Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

blekboks

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door blekboks » do 21 okt 2010 00:58

Beste AB , en Michel

Ik zit niet steeds op dezelfde camping en snap je vraag niet en Michel ik begrijp jou verhaal niet helemaal en als je via dat inssider weet welk kanaal , moet je dit dan aangeven aan de campingbaas of kun je hier zelf nog iets aan doen ?
Thanks voor jullie reacties thumbup.gif

mafdaf

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door mafdaf » do 21 okt 2010 07:21

Zelfde camping wil zeggen steeds hetzelfde probleem. Amdere campings hebben misschien betere verbindingen.

Ab
Moderator
Berichten: 26729
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door Ab » do 21 okt 2010 10:38

Inderdaad. Op 1 camping kan ik het me voorstellen.
Als dit probleem structureel is, dwz op elke camping, is dat zeker niet normaal.
Op de meeste campings met wifi zijn toch wel redelijke tot goede verbindingen mogelijk.
Als het echt overal zo slecht is, zou je eens na kunnen vragen bij anderen met een laptop.
Het ligt niet altijd aan de camping.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jürgen

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door Jürgen » za 23 okt 2010 14:06

Ik zag enkele berichten terug het door Mondiaan geplaatste bericht over de ALFA R36 USB WLAN / UMTS Router en wil hierop ook even reageren.
Al menige jaren lang heb ik eerst gebruik gemaakt van de bekende ALFA 1000mW USB WLAN stick i.c.m. een magneetvoet sprietantenne.
Hier had ik op de verschillende buitenlandse campings meestal een goede ontvangst van de door de camping beschikbaar gestelde al dan niet te betalen internettoegang.
Toch gebeurde het regelmatig dat ik al dan niet in de caravan te weinig signaal kreeg en dan nog naar de receptie / restaurant of dergelijke moest of er simpelweg geen internettoegang beschikbaar was.
Omdat m.n. in Spanje toch nog best wel veel gratis Hotspots van b.v. Hotels of Gemeentelijke diensten beschikbaar zijn ben ik 2 jaar geleden overgestapt naar het gebruik van een WLAN paneel buitenantenne NanoStation2 (zoiets als de Engenius Senao EOC-xxxx).
Deze antenne kan tot op 15 km ver gelegen HotSpots ontvangen tenzij en zo goed als vrije zicht gewaarborgd is. Dit kun je meestal bereiken door deze paneelantenne op een aluminium teleskoopmast van 4m te plaatsen zodat die meestal boven de bomen 'uitkijkt'.
De verbinding tussen deze antenne en de PC of router geschiedt via een gewone UTP netwerkkabel met het voordeel dat de beperking die een USB kabel met zich meebrengt hier niet van toepassing is want met een UTP netwerkkabel kan ik maximaal 90m overbruggen.
Op zich tot voor kort een prima oplossing want ook op campings die alleen Internettoegang hadden via de receptie of restaurant was de antenne meestal sterk genoeg om dit vaak zwakke signaal te ontvangen en vanuit de caravan te kunnen internetten.
Een bijkomstig voordeel is ook nog dat je deze antenne op een eenvoudige router (zoals je die ook thuis gebruikt) kunt aansluiten zodat jouw buren ook via deze R36 router mee kunnen genieten.
Dit laatste heeft waarschijnlijk ertoe geleid dat op menige campings dergelijke antennes niet meer functioneren zoals ik pas geleden op meerdere TCS campings in Zwitserland constateerde.
In dit geval gebruikte ik dan een versterkte USB paneel antenne en wel de Auslinx Outdoor USB Adapter RT8187L, 1000mW.
Ook deze antenne heeft op zich een hele goede ontvangst maar heeft het nadeel dat de bijgeleverde vaste USB kabel van 8m altijd direct op de laptop moet worden aangesloten.

