Alfa Network Wi-Fi pakket

Plaats reactie
dickbouwhuis
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 24 jun 2013 10:59

Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door dickbouwhuis » di 2 jul 2013 20:25

Wie heeft er ervaring met het Alfa Network Wi-Fi pakket: http://samson-media.nl/pakketten/intern ... -fi-pakket?
Helpt dit echt voor een betere ontvangst van Wi-Fi op de camping in je caravan op de laptop?

Gebruikersavatar
Bart Bouwmeester
Berichten: 59
Lid geworden op: di 12 mei 2009 15:01

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door Bart Bouwmeester » di 2 jul 2013 21:08

Ik heb deze set sinds een paar dagen in bezit. Ervaringen tot nu toe positief. Alleen nog thuis uitgeprobeerd.
Ontvangst van Wifi-netwerken is vele malen beter.

Groeten Bart
BMW X3 en Eriba Nova 480 GL met Omnistor luifel en Truma SER mover

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door Ab » di 2 jul 2013 21:49

Veel te duur, als het je alleen gaat om betere ontvangst op je laptop.
Toets eens wifi in bij het zoekvakje, en je zult zien, dat je voor meer dan 100 euro goedkoper ook een uitstekende ontvangst kunt bereiken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

pellie

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door pellie » zo 14 jul 2013 12:14

Veel te duur ja,
afgelopen week de Alfa wifi adapter met luxe box aangeschaft bij Q24U, werkt perfect, versterkt alle signalen in de omgeving, de set was nog geen 60 euro incl verzenden en dit bij een Nederlands berijf.

Adapter die ik gekocht heb: http://www.q24u.nl/alfa-wifi-adapter-54 ... -luxe-box/

Maar er zijn ook goedkoper set van rond de 40 euro. http://www.q24u.nl/wifi/wifi-op-de-camping/

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3925
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door Gemineye » do 18 jul 2013 13:15

Ik overweeg ook de aanschaf van een dergelijke wifi set, ik had deze gevonden;

http://www.2com.nl/index.php?route=prod ... uct_id=139

Belangrijkste verschil tussen deze (dure) en de andere (goedkopere) oplossingen lijkt me helder; in bovenstaande oplossing werkt alles draadloos. Daarmee creeer je dus eigenlijk je eigen 'hotspot' en kun je dus ook met meerdere tablets of mobiele telefoons aanmelden. kenmerk van deze apparaten is toch wel dat deze niet beschikken over een USB poort voor een externe WIFI adapter, dus dan is bovenstaande draadloze variant, hoewel duurder, een goede oplossing. Wellicht kun je je eigen hotspot zelfs tegen betaling aanbieden aan mede kampeerders, dan verdient je investering zich misschien nog wel terug ook.

De enige vraag die ik hier eigenlijk over heb;
Wat voor WIFI signalen kun je hier nou mee oppikken? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Op veel campings is bv een gratis wifi service bij de receptie of in het restaurant of iets dergelijks, maar daar kun je vanaf je caravan geen gebruik van maken. Dat zou hiermee wel moeten lukken stel ik me voor.
Maar moet ik me nou ook voorstellen dat je met een dergelijke set een gratis hotspot van de bezinepomp in het dorpje kunt opvangen of is dat teveel gevraagd?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Tramp

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door Tramp » do 18 jul 2013 15:42

Gratis hotspots hebben doorgaans een zeer gering bereik .
Op onze stek in Zwitserland ontvang ik talloze signalen uit het dichtbij gelegen dorpje ook de wifi van de van internet cafe,
maar niet de gratis hotspot van de plaatselijke Pizzeria.
Terwijl de meesten naar de receptie moeten om te kunnen internetten of in de gemeenschappelijke ruimte van de camping hun heil zoeken,
heb ik met mijn alfa muis op ons heerlijke stekkie achteraan een prima verbinding.

