Fietsendrager

Plaats reactie
Gebruikersavatar
P de Neijs
Berichten: 114
Lid geworden op: di 16 sep 2014 18:22

Fietsendrager

Bericht door P de Neijs » di 21 apr 2015 18:38

Hallo

Wij hebben een fietsen drager voor en een achter voor het gewicht te verdelen.
Zijn er mensen die met een hoes voor de regen over de fiets rijden, zo ja wat is de ervmaring net zo een hoes klappert dat of waait dat op? Iemand tips ?

Bvd gr Pim

tonrei
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 7 jun 2015 15:42

Re: Fietsendrager

Bericht door tonrei » ma 29 jun 2015 18:14

Al jaren neem ik de fietsen mee , zonder hoes door weer en wind. Enkel het zadel afgedekt. Thuis geef ik ze een goede beurt voor- en na de vakantietrip. En ze blinken beide nog en geen verroeste kettingen of andere zaken. Het zijn Koga's.
Voorop één fiets op de dissel en achter heb ik een fietsdrager op de kogel.10 jaar geleden een kogeldrager ( net als de trekhaak van de auto ) achter aan de caravan laten monteren. Lekker laag om de fiets erop te zetten. Mijn drager is ook geschikt voor eventueel een e-bike. Dus ik kan de drager die achterop de caravan zit ook in het buitenland op mijn auto kogeldrager zetten. scratch.gif

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: Fietsendrager

Bericht door PeterD » ma 29 jun 2015 18:24

Hier ook een Giant Twist voorop en eentje achterop.
Ik heb nog nooit een hoes gebruikt en daar tot nog toe geen nadelige gevolgen van ondervonden.
We zijn nu aan het 8e seizoen bezig met deze "opstelling"
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Dennis_
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 24 aug 2012 22:09

Re: Fietsendrager

Bericht door Dennis_ » ma 29 jun 2015 18:43

Wij hadden vorig jaar ook voor het eerst een fietsendrager voorop en fietsen mee. Ook zo'n hoes gekocht, want dat was in mijn ogen de oplossing tegen stof en vuil in de open kettingkast... Tot we na de eerste stop erachter kwamen dat zo'n windbelasting op de fietsen kwam dat de fietsen achterover tegen de caravanwand kwamen, gelukkig geen schade maar toch.. Voor ons geen hoes meer voorop tijdens de rit, dan maar een vuilniszak over de ketting heen met crêpe tape...

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Fietsendrager

Bericht door PD » ma 29 jun 2015 18:48

Wij vervoeren beide E-bikes op de dissel, zonder hoes. Ik zie er het nut niet van in want een fiets kan best tegen water en bovendien valt het direct achter de (hoge) auto best mee met het water en vuil thumbup.gif

In aanvulling hierop......... Hoe vaak regent het wanneer je met de hut op pad bent scratch.gif In ons geval vrijwel nooit en we gaan "best vaak" mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Fietsendrager

Bericht door Ad » ma 29 jun 2015 18:59

Wij hebben een E-bike voorop en een E-bike achterop. Ik heb een tweetal verschillende hoezen via internet gekocht, maar meteen weer teruggestuurd. Ik vond het niet goed passen. Vanachteren was de zaak toch open, omdat daar de bevestiging aan de fietsendrager zit. Ook gebruik ik spanbanden om de boel te zekeren, dat ging ook niet. Ik dek nu zadel, display en accu aansluiting af met plastic zakken, en dat gaat prima. De accu's gaan in de auto, scheelt weer 5 kg gewicht. Voor op de camping heb ik een zgn "Fietspyama" aangeschaft, een flinke stevige hoes waar beide fietsen met gemak onder kunnen, geen vuil, hars en vogelpoep meer op de fietsen.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”