Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door karelV » vr 21 apr 2017 00:41

Rijk schreef:Ik heb besloten een mifi-router te kopen. Kijk ook rond naar een SIM-kaart en stuit op "wereldwijd WiFi". heeft iemand daar ervaring mee. De kaart blijft een jaar het tegoed houden. Aanschaf met 1 GB: nog geen € 30,--. In alle EU landen te gebruiken. Of weet iemand een beter idee. Natuurlijk, in het land van bestemming kopen kan goedkoper zijn, maar het is vakantie en enig gemak wordt ook wel op prijs gesteld. whistle.gif mrgreen.gif



Wij hebben afgelopen week ook een mifi-router gekocht n.l. een Huawei 5330s en daarnaast een SIM-kaart bij KPN voor geheel Europa met 10 GB voor €23,00 per maand. Moet je wel thuis ook alles van KPN hebben anders is het duurder.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Micky » vr 21 apr 2017 00:47

RE.gif

heb je dan ook nog een telefoon met abo en data? bij T-mobile betaal ik nu 35 per maand bellen en internet onbeperkt in Eu. kun je ook een 2de sim krijgen bijv voor de mifi en gelijk gebruiken.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door karelV » vr 21 apr 2017 00:56

RE.gif

Heb alleen een SIM-kaart voor in de router met 10 GB, maar kan er desnoods ook mee bellen als ik dat wil maar is voor ons/mij niet aan de orde. Gaat er ons om dat we in heel Europa makkelijk en snel op internet kunnen met de router en met meerdere (10) apparaten tegelijkertijd.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Micky » vr 21 apr 2017 01:04

RE.gif

dat kan ook zoals ik bedoel, we babbelen wel even dit weekend thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

nerood

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door nerood » vr 21 apr 2017 10:38

Is een Mifi router nog wel interessant nu in de EU de roamingkosten veel minder zijn?
Voor bijv een tablet zonder simkaart zou het kan ik me het indenken, maar je telefoon kun je meestal ook als hotspot instellen.
Of toch maar een R36 met buiten antenne kopen?

Rijk

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Rijk » vr 21 apr 2017 12:09

RE.gif
Tablet en Laptop hebben geen kaart, bovendien ben ik niet alleen en ik wil aan het abo van de telefoon niets wijzigen. Ik zoek dus gewoon een mogelijkheid om in mei/juni en in september een eigen WiFi te hebben, mede omdat ik af en toe naar de zaak inlog zijn de openbare Wifi-netwerken niet direct geschikt en zijn we van minimaal 2 keer roaming-kosten af. Ik moet het nog precies uitrekenen, maar volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit kies ik voor het gemak.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door freekvo » vr 21 apr 2017 13:20

@Rijk: Ik geef je groot gelijk. Ook ik kies voor gemak en geen 'gedoe' met het mobiele abo van de zaak.
Ik had een al wat oudere Huawei 3G mifi (prima ding) maar heb daarvoor in de plaats een Huawei E5577 C (4G) mifi gekocht. Waarschijnlijk verkeerd geprijsd want ik heb er € 85 voor betaald terwijl de prijs nu € 40 hoger is (voor die prijs had ik het ook niet gedaan, denk ik).
Lijkt mij samen met de YOUprepaid (3GB voor € 20) een prima oplossing om een 'eigen' internetoplossing te hebben.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Jam
Berichten: 71
Lid geworden op: do 25 okt 2012 11:26

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Jam » vr 21 apr 2017 22:37

Vanmiddag een YOU prepaid kaartje gehaald bij Vodafone 20,-- euri voor 3gb een maand geldig heel Europa.
Vriendelijke verkoper heeft hem even in mijn Huawei geinstalleerd en het werkt perfect. Gelijk maar een kaartje erbij gekocht dan kan ik af en toe uitzending gemist kijken op tablet, of via vpn op Ziggo.
vorig jaar ook met Vodafone en toen was het 15,-- voor 1 gb en werkte in Nederland en buitenland uitstekend.
Normaal koop ik regelmatig voor gebruik in Nederland 1gb voor 10,-- bij Lebara ook 1 mnd geldig.
groet Jos
Ford Kuga Titanium PHEV - LMC430d, Enduro em303 mover.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18294
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door deusjevo » ma 29 mei 2017 22:33

