canal digitaal ellende

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: canal digitaal ellende

Bericht door PeterD » vr 18 apr 2014 08:02

Ik merk dat ik oud word/ben, want ik ben het met je eens knipoog.gif
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19806
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Daphne » vr 18 apr 2014 08:18

RE.gif RE.gif
TS is toch erg deskundig op dit gebied, en zwengelt een actueel probleem aan die wordt veroorzaakt door de wijzigingen die CD de afgelopen tijd heeft doorgevoerd. Als je alleen in de vakantie van satelliet tv gebruik maakt is het iedere keer de vraag wat er weer is veranderd. En laten we niet vergeten dat de dienst niet gratis is.

En op m'n telefoon is het makkelijker om op elk moment en elke plek tv te kijken dan via CD :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16324
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Jan van Vijven » vr 18 apr 2014 08:40

Pensionado schreef:Vroeggë (zegt opa)
- Ging opa geeneens op vakantie.
- Gingen de opa's sowieso nooit verder van huis dan 50 km.
- Hadden ze ook geen rollators, of scootmobiels.
- En eigenlijk waren alle nieuwerwetse dingen onzin.
- En Opa had zeker geen internet waarmee hij hier onzin kon uitkramen. :lol:

Maar ze gaven elkaars wijsheid wel door, en dan doen wij nu ook via dit forum, dus die achterstand wat betreft technische kennis gaan we hier proberen in te halen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Pensionado » vr 18 apr 2014 08:55

Daphne schreef:RE.gif RE.gif
TS is toch erg deskundig op dit gebied, en zwengelt een actueel probleem aan die wordt veroorzaakt door de wijzigingen die CD de afgelopen tijd heeft doorgevoerd.
Voor een goed begrip: het ligt zeker niet aan Ralf hij doet zijn best. thumbup.gif
Maar volgens mij kan je ook CanalDigitaal niet alles verwijten, zij volgens slechts de technische ontwikkelingen en de vraag van de consument om meer mogelijkheden.
Wij zelf willen teveel en dat alles soms ook nog voor weinig scratch.gif

En Jan, zwaaien.gif

Gebruikersavatar
AvD
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 3 feb 2010 14:36
Locatie: Creil

Re: canal digitaal ellende

Bericht door AvD » za 19 apr 2014 14:37

Na alle trieste berichten vandaag de tv na een half jaar maar weer eens aangesloten in de caravan. Via sms de kaart geactiveerd en na 2 minuten weer perfect beeld. blij.gif
Vriendelijke groet,
Albert.

Volvo XC60 AWD, automaat, 163 pk met LMC Musica 560E

Ralf
Berichten: 1280
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Ralf » za 19 apr 2014 16:51

RE.gif
en rtl 8 en veronica nog aanwezig Of heb je een hd abbo en de schotel uitgericht op astra 3 .
nu zal de meeste mensen deze 2 zenders een worst zijn Behalve de bold kijkers knipoog.gif ( en dat zijn er heel wat )
maar ook vele radio kanalen zijn verhuisd bv sky radio .
Het zou gewoon prettig zijn als alles gewoon eens een paar jaar het zelfde bleef .
by the way wij maken ook gebruik van cd en werkt prima , we zijn alleen zelf bij machte om alle wijzigingen update,s e.d zelf uit te voeren
gr ralf

stom.gif ik heb nu eindelijk door wat ts betekend na 8 jaar haphop.gif
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19806
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Daphne » za 19 apr 2014 17:21

RE.gif

Vergeet ook de Top Gear kijkers niet. Gisteren toch nog even naar Astra 3 overgeschakeld.



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ber Alkema
Berichten: 237
Lid geworden op: do 6 okt 2011 17:56
Locatie: Erp

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Ber Alkema » za 19 apr 2014 17:24

Waarom lees ik niets hier over digitaal van KPN .bevalt mij uitstekend in Nederland.
En over de grens vang ik de buitenlandse zenders voor het nieuws en een beetje weerbericht.
De rest op mijn iPad .

Berrrrrrr

pd0bao40

Re: canal digitaal ellende

Bericht door pd0bao40 » za 19 apr 2014 17:47

@ Ber Over digitaal ontvangst van KPN met de merknaam Digitenne (DVB-T)aangeduid vind je ook wel het een-en-ander maar niet bij de satelliet ontvangst.Inderdaad in NL ook nog gratis te ontvangen als je genoegen neemt met NL-1-2-3- en de regionale (nood)zender. Maar schiet in verre buitenlanden tekort voor caravanners die NL willen bekijken.

