Hulp gezocht WIFI op de camping

de Muilwijkjes
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 24 aug 2014 22:35

Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door de Muilwijkjes » za 9 jan 2016 16:12

Hallo techneuten wie kan mij raad geven?

Wat ik wil:
Een wifi versterker die als ik op de camping connect ben met het wifi dat ik mijn foons en laptop en eventueel tablet allen kan gebruiken, is er geen wifi dan via een locale provider het 3g of 4g netwerk gebruiken.
Op de camping waar we komende vakantie staan staan we in een dalletje met net geen bereik, met een buiten antenne die iets hoger staat is het probleem al verholpen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, wat is een goede oplossing?

Groet Rinke

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hulp gezocht

Bericht door Chris » za 9 jan 2016 16:19

Hoi Rinke

Alfa R36 met een Tube-U antenne.
Daarmee maak je zelf een wifi netwerk.
De Tube-U is een grote buitenantenne die verbinding maakt met het beschikbare WIFI netwerk op de camping ( zenden en ontvangen dus)
De Alfa R36 wordt hier aangeknoopt en daarmee maak je een eigen WIFI hotspot waar je met al je eigen wifi gebruikers op kunt inloggen..
Zoek maar op Alfa R36 en je zal van alles vinden.
Je kan er ook een Dongle voor 3G aanknopen ... daar heb ik echter geen ervaring mee...
Er zijn vele blije forummers met dit set, ik ook.
Ik heb net voor de Tube-U antenne een hoge alu telescoop mast met voet gekocht, is er ook.
Wil je meer info hierover.. stuur me maar even een PB

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hulp gezocht

Bericht door Hobby Linka » za 9 jan 2016 16:25

de Muilwijkjes schreef:Hallo techneuten wie kan mij raad geven?

Wat ik wil:
Een wifi versterker die als ik op de camping connect ben met het wifi dat ik mijn foons en laptop en eventueel tablet allen kan gebruiken, is er geen wifi dan via een locale provider het 3g of 4g netwerk gebruiken.
Op de camping waar we komende vakantie staan staan we in een dalletje met net geen bereik, met een buiten antenne die iets hoger staat is het probleem al verholpen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, wat is een goede oplossing?

Groet Rinke
Zo, ga dit maar eens rustig lezen. Zeker een avond werk, maar dan weet je ongeveer wat er allemaal over is geschreven. En net wat Chris aangeeft, heb je daarna nog vragen stel ze gerust.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Hulp gezocht

Bericht door janoniem » za 9 jan 2016 17:00

Zie ook het artikel op de Anwb site: Wat is Mifi?

Heeft iemand al ervaring met die Huawei welke ze daarbij aanbieden?

Ruud27

Re: Hulp gezocht

Bericht door Ruud27 » za 9 jan 2016 17:09

Ik heb geen ervaring met die wordt aangeboden maar wel met een ouder type de Huawei E586 ik ben hier zeer tevreden mee maar ik koop in het land waar ik ben een prepay kaartje dat gunstiger


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

spaansebrabander
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 mei 2014 09:54

WIFI antenne op caravan

Bericht door spaansebrabander » za 9 jan 2016 18:19

Ik ben het zat om veel te betalen voor slecht internet op de campings. Ik heb nu een speciale buitenantenne gekocht die ik met usb verbindt met de laptop. Nu maar hopen dat het beter wordt. Ik wil die (lichte langwerpige) antenne boven de caravan uit laten steken en denk aan een telescopische tentstok die ik op het handvat van de caravan wil zetten. Dan heb ik nog 2 afstandsstangetjes nodig tussen rails boven de raam en de stok. Iemand een idee over de nodige spulletjes? PS, ik wil dit deze zomer uitbreiden met een router zodat mijn smartphone en tablet ook toegang hebben.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Hobby Linka » za 9 jan 2016 18:31

RE.gif

Bericht samengevoegd.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Meenhoes » za 9 jan 2016 19:50

janoniem schreef:Zie ook het artikel op de Anwb site: Wat is Mifi?