Zitten weer in Frankrijk en krijg de Lebara.fr simkaart niet meer aan de gang.
Hij geeft steeds aan dat er een netwerkfout is.
Bij inloggen in mijn account krijg ik dit scherm
IMG_1710.PNG
Denk dus dat mijn SIM kaart vervallen is oid.
Heb bij de tabac een code voor 10 euro tegoed gekocht maar krijg die ook niet geactiveerd, ik moet die code sturen naar *133* maar dat gaat dus niet omdat die Samsung Fame die normaal dient als hotspot steeds die netwerkfout geeft... boos.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door PD » ma 29 mei 2017 22:52

RE.gif
Volgens mij verloopt de SIM kaart al wanneer je deze 3 maanden niet gebruikt hebt... Om die reden vraag ik elk voorjaar een nieuwe aan.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door karelV » ma 29 mei 2017 22:53

RE.gif RE.gif

Dat is balen zeg en ik zou ook zomaar geen oplossing weten, hopelijk reageert er iemand die het wel weet weenie.gif

Wij zitten hier nu in Luxemburg en we hebben sinds een week of 5 een mifi(wifi)router aangeschaft met een simkaart abo van 10 GB en werkt perfect zou niets anders meer willen. Vandaag naar Viande geweest met de router op zak en dus altijd je internet bij je.
Weet niet of jou internet doorlopend is per mnd. maar bij ons dus nu wel. Lijkt bij jou wel net als bij CD dat als je na een lange periode weer opnieuw tv wilt kijken het niets doet. Wordt bij CD ook altijd geadviseerd dat je voor vertrek altijd even controleert thuis of je beeld krijgt wanneer je er langere tijd geen gebruik van hebt gemaakt.
Misschien in dit geval bij jou hetzelfde maar dan met internet. Suc6 en nog veel vakantieplezier.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18294
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door deusjevo » ma 29 mei 2017 22:55

Heb ook alweer een nieuwe aangevraagd, vorig jaar veel plezier van Lebara gehad thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

nerood

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door nerood » di 30 mei 2017 10:51

Zijn buiten NL na half juni buitenlandse simcards nog wel interessant ?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18294
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door deusjevo » di 30 mei 2017 10:57

Voor mij wel, ik hen geen data abonnement knipoog.gif

De rest thuis wel maar niet genoeg voor vakantie, 1 GB voor m'n vriendin en 2 GB voor m'n dochtertje redden ze het niet mee.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door karelV » di 30 mei 2017 11:16

Wij hebben 10 GB en ik moet zeggen het vliegt er doorheen met drieën op de router, hebben in een dag of 5 al wel 6 GB verbruikt. Gelukkig krijgen we per de éérste van de mnd. weer nieuwe GB's whistle.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Taan » di 30 mei 2017 12:58

nerood schreef:Zijn buiten NL na half juni buitenlandse simcards nog wel interessant ?
Als je je mobiel gebruikt voor wat simpele dingetjes zoals mail checken, navigeren, facebook checken, nieuws en weer bekijken niet echt. Maar bedenk wel dat je thuis vaker gebruik maakt van Wifi.
Als je netflix of ziggo wilt gaan kijken over mobiel internet, dan loop je waarschijnlijk tegen de beperking aan dat je abbo toch niet 1 op 1 geldig is in heel europa, maar dat er een fair use policy geldt.
Dan ben je waarschijnlijk beter uit met een locale sim. Bijvoorbeeld 50 Gb voor €20,= bij free.fr
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

MichelMD
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 00:18

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door MichelMD » di 30 mei 2017 13:59

Voor mensen met een losse Huawei of ander MiFi router, die wat problemen hebben met ontvangst.
Kan ik je deze externe antenne aanraden. (wel even checken of je MiFI een TS9 aansluiting heeft)
Wij zitten een beetje achteraf, en T-Mobile heeft daar nagenoeg geen dekking. (1 blokje als je geluk hebt)

Met behulp van een GSM mast kaart ( West NL en Oost NL), even opzoeken welke GSM mast van jouw provider het dichtstbijzijnde is, hier vervolgens je externe antenne (op een klein mastje gemaakt van een tentstok) precies op uitrichten, en signaal kan zomaar ineens helemaal vol worden.
Zodoende zijn we van soms-wel/soms-geen ontvangst naar 100% gegaan, mobiele telefoonnummer doorgeschakeld naar ons huis-nummer (VOIP), en zo weer via VOIP bereikbaar op de camping haphop.gif

nerood

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door nerood » di 30 mei 2017 22:23

Taan schreef:
nerood schreef:Zijn buiten NL na half juni buitenlandse simcards nog wel interessant ?
Als je je mobiel gebruikt voor wat simpele dingetjes zoals mail checken, navigeren, facebook checken, nieuws en weer bekijken niet echt. Maar bedenk wel dat je thuis vaker gebruik maakt van Wifi.
Als je netflix of ziggo wilt gaan kijken over mobiel internet, dan loop je waarschijnlijk tegen de beperking aan dat je abbo toch niet 1 op 1 geldig is in heel europa, maar dat er een fair use policy geldt.
Dan ben je waarschijnlijk beter uit met een locale sim. Bijvoorbeeld 50 Gb voor €20,= bij free.fr
Mijn Frans is niet al te best om wegwijs op free.fr te worden, zie geen andere taal mogelijkheid.