HenkvdZ

Re: canal digitaal ellende

Bericht door HenkvdZ » zo 10 aug 2014 18:06

Hobby Linka schreef:Ik heb een jaar of 5 geleden een recreatie set van CD gekocht bij Obelink. Weet niet wat de maat van de schotel is. Later een duo kop aangeschaft in de plaatselijke CD winkel en direct werken. Al 4 jaar lang. We zijn op vakantie geweest met de set in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Spanje.

Nooit problemen gehad.

Andre
Beste Andre,
Ook ik heb enige jaren geleden een duo kop aangeschaft, echter de gebruiks/installatie-aanwijzing is zoekgeraakt en kijk dus nog steeds naar de TV met één kop.
Ik ben blij dat ik beeld heb en durf ik dus niet te gaan wisselen.
Dus mijn vragen: hoe verwissel ik de koppen, op welke kop zet ik de klem van de satellietschotel en hoe schuin/onder welke hoek moeten de koppen t.o.v. elkaar staan.
Vast bedankt, groet Henk

Hobby Max

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Hobby Max » zo 10 aug 2014 19:07

RE.gif
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfil ... uo-lnb.pdf
Wij kijken ook al jaren zonder problemen CD. Wij hebben een 60 cm schotel met duo LNB en HD pakket.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1917
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Ad » zo 10 aug 2014 19:13

RE.gif Op de website van canaldigitaal staat ergens een PDF`je, waarin staat hoe je de koppen moet instellen. Op de dubbele kop staat op staat bij mij bovenop 23,5 en 19,2. De klem die aan de schotel komt moet op de "staaf" waar 19,2 op staat. In de PDF vind je een voorbeeld van een mal, die moet je uitprinten en tegen de achterkant van de kop houden en deze zo draaien dat de streep horizontaal/waterpas ligt. Ik heb met viltstift op de achterzijde een streep getrokken en kan dan met een waterpas zien of hij goed staat. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar in de PDF staat het goed beschreven. Belangrijk is dat je altijd op Astra 1 afstemt, Astra 3 staat dan ook goed. Hier vind je de PDF bij installatie losse Duo LNB: http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/downloads/
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: canal digitaal ellende

Bericht door HanK » zo 10 aug 2014 19:49

Ik heb afgelopen tijd, mei en juni, gewoon steeds TV gekeken met een 37cm schotel, een HD ontvanger en een enkele kop afgesteld op 19,2. Geen enkel probleem ondervonden. Tot in zuid Sardinie aan toe.
Wacht het wel af hoe het gaat in het najaar. Misschien dat ik dan alleen de kop een paar graden verder moet richten , op 23.5 ?
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1917
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Ad » zo 10 aug 2014 20:00

HanK schreef:Ik heb afgelopen tijd, mei en juni, gewoon steeds TV gekeken met een 37cm schotel, een HD ontvanger en een enkele kop afgesteld op 19,2. Geen enkel probleem ondervonden. Tot in zuid Sardinie aan toe.
Wacht het wel af hoe het gaat in het najaar. Misschien dat ik dan alleen de kop een paar graden verder moet richten , op 23.5 ?
Moet kunnen. De automatische schotels hebben ook maar 1 kop en als je dan van zender/sateliet wisselt draait hij iets bij. Je blijft zo wel lekker bezig :lol:
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

HenkvdZ

Re: canal digitaal ellende

Bericht door HenkvdZ » ma 11 aug 2014 17:48

Ad schreef:RE.gif Op de website van canaldigitaal staat ergens een PDF`je, waarin staat hoe je de koppen moet instellen. Op de dubbele kop staat op staat bij mij bovenop 23,5 en 19,2. De klem die aan de schotel komt moet op de "staaf" waar 19,2 op staat. In de PDF vind je een voorbeeld van een mal, die moet je uitprinten en tegen de achterkant van de kop houden en deze zo draaien dat de streep horizontaal/waterpas ligt. Ik heb met viltstift op de achterzijde een streep getrokken en kan dan met een waterpas zien of hij goed staat. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar in de PDF staat het goed beschreven. Belangrijk is dat je altijd op Astra 1 afstemt, Astra 3 staat dan ook goed. Hier vind je de PDF bij installatie losse Duo LNB: http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/downloads/
Beste Ad,
Dank voor de reactie en de prima link, we gaan in september weer een paar weken kamperen en met deze beschrijving moet het lukken.
Nogmaals dank en groet,
Henk

Hagees
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 19:12

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Hagees » do 21 aug 2014 08:30

Eigenlijk is satellietkijken een hobby, met dien verstande : je moet je er in verdiepen. Internetsite,s als sat4all, fieltshopforum kunnen heel wat licht in die duistere satellietwereld brengen. CD heeft inderdaad de laatste jaren een stortvloed aan veranderingen teweeg gebracht, daarom denk niet dat doe ik wel even. Zelf kijk ik al ruim 25 jaar naar satelliet-tv, het is echt geen simpele techniek.

