canal digitaal ellende

Holly

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Holly » do 18 sep 2014 14:56

Ik heb me laten vertellen dat een dubbele kop overbodig wordt, daar canal digitaal binnen nu en een halfjaar alle zenders op Astra 3 gaat zetten.... scratch.gif

We gaan het meemaken...

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Daphne » do 18 sep 2014 15:33

RE.gif
Voor ons wel praktisch, want op onze automatische vlakschotel kan geen dubbele LNB worden geplaatst.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Diny » za 20 sep 2014 16:33

Vanmiddag nog even geprobeerd of alles nog werkt. Dus niet boos.gif
Zelfs de Duitse zenders geven 'scrambled'.
CD gebeld en de medewerker zegt dat de zaak opnieuw uitgericht moet worden en dat we gewoon NPO 1,2, 3 en BVN deze winter zouden moeten hebben.
Gooi maar in m'n pet!
Het zal wel een nieuwe schotel worden in het voorjaar. We zitten er uiteraard iet op te wachten maar iedere keer gedoe is ook niet leuk.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Ad » za 20 sep 2014 16:37

Diny schreef:CD gebeld en de medewerker zegt dat de zaak opnieuw uitgericht moet worden en dat we gewoon NPO 1,2, 3 en BVN deze winter zouden moeten hebben.
Vreemd verhaal, NPO1,2 en 3 zitten er niet meer "gratis" op, BVN wel. Overigens werkt mijn digitale ontvanger prima zonder een smartcard, alle vrij te ontvangen zenders, waaronder BVN en regionale zenders, kan ik ontvangen. Dus moet jij m.i. ook zonder smartcard BVN enz. kunnen ontvangen.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Daphne » za 20 sep 2014 16:45

Diny schreef:Het zal wel een nieuwe schotel worden in het voorjaar. We zitten er uiteraard iet op te wachten maar iedere keer gedoe is ook niet leuk.
Ik geloof niet dat er iets mis is met de schotel Diny. Misschien een bezoekje aan het volgende forumweekend wagen waar je zoveel ervaring en handjes bij elkaar hebt. Het moet vast iemand lukken om bij jou alles aan de praat te krijgen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Diny » za 20 sep 2014 17:25

RE.gif EN
Ad,
Het verbaasde ons ook dat 1, 2 en 3 er nog op zouden moeten zitten. Maar de man was zeer stellig in zijn bewering. Maar als het onweer voorbij getrokken is gaan we weer proberen.

Daphne,
De tip om naar het weekend te gaan is een goede, maar als ik zie hoeveel tijd verschillende mensen er al mee bezig geweest zijn, dan denk ik dat we dat niemand aan kunnen doen. Voordat je het weet is de middag voorbij mrgreen.gif

Naar aanleiding van ons getob, ook met de help desk, een klacht bij CD neergelegd. Ze waren snel met hun schriftelijke antwoord.
We hebben geen schotel die CD - gecertificeerd is, ze ontraden automatische schotels en hun help desk is OK.
Dat een dubbele kop niet zou passen snappen ze ook niet.
Straks nogmaals probern, want de geraadpleegde medewerker zou nog even een knopje omzetten, zodat alles weer beschikbaar zou zijn. Wel aardig! thumbup.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Daphne » za 20 sep 2014 18:13

Diny schreef:We hebben geen schotel die CD - gecertificeerd is, ze ontraden automatische schotels en hun help desk is OK.
Dat een dubbele kop niet zou passen snappen ze ook niet.
Wat CD zegt, moet je echt met een korreltje zout nemen. Onze automatische vlakschotel kan ook geen dubbele LNB hebben, maar dat is niet erg. Standaard stellen wij de schotel op Astra 1. Als wij een zender op Astra 3 willen kijken, dan laten we de schotel zoeken. Binnen enkele seconden is dat voor elkaar.

Wij hadden ook problemen en CD riep meteen dat het aan de schotel lag. Want die is niet gecertificeerd en daarbij melden ze ook nog even dat ze niet blij zijn met automatische schotels op campers en caravans. Maar bij ons zat de fout in de nieuwe door CD geleverde gecertificeerde reciever, die een update nodig had. Deze moet je downloaden en via een USB stick op de reciever installeren.

