Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 2017?

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door aukemuis » do 29 jun 2017 22:21

FWalraven schreef:RE.gif

Bron?

Frans
Zat in de zaal bij de presentatie.
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door FWalraven » do 29 jun 2017 23:22

RE.gif

Geweldig.

Frans

liefhebber
Berichten: 85
Lid geworden op: do 13 aug 2015 13:54

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door liefhebber » vr 30 jun 2017 18:29

We zullen het zenderaanbod en abonnementen zoals aan anderen (o.a. Totaal TV) bekend gemaakt hier ook maar eens plaatsen:

Het zenderaanbod bestaat uit tv-zenders van NPO, RTL, SBS Broadcasting, Discovery Networks Benelux, FOX International Channels Benelux, Muziekkiosk, Xite, regionale omroepen en VRT. Alle zenders worden zoveel als mogelijk in HD-kwaliteit aan klanten geleverd. Joyne gaat de zenders in twee abonnementsvormen aanbieden die beide flexibel zijn. Men kan een abonnement voor een periode van één, drie, zes of twaalf maanden afsluiten. Bij een abonnementsvorm van kortere duur wordt de maandelijkse abonnementsprijs hoger dan bij een jaarabonnement. Kiest men voor een abonnementsvorm van drie of twaalf maanden dan kan men binnen een vooraf bekende periode zelf bepalen welke maanden men het vooruit betaalde abonnement wil gebruiken. Dit gaat per blokken van een maand.

Joyne Travel Lite
De eerste abonnementsvorm van Joyne is Travel Lite. In dit abonnement worden zenders van NPO, RTL, SBS Broadcasting, Discovery HD, Eurosport HD en de regionale omroepen geleverd. Joyne kan op dit moment nog geen definitieve prijsstelling van de abonnementen bekendmaken, maar geeft wel richtprijzen. Travel Lite voor een periode van een maand gaat rond de 30 euro kosten. Deze abonnementsvorm gaat bij drie maanden 20 euro per maand kosten. Bij zes maanden is de richtprijs 15 euro per maand. Een jaarabonnement gaat dertien euro per maand kosten. De inschrijfkosten bij het Travel Lite abonnement zijn dertig euro. Extra smartcards koppelen aan het hoofdabonnement is bij Travel Lite niet mogelijk. Kiest men voor het flexibele abonnement van één, drie of zes maanden dan dient het volledige abonnementsbedrag vooraf betaald te worden

Basispakket
Het Basispakket van Joyne biedt dezelfde zenders als het Travel Lite-abonnement aangevuld met onder meer de drie zenders van de Vlaamse publieke omroep VRT - te weten Een, Canvas en Ketnet - 24Kitchen, National Geographic, Eurosport 2, Xite, TV Oranje, Schlager TV, Nashville TV en de drie kanalen van betaalzender FOX Sports Eredivisie. Joyne wordt daarmee de eerste aanbieder die FOX Sports Eredivisie 1, FOX Sports Eredivisie 3 en FOX Sports Eredivisie 5 in het basispakket gaat aanbieden. Ook de erotische zenders Secret Circle en Dusk worden in deze abonnementsvorm geleverd. De maandelijkse richtprijzen van het Joyne basispakket zijn: veertig euro (maand), 33 euro (drie maanden), €27,50 (zes maanden) en €20,00 tot €22,50 (jaar). Net als bij Travel Lite dient het volledige abonnementsbedrag bij een contractperiode korter dan twaalf maanden vooruit betaald te worden en bedraagt bij alle abonnementsvormen het inschrijfgeld dertig euro.

Extra smartcards
Bij het Basisabonnement kan bij Joyne aan de hoofdkaart wel extra virtuele smartcards gekoppeld worden. Dit aantal is maximaal drie extra smartcards. De kosten van de extra smartcard bedragen vijf euro per maand en de inschrijfkosten tien euro per extra smartcard. Met de extra smartcard kan bij Joyne alle kanalen bekeken worden die ook op de hoofdkaart zichtbaar zijn. Het gaat bij de extra smartcards evenals bij het hoofdabonnement niet om een fysieke maar een virtuele smartcard die in een door Joyne gebruikte Conax CI+ module aanwezig is. Hierdoor moet ook voor het kijken via een extra smartcard-abonnement een CI+ module gekocht worden.