Om die reden heb ik pas geleden ook besloten om de door Mondiaan beschreven ALFA R36 Router te kopen want immers krijg ik dan weer de draadloze verbinding tot mijn beschikking en hoef niet meer tegen een USB kabel aan te kijken en kunnen mijn campingburen 'meekijken'.
14 dagen geleden heb ik deze R36 i.c.m. de Auslinx Outdoor USB Adapter RT8187L, 1000mW uitgebreid op onze wintercamping in Oostenrijk getest maar heb uiteindelijk besloten om deze router weer naar de leverancier terug te sturen.
De Auslinx Outdoor USB Adapter RT8187L, 1000mW moet overigens met de R36 prima kunnen functioneren omdat de gebruikte chipset dezelfde is als van de ALFA 1000mW USB WLAN stick welk ook door mijn leverancier werd bevestigd.
Nu mag ik mijzelf als een ervaren gebruiker betitelen en ik ben niet snel voor een gat te vangen maar ondanks dat vond ik het installeren en toegang krijgen tot een HotSpot best een lastig klusje.
Uiteindelijk zag ik wel de HotSpot van de camping maar ik kwam niet op het Internet. De camping maakt gebruik een Browser gestuurde toegang, d.w.z. dat de toegang niet beveiligd is, je altijd automatisch een IP-nummer toegewezen krijgt en dat je een Username plus bijpassende wachtwoord op papier ontvangt.

Normaliter wordt tijdens de eerste keer dat je een Web pagina opstart dan naar de Username plus wachtwoord gevraagd maar dat gebeurde niet wat ik er ook probeerde.
Als ik de Auslinx Outdoor USB Adapter RT8187L, 1000mW via USB rechtstreeks op mijn laptop aansloot dan functioneerde alles prima.
Op zich is dit wel jammer want gelet op de prijs van € 64,= plus € 8,= verzendkosten die je op dit moment voor de ALFA R36 moet betalen is dit een uitstekende optie om versterkt draadloos internet in en om je caravan te ontvangen.
Ik ben er nog niet achter of dit nu toevallig aan de door mij gebruikte combinatie ligt en of het met de gewone ALFA USB Adapter AWUS050NH, 150/500mW prima functioneert.

Het is uiteindelijk een heel verhaal geworden maar ik vond dat ik wel e.e.a. moest toelichten want anders komen er toch diverse vragen waarom ik niet eerst dit of dat had geprobeerd.

Conclusie, de ALFA R36 is een uitstekende optie maar schijnt niet in alle gevallen goed te functioneren.

Groet,
Jürgen

Tzigane
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 19:39
Locatie: aan de Zeeuwse kust

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door Tzigane » wo 3 apr 2013 16:39

Wil graag jullie mening welk setje het beste is en waarom .
Deze http://www.2com.nl/index.php?route=prod ... uct_id=139
of deze combi http://www.2com.nl/index.php?route=prod ... duct_id=96 / http://www.2com.nl/index.php?route=prod ... duct_id=68.

Kan de router overal in de caravan geplaatst worden of beter bij de deur of raam om zo goed mogelijk signaal naar de voortent te hebben ?
Met vriendelijke groet,
Ives

Volvo V60 D4 Geartronic 181PK/400 Nm MY 2014 met Dethleffs Camper 510 ER MY 2016
_____________
It's a constant battle to stay in shape

MichelMD
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 00:18

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door MichelMD » ma 15 apr 2013 21:51

RE.gif

Persoonlijk vind ik, sinds Mikrotik al het overig spul relatief aan de dure kant. Voor deze 227euro kan je ook heel erg leuk Mikrotik/Routerboard hardware shoppen bij http://www.interprojekt.com.pl .
intussen heb ik mijn caravan voorzien van een externe 16dBi Yagi antenne, welke mits goed gericht een hotspot enkele kilometers verderop probleemloos kan oppakken. Deze hangt dan weer aan een Routerboard router, met een 2e antenne voor een eigen privé wifi in en rondom de caravan. Deze antenne heb ik trouwens onder de caravan liggen, zodat ik zowel binnen als buiten een goed bereik heb. Fijne van deze constructie is dat je externe antenne zich als een enkelvoudig wifi-client voordoet bij de hotspot van je camping, waar je normaliter 1 apparaat kunt aankoppelen, kan ik nu met 1 account de telefoons, iPad's, Playstation3, TV en mediaplayer voorzien van internet. En met een keep-alive functie hoef ik niet steeds na een paar uur opnieuw inloggen omdat de sessie verlopen is.

Verder heb ik toen de boel afgemaakt met een VPN tunnel naar huis, zodat al mijn internet verkeer versleuteld de camping verlaat, en elders pas echt het internet opgaat. In het buitenland is dit zowieso erg fijn, robuuste veiligheid en we kunnen Nederlandse TV zenders online kijken, wat vaak vanaf een buitenlandse IP niet werkt (HBO, Ziggo en UPC Horizon online).
Laatst gewijzigd door Stoekie op ma 15 apr 2013 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd

soldier
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door soldier » wo 17 apr 2013 21:53

Lees ik het goed dat je de yagi antenne rechtstreeks koppelt aan de routerboard router en je verder geen hardware hoeft te gebruiken? Powerwifi achtigen gebruiken toch een externe chipset in de antenne? Ik zoek een basic niet al te dure oplossing voor op de camping en jouw opstelling spreekt mij wel aan.
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

knaapios
Berichten: 235
Lid geworden op: di 11 dec 2012 11:56
Locatie: Stad met de meeste kansen.

