Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Volvodriver

Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Volvodriver » ma 3 nov 2014 13:58

Beste Allen,

Ik zie hier de mooiste en meest ingewikkelde oplossingen voorbij komen voor Wifi inbouwen in de caravan, en het oplossen van slechte en vaak dure Wifi op campings.

Maar ik heb het in een ander draadje ook al aangegeven, en ik zag dat Golfopabuerstner er ook al één heeft. Waarom wordt de MiFi router hier niet behandeld. Vaak voordeliger dan de camping Wifi, 3GB data voor circa € 20,00 prepaid en vaak zelfs al 4G. Je kan er meerdere apparaten op aanmelden (tot 10 stuks) en je bent zo vrij als een vogel. Daarnaast hoef je geen Wifi-versterkers in te bouwen want de ontvangst en het zendbereik is ruim voldoende.

Wie heeft dit ook en wat zijn jullie ervaringen.

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door TouranDriver455ts » ma 3 nov 2014 14:13

RE.gif
thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door RogerS » ma 3 nov 2014 14:26

Ik ben het hier volledig mee eens en maak daar zelf ook gebruik van. Echter er zijn voldoende campings in Europa, en ook in Nederland, waar er geen 3G en zeker geen 4G bereik is.. Dan heb je geen keuze.
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door TouranDriver455ts » ma 3 nov 2014 14:42

RE.gif

Met een prepaidkaart en datategoed van de grote providers zoals Vodafone, T Mobile enz. heb je weinig problemen.
Wij nemen de Mifi router ook gewoon mee als we bv. gaan winkelen of golfen. Tot nu toe overal goed bereik gehad met 3G in Duitsland.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Dennis_
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 24 aug 2012 22:09

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Dennis_ » ma 3 nov 2014 17:10

De afgelopen vakantie hebben wij ook eentje meegenomen icm een buitenlands abonnement (Joe mobile) werkte erg goed, zelfs een aantal voetbal wedstrijden gekeken via internet. Prijs viel mij mee ten opzichte van 10 euro wat ik anders per 200mb zou betalen bij mijn eigen mobiele kpn abonnement.

Op 2 campings geen mobiel bereik gehad, maar dat konden we oplossen omdat daar wel gratis WiFi aanwezig was. En een dagje zonder internet kunnen we ook wel...

Op onze mifi kan een externe antenne, deze hebben we in de bergen wel nodig gehad.

MichelvDijk

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door MichelvDijk » ma 3 nov 2014 21:25

Gebruik al een aantal jaar mijn Huawei mifi met daarin een 10g data sim van Drei.at.
dat is in Italie, waar ook een netwerk van Drei rondom het garda meer zit.

En dat voor 50, het eerste jaar(aanschaf sim en registratie) en daarna opwaarderen voor 11,- elk jaar net voor we op vakatie gaan :D

Link naar de data sims van Drei in een aantal landen
http://www.prepaid-abroad.com/?lang=en
Bijlagen
1044696_10200105484230221_172595097_n.jpg

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door fortissimo » ma 3 nov 2014 21:41

Ik ben tot nu toe alleen in NL op vakantie geweest (en zal wel een tijdje zo blijven), maar zou niets aan de MiFi hebben.
Vodafone heeft meestal net genoeg voor 2G met uitschieters naar 3G, T-Mobile heeft bijna geen verbinding.
Dus dat wordt wel gebruik maken van hotspots m.b.v. de D-LINK DIR-505 ;)
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door TouranDriver455ts » ma 3 nov 2014 21:59

RE.gif

Dat snap ik niet. Hele volksstammen hebben in Nederland via hun mobiele telefoon dmv. wifi toegang tot het internet.
Dus waarom zou dat dan niet kunnen via een mifi router. Dat is eigenlijk niets anders dan een mobieltje zonder toetsen.
Prepaidsimkaart erin en een datategoed erop zetten en klaar is Kees.
Ik weet zeker dat bv. Vodafone een prepaid vorm van internettoegang heeft met een Huawei R215 mifirouter.
Kost volgens mij € 20,-- of € 25,-- per maand en heeft een contractduur van 2 jaar.
Die minimale contractduur van 2 jaar maakt het dus voor vakantiegebruik niet aantrekkelijk. Maar het bestaat wel.
Wellicht kan informeren bij een van de telefoonwinkels meer duidelijkheid scheppen.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18926
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Hobby Linka » ma 3 nov 2014 22:05