Conax CI+ module
Joyne maakt bij het zenderaanbod gebruik van de Conax-codering. Om naar de zenders te kunnen kijken, is een Conax CI+ module met inwendige virtuele smartcard nodig. Deze CI+ module is binnen enkele weken in Nederland voor een prijs rond de 99 euro in de satellietvakhandel verkrijgbaar. Joyne gaat niet met een fysieke smartcard werken, maar zegt wel dat alle HD-satellietontvangers met een CI-slot geschikt zijn voor gebruik van de benodigde Conax CI+ module. Joyne gaat binnenkort uitzenden via de Eutelsat 9B-satelliet op 9 graden oost en wordt de concurrent bij het leveren van satelliettelevisie van Canal Digitaal.

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Ralf » di 4 jul 2017 09:00

Ik denk daar waar elke tevreden cd klant aan voorbij gaat is dat . Afhankelijk van waar je naar toe gaat en hoe tevreden je ook bent over cd dat de plek waar je naartoe gaat bepalend is , Portigal, zuid spanje(Sevillia) Gibraltar . Maar ook de scandinavische hoek bied meer mogelijkheden .
Maar ook als je een tweede woning hebt . De eutelsat 9 is ook de internet sat . dus op een arm met schotel kan je zowel internet als tv kijken .
Back up alarm internet voor bedrijven .
Er zijn zelfs testen geweest in het midden oosten waar de eutelsat te ontvangen is . Denk aan offshore denk aan scheepvaart met volg systemen die veel verder nl tv kunnen hebben . Iedereen denkt maar dat die paar caravan en campers bepalend zijn . Maar daar kan je geen dure sat van in de lucht houden . Denk aan landen waar astra 3 niet kan komen . Eutelsat met 2 vingers in de neus .
Er is dus wel degelijk bestaansrecht voor eutesat en joyne >
Voor het geval dat er iemand de bron vraagt . Ook ik zat in de zaal .

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Hogendoorn
Berichten: 41
Lid geworden op: za 30 nov 2013 17:28
Locatie: Midden van het land

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Hogendoorn » za 8 jul 2017 10:39

De testuizendingen gaan donderdag 13 juli starten, in begin NPO, rest volgt.
Dit is voor 99% zeker, in begin FTA.
Bron sat4all.
Eriba Nova 495 met Subaru Outback 2,5 automaat

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Diny » za 8 jul 2017 11:27

JOYNE lijkt een goede concurrent te worden van CD, zeker voor mensen die verre reizen maken.

Toch vraag ik me af of het in onze situatie voordelig is om te veranderen.
We betalen nu €15,95 p.m. voor een eenvoudig jaarabonnement.
Sinds een rit Ralf werkt de handel perfect, geen gedoe, druk op de knop en schotel schiet recht, zender kiezen en voilà, beeld thumbup.gif

Jaarabonnement zou bij Joyne zo'n €13 worden, nadat er een investering is gedaan van €99.

Nog nergens is helder beschreven, althans niet voor deze leek, of die virtuele smartcard op alle systemen werkt.

Voorlopig lijkt het me veilig te blijven zitten waar ik zit en eens contact op te nemen met CD, om te vernemen of ze iets aan de abonnementsprijs kunnen doen voor mensen die hen 'trouw' blijven knipoog.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Jan van Vijven » za 8 jul 2017 11:39

Idd, eerst zien en dan geloven.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Ralf » zo 9 jul 2017 15:22

DINY
nog wachten we weten nog niet of de conax module met ci + werkt met de pack libertas .
ij werkt ook niet met die van cd .
dus ook voor anderen met alden wacht eerst af tot we een paar maanden verder zijn en alles getest hebben .

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Jan van Vijven » zo 9 jul 2017 15:27

Gaat dat met de zelfde kop werken, is hier al iets over bekend?


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Diny » zo 9 jul 2017 16:10

danku.gif Ralf, helder!

soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door soldier » vr 21 jul 2017 15:29

Vanaf vandaag Free To Air uitzending van een deel van het Joyne pakket; NPO, RTL en anderen. Vanaf 1-8-2017 schijnt men gecodeerd uit te zenden en heb je dus een abbo met Joyne CAM nodig.
Uitzending op Eutelsat 9.0 E via de transponders, 11747 H, S2, 8psk, 27500, 5/6 (bovengenoemde zenders) en 12073 V, S2, 8psk, 27500 3/4 (alleen "testbeeld Joyne") .
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Ralf » di 1 aug 2017 17:31

Alles is er van joyne inmiddels ,
Kaarten tarieven etc etc
http://www.joyne.nl kan je alle informatie vinden .

