Satellietschotel en toebehoren opbergen.

JaapB

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door JaapB » ma 15 aug 2016 15:32

SORRY. stom.gif

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door Jos134 » ma 15 aug 2016 15:37

Vind t wel n interessante discussie. Zie idd op tegen het richten van de schotel maar heb al wat bruikbare tips gelezen zoals om 12.45 uur gewoon op de zo'n richten en niks waterpas zetten maar gewoon doen/ thumbup.gif
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door Jan van Vijven » ma 15 aug 2016 15:52

Ja nou wordt ie helemaal mooi fijne gozer.....probeer ik jou topic een beetje netjes te houden zodat jij gerichte antwoorden of tips krijg, ga je d'r zelf een zooitje van bakken :-)

Btw: Over het richten is al veel geschreven, lees dat eerst door. Mocht je dan alsnog vragen hebben kun je middels een gerichte vraag alsnog een lijntje openen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door Jos134 » ma 15 aug 2016 16:24

Sorry Jan, je hebt gelijk!
Heb overigens ook nog weinig gelezen over het opbergen.... ;-)
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door Wim Corduwener » ma 15 aug 2016 16:58

De vragen gingen niet alleen over opbergen.
Dit ging over schotels die wellicht gestolen worden en het uitrichten:
Jos134 schreef: 2) Blijft ie 's nachts op de camping gewoon buiten staan of gaat ie naar binnen? Is het laatste het geval moet je dan de volgende dag de satelliet weer opnieuw zoeken etc.?
En dit over briljante ideeën:
Ps: Hebben de (briljante) tip gebruikt om een gat te boren in het buitenstopcontact en daar middels een F-connector een aansluiting te maken voor het 'buitensnoer' . Binnensnoer netjes weggewerkt knipoog.gif
Volgens mij zijn alle vragen beantwoord.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door eurotrotter » ma 15 aug 2016 18:56

JaapB schreef: Heb je een I-phone of I-pad, dan is "dish align" een hele handige app om je schotel af te stellen.
Voor Android zijn er ook te vinden , maar daar heb ik geen ervaring mee.

Succes.
Dish Aligner is ook voor Android,in Google play store verkrijgbaar.

IK heb gewoon een kompas gedownload in Google play store en richt de schotel op 156,5 graad op de kompasroos( das t zelfde als 23,5 graad oost mrgreen.gif )
De elevatie hoek opzoeken en meestal heb ik zo beeld.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ferdi

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door Ferdi » ma 15 aug 2016 21:58

Wij leggen de schotel en statief met kabel onder het bed, waarbij we de schotel in een dekbedovertrek gewikkeld hebben zodat deze niet beschadigd of andere spullen kan beschadigen, maar ik weet dat er van onze schotel (Travel Vision) ook opbergtassen te koop zijn voor ongeveer €45,- wat ik aardig aan de prijs vindt.


Groeten Ferdi

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door Hans1954 » ma 15 aug 2016 22:06

Bij mij gaat de driepoot in een vuilniszak (Komo-afmeting) op bed De schotel leg ik zonder LNB ook op bed (2 persoons) LNB en kabel gaan in een bank. Dekbedden laat ik in de caravan en daar liggen de schotel en de LNB in de stalling ook op.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door Wim Corduwener » ma 15 aug 2016 23:41

Ik klap de arm van de schotel in en schuif het hele zaakje via het serviceluik naar binnen. Het statief gaat in een tentzak achterin de auto.
Verder heb ik nog een koffertje met reserveonderdelen voor als er iets misgaat met een aansluiting.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door Jos134 » di 16 aug 2016 00:55

image.jpg
Beste Wim, hierbij mijn oplossing mbt kabel
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door Wim Corduwener » di 16 aug 2016 10:27

Dat kan prima en het scheelt een boel gedoe met een gat maken in je caravan en afkitten.
Ik was altijd bang dat de elektriciteitskabel de coaxkabel van de satelliet zou storen, daarom heb ik een aparte aansluitdoos gemaakt.
Dit is een veel nettere optie dan een kabel via het raam, disselbak of serviceluik.

Misschien is het een idee om in je ondertekening (onder je berichten) te zetten welke (KIP) caravan je hebt. Andere forumgenoten kunnen je berichten dan makkelijker koppelen aan een type caravan.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

koning

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door koning » di 16 aug 2016 11:32

Wij laten de schotel 's nachts staan. Als we reizen klap ik de arm in, kabel kan blijven zitten. Statief en schotel met opgerolde kabel in een draagzak. Dat alles op bed of in de kofferbak van de auto, als de opbergruimtes ook vol zitten.
De sat-tuner en TV hebben een vast plekje in de TV-kast.

Gebruikersavatar
cfgr
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2015 17:30

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door cfgr » wo 14 dec 2016 21:31

Heb een schotel met 'demonteerbare' arm voor transport.
Op de camping staat die gewoon buiten. Wel vastgezet met wat haringen door de poot.
Een klassieke schotel van een paar € zal allicht niet snel gejat worden maar zo'n zelfzoekende en onder een dome-antenne van 2.000-3.000 € zou ik niet buiten laten staan.
Gelukkig zoeken die ook zelf hun satjes....:-)

Gebruikersavatar
cfgr
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2015 17:30

Re: Satellietschotel en toebehoren opbergen.

Bericht door cfgr » ma 11 sep 2017 10:57

Ik heb 2 schotelantennes: 1 kleine (40cm met zuignap voor België en Nederland) die in een handige kleine plastickoffer zit die in de autokoffer of de caravan wordt bewaard (onder de zitbank) en een grote schotel (110cm - voor in het verre buitenland) en die een ophangplaatsje heeft in de toiletruimte. Heb hiervoor wel een (diy) demonteerbare LNB-houder gemaakt die een plaatsje vindt onder de zitbank, tesamen met de 2x20m coaxkabel). De LNB's van beide schotels hebben een dubbele aansluiting omdat de XYL en ikzelf totaal andere zenders volgen. blij.gif
De alupoot voor de grote schotel gaat voor transport ofwel in de caravan (alweer onder de zitbank) ofwel in de dakkoffer op de auto.
mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”