Heeft iemand al ervaring met die Huawei welke ze daarbij aanbieden?
Ik heb zo'n Huawei 5330 router, zeer tevreden over. Voor iets meer dan €30 besteld in China via AliExpress, simlockvrij en binnen 2 weken in huis. De simkaart via een omweg besteld bij Lebara Frankrijk en toen opgewaardeerd, €8 voor 1GB en €20 voor 3GB. Dat zijn hele andere prijzen dan wat de ANWB vraagt schrik.gif


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: WIFI antenne op caravan

Bericht door vikingpirate » za 9 jan 2016 21:19

spaansebrabander schreef:Ik ben het zat om veel te betalen voor slecht internet op de campings. Ik heb nu een speciale buitenantenne gekocht die ik met usb verbindt met de laptop. Nu maar hopen dat het beter wordt. Ik wil die (lichte langwerpige) antenne boven de caravan uit laten steken en denk aan een telescopische tentstok die ik op het handvat van de caravan wil zetten. Dan heb ik nog 2 afstandsstangetjes nodig tussen rails boven de raam en de stok. Iemand een idee over de nodige spulletjes? PS, ik wil dit deze zomer uitbreiden met een router zodat mijn smartphone en tablet ook toegang hebben.
Neem een Alfa R36 echt super ding en dan een antenne naar keuze.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: WIFI antenne op caravan

Bericht door Chris » za 9 jan 2016 21:47

spaansebrabander schreef:Ik ben het zat om veel te betalen voor slecht internet op de campings. Ik heb nu een speciale buitenantenne gekocht die ik met usb verbindt met de laptop. Nu maar hopen dat het beter wordt. Ik wil die (lichte langwerpige) antenne boven de caravan uit laten steken en denk aan een telescopische tentstok die ik op het handvat van de caravan wil zetten. Dan heb ik nog 2 afstandsstangetjes nodig tussen rails boven de raam en de stok. Iemand een idee over de nodige spulletjes? PS, ik wil dit deze zomer uitbreiden met een router zodat mijn smartphone en tablet ook toegang hebben.

Hoi Spaansebrabander...

Wij ook, iedereen ook, alle kampeerders die WIFI op de camping willen, willen ook het beste wat er is.
Helaas....
Dat zal je niet vaak meemaken, maar je kan er wel alles aan doen om het zo goed als het kan te regelen.
Vergeet niet dat je meestal afhankelijk bent van wat de campingbaas aanbied.
Heeft hij "slechte en trage" wifi, dan zal jij nooit een snel wifi hebben.

Ter illustratie..
Ik heb een mooi setje, de Alfa R36 met een Tube-U antenne.
Mijn ontvangst was heel sterk, en met de Alfa R36 maakte ik ook een perfect eigen netwerk.
Helaas zat de camping 7 kilometer buiten het dorp in Frankrijk.
Het dorp had al een trage koper verbinding, de kabel naar de camping maakte het een idioot trage verbinding.
Wat testen, download soms 2 kb... meestal minder... upload was bijna niet mogelijk.
Mail lezen... webmail dus... niet te doen, verzenden... nooit.. meestal "Time outs" bij openen van webpagina's.
Dus, dan kan je zelf een mooi set hebben, dat wil nog niet zeggen dat het ook goed zal werken.
Ik heb ook campings gehad waar het wel als een speer werkte hoor....
Hiermee wil ik aangeven dat je veelal afhankelijk blijft van wat aangeboden is op een camping... en dat kan droevig zijn.

Chris

p.s. Ik was op die camping ook de enige met een eigen wifi hotspot...
De campingbaas had allang mijn Tube -U zien staan en was boos dat ik zijn netwerk "plat " gooide.
Later, het spul stond al 3 dagen volledig uit, kwam hij weer boos aanlopen dat ik alle Wifi opslurpte en zijn netwerk "om zeep" hielp.... het stond al 3 dagen uit dus....
Volgens mij was ik wel de enige die iets meer aan WIFI spul mee had.

Ik heb trouwens een alu telescooppaal, voet en klem in Duitsland besteld en in Nederland afgeleverd gekregen..
De paal: https://www.campingplus.de/Elektro-TV-S ... eilig.html
Voetje: https://www.campingplus.de/Elektro-TV-S ... piess.html
Klem: https://www.campingplus.de/Elektro-TV-S ... piess.html
Laatst gewijzigd door Chris op za 9 jan 2016 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door PD » za 9 jan 2016 21:49

Naast een R36 setje heb ik behalve de bijbehorende Tube-U en dongel inmiddels ook een Huawei mifi. Niet meer voor één gat te vangen knipoog.gif Nu dus ook een wifi netwerk op de fiets awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door janoniem » za 9 jan 2016 22:03

Dat WiFi gedoe op campings zou wel eens snel achterhaald kunnen zijn door de snelle ontwikkeling van 4G en volgende netwerken. Een campingbeheerder die wil voldoen aan de verwachtingen zal flink moeten investeren en dat moet dan ook nog terugverdiend worden voordat de mobiele varianten de overhand krijgen.
Laatst gewijzigd door janoniem op za 9 jan 2016 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Chris » za 9 jan 2016 22:06

Hee PD..

