Fiamma Carry Bike UL op caravan?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Fiamma Carry Bike UL op caravan?

Bericht door JoostV70R » do 11 jun 2015 13:45

Goedemiddag mede-caravanners,

na lange tijd weer eens ingelogd; het seizoen komt er weer aan haphop.gif
Ik wil achterop mijn oude Kip Greyline een fietsendrager monteren. Op een soortgelijk model van mijn ouders hadden we dat ook, dus technisch is dat geen probleem.

Nu zie ik bijvoorbeeld de drager van Fiamma, Carry Bike UL200 bij o.a. Vrijbuiter voor een interessante prijs. Op hun site staat 'voor caravan of camper,' maar Fiamma zelf zegt dat die UL enkel voor campers is.
Klopt dit, of kan ik die ook achterop mijn caravan monteren?

Afbeelding

Dank alvast!
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

Gebruikersavatar
Bart-P
Berichten: 402
Lid geworden op: di 24 feb 2009 01:29
Locatie: Rijnmond

Re: Fiamma Carry Bike UL op caravan?

Bericht door Bart-P » do 11 jun 2015 16:47

Ik heb de UL200 ook achterop de caravan. Prima fietsdrager. En één van de voorsdeligste.

Let op, ze zijn er in rood en blauw.

Blauw bijvoorbeeld:
http://www.obelink.nl/technische-access ... -blue.html
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)

Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Fiamma Carry Bike UL op caravan?

Bericht door JoostV70R » do 11 jun 2015 20:26

Ik had de vraag ook bij Vrijbuiter gelegd en krijg een excuus antwoord dat de informatie op de site idd. foutief is en dat ie alleen voor een camper geschikt is.
Hmmm, blijkbaar kan het wel, op de site caravans.net laten ze juist in een reportage zien hoe ze hem op een caravan monteren :D
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Fiamma Carry Bike UL op caravan?

Bericht door Hobby Linka » do 11 jun 2015 20:30

RE.gif

Is de info op de site van caravans.net dat wel correct? weenie.gif

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Fiamma Carry Bike UL op caravan?

Bericht door JoostV70R » di 23 jun 2015 17:10

Ik heb uiteindelijk de drager van Thule (Sport G2 Caravan) besteld. Kost maar een paar tientjes meer, zitten ook de afstandhouders bij, in tegenstelling tot die van Fiamma, waar je de houder voor de 2e fiets los moet kopen.
Hopelijk komt ie deze week binnen, dan haal ik de caravan op en knutselen we hem er spoedig op thumbup.gif
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Fiamma Carry Bike UL op caravan?

Bericht door JoostV70R » zo 28 jun 2015 12:42

Oké, het rek was een dag later binnen, top service van De Wit uit Schijndel thumbup.gif
Ik heb via Google en hier gelezen dat butylkit geschikt is voor montage van delen op caravans, maar dat tegenwoordig polymeerkit ook een goede optie is.
Polymeerkit is lijmend en dichtend, en las in een recht topic hier dat die aanbevelenswaardig is.
Ik heb gisteren "Pattex Power Fix Polymer" meegenomen vanuit de bouwmarkt, is dit dus een bruikbare?
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

Gebruikersavatar
JoostV70R
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 20 aug 2014 08:55
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Fiamma Carry Bike UL op caravan?

Bericht door JoostV70R » wo 8 jul 2015 11:54

Nou, de drager zit erop blij.gif
Afgelopen weekend hebben we (Sven-blastaway) en ik het rek gemonteerd. Eigenlijk een klus van niks, alleen om de boormachine de eerste keer in de wand te zetten vind ik altijd een beetje griezelig :oops:

Ik had zelf al even de onderregel gemonteerd. Zoals ik al verwachtte zat er op die positie hout in het sandwichpaneel dus hoefde ik de boel verder niet te verstevigen.
De regel netjes met polymeerkit gemonteerd en afgedicht en aan de binnenzijde met de bijgeleverde strippen vastgezet en afgewerkt met een kapje.
De dag erna dus samen de bovenbevestiging gemonteerd. Op de overgang van dak/achterwand zat (natuurlijk) ook 'constructief' hout, maar doordat daar ook een aluminium strip zit was ik blij dat ik de dag ervoor (zaterdag dus) nog een set langere bouten was gaan halen. De bijgeleverde 50mm. bouten waren net wat kort.

Enfin, het rek zit erop, Joostje blij en kan ik de ATB's meenemen. Sowieso heeft de Kip ondanks dat alle tentspullen e.d. achterin de rondzit liggen best een forse kogeldruk met een lege voorzijde, dus dat kan ik nu wat compenseren.

Plaatjes bij de praatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk de 'antieke' Westfalia SSK vervangen door een Alko, dat werkt veel makkelijker.
Afbeelding

Sven: nogmaals bedankt! thumbup.gif
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ

blastaway
Berichten: 622
Lid geworden op: di 28 mei 2013 08:53
Locatie: Uiterste zuiden van het land

Re: Fiamma Carry Bike UL op caravan?

Bericht door blastaway » wo 8 jul 2015 12:39

RE.gif

Respect Joost! mrgreen.gif

Je had alle spullen in principe klaar en het staelt dan inderdaad geen ruk meer voor. Ik heb mijn bijdrage geleverd door mijn recipro zaag mee te nemen en daarmee de buizen te hebben ingekort. Daarnaast wat kitten, maar de credits gaan naar Joost. Je hebt wel een extra paar handjes nodig, anders lukt het gewoon niet.

Ps. De hkoffie was weer goed uit je perculator. thumbup.gif
Volvo v70 2.4 2004 (170 pk) of Volvo xc60 2.4d (240 pk 490Nm) summum met Hymer Eriba Nova 540SE

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”