fietsendrager achterop de Fendt

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door peter s » vr 28 jan 2011 11:12

Je kunt met fietsen achterop een Fendt zelfs prijzen winnen, zie de KCK met foto van de winnaar KCK sticker
(KCK febr blz 12)
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Zodiac

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door Zodiac » vr 28 jan 2011 15:02

Beste Fietsers.........
Beter bol dan hol niet waar?
Mvg
Paul
Bijlagen
P1040576.JPG

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door peter s » vr 28 jan 2011 15:06

Paul, moet jij de fietssturen steeds verdraaien?
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Zodiac

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door Zodiac » vr 28 jan 2011 15:32

Peter,

Nou ik vind dat minder "uitstekend" staan, minder kans op beschadiging raam/lak. Zadels ook eraf.
Wie wil er nou met die fietsen nog van door?
Eerst nog met een raincover (in heerlijk Nederlands: kunststof regen-afdekking) gereden, maar dat gezwabber gezien hebbende bij slechts enkele voorgangers er maar af gelaten.
Zal zeker brandstof/windweerstand sparen.
Merk niet eens dat ze eraan hangen met rijden.
Mvg
Paul

Gerhard N

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door Gerhard N » vr 28 jan 2011 16:08

Zodiac schreef:Peter,

Zadels ook eraf.
Wie wil er nou met die fietsen nog van door?

Paul

Nonnen? knipoog.gif awhoea.gif awhoea.gif

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door peter s » vr 28 jan 2011 23:33

Wij hebben ervoor gekozen dat de fietsen er makkelijk ook bij een tussenovernachting af kunnen en direct gebruikt kunnen worden. Het stuur blijft 6 cm van de achterwand af.
Ook de zadels bliven erop. En ja diefstal?
Er zit een kabelslot door een van de handvaten!

Je moet daar (diefstal) geluk mee hebben, op een ANWB reis was er een stel wat overal direct de fietsen eraf haalde en ergens aan vast maakte. Zo ook op een camping aan het hek van de camping. Toen we terug kwamen met de hele groep van een etentje was het hele hek weggeknipt met de fietsen :oops:
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Zodiac

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door Zodiac » zo 30 jan 2011 14:07

peter s schreef:Er zit een kabelslot door een van de handvaten!

Ook wij voeren twee kabelsloten door de fietsframes.Ook tegen rappe dieven incl. nonnen......
Niet dat die 10 jaar oude fietsen nou ZO veel waard zijn maar zonder zou vies tegenvallen. Voor alle zekerheid tijdens het rijden een spanbandje over alles heen is het voorschrift bij Omnibike.
NB.
Ook nog zo'n vierkante plaat met diagonaalstrepen heb ik paraat in de auto liggen. In het ene land moet het erop en het andere weer niet.
Wel spuitbus siliconespray mee voor de ketting e.d.
Mvg
Paul

bijbeuner

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door bijbeuner » vr 11 feb 2011 12:19

Hoi,

Wij hebben een Fendt Saphir 495 TFB "bwj 2010"
Wij hebben de fietsdrager op advies van de dealer achter op de caravan laten plaatsen dit om te hoge kogeldruk te voorkomen.
Bij onze vorigge caravan hobby 495 uk "bwj. 2009"hadden we de fietsdrager voor op de dissel monteerd,hierdoor kom je nauwelijks in je dissebak"afhankelijk type fietsdrager" en je kan niet zo kort draaien.
We zijn met de Fendt al 2x met fietsen achter op weggeweest en ik merk onder het rijden geen verschil t.o.v. de hobby waar de fietsdrager voor stond.
Of de Fendt nu wel of niet sneller gaat slingeren heeft niet alleen met de fietsdrager achterop te maken maar ook met een juiste gewichtsverdeling in je caravan en de wagen die er voor staat.

grt.

Mandje

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door Mandje » do 6 okt 2011 17:36

wij hebben een fendt bianco 2012 gekocht paar weken geleden en de caravan dealer adviseerde ons de fietsendrager achterop. het wordt er wel een, die we er makkelijk af kunnen halen ivm met uitzicht.

stn
Berichten: 436
Lid geworden op: do 16 aug 2012 20:51

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door stn » za 5 jan 2013 23:33

ik wou de drager niet meer achterop omdat ik simpelweg het raam achter wil kunnen openen.
Je hebt caravans
En je hebt Fendt
Fendt Saphir 470 TF Simpark handmatig mover, Toyota Rav 4 executive business 2.0 vvt-i 4WD CVT.

magda
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 26 sep 2014 09:55

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door magda » za 25 jul 2015 10:19

Voor mijn Fendt 515 SG zoek ik een fietsendrager voor achterop en wel zodanig dat de onderzijde van de drager steunt/vastzit aan het metalen ALKO chassis.

Wie weet of deze er zijn en van welk merk of zijn deze speciaal gemaakt?

Met dank voor de antwoorden.

AWN

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door AWN » vr 18 sep 2015 22:49

Op mijn Fendt van 2011 zijn zeer soliede handgrepen aangebracht met een stalen frame aan de binnenkant van de achterwand van de Caravan.
Het moet toch veilig zijn om daar een aluminium fietsendrager aan te monteren waar veilig een fiets op kan worden geplaatst.
Wat denken de echte "Fendt kenners daarvan" ?

rien10
Berichten: 192
Lid geworden op: di 26 aug 2014 21:10
Locatie: Bergschenhoek

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door rien10 » za 19 sep 2015 07:59

EdWo schreef:Volgens mij heeft Fendt in 2009 een negatief advies,mogelijk zelfs een verbod op fietsdragers achterop, afgekondigd.Onze Bianco is van 2010 en de dealer vertelde me dat een fietsdrager achterop geen optie is omdat de benodigde versteviging niet meer aanwezig is.Ed
Een verbod? Grote genade, t moet niet gekker worden. Van wie is die caravan eigenlijk? Ik doe met mijn caravan wat ik wil. Of dat nou slim is of niet. Al wil ik m groen verven.
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je

Mees

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door Mees » za 19 sep 2015 08:26

Dat je hem groen wil verven, okay, dat is een passende kleur op het gras.
Maar misschien wil je je wel aan de adviezen van bouwer houden?
Ik heb onderweg al eens een 'afvallende' fiets met attributen net kunnen ontwijken!
Dank je wel.....

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door Jan van Vijven » za 19 sep 2015 09:54

Tuurlijk doe je met je caravan wat jij wil....dat je garantie vervalt bij eventuele lekkage moet je dan ook maar accepteren!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

rien10
Berichten: 192
Lid geworden op: di 26 aug 2014 21:10
Locatie: Bergschenhoek

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door rien10 » za 19 sep 2015 12:04

Dat is duidelijk, dat de consequenties voor mij zijn. Laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ik ben heel erg allergisch voor mensen/bedrijven die zeggen dat ik "iets niet mag doen" met mijn eigendom.

Nee, dat geldt niet voor de wet (ik hoor het commentaar al weer komen). Aan de wetten houd ik me, ik wil ook gewoon netjes leven als iedereen. Maar ik verf groen wat ik groen wil verven, en ik bouw op- of aan wat ik wil bouwen. En zorg dat het er onderweg niet afplettert.
mrgreen.gif
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door JPGeetje » za 19 sep 2015 13:36

magda schreef:Voor mijn Fendt 515 SG zoek ik een fietsendrager voor achterop en wel zodanig dat de onderzijde van de drager steunt/vastzit aan het metalen ALKO chassis.

Wie weet of deze er zijn en van welk merk of zijn deze speciaal gemaakt?
Je bedoelt dus een nieuwe