Fietsendrager Dethleff

Plaats reactie
Menno02

Fietsendrager Dethleff

Bericht door Menno02 » zo 4 okt 2015 11:41

Hai,
Ruim 5 jaar geleden heb ik een Dethleff Newline 460 gekocht met een fietsendrager achterop. Deze heb ik toen eraf gehaald en opgeslagen. Nu wil ik deze weer bevestigen maar weet niet meer precies hoe deze bevestigd was. stom.gif Komt op de steun te staan met 2 bouten erdoor maar bovenaan kom ik niet helemaal uit , en lang buisje en 2 korte buisjes. De lange buis past precies tussen de 2 stangen bovenaan van de fietsendrager maar verder? Wie weet de oplossing?

Bedankt alvast.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Fietsendrager Dethleff

Bericht door JAJB » ma 5 okt 2015 16:54

Bovenkant drager schuif je in de rail, met aan beide kanten een "rail-stopper"

Zo snel ik t kan zien zijn de 2 linkse buisjes de rail-stoppers. Schuif je in de rail tegen de drager aan, Schroef je het kleine schroeje in, daardoor klem je de stopper in de rail.
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Menno02

Re: Fietsendrager Dethleff

Bericht door Menno02 » ma 5 okt 2015 21:42

Hoi JaJb,

Als ik het fietsenrek in de bovenste rail schuif( en dat lukt) dan kom ik niet voorbij het 3e remlicht. In de wand zitten ook nog 4 dikke schroeven die een functie heeft,maar wat. Op het ogenblik hebben 4 mensen( buren) erna gekeken maar ook die zien het niet. Blijft dus een raadsel of zien wij het allemaal niet scratch.gif

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Fietsendrager Dethleff

Bericht door JAJB » di 6 okt 2015 12:42

Uhm, is maar een idee weet t niet zkr.

Maar moet je niet eerst t profiel wat ik los op de kilko zie liggen in de tentrail schuiven? En haakt daar de drager dan niet op in?!?
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Fietsendrager Dethleff

Bericht door Micky » di 13 okt 2015 08:16

die rail op de kliko monteren met de 4 schroeven naast 3de remlicht, in deze rail de fietsendrager hangen (schuiven of erin kantelen) het wijst echt voor zich als ik het zo bekijk.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”