Inmiddels . weten we zeker dat de satenne schotels met nieuwe software boxen dvbs-2 goed werken .
travelmaster-hd werkt zonder problemen.
teleco heeft een update beschikbaar via de website .
travelvision heeft een update beschikbaar via de website
Mobilsat is geschikt voor joyne getest en werkt zonder problemen .

Salora tv met dvbs werkt goed en is makkelijk in te stellen

Andere merken zal ik zodra ik die weet ook hier neerzetten .

gr ralf
Laatst gewijzigd door Daphne op di 1 aug 2017 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

JaapB

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door JaapB » di 1 aug 2017 19:32

Weer een wassen neus.
Met veel bombarie al maanden aangekondigd als een geduchte concurent van CD.
1 maand €30,
6 maanden €15,
12 maanden €13,
En dan ook nog veel minder zenders.
Enige voordeel wat ik er in zie is dat je bv die 6 maanden flexibel kan indelen.
Verder zie ik alleen nadelen.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door BertJan » di 1 aug 2017 20:13

Als ze minder arogant zijn dan canal digitaal dan is het voor deze iets lagere half jaar prijs zeer interessant denk ik

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Jan van Vijven » di 1 aug 2017 20:58

Arrogant?


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door BertJan » di 1 aug 2017 21:13

Ja doordat ze monopolie hebben en maar updates en nieuwe aparatuur nodig is, en als je belt ja helaas volautomaat wordt niet onder steunt.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Daphne » di 1 aug 2017 21:23

RE.gif

Updates zijn ervoor om verbeteringen aan te brengen of om mee te kunnen met de nieuwe infrastructuur. Dan is het wel eens nodig om nieuwe apparatuur te kopen. Dat vinden we allemaal heel logisch als het om mobiele telefoons of computers gaat. Ook daar houdt het eens op met het updaten van oude materialen en is het eenvoudiger om nieuwe apparatuur in te zetten.

Dat CD geen volautomaten ondersteunt komt omdat ze die niet leveren. Maar het wil niet zeggen dat het niet compatibel is. Je zult dan met de leverancier van de volautomaat om tafel moeten.
Door de komst van Joyne lijkt hier echt geen verandering in te komen. Ik zie het een beetje als Android die maar moeite heeft om voor alle verschillende merken telefoons en tablets updates te leveren om mee te kunnen blijven doen met de huidige standaard. Dat lukt niet, zeker niet voor oude apparatuur.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Hans1954 » di 1 aug 2017 22:17

BertJan schreef:Ja doordat ze monopolie hebben en maar updates en nieuwe aparatuur nodig is, en als je belt ja helaas volautomaat wordt niet onder steunt.
Hoezo monopolie? In principe is DVB-S bedoeld om ontvangst in Nederland mogelijk te maken. En in Nederland heb je kabelfirma's, verschillende aanbieders op IP, Digitenne, enz. Tot nu toe maakt Canal Digitaal het als enige mogelijk om ook in het buitenland te kunnen kijken. Bovendien hebben ze voor een zeer concurrerend tarief een uitstekende kwaliteit. Dat je zelf voor heel veel geld een schotel aanschaft, waar Canal Digitaal voor een simpele uitvoering, maar dezelfde ontvangstkwaliteit slechts € 30 rekent, is toch jouw probleem.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door meeder » di 1 aug 2017 22:48

Is met een beetje handigheid zo'n volautomaat niet zelf aan de gang te krijgen?
Ik kijk thuis nu ongeveer 13 jaar TV via CanalDigitaal en ik heb nog nooit een gecertificeerde ontvanger gehad omdat die dingen of kwalitatief bagger zijn/waren of gigantisch beperkt in functionaliteit.
Ik heb altijd Linux gebaseerde ontvangers gebruikt, lekker flexibel in gebruik.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 2017?