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door knaapios » do 18 apr 2013 13:16

Waar is de tijd gebleven dat ik tijdens de vakantie het dorp in ging met mijn MIO PDA om een onbeveiligde AP te zoeken
en dan gratis te surfen.Het meeste resultaat had ik altijd bij een bank en gemeentehuis.
Maar ja dat was ook 15 jaar geleden,nu doen wij het netter.
Hobby 400SF / Powrmover , Hyundai IX35 2.0

MichelMD
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 00:18

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door MichelMD » zo 28 apr 2013 13:42

soldier schreef:Lees ik het goed dat je de yagi antenne rechtstreeks koppelt aan de routerboard router en je verder geen hardware hoeft te gebruiken? Powerwifi achtigen gebruiken toch een externe chipset in de antenne? Ik zoek een basic niet al te dure oplossing voor op de camping en jouw opstelling spreekt mij wel aan.
Jazekers!
Ik zie alleen zojuist dat ik de verkeerde link in mijn posting had verwerkt. Dit was een RB2011, welke ik overigens ook gebruik, maar standaard niet over een externe antenne aansluiting beschikt (moet dus achteraf aangepast worden).

Voor de 'buitenkant', dus het stukje tussen je Caravan+Yagi naar een hotspot zou ik een Groove aanraden, of voor iets minder dan 2 tientjes extra een wat meer extreme Metal zender.
Mocht je met je caravan verschillende campings bezoeken, zou ik de 'Metal' nemen. Deze beschikt over een 1600mWatt zender, waarmee je met een goede Yagi echt heel erg ver kunt komen. (het vermogen is uiteraard te regelen)
Zowel de Groove als de Metal draaien op RouterOS, die oa. Wireless-Client, alle VPN protocollen, NAT, Firewall, statistieken etc.etc.etc. ondersteunen.
Dit is allemaal aan de 'buitenkant' van je verbinding.

Deze beiden apparaten hebben een UTP aansluiting, dat is je 'binnenkant'.
Sluit je via een UTP kabel hier je laptop op aan, dan ben je al klaar. Sluit je hier een standaard netwerk switch op aan, kun je meerdere bedraade laptops/PC's/Gameconsoles/SmartTVs voorzien van internet, en ben je klaar.

Wil je in en rondom je Caravan voorzien van je persoonlijke wifi, dan kun je gewoon een standaard huis-tuin-keuken Wifi-accesspoint of Wifi-router (op LAN poort!) aansluiten op je Groove of Metal device, wellicht heb je ergens nog zoiets hebt liggen.

Ik heb daar echter een RB2011 voor in gebruik, deze ondersteund meerdere SSID's, zodoende heb ik een SSID voor mijn telefoon's/iPad's en naaste buren. Hiernaast nog een prive SSID dat in verbinding staat met een VPN tunnel (naar huis), zodat ik met mijn laptop dmv een extra encryptie laag veilig bepaalde zaken op het internet kan doen. (bankzaken, mail, thuiswerken etc)
Dit geeft mij de garantie dat er geen man-in-the-middle kan plaatsvinden, want in sommige landen en campings weet je gewoon maar nooit. Bijkomend voordeel is dat je dan internet vanaf je huisadres IP, zodoende dus ook gebruik kun maken van diensten van je thuis provider. (bijv. online TV kijken van UPC en Ziggo)
Schoef je deze 2e Wifi apparaat aan de boden, onder de caravan, dan heb je zowel binnen als buiten een perfect bereik.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door Kingpin1966 » di 21 mei 2013 13:21

soldier schreef:Lees ik het goed dat je de yagi antenne rechtstreeks koppelt aan de routerboard router en je verder geen hardware hoeft te gebruiken? Powerwifi achtigen gebruiken toch een externe chipset in de antenne? Ik zoek een basic niet al te dure oplossing voor op de camping en jouw opstelling spreekt mij wel aan.
Powerwifi heeft nu ook een router die je rechtstreeks aan je powerwifiantenne kunt koppelen.
De router heeft al de driver voor de antenne aan boord.
Dus je kunt met je laptop, tablet of smartphone meteen het internet op ongeacht welk besturingssysteem je bezit.
http://www.powerwifi.nl/nl/accessoires/ ... outer.html
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

soldier
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door soldier » di 21 mei 2013 23:02

Had eigenlijk gehoopt op een meer low budget oplossing. Deze configuratie is vast prima, maar zal rond de €200,- kosten.
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

job

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door job » za 1 jun 2013 17:26

Ik heb nu de oplossing die @MichelMD ook heeft, dus met mikrotik metal en dan naar een router.
Alles en iedereen kan er inderdaad via de router nu op.