Volgens Vodafoon heeft hun 4G netwerk landelijke dekking.
Dekking 4G.JPG
Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Ad Fendt
Berichten: 98
Lid geworden op: za 17 aug 2013 20:05

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Ad Fendt » di 4 nov 2014 06:59

Voor Nederlandse vakanties gebruik ik nog steeds blieb in de mifi ipv mijn eigen data-abonnement: bij blieb betaal ik dan 0,50 per dag voor onbeperkt internet. Kunnen we met hele gezin youtube filmpjes kijken (als we dat zouden willen..) Na de vakantie blieb weer uitzetten, dan heb je verder geen kosten.
In frankrijk gaat er weer orangekaartje in, ideaal!

Volvodriver

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Volvodriver » di 4 nov 2014 07:25

Ik heb juist de Mifi aangeschaft (€100 voor de Samsung) omdat ik al een extra datakaart had van Vodafone. Daar heb ik ook op de camping (waar het vorig jaar overigens bagger was) Nu heel erg goed 4G. Dus Vodafone heeft het met ingang van dit jaar goed voor elkaar. Ik ga niet meer zonder.

In Zweden afgelopen vakantie. Prepaid datakaart gekocht. voor 4G met 3Gb data voor € 25 geldig voor 30 dagen. Bijna overal, zelfs in de middle of nowhere goede ontvangst, minimaal 3G maar vaak 4G. En stabieler dan de Wifi (terwijl wij vlak bij de antenne stonden) van de laatste camping waar wij stonden (de enige met Wifi overigens tijdens de vakantie.)

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door vikingpirate » di 4 nov 2014 08:34

Ad Fendt schreef:Voor Nederlandse vakanties gebruik ik nog steeds blieb in de mifi ipv mijn eigen data-abonnement: bij blieb betaal ik dan 0,50 per dag voor onbeperkt internet. Kunnen we met hele gezin youtube filmpjes kijken (als we dat zouden willen..) Na de vakantie blieb weer uitzetten, dan heb je verder geen kosten.
In frankrijk gaat er weer orangekaartje in, ideaal!

Internetsnelheid bij *bliep

Bij *bliep kan je met het €0,50 dagabonnement onder andere de hele dag internetten. De snelheid van dat internet is 384 Kbps download- en 64 Kbps uploadsnelheid. Voor €0,50 extra kun je sneller aanzetten waarbij je snelheid wordt verhoogd naar 3,6 mbps download- en 1 mbps uploadsnelheid. Hierbij geldt een 2GB datalimiet per kalendermaand. 
Trekker met sleurhut

erichendri
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door erichendri » di 4 nov 2014 10:45

Die huawei mifi dingen kosten niet zo duur dus waarom aanschaffen
met een abonnement.
Werkt overigens prima.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Volvodriver

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Volvodriver » di 4 nov 2014 10:50

Idd, een losse MiFi router is beter aan te schaffen zonder abonnement, die dingen kosten simlockvrij rond de € 100,-. En dan kan je voor alle vakantielanden een datasim naar keuze aanschaffen

MichelvDijk

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door MichelvDijk » di 4 nov 2014 12:37

Voor de gevorderde eBay gebruiker. Even daar kijken naar een huawei mifi, heb daar die van mij rond de 40,- gekocht. Maar geloof dat Conrad ze ook inde aanbieding had ergens bij de 50,- maar dat weet ik niet zeker.


RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door RogerS » di 4 nov 2014 12:59

Let op: Deze MiFi router ondersteunt geen 4G! 4G is belangrijk, niet zozeer voor een hogere maximale data snelheid en lagere ping tijden die te behalen zijn, maar zeker ook vanuit dekkingsperspectief. In veel landen wordt 4G op 800 Mhz aangeboden en hiermee kun je als operator veel makkelijk dekking realiseren omdat de 800 MHz radiosignalen veel "verder komen" dan bijvoorbeeld de 1800 Mhz voor 3G. Nu is de uitrol van 4G nog niet overal zo ver gevorderd als in Nederland maar op de duur gaat dat zeker gebeuren. En een 4G MiFi router zal ook 3G ondersteunen.
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18282
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door deusjevo » di 4 nov 2014 13:30

