Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Daphne » zo 11 jun 2017 09:42

RE.gif

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar op andere fora zijn er minder positieve gebruikers. Zie voorwaarden voor gebruik (addertjes onder het gras) https://www.robinmobile.nl/gebruik
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door HansHobby » ma 12 jun 2017 21:14

Micky schreef:RE.gif

heb je dan ook nog een telefoon met abo en data? bij T-mobile betaal ik nu 35 per maand bellen en internet onbeperkt in Eu. kun je ook een 2de sim krijgen bijv voor de mifi en gelijk gebruiken.
Welk abonnement heb je dan Micky ? Bij de enige die ik bij T-Mobile kan vinden met onbeperkt data krijg je in het buitenland maar 10 gig ?
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Micky » wo 14 jun 2017 23:01

RE.gif

Go unlimited, maar als je nu afsluit heb je idd de beperking van 10gig die ik niet heb..

echter werkt de 2de sim niet meer ben ik achter gekomen, is nog geen oplossing voor...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Jos134 » do 29 jun 2017 19:40

Wellicht stel ik een vraag die al eerder langskwam maar heb niet de tijd om 21 pagina's te lezen die dit draadje nu al telt. Misschien opsplitsen?

Heb in de USA veel plezier gehad van een Mifi van Verizon met een prepaid kaart. Je kon je kaart online opwaarderen en klaar. Mail, Facebook, NL tv kijken, film streamen, alles was mogelijk.

Nu willen we voor Europa ook zo'n ding aanschaffen maar welke? Huawei is mi goedkoop voor 50 euro heb je n MiFi maar welke prepaidkaart? Zijn er ook caravannetje die ermee televisie kijken? Uitzending gemist bv? Dan kunnen we die ellendige schotel thuislaten.....
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

stronk
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door stronk » vr 30 jun 2017 10:17

RE.gif RE.gif --> En mijn ervaring delen omdat onbeperkt 4G steeds meer geïntegreerd raakt.
Ik gebruik de Zyxel WAH7706 i.c.m de Go Unlimited van T-Mobile. Ietsje duurder maar een prima apparaat. Geen ervaring in het buitenland want wij blijven altijd in Nederland. Streamen van tv (via de tv apps) en films, uitzendinggemist met Chromecast of via AppleTV.
Als ik de Zyxel gebruik staat de telefoon op vliegtuigstand (je kan niet gebeld worden) met alleen wifi en bluetooth aan en rest van de gebruikers en apparaten aangesloten op de router. T-Mobile heeft een daglimiet van 5GB en je mag het onbeperkt aanvullen met 1GB per keer. Als je door je 5GB heen bent krijg je een automatisch sms'je dat je moet aanvullen. Nu komt het nadeel: het zijn sms'jes die niet binnenkomen op je telefoon als je vliegtuigstand met wifi aan hebt. Als we dan televisie willen kijken (want de GB’s gieren je bundel uit) zet ik de router uit en maak van de telefoon een hotspot zodat we op tijd kunnen aanvullen want dan komen de sms'jes wel binnen.

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Jos134 » vr 30 jun 2017 18:31

RE.gif

Begrijp het niet helemaal.... Kijk je nu via n Mifi of via je telefoon? Je hebt t over n chromecast. Dat is je verbinding van de tv met de Mifi? Dat is nml ook ons idee: iPad --> Mifi---> Chromecast---> TV.
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

stronk
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door stronk » vr 30 jun 2017 21:39

Mifi router heeft de 4G verbinding en deelt private (a, b of c klasse) ip-adressen uit aan de apparaten (mobiel, laptop of tablet en de Chromecast of AppleTV). Je gebruikt dan de apps op je mobiel, laptop of tablet en stream je via de Chromecast of AppleTV naar je TV.
Of je gebruikt je telefoon als hotspot. Andere apparaten zoals een andere mobiel, laptop of tablet en Chromecast of AppleTV krijgen een ip-adres van je telefoon en je kan dan streamen via Cromecast of AppleTV naar je tv. Dit laatste gebruik ik dan als ik langer dan 5GB TV ga kijken omdat T-Mobile sms'jes stuurt om je te waarschuwen dat je bundel op is en dat je moet aanvullen.
Je kan dus op verschillende manieren een intern netwerkje maken en media streamen (via bluetooth) naar je tv.

