fietsendrager

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: fietsendrager

Bericht door Micky » vr 24 apr 2015 00:08

chris56 schreef:
gert en gea schreef: een simpel voorbeeld, een ouderwetse accu waar jezelf de cellen nog mag bij vullen, mag je die vastzetten met een spanbandje?
ik dacht het niet, want het accuzuur kan het bandje aan vreten.
Een ouderwetse accu met accuzuur moet toch in een accubak staan, compleet met knalgas afvoer?
En vermoedelijk zullen de meeste caravanners ondertussen wel een dichte, onderhoudsvrije accu hebben of wensen.

Dit even terzijde / off topic.

Greetz
Chris
Gert en Gea bestaat niet meer en komt ook nooit terug ,BAN for life..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: fietsendrager

Bericht door TouranDriver455ts » vr 24 apr 2015 01:47

RE.gif

Heb ik iets gemist ???? scratch.gif thumbup.gif blij.gif
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: fietsendrager

Bericht door WillyL » vr 24 apr 2015 09:21

Jaren geleden, toen trekhaakfietsdrager pas een nieuwe rage werd heeft een vriend van mij wel eens een mountainbike 'verloren'. Dit was op een provinciale weg van zijn favoriete bos naar huis. Hij dacht ook die fiets voldoende vastgezet te hebben... Nee dus. Hem kennende zal het ook niet echt zo geweest zijn. Snel opzetten, een hendel vastmaken, "die elastiekjes om de wielen zijn wel niet nodig voor dat korte eindje". Thuisgekomen zag hij de fiets niet meer... Ik vraag me ook af waarom er een achteruitrijspiegel in de auto staat. Die fiets moet hij toch ook niet meer gezien hebben wanneer hij even naar het achterliggend verkeer keek scratch.gif
Hij heeft die fiets trouwens ook niet meer teruggevonden. Ik denk dat een achterligger die bereidwillig 'opgeruimd' had.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: fietsendrager

Bericht door Pensionado » vr 24 apr 2015 09:31

micky schreef: Ik ben bijna dagelijks onderweg in de Heimat en heb werkelijk nog nooit een fiets op de snelweg zien liggen, ook niet in Nederland en ook niet in België.
Ik wel een jaar of vijf geleden op de A15 bij mijn woonplaats Barendrecht, er vielen 2 doden en de schuldige was doorgereden en heeft er op het moment waarschijnlijk niets van gemerkt maar heeft zich (zover ik weet) later nooit gemeld.

Vorig jaar bij Amersfoort, vier gewonden door fiets op de rijbaan (overigens vanaf een auto gevallen, een maand daarvoor bij Hengelo afgevallen fietsen op de weg.

Laten we er niet te licht over denken. Overigens is een caravan voor de verzekeraar geen transportaanhanger en bij een ongeval door afgevallen lading ben je altijd schuldig ongeacht hoe de lading is vastgezet. scratch.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: fietsendrager

Bericht door PMT » vr 24 apr 2015 09:51

Jaren geleden komende vanaf Spanje in de buurt van Beziers hoorden wij op de radio dat er een ongeluk was gebeurd met afvallende lading. Even later zagen wij wat er was gebeurd. Het bleek dat er zowel een surfplank als een fiets van het dak van een auto waren afgeschoten, dwars door de voorruit van een achterligger. Compleet met dragers en al. Het was geen prettig gezicht en ik was toen wel wat gewend. Ik denk niet dat de bestuurder en de bijrijder het hebben overleefd schatte ik toen zo in.
Vorig jaar reden wij 's avonds laat op de meest linker baan van de ring in Antwerpen toen de auto's voor me plotseling allemaal in de ankers gingen. Bleek er een fiets precies op de streep van baan 1 en 2 te liggen. Een km verderop stond de NL eigenaar verdwaasd naar zijn drager achterop te kijken waar hij nog maar 1 fiets had staan. De dragers worden allemaal beter, maar je moet het spul natuurlijk wel goed vastzetten.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 336
Lid geworden op: di 7 sep 2010 23:18
Locatie: IJmond

Re: fietsendrager

Bericht door Storm » vr 24 apr 2015 22:44

Ik geef toe het is ook al ff terug, maar ook wij hebben een uitwijkmanoeuvre moeten maken op de A-9 nabij Uitgeest omdat een fietsendrager met fietsen en al van het dak af was gekomen. Fietsen hadden perfekt vast gestaan, alleen de drager niet op de auto.

Als je het niet meer trekt, moet je duwen.


Subaru Forester 2.0i Comfort, Hobby de luxe 460 lu, Unico Torino en Bologna.
Reich EasyDriverPro 1.8 mover met Mobility Power Pack.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: fietsendrager

Bericht door Ab » za 25 apr 2015 00:36

Als je dit allemaal leest, snap je niet dat mensen nog kiezen voor een fietsendrager achterop een caravan.. mrgreen.gif
Voor op de dissel zijn de bevestigingsmogelijkheden voor de drager veel steviger.
Ook voor de rijeigenschappen verre te verkiezen dan voor achterop.
Ik heb ooit ook eens een caravan de camping op zien rijden, waarbij de fietsen achter de caravan over de grond sleepten.
De bovenste bevestiging van de fietsendrager was kapot gegaan.
Spanbandjes en tiewraps helpen dan ook niet veel meer..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: fietsendrager

Bericht door Pensionado » za 25 apr 2015 11:37

Inderdaad je snapt het niet Ab weenie.gif

Er veel kaf onder het koren, zo is er op dit moment een terugroepactie van de dragers van Movanext !! welleswaar geen drager voor op de caravan maar toch.
Overigens het verhaal van Ab over loslatende fietsen kan ik mij ook herinneren ergen rond 2000 was ook daar een terugroepactie voor, het had iets met veroudering van de kunststofdelen te maken. Maar er zullen er best nog wel een paar rondrijden.

En wie komt ze nooit tegen de vrolijk heen en weer zwaaiende fietsen achterop uw voorligger, de chauffeur zelf zou geen meter meer durven rijden als hij het kon zien en ik ben er altijd snel achter vandaan. schrik.gif
Wettelijk zijn we verplicht lading met ge-eigende middelen vast te zetten, tyraps vallen daar niet onder en die " 100 voor een euro" exemplaren van de Action zeker niet.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: fietsendrager

Bericht door Micky » zo 26 apr 2015 00:08

Moraal van het verhaal, NOOIT je fiets vastzetten met een spin (elastiek) hij lijkt vast te zitten, maar door de druk van de wind rekt het op en je verliest de boel.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”