Het probleem zit hem dus nu in dat als je een tijdje niet online met een apparaat bent de sessie dan verloopt lijkt wel en dus als ik op de laptop gezeten heb en dan op de ipad wil, die ipad de loginpagina krijgt van de camping, en dus moet inloggen.
Nu weet ik niet of hier wat aan te doen is, hetzij via de mikrotik metal of een andere oplossing.
MichelMD weet jij hoe dit op te lossen is? is er een timeout functie???

MichelMD
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 00:18

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door MichelMD » wo 12 jun 2013 14:59

Er zijn wel wat opties om de connectie 'open' te houden.
Ik deed het eerst op mijn VPN verbinding met set keepalive-timeout=20 0 op de desbetreffende interface. Je zou ook in de scheduler een simpele ping kunnen opnemen.

Dit jaar hebben ze bij mijn vaste camping ook niet stil gezeten, ipv dat ik eerst oneindig lang de verbinding kon open houden (handig om vanuit thuis alvast de films te uploaden naar je mediaplayer in de caravan knipoog.gif ) zit er nu een harde max session tijd op van 12 uur. Ik moet nog even kijken of ik een script in RouterOS kan zetten dat zich dan na de 12h disconnect automatisch weer aanmeld.

job

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door job » za 22 jun 2013 20:39

Even mijn korte ervaring nu na 3 weken de setup van MichelMD te hebben geprobeert.

De mikrotik metla werkt fantastisch, echter weet ik niet of ik hem helemaal goed geconfigureerd heb, maar redelijk uit de doos werkt het ding al, maar de opties zijn vreselijk veel, teveel voor mijn keus eigenlijk, maar voor wat het moet doen ( signaal naar UTP kabel moven ) werkt het perect.
dan gaat het signaal naar de Enginius router, echter heb ik toch regelmatig in de caravan ( router staat in voortent ) dat mn signaal weg valt, dat mn telefoon dan van wifi naar 3g springt en dan weer naar wifi, terwijl ik wel volle bak signaal heb.

ik moet dus voor September als ik op mn plekkie in callantsoog ga staan dus even de boel goed versterken ben ik bang, want zon omni antenne 6 dbi is denk ik toch niet alles, en ik heb er maar 1, terwijl ik 2 sprietjes heb.

het mooiste is dat mijn router en mikrotik de connectie redelij constant open laat ( misschien omdat telefoon ook altijd aan staat ) nu de lol.
de authenticatie server van de camping lag eruit, dus niemand kon als zn sesie verlopen was meer het internet op.
Echter omdat mijn mikrotik alles open hield, had ik dus gewoon verbinding, en kon ik gewoon het internet op, terwijl de rest van de camping dus plat lag.
Een dag na de storing lag bij ons op het veld de wifi paal er een paar uur uit, geen probleem, even in de mikrotik een paaltje verderop gepakt met iets midner signaal, maar mn 14 dbi antenne kon zelfs tot de receptie komen terwijl wij daar 500 tot 600 meter vanaf zitten met bomen...
conclusie... ik ben zeer tevreden over deze setup, nu denk ik er nog over ipv de 14 dbi antenne dat een flat panel is om een 21 dbi yagi antenne te nemen, om toch dat tandje meer te hebben..