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Jos134 » zo 2 jul 2017 21:33

ben al n tijdje aan het zoeken naar een prepaid sim only voor de Mifi (heb uiteindelijk de TP Link gekocht) maar dat is nog niet eenvoudig merk ik. In de winkels (Media markt, KPN, Vodafone en Tele2) snappen ze niet wat ik wil en internet ook niet. Zou het niet bestaan? Een prepaid data simkaart met internet tegoed dat niet na een maand 'op' is, dat je via internet kunt opwaarderen en waarbij je 4G snelheid hebt?
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Conradi » zo 2 jul 2017 21:59

RE.gif
Ja natuurlijk bestaat dat. Gewoon een pre-paid SIM bestellen of kopen en klaar ben je, doe ik ook. Dat je enkel de data gebruikt is verder niet zo spannend.
Ik gebruik Vodafone en koop dan gewoon een 1Gb bundel of zo bij.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

stronk
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door stronk » ma 3 jul 2017 08:52

Youfone. Contractduur: 1 maand. Dus per maand opzegbaar. Sim only. Beetje bellen en onbeperkt internet voor 23,50 per maand.

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Taan » ma 3 jul 2017 09:37

Belangrijke vraag is wel of je de prepaid sim in Nederland of in het buitenland wil gebruiken.
Onbeperkt internet is namelijk niet onbeperkt in het buitenland. Overigens is 3g volgens mij voldoende om video te streamen, als je maar een goed signaal hebt.
Of is 4g bij een slecht signaal ook sneller dan 3g?
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

blastaway
Berichten: 622
Lid geworden op: di 28 mei 2013 08:53
Locatie: Uiterste zuiden van het land

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door blastaway » ma 3 jul 2017 09:52

Nu Tele2 onbeperkt voor 25 euro per maand. Werkt tot nu toe super.
Volvo v70 2.4 2004 (170 pk) of Volvo xc60 2.4d (240 pk 490Nm) summum met Hymer Eriba Nova 540SE

stronk
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door stronk » ma 3 jul 2017 09:55

RE.gif
De contractduur is 24 maanden.
EDIT: excuus niet goed gelezen door mij. Bij contractduur maand is het een euro duurder.

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Jos134 » ma 3 jul 2017 12:57

Dank voor t meedenken....

Youfone had ik ook gezien, is zelfs de 1e maand gratis ;-) maar denk niet dat ik dan alweer kan opzeggen.
Blijft idd Vodafone YOU over. Maar 3Gb is niet zoveel dus idd n paar kaartjes meenemen. Maar kan ik daarmee alles via internet regelen? Ik kan immers niet bellen met mijn Mifi.

3G of 4G: ik lees idd op sommige sites dat 4G alleen veel duurder is, maar niet veel sneller? (Om te streamen dus)
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door DVDGuy » ma 3 jul 2017 13:47

caravan-newbie schreef:Bij mijn zoektocht naar een prepaid data kaart voor mijn mifi, kwam ik deze van Robin Mobile tegen. Heeft er iemand ervaring met deze provider?
En weet iemand via welke Oostenrijkse provider deze gaat roamen.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Ik heb deze afgelopen 3 weken in Italië gebruikt; 4G razend snel en prima service van de helpdesk.
Abonnement afgesloten en na activeren gelijk weer opgezegd, waardoor één maand onbeperkt kunnen gebruiken.

Addertjes in de praktijk niets van gemerkt; af en toe als hotspot gebruikt, zonder probleen/kosten.