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Taan » wo 31 mei 2017 08:29

Nee klopt mijn Frans is ook niet best en het is moeilijk te vinden. Ik heb mijn info vooral van andere websites.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... oolean%5D=
Ik heb het overigens nog niet zelf geprobeerd.

Het makkelijkst is het om naar een automaat te gaan. Die vind je hier:
http://mobile.free.fr/couverture/borne_interactive.html
Daar koop je voor €10,= een sim en die laad je voor €20 op.
Of de automaten ook engelstalig zijn weet ik niet, het zal wel niet.

Je kunt de Sim ook op laten sturen, maar alleen naar een Frans adres. Dan is het wel goedkoper.

Let wel op, de dekking van free.fr is niet geweldig. Hier kun je dat checken: http://mobile.free.fr/couverture/
Het lijkt erop dat er op mijn vakantiebestemming geen dekking is, dus ik ga het niet vooraf regelen.

Het lijkt erop dat je nu zelfs 100 gb krijgt: https://translate.google.com/translate? ... Findex.php
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

nerood

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door nerood » wo 31 mei 2017 10:38

RE.gif
Bedankt voor je reactie. Ik had ook al bedacht om een extra sim te bestellen en die te gebruiken.
Kan niet bij Tele2 .....
Gisteravond even mijn iPhone als hotspot aangezet en de iPad gekoppeld, en voila de iPhone is dan ook een Mifi.
Ik ga eerst maar eens proberen hoe dat gaat alvorens een Mifi router te kopen.
Temeer om eens te zien hoe e.e.a. uitpakt na half juli met het wegvallen van roamingkosten.
Als dat goed gaat is wellicht een wifi oplossing zoals Engenius of Alfa Network niet meer zo interessant.
Ook omdat steeds wordt gewaarschuwd dat wifi een risico is mbt afvangen van je gegevens.

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door dennisb » wo 31 mei 2017 10:52

Re.gif het is half juni dat de roaming regel in gaat ;)
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Gebruikersavatar
Tjub
Berichten: 952
Lid geworden op: zo 10 jul 2016 23:06

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Tjub » wo 31 mei 2017 12:16

deusjevo schreef:Zitten weer in Frankrijk en krijg de Lebara.fr simkaart niet meer aan de gang.
Hij geeft steeds aan dat er een netwerkfout is.
Bij inloggen in mijn account krijg ik dit scherm
IMG_1710.PNG
Denk dus dat mijn SIM kaart vervallen is oid.
Heb bij de tabac een code voor 10 euro tegoed gekocht maar krijg die ook niet geactiveerd, ik moet die code sturen naar *133* maar dat gaat dus niet omdat die Samsung Fame die normaal dient als hotspot steeds die netwerkfout geeft... boos.gif
heb hier hetzelfde als ik wil inloggen. De MyLebara app werkt dan weer wel en laat ook mijn huidige franse mobiele nummer zien.

Maar kan nergens vinden of Lebara data bundels ook gaan werken na 15 Juni als ik deze wil gebruiken in Italie.
Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door Taan » wo 31 mei 2017 12:55

nerood schreef:RE.gif
Bedankt voor je reactie. Ik had ook al bedacht om een extra sim te bestellen en die te gebruiken.
Kan niet bij Tele2 .....
Gisteravond even mijn iPhone als hotspot aangezet en de iPad gekoppeld, en voila de iPhone is dan ook een Mifi.
Ik ga eerst maar eens proberen hoe dat gaat alvorens een Mifi router te kopen.
Ik weet niet hoe het met een mifi zit, maar je telefoon als hotspot gaat hard door de accucapaciteit heen.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18294
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door deusjevo » wo 31 mei 2017 17:03

Die ligt op de camping de hele dag aan de lader
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Waarom moeilijk doen als je een MiFi router hebt

Bericht door CNB » za 10 jun 2017 23:04

Bij mijn zoektocht naar een prepaid data kaart voor mijn mifi, kwam ik deze van Robin Mobile tegen. Heeft er iemand ervaring met deze provider?
En weet iemand via welke Oostenrijkse provider deze gaat roamen.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”