Ik zou het niet opgeven en toch gezellig naar het forumweekend gaan. Als het niet lukt, heb je toch een leuk weekend gehad :wink: aflower.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Ad » za 20 sep 2014 18:56

Diny schreef:RE.gif EN
Ad,
Het verbaasde ons ook dat 1, 2 en 3 er nog op zouden moeten zitten. Maar de man was zeer stellig in zijn bewering. Maar als het onweer voorbij getrokken is gaan we weer proberen.
Zie www.canaldigitaal.nl/npo/
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Diny » za 20 sep 2014 19:08

Het lijkt net een soap zucht.gif
Na de handel opnieuw geactiveerd te hebben bleek dat we de Duitse zenders nu konden horen. Zien lukte niet.
Nadat we het CD kastje inschakelden kregen we eerst smartcard mute, wat zoiets betekent dat hij niet helemaal goed in de gleuf zit of dat de chip vuil is. Na een duwtje kregen we beeld, een knipper van welles nietes.
Na een poosje werd het beeld stabiel en konden we alle zenders krijgen. BVN met en zonder kaart.
Nu, dat geeft de burger weer wat moed. 1,2 en 3 deden het niet zonder kaart, wat m.i. te verwachten was, omdat de medewerker van CD even de zenderknop aan zou zetten.
Of het mogelijk is dat atmosferische omstandigheden debet zijn van het al dan niet ontvangen van de zenders weet ik niet. Het onweerde en regende hier enorm, dus wie weet......... weenie.gif

@Daphne, het Forumweekend gaat in de week :lol:

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Diny » za 20 sep 2014 19:19

Ad, we hebben een recreatie abonnement en vanaf vandaag kunnen we alleen BVN krijgen, leerden we van een medewerker CD.
We kunnen een ander abonnement kiezen, maar dat is een stuk duurder en daar hebben we geen zin in.
De problemen kwamen, omdat er meer is veranderd dan het niet meer 1, 2 en 3 kunnen kijken. Het kastje was verouderd en we moesten een nieuw kopen. Dat gebeurde en toen kwam de ellende mee.
Voordien geen problemen met CD.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Ad » za 20 sep 2014 19:42

Let ook even op dat BVN naar een ander kanaal is verhuisd, de oude frequentie vervalt morgen, 21 september. Op het nieuwe kanaal heet hij BVN-tv. Zie www.bvn.tv/handleidingastra
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Tramp

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Tramp » za 20 sep 2014 19:48

Ik snap niks van al deze berichten. Wij kijken tv hier in huis en ook op reis in de caravan sinds jaren via Canal +
en het functioneert altijd zonder problemen.
Met uitzondering van zware regen of onweersbuien zo nu dan.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Diny » za 20 sep 2014 21:16

Hallo Ad, het bericht over BVN kwam steeds in beeld als we op BVN stonden.
De man die zorgde dat we beeld kregen aan het begin van de week kon BVN wel installeren op 4001 maar niet vastzetten op 14.
Ik denk dat er alleen BVN stond en niet BVN TV.
Nou, dan kijken we maar niet als we weer eens weg zijn. Tenslotte zijn er ook nog boeken en de tablet, dus geen enkel probleem om de donkere avonden door te komen knipoog.gif
Maar irritant is het wel en in het voorjaar nieuwe kansen!
Dank voor de linkjes.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Ad » zo 21 sep 2014 12:57

Ik heb geen CD gecertificeerde ontvanger, dus als ik een scan uitvoer komen de zenders op heel andere plekken dan wanneer je een CD gecertificeerde ontvanger hebt. Ik heb een tv met ingebouwde ontvanger, zowel voor satelliet als DVBT en kabel, reuze handig. Ik heb de schotel uitgericht en een totaalscan uitgevoerd en toen bleek de "nieuwe" BVN ergens op kanaal 880 te zitten.
Heb je goede Wifi ontvangst, dan kun je altijd nog NPO 1,2 en 3 kijken. Om in het buitenland te kijken wel eerst het programmaatje "Hola" installeren, anders lukt het niet.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Diny » zo 21 sep 2014 15:18

danku.gif thumbup.gif

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: canal digitaal ellende

Bericht door HenkR » zo 21 sep 2014 18:23

Heb vanwege onze vakantie die nu nog aan de gang is (dus langer dan 21 september) een kaartje van een vriend geleend. Het is er een met HD. Wat een genot HD kijken en ook (bijna) alles op Sat 3.
Nu staat er ergens in dit stuk ook iets over een HD actie abo. Zelf heb ik alle apparatuur (incl de automatische schotel op het dak) en heb alleen het abo nodig
Heeft iemand dat al afgesloten? Tegen welke prijs en hoelang is die prijs?
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

knaapios
Berichten: 235
Lid geworden op: di 11 dec 2012 11:56
Locatie: Stad met de meeste kansen.