Volvodriver schreef:Idd, een losse MiFi router is beter aan te schaffen zonder abonnement, die dingen kosten simlockvrij rond de € 100,-. En dan kan je voor alle vakantielanden een datasim naar keuze aanschaffen
Doe eens een voorzetje met merken, het lijkt mij wel wat geloof ik. thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Volvodriver

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Volvodriver » di 4 nov 2014 13:56

RE.gif
Ik kan geen merken noemen waar ik ervaring mee heb. Ik weet dat er meer merken zijn (4G-systems, Huawei), maar toen ik op zoek was naar connectiviteit en dit aangaf bij mijn Samsung contact , zit ik gebakken aan de Samsung (maar die kost een niet ingewijde meer dan die € 100,- tot € 150,00)

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door RogerS » di 4 nov 2014 14:10

Huawei is erg aktief en prijstechnisch gunstig.

Bijvoorbeeld de Huawei E5372

Hierbij een link naar Tweakers.net: http://tweakers.net/categorie/560/modem ... Voqtra0FAA

Directe link naar E5372: http://tweakers.net/pricewatch/375829/huawei-e5372.html
Caravanloos. :(

MichelvDijk

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door MichelvDijk » di 4 nov 2014 15:42

Ik snap best dat een hoop al op het 4g netwerk leunen of dat graag willen. Maar de 3G versies doen het nog prima. Een 4g versie kost al gauw het dubbele. Het is maar net waar je het aan uit wil geven.

Gebruikersavatar
Ber Alkema
Berichten: 237
Lid geworden op: do 6 okt 2011 17:56
Locatie: Erp

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Ber Alkema » di 4 nov 2014 17:36

deusjevo schreef:
Volvodriver schreef:Idd, een losse MiFi router is beter aan te schaffen zonder abonnement, die dingen kosten simlockvrij rond de € 100,-. En dan kan je voor alle vakantielanden een datasim naar keuze aanschaffen
Doe eens een voorzetje met merken, het lijkt mij wel wat geloof ik. thumbup.gif
Vandaag een besteld bij Conrad.nl 59.00 euries Franco thuis.
Hoop dat het werkt scheelt weer een hoop gezeur op de campings met bereik.
Berrrrr

Volvodriver

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Volvodriver » di 4 nov 2014 20:03

@MichelvDijk

Op zich heb je gelijk, en eigenlijk was ik het ook niet van plan om een 4G MiFi router te bestellen. Maar ja ik had nu eenmaal een extra Data Sim met 4G en mijn connectie bood voor €100,-- een 4G Mifi router aan toen ik in een NotePro Tablet kocht (zonder Data-Sim mogelijkheid). Toen hij mij de voordelen van een Mifi router aangaf was ik helemaal om. Ik heb er afgelopen vakantie, en op de seizoensplaats al heel veel plezier in 4G van gehad. Streamen, radio luisteren, het ging zonder vertraging en buffering. Echt perfect.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38535
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Micky » vr 7 nov 2014 11:32

fortissimo schreef:Ik ben tot nu toe alleen in NL op vakantie geweest (en zal wel een tijdje zo blijven), maar zou niets aan de MiFi hebben.
Vodafone heeft meestal net genoeg voor 2G met uitschieters naar 3G, T-Mobile heeft bijna geen verbinding.
Dus dat wordt wel gebruik maken van hotspots m.b.v. de D-LINK DIR-505 ;)
Dan doe jij iets niet goed, ik heb T-mobile en meestal zeer goed ontvangst, in de USB dongle van mijn werk zit een vodafone sim, deze gebruik ik ook overal en doet het ook meestal goed, wel hang ik die vaak aan de tentstok met een verlengkabel ertussen omdat ik als hij in de laptop zit soms wat slechter ontvangst heeft.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door fortissimo » vr 7 nov 2014 16:43

RE.gif

Wij hebben alleen mobiel internet op onze smartphone.
Zowel voor de tent, in de tent als in de caravan is het bereik gewoon niet goed.
Vrienden die naast ons stonden hadden ook een slecht bereik, zij hebben weer een andere aanbieder.

Het gaat om bijv. De Paal in Bergeijk, De Zandstuve in Rheeze.
Als je vervolgens op de dekkingskaarten van Vodafone en T-Mobile kijk, dan zie je dat ze gewoon een slechte dekking hebben in die gebieden.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”