Wil
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 12 feb 2007 20:05

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door Wil » wo 3 jul 2013 20:47

Ik heb vandaag de Alfa R36 ontvangen met Alfa Tube -U antenne. Het is gelukt om hiermee een netwerk te maken en deze te verbinden met het huis netwerk. Maar het is nu een open netwerk waar iedereen op kan inloggen. Dat wil ik niet. Maar ik snap niet hoe je een WPA2 beveiliging moet instellen op de Alfa R36. Kan iemand dat uitleggen?

flipper77
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 5 jun 2013 19:33
Locatie: Herten

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door flipper77 » wo 3 jul 2013 21:57

RE.gif
Di is vrij makkelijk...
Kies voor wpa2 psk
Psk staat voor Pre Shared Key...
Dan mag je een vrij te kiezen wachtwoord (de pre shared key dus) kiezen en bevestigen...
Bij het verbinden met het nu opgezette wifi moet zal de vraag komen voor het wachtwoord om te verbinden, en dit is de zojuist vastgelegde pre shared key...
Zelf moet ik zeggen dat de r36 heel erg makkelijk op te zetten is.
VW Touareg 3.0 TDI | Hobby 545 KMF | Truma XT mover | Truma bankairco

Wil
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 12 feb 2007 20:05

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door Wil » do 4 jul 2013 08:12

RE.gif
Dat is dus makkelijk te doen. Bij mijn router thuis is de WPA een code die op het apparaat zelf vermeld staat. Dus bij de Alfa een stuk simpeler. Bij testen van de set binnen in huis met de antenne plat liggend op de tafel al veel meer ontvangst. Lijkt wel of ik de hele woonwijk zie. :lol: Maar iedereen heeft het netjes beveiligd zag ik.

flipper77
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 5 jun 2013 19:33
Locatie: Herten

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door flipper77 » do 4 jul 2013 18:47

RE.gif
Beveiliging op je verbinding is een must ! Al was het on te voorkomen dat mensen gaan snuffelen op je netwerk. Tevens is dit ook belanrijk ivm het feit dat iemand iets illegaals zou kunnen ondernemen vanuit jouw aansluiting. Echter iemand die echt kwaad wil, kraakt zowat elke beveiliging, het is echter wel een veilge gedachte zowel vanuit juridisch als gemoeds oogpunt. De vaste code die je al aangaf, welke bij een aantal routers meegleverd is, voorkomt dat je een te makkelijke psk kiest, echter zie bovengenoemde, iemand die echt wil heeft de software en kennis in huis om he toch wel te kraken. Ik betwijfel of dit een issue moet zijn op de camping. Ik gebruik altijd wpa met een psk, is wel zo handig.
Een tip die een en ander makkelijker maakt : gebruik dezelfde wifi ssid naam en psk versleuteling als thuis, dan hoef je op de laptops iphones ipad etc niet meer in te stellen, daar je dan dezelfde settings gebruikt als thuis, en er automatisch verbinding gemaakt zal worden met de router, zo doe ik het ook en maakt een en ander wat makkelijker en kun je sneller genieten van je vakantie met internet n je caravan :-)
VW Touareg 3.0 TDI | Hobby 545 KMF | Truma XT mover | Truma bankairco

Sammie

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door Sammie » zo 18 aug 2013 15:59

Nu heb ik een Alfa awus036h met een R36. Dat werkt prima maar ik zou ook graag op de ziggo hotspots inloggen. Je hebt tenslotte dat niet voor niets gekregen. Het is me een paar maal gelukt maar ineens was het over en lukt het me niet meer. Heeft een van de kenners hier een idee over en welicht een oplossing?

Gtz Sammie

Pc1t

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door Pc1t » wo 19 feb 2014 18:41

RE.gif
Is het al gelukt om gebruik te maken met de Alfa awus036h en een R36 met Ziggo wifispots?
Laatst gewijzigd door Trina op wo 19 feb 2014 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd.

sandoz

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door sandoz » vr 11 jul 2014 16:53

welke connector heeft de awus036h?
rp-sma staat in de beschrijving, maar hoe ziet die eruit?

knaapios
Berichten: 235
Lid geworden op: di 11 dec 2012 11:56
Locatie: Stad met de meeste kansen.

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door knaapios » vr 11 jul 2014 19:21

Ken het gemak van GOOGLE
Hobby 400SF / Powrmover , Hyundai IX35 2.0

sandoz

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door sandoz » di 15 jul 2014 18:19

kan ik de combinatie awus036h + r36 ook gebruiken op campings met een inlogcode cq wachtwaoord e.d.?

Wil
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 12 feb 2007 20:05

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door Wil » wo 16 jul 2014 16:34

sandoz schreef:kan ik de combinatie awus036h + r36 ook gebruiken op campings met een inlogcode cq wachtwaoord e.d.?
dat kan. Naam en wachtwoord invoeren en je hebt verbinding.

sandoz

Re: Upgrade naar een “professionele” WiFi toepassing

Bericht door sandoz » do 17 jul 2014 09:59

vul ik die dan op de laptop in, of op de router?

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”