Re: canal digitaal ellende

Bericht door knaapios » zo 21 sep 2014 18:58

TIP
Vraag of je vriend een tweede card wil aanvragen, kost je 4,5 euro p/m dan krijg je het basis pakket.
Hobby 400SF / Powrmover , Hyundai IX35 2.0

Gebruikersavatar
evershg
Berichten: 205
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 15:08
Locatie: Noord Holland

Re: canal digitaal ellende

Bericht door evershg » ma 22 sep 2014 19:50

knaapios schreef:TIP
Vraag of je vriend een tweede card wil aanvragen, kost je 4,5 euro p/m dan krijg je het basis pakket.

Nee, dan krijg je het zefde pakket als op kaart ,één.
Kan tot twee extra kaarten.
En ja ik heb ze zelf.
Eriba nova 540 SL,2011(Helaas verkocht)
Wegens helaas niet meer met de caravan weg, ook maar een kleinere auto aangeschaft

Holly

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Holly » di 23 sep 2014 22:16

Van het weekend voor het eerst cd gebruikt, werkte perfect na 1 telefoontje om de kaart te heractiveren...

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Diny » di 23 sep 2014 22:52

RE.gif
Als mijn geheugen me niet in de steek laat heb je pas een nieuwe, bijna maagdelijk witte combi. thumbup.gif
Dan is al het CD spul ook up to date en je hebt dan zeer waarschijnlijk geen recreatie pakket.
Over welk pakket heb je het?

Holly

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Holly » wo 24 sep 2014 09:06

Ook ik heb inderdaad het recreatieve pakket bij CD
Het zou inderdaad best kunnen dat die van mij up to date is... Klinkt wel logisch trouwens... whistle.gif

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Diny » wo 24 sep 2014 12:21

Volgens de informatie van CD op de site loopt het recreatiepakket vanaf 20 maart tot 21 september. Dit is door diverse medewerkers bevestigd. Alleen BVN TV zou nog doorgegeven worden.
Bij ons dus vanaf zaterdag geen beeld meer. Dankzij een bereidwillige medewerker is er toen nog even een poos beeld doorgegeven om te testen. Die medewerker was de enige die zei dat ook NPO 1, 2 en 3 in de lucht bleven. Maandag j.l. geen beeld meer.
Vandaar mijn vraag over de samenstelling van het pakket.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Daphne » wo 24 sep 2014 13:09

Eigenlijk zou een prepaid een mooie oplossing zijn voor het recreatiepakket. idee.gif Alleen betalen wanneer je er gebruik van maakt. Wij betalen nu het hele jaar omdat we juist in de winter en buiten het hoogseizoen graag tv in de caravan kijken, en ik heb al gezien dat de abonnementen alleen maar duurder worden. Een recreatieabonnement hebben we niets aan en een schotel thuis zien we niet zo zitten.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Ad » wo 24 sep 2014 13:31

Diny schreef:Volgens de informatie van CD op de site loopt het recreatiepakket vanaf 20 maart tot 21 september. Dit is door diverse medewerkers bevestigd. Alleen BVN TV zou nog doorgegeven worden.
BVN TV zit gewoon ongecodeerd op de Astra 1, daar heb je geen CD smartcard voor nodig. Smartcards heb je alleen nodig voor gecodeerde zenders, lees abonnementen. Deze zenders ontvang je wel, maar je kunt ze zonder card niet kijken.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Diny » wo 24 sep 2014 15:44

Hoe e.e.a. ook zit, we krijgen met geen mogelijkheid BVN noch BVN TV met ook nog eens beeld op het scherm.
Het is best mogelijk dat, als ik nog eens een vrije middag heb terwijl manlief weg is en de camper thuis staat ik de handel nog eens probeer met de losse schotel, het nieuwe kastje en de scartkabel i.p.v. de HDMI kabel.
Het irriteert me mateloos dat de zaak niet functioneert naar behoren boos.gif , terwijl iedereen hier die zaken blijkbaar in een handomdraai fikst.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”