Bericht door Jan van Vijven » wo 2 aug 2017 07:25

Op het werk hebben we alleen maar volautomaten en dat werkt gewoon!
Die dingen weten helemaal niet waar je naar kijkt, ze houden contact met de door jou gewenste sat. Wat je er verder meedoet moet je zelf weten.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door meeder » wo 2 aug 2017 08:46

Dat is mijn idee ook. Je vraagt toch eigenlijk alleen maar aan dat ding "ga naar 23.2 graden Oost"?

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Ralf » wo 2 aug 2017 08:59

RE.gif
klopt helemaal . met de uitzendingen is niks mis . verbetering van techniek is vooruitgang .
Het is dus niet cd niet de satelliet niet de smartkaart ,maar de hardware die de vernieuwing niet kan verwerken .

en dat is nu het grote verschil met joyne . Daar is geen particuliere helpdesk . waar je een 18 jarige aan de lijn krijgt . die jou vraag intoetst in het scherm en daarna met een antwoord komt .
die weten niet wat oyster of teleco is en dat als de parameters zijn veranderd dat het ding niks vind . . Helaas is het advies dus danig dat de gemiddelde klant het aanneemt als de enige waarheid . en gaat kloten met dubbele lnb,s zichzelf een reciever met contract verlenging laat aanpraten voor 2 jaar etc etc .

Geen helpdesk . dat is diegene die dit aan je heeft verkocht . en als je nu slim bent dan koop geen geen kaart bij de makro of media markt . Dan heb je namelijk weer bovenstaand probleem , maar schaf je hem aan bij de vakhandel . oftewel bij een bedrijf wat bewezen verstand heeft van automatische schotels . Is er wat rijd je daar naartoe en is de man (of vrouw) die er verstand van heeft ook diegene die je helpt. is simpel en doeltreffend .
en als je een oud contract hebt bij cd en je ontvangt op de plaats waar je staat goed heeft het ook geen zin om over te stappen .
maar zit je altijd in de buiten ring. en zit je bvn te kijken met een abbo van 15 euro per maand . dan zou ik me maar eens achter de oren krabbelen.

dan is die extra uitgave om over te stappen die je drie dagen stress scheelt . en 3 weken ergernis . echt een schijntje om dat vakantie gevoel weer vakantie gevoel te maken .

grr alf

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Ralf » di 22 aug 2017 11:21

Zo inmiddels al weer wat verder met Joyne
Inmiddels . weten we zeker dat de satenne schotels met nieuwe software boxen dvbs-2 goed werken .
travelmaster-hd werkt zonder problemen.
teleco heeft een update beschikbaar via de website . en werkt
travelvision heeft een update beschikbaar via de website
Mobilsat is geschikt voor joyne getest en werkt zonder problemen .
Alden schotels in alle uitvoeringen inmiddels getest en werkend met Joyne en Joyne module
oyster vision 2 en vision 3 getest en werkend met laatste firmware
oyster hd nog niet daar word software voor geschreven om conax module te herkenen . Schijnt een kwestie van tijd te zijn .
megasat voor schotels op het dak word aangewerkt
de megasat caravan man en de satenne ps2 word aangewerkt

Huis schotel 80 cm met quad lnb werkt ook prima
als er meer komt laat ik het wederom weer weten
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door Diny » di 22 aug 2017 13:47

Zeer interessante update danku.gif
Wij blijven nog een jaar bij CD.
Na een vriendelijk telefoontje zonder directe opzeg-dreiging kregen we een zeer aantrekkelijk aanbod in de brievenbus, wat we met vreugde accepteerden.
Volgend jaar juli zien we wat CD in de aanbieding heeft.
De zaak draait al ruim een jaar tot volle tevredenheid, dus zolang CD en wij goed met elkaar door een deur kunnen veranderen we niet thumbup.gif

koning

Re: Nieuwe aanbieder sateliet tv genaamd JOYNE per april 201

Bericht door koning » di 22 aug 2017 14:29

Ik heb CD opgezegt. Mijn receiver gaf problemen, is in bruikleen maar wordt na 2 jaar "eigendom". Geen garantie meer. Is een receiver met opnamemogelijkeid. Wordt niet vervangen door CD.
CD komt met een "aanbieding" : een receiver zonder opname mogelijkheid voor €69,-. Is dus geen gelijkwaardige receiver. Verder niets mogelijk.
Dus besteed ik mijn geld liever aan Joyne. CD deed geen enkele moeite om mij als klant te houden. Daag CD zwaaien.gif

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”