fietsdrager op knaus sudwind

Plaats reactie
adele
Berichten: 7
Lid geworden op: do 2 apr 2015 13:42

fietsdrager op knaus sudwind

Bericht door adele » do 2 apr 2015 14:33

Hallo allemaal .
ik ben nieuw op dit forum,nu hebben wij een Knaus sudwind 500 fu gekocht(tweede hands) maar ik wilde graag achterop en voorop een fietsendrager (i.v.m. elec fiets) .kan mij iemand vertellen hoe ik achterop een drager kan monteren en waar de versterkingen in de achterwand evt. zitten.wie heeft hier ervaring mee? m.v.g Adele

koning

Re: fietsdrager op knaus sudwind

Bericht door koning » do 2 apr 2015 16:57

Niet zelf doen! De dealer weet of het kan, hoe het moet. Weet wel dat door een of meerdere fietsen achterop de caravan te hangen de instabiliteit toeneemt bij hogere snelheid!
Het beste is de fietsen in de caravan te plaatsen als die ruimte er is, daarna op de dissel en als laatste mogelijkheid achterop de caravan.
Maar ideaal is het niet, ondanks dat je het veel ziet. zwaaien.gif


adele
Berichten: 7
Lid geworden op: do 2 apr 2015 13:42

Re: fietsdrager op knaus sudwind

Bericht door adele » vr 3 apr 2015 20:12

bedankt voor de info.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 761
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: fietsdrager op knaus sudwind

Bericht door HenkR » wo 15 apr 2015 20:47

Wij hebben de 500FVU dus denk dat de gewichtsverdeling van de caravan wel overeenkomt. Het werd ons ten sterkste afgeraden om een fietsen drager achterop te doen. Wel op de dissel. Wij hebben geen problemen met stabiliteit en scheelt ook dat we 80kg kogeldruk mogen hebben en onze auto zich ook qua combinatie het lekkerste voelt met die druk.
Ik hoop wel dat je de accu's uit de fietsen kunt halen, want anders wordt het toch zeker te veel.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”