Die addertjes hebben m.i. uitsluitend te maken met hele families die op één abo 24/24 gaan streamen en dat is verre van fair use.
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Jos134 » ma 3 jul 2017 19:49

Het is Vodafone YOU 3 Gb geworden. Gewoon prepaid, verder geen 'gedoe' met aanmelden/afmelden enzo.
Gaan vlgde week n weekje naar Zuid-Limburg en eind augustus naar Oostenrijk/Italië. Kunnen we ff testen...
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Jos134 » do 6 jul 2017 01:46

OK, jobs done!
Eea was niet zo duidelijk maar dank zij filmpjes op internet doet t het...
Maar nu? Ik heb een Vodafone 3Gb prepaid gekocht maar kan ik die ook opwaarderen via het net? Ik kan het niet vinden op de site van Vodafone; uitsluitend via je mobiele telefoon. Betekent sim kaartje uit router halen, in foon stoppen, opwaarderen, en weer in Mifi plaatsen? Das best omslachtig.....
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Jos134 » za 8 jul 2017 12:45

Het is een wat complexe oplossing geworden maar het ziet er mooi uit:
Mifi (met Vofafone prepaid 3Gb) -->iPad-->Chromecast-->TV. Nergens snoeren zichtbaar en voor ons het allerbelangrijkste: De schotel ed hoeven we niet meer mee te sjouwen en geen ellende meer met t zoeken van n satelliet en zenders..... ! Wat n relaxed gevoel knipoog.gif
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Jos134 » wo 12 jul 2017 21:08

Dat relaxte gevoel was na 2 avonden wel over. Uurtje streamen kost ong n 1 Gb heb ik gemerkt. Toch wat anders dan de 250Mb die ik elders las. Om nu elke avond 3Gb (20 euro) uit te geven gaat me wat ver. Weer bij andere providers gekeken; maar ook bij Robin en Tele2 is onbeperkt niet onbeperkt. (In het buitenland).
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door HansHobby » wo 12 jul 2017 21:57

RE.gif

En bij Robin mobile mag je je verbinding niet als Hotspot gebruiken. Dan knijpen ze hem meteen af.
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

dreamfox
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 13 feb 2015 13:23

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door dreamfox » za 15 jul 2017 12:45

Zoek de beste data pre-paid oplossing voor frankrijk en spanje. Met de EU die nu oplegt dat je evenveel kan/mag gebruiken in een ander EU land , hoef ik dus niet meer speciaal te kijken naar een specifiek landelijk abo, waarbij wel moet opgemerkt worden dat als je in spanje een spaanse provider kiest, je geen ander netwerk in spanje kan benutten (die betere ontvangst mogelijkheden heeft op die specifieke plaats) terwijl als je een franse sim neemt (of be nl) je wel een manuele keuze van het netwerk kunt maken in spanje en dus altijd, wie er ook aanwezig is qua beste ontvangst, je altijd de vrijheid hebt.

Mijn vraag dan ook, ideaal betekend dit dat een goedkope franse sim met data de beste oplossing is in spanje waar we het langst zullen blijven. Wie heeft ervaring met franse providers? prijs en data. Wil toch zeker een 5gb minimaal voor 1 maand minimum

mornragoth
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 sep 2016 10:04

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door mornragoth » za 22 jul 2017 22:05

Vraagje vanuit France, Vodafone You prepaid kaartje aangeschaft icm Huawei Mifi router. Alles werkte prima in NL, maar toen wou ik Roaming aanzetten en uiteraard mijn ww vergeten dus factory reset...

Nu krijg ik wel verbinding (sms enzo) maar internetz doet het niet:
"Verbinding mislukt. Uw profiel is ongeldig. Neem contact op met uw serviceaanbieder."

Ik heb al live.vodafone.nl geprobeerd met en zonder username/pass vodafone/vodafone en business.vodafone.nl.

Wat hebben jullie daar staan? En nog andere suggesties? Internet bundel staan al aan.
Volkswagen Passat TSI Highline 150pk DSG7 Automaat (2016), Dethleffs c'go 495 QSK (go2 mover, PowerXtreme X30), Unico Bologna

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Daphne » za 22 jul 2017 22:12

APN: office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Daphne » za 22 jul 2017 22:18

Vergeet niet om buitenland in je Vodafone account aan te zetten. Bij mij lukte het niet om verbinding te maken, ondanks dat ik dataroaming had ingeschakeld op de iPad. Via de Vodafone-app heb ik toen buitenland aangezet.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Jan Br » zo 23 jul 2017 00:43

Vorig jaar ook een probleempje gehad met Vodafone, even een telefoontje eraan gewaagd en werd keurig en snel geholpen.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”