Gebruikersavatar
AvD
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 3 feb 2010 14:36
Locatie: Creil

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door AvD » vr 19 jul 2013 19:22

Twee dingen scheiden. Met de antenne wordt je ontvangst beter en hoef je inderdaad niet speciaal naar de kantine van een camping, maar die is direct verbonden met je pc. Met een router gekoppeld een je antenne, kun je meerdere laptops of tablets enz koppelen aan het internet signaal van de camping. Dus je kunt het net zo duur maken als je zelf wilt. Het is afhankelijk van de individuele behoefte. Uit mijn ervaring blijkt dat het prima werkt. blij.gif
Vriendelijke groet,
Albert.

Volvo XC60 AWD, automaat, 163 pk met LMC Musica 560E

jvdstouwe

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door jvdstouwe » za 20 jul 2013 22:02

In de voorgaande berichten lees ik niet dat er Ee tablet gebruikt is. Ee draadloze router is hierbij nodig. Is deze ook te leveren bij de Alfa.
J vd Stouwe

flipper77
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 5 jun 2013 19:33
Locatie: Herten

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door flipper77 » za 20 jul 2013 23:09

RE.gif
Alfa r36 wifi router
Ideaal, gebruik ik ook voor iphones, ipads en laptops te verbinden.
Je kan er ook bij gebrek aan wifi ontvangst van de camping een usb dongle op aansluiten met een mobiel sim kaartje.
VW Touareg 3.0 TDI | Hobby 545 KMF | Truma XT mover | Truma bankairco

jvdstouwe

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door jvdstouwe » zo 21 jul 2013 18:13

Volg dit draadje nog niet zo lang, maar als ik het goed begrijp werkt de minirouter op zowel de grote Alfa ( antenne) als op de kleinere (oudere) versie. Op camperland zie ik wel testen van beide systemen. Mijn indruk is dat nieuwste versie het beste werkt? De prijsstelling maakt evenwel nog een aardig verschil. Wie heeft ervaring hiermee in combinatie met een Ipad of ander merk tablet?

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door vikingpirate » ma 12 aug 2013 15:24

hier zijn de alfa produkten veel goedkoper dan elders waar bij alle boven genoemde websites


http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss_1 ... words=alfa

heb verder niks met deze site te maken maar kwam hem tegen en deel hem graag want we zitten niet te wachten op veel geld uit geven
Trekker met sleurhut

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door driver » ma 12 aug 2013 21:40

Ik heb al een paar jaar zo'n goedkope alfa USB antenne, inderdaad bij amazon gekocht. Heel tevreden over, en maakt vaak het verschil tussen signaal in de caravan, of richting receptie lopen met de laptop. Vaak heb je nog signaal honderden meter ver. Soms helpt het ook niks en heb je geen signaal, meestal als er gebouwen of heel veel andere caravans tussen jouw plek en de wifi hotspot staan. Ook heel makkelijk in gebruik, usb inpluggen, antenne op de ruit of achter het hefdakdoek kleven met de zuignap (langs de kant van waar het signaal komt) en klaar.

angi458
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 21 aug 2013 10:41
Locatie: ijsselstein
Contacteer:

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door angi458 » wo 4 sep 2013 21:24

Ik lees even mee omdat de camping wifi aanbiedt maar ik op mijn telefoon maar een magere 1 streepje bereik heb. Nu wil ik wel een Alpha wifi versterker aanschaffen (daar lees ik alleen maar lovende verhalen over), maar mooier zou nog zijn wanneer wij met onze tablet (samsung), laptop en android telefoon de wifi kunnen delen. Hiervoor is uiteraard een retour nodig?!

Ik wil het eerst proberen met een versterker om te kijken of het bereik wel voldoende is om een netwerk aan te leggen. Wat is dan nu verstandig om als eerste aan te schaffen?
Opel Insignia Sports Tourer 4x4 2.0 cdti 160pk full options en Knaus 500 QDK uit 2006

AG Munnik
Berichten: 2
Lid geworden op: do 12 okt 2017 10:16

Re: Alfa Network Wi-Fi pakket

Bericht door AG Munnik » vr 13 okt 2017 09:34

Ook een alfa R36 camp pro gekocht zie wel het signaal maar heb geen internet op apple producten. Mij is gezegd dat ik een nieuw bestand moet downladen maar dat lukt mij niet. Weet iemand hoe dat moet???
Mvg Ton

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”