Welke Dongle heb jij nu??
Micky heeft ook iets wat goed werkt geloof ik, maar dat kan ik niet vinden zo snel..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Hobby Linka » za 9 jan 2016 22:07

RE.gif RE.gif

Valt wel mee hoor. 4G kost ook wat als je daar met een aantal apparaten gaat internetten. Afgelopen jaar gewoon op een aantal campings in Nederland voor een net bedrag kunnen internetten. Zelfs TV kunnen kijken via internet toen ik mijn schotel een keer was vergeten. En dan valt € 1,50 per dag best mee voor een weekend.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door PD » za 9 jan 2016 22:10

Chris schreef:Hee PD..

Welke Dongle heb jij nu??
Micky heeft ook iets wat goed werkt geloof ik, maar dat kan ik niet vinden zo snel..

Chris
Ik heb de dongel die door de aanbieder van de R36 wordt aangeboden, ook een Huawei, zelfde fabrikaat als mijn mifi.

Edit: type E353
Laatst gewijzigd door PD op za 9 jan 2016 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Chris » za 9 jan 2016 22:15

RE.gif

uhhh... de aanbieder van de R36... dat zijn er meerdere in Nederland dus..
Ik ga eens even spitten..

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door PD » za 9 jan 2016 22:16

Laatst gewijzigd door PD op za 9 jan 2016 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Chris » za 9 jan 2016 22:20

PremiumDiscovery schreef:Chris: Samson Media thumbup.gif
http://samson-media.com/3g-4g/3g-4g-dongles
Thanx
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Micky » za 9 jan 2016 23:04

RE.gif

die heb ik dus ook en werkt de rest van het jaar als wifi in de auto, dus samen met de R36 thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Chris » zo 10 jan 2016 11:18

RE.gif en op RE.gif RE.gif

En in de Dongle heb je dan een simmetje van de een of andere provider voor een berg gigabyte's ?
Dit is materie waar ik me tot op heden nog niet in verdiept heb...
Klinkt interessant als je tenminste een dikke berg data voor niet al te veel kan krijgen.
Of denk ik verkeerd...leg eens uit..

@ Micky...
En de Alfa heb jij in de auto voor persoonlijke wifi pret, of zit de hele familie met elkaar te appen in de auto??
Dat laatste heb ik al eens gezien.. was wel komisch..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Micky » zo 10 jan 2016 11:20

RE.gif

Ook voor mijn werk, ik ben veel onderweg heb dan internet nodig maar ben niet in de buurt, dus als ik via GPS tracking wagons wil zoeken, kan ik zo mijn laptop opstarten en heb ik internet, ook de flits-apps worden zo verbonden met de database, ik heb een 2gig bundel erop voor heel Europa, dus zit nooit zonder.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Chris » zo 10 jan 2016 12:24

RE.gif
Oeps... die bundel zal wel de nodige duiten kosten.
Dat hebben wij lang niet nodig, misschien gewoon handig om alleen een databundeltje te kopen dan van het land waar je zit.
Volgens mij zal ik in Frankrijk, op ons geplande campingadres ook niet een geweldig wifi vinden, dan is dit toch een aardige oplossing.
We denken voort....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Micky » zo 10 jan 2016 12:25

RE.gif

Ik dacht 45 euro ex de BTW, maar die betaald de zaak mrgreen.gif
Overigens net als de dongle, de R36 heb ik zelf gekocht.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door PD » zo 10 jan 2016 18:00

Chris schreef:En in de Dongle heb je dan een simmetje van de een of andere provider voor een berg gigabyte's ?
Ik koop per land een prepaid simkaartje, voor een paar tientjes ben je bijna onbeperkt online thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Christ
Berichten: 21
Lid geworden op: za 21 sep 2013 19:03

Re: Hulp gezocht WIFI op de camping

Bericht door Christ » zo 10 jan 2016 18:40

Met interesse het artikel in de KCK gelezen over de MiFi's. En ook geprobeerd alle technische discussies hier een beetje te begrijpen.

Maar wat ik hier niet lees en ook in de KCK niet, is dat je met elke smartphone ook een WiFi hotspot kunt opzetten. Niks antennes, niks dongels en versterkers. Maar je moet natuurlijk wel even naar de kosten kijken. Nou daar hebben de providers speciale (buitenland)bundels voor in de aanbieding. Zelfs op een telefoon met prepaid kaart is dit in te stellen en de kosten zijn dan vergelijkbaar met de kosten die de MiFi apparaatjes uit de KCK kennen. En dat maakt de aanschaf van een MiFi - apparaatje overbodig!!

Groet,

Christ
Opel Zafira 1.4 Turbo Innovation (2017) met een Hobby 495 DeLuxe 2024

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”