fendtjeplatin
Berichten: 592
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: canal digitaal ellende

Bericht door fendtjeplatin » do 21 aug 2014 11:37

HenkvdZ schreef:
Ad schreef:RE.gif Op de website van canaldigitaal staat ergens een PDF`je, waarin staat hoe je de koppen moet instellen. Op de dubbele kop staat op staat bij mij bovenop 23,5 en 19,2. De klem die aan de schotel komt moet op de "staaf" waar 19,2 op staat. In de PDF vind je een voorbeeld van een mal, die moet je uitprinten en tegen de achterkant van de kop houden en deze zo draaien dat de streep horizontaal/waterpas ligt. Ik heb met viltstift op de achterzijde een streep getrokken en kan dan met een waterpas zien of hij goed staat. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar in de PDF staat het goed beschreven. Belangrijk is dat je altijd op Astra 1 afstemt, Astra 3 staat dan ook goed. Hier vind je de PDF bij installatie losse Duo LNB: http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/downloads/
Beste Ad,
Dank voor de reactie en de prima link, we gaan in september weer een paar weken kamperen en met deze beschrijving moet het lukken.
Nogmaals dank en groet,
Henk
er wordt echter aanbevolen de 23 op de stang te plaatsen.
de 19 staat dan rechts iets lager.

in bovenstaand vb 19 op stang en 23 links iets hoger.
en is geen fabel maar aanbevolen door Tvvlaanderen. ( zie website bij downloads)
zelfde firma 2 verschillende montage mogelijkheden !!!!
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: canal digitaal ellende

Bericht door PMT » do 21 aug 2014 13:59

Ik heb sinds deze winter een nieuwe HD-decoder met dubbele kop en kreeg er 2 gebruiksaanwijzingen bij die van de site van CD kwamen. Bij de 1 moets de kop op de 19,2 staaf bevestigd worden en bij de andere beschrijving op de 23,5. Beiden uitgeprobeerd en ik vind persoonlijk dat ik op de 23,5 staaf beter HD ontvangst heb dan op de 19,2. Ik krijg de waardes hoger en sneller. Dus zowel thuis op de vaste schotel als op de camping zit mijn kop op de 23,5 staaf. Moet er nog wel aan wennen dat ik nu van links naar rechts (van oost naar zuid) draai/uitricht ipv jaren andersom te hebben gedraaid. zucht.gif
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Vliedje

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Vliedje » do 21 aug 2014 15:18

caravan.gif Pffffttt. Als ik dit allemaal zo lees ben ik toch blij dat ik er niet aan ben begonnen. In NL gewoon de kabel of CAI. In het buitenland kijken we maar niet. Moet eerlijk zeggen er dan ook geen behoefte aan te hebben. Is ook wel eens lekker om een paar weken geen tv te kijken. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 761
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: canal digitaal ellende

Bericht door HenkR » vr 22 aug 2014 20:48

Ik heb op mijn nieuwe caravan ook zelf een Satenne R2 gezet. Even op het knopje drukken en een paar tellen later heb ik Astra 3 of net andersom. Toch heb ik net besloten om de uitdaging aan te gaan en heb speciaal voor de Satenne een duo Lnb besteld, want is toch wel vervelend.
Ik laat het jullie weten wat het resultaat is geworden al heb ik er hard hoofd in.
Wordt het: blij.gif
of: stom.gif
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16324
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Jan van Vijven » za 23 aug 2014 10:45

Bij mij werkt alles naar behoren maar kan het zijn dat (radio) 1,2,3, FM er niet meer opzit? ik heb een vakantie abo.
Wegens traag internet lukt het me nu niet om dit op hun site even uit te zoeken.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Vliedje

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Vliedje » za 23 aug 2014 10:52

caravan.gif Ach Henk, je moet maar zo denken. Als je het niet probeert kom je het ook nooit te weten. Dus hoef je jezelf dat niet te verwijten. Succes!

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: canal digitaal ellende

Bericht door PMT » za 23 aug 2014 11:11

@Jan die radiozenders zijn ook verplaatst naar 23,5 dus je zal even de zenders opnieuw moeten inladen
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16324
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: canal digitaal ellende

Bericht door Jan van Vijven » za 23 aug 2014 12:25

@ PMT,

Bedankt, het werkt weer.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: canal digitaal ellende

Bericht door PMT » za 23 aug 2014 13:44

RE.gif wist ik ook niet maar stond in de nieuwsbrief van CD
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”