http://www.avtex.co.uk/.

Avtex toestellen zijn specifiek voor mobiel gebruik gebouwd, dat wil zeggen zij verdragen spanningen die hoger liggen dan 12 Volt (laadspanning, zonnepaneel, efoy, ...).
De beeldkwaliteit is gewoonweg prachtig, een DRS toestel heeft zowel DVB-t2 als DVB-s2.
Let echter wel op waar je jouw toestel aankoopt. Een toestel welk verkocht wordt op de Duitse markt zal geen fastscan voor TVV/CD hebben, en een toestel voor de duitse markt kan niet van andere software voorzien worden. Veel webshops kopen hun toestellen in het buitenland aan, en dan bieden zij bijv franse toestellen op de belgische markt aan.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Welke TV en ervaringen?

Bericht door Paul » zo 19 mar 2017 13:03

Gisteren een 24" panasonic TX-24DS500E televisie gekocht.
Smart tv met wifi netflix en allerlei andere apps, dvb-t2 en dvb-c.
Wij gaan nooit satteliet gebruiken dus dat vond ik niet spannend.
Deze had alles wat ik zocht behalve full hd.
Op een 24" tv'tje op de camping vind ik dat niet belangrijk.
Dvbt-2 is / wordt de toekomst, onze voorseizoen camping heeft op het kabelnetwerk ook dvbt-2 dus vandaar dat ik perse een toestel wou hebben die dat had.
Kleine toestellen met dvb-t2 zijn nog erg schaars.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”