Fietsendrager bij hobby 540 ufe voor- of achterop

Plaats reactie
willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Fietsendrager bij hobby 540 ufe voor- of achterop

Bericht door willianv » wo 13 jul 2016 20:39

Hoi,
Waar past een fietsendrager het beste bij een hobby 540 UFE 2016?

Ik weet dat de fietsen bij voorkeur in de auto gaan of in de caravan en bij nood pas op een fietsendrager.....

Op de dissel is beter voor de wegligging, maar ik denk dat de klep van de auto dan niet meer goed begaanbaar zal zijn en dat de disselklep niet open zou kunnen..

Ik moet wel rekening houden met het feit dat de mover en de airco achter de as komen, alleen de accu komt voor de as.

Iemand hier ervaringsdeskundige?
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Fietsendrager bij hobby 540 ufe voor- of achterop

Bericht door PD » wo 13 jul 2016 20:43

Wij hebben een 540 UFe Premium en hebben een kantelbaar fietsenrek op de dissel voor beide E-bikes. De airco en accu zitten achter de as en ook het reservewiel zit met een beugel onder de caravan achter de as. De movermotoren zitten voor de as.

Door deze verdeling hebben we de beste mogelijkheden om bij te laden, hoofdzakelijk onder het bed, en bereiken we een kogeldruk van ca. 100 kg terwijl er 2 stuks BP-Light 5 kg gasflessen in de disselkast staan. Voorts kunnen we probleemloos de achterklep van de Land Rover openen. Mochten we onderweg ooit in de disselkast moeten zijn, dan zouden we het fietsenrek incl. fietsen kunnen kantelen al is dit nog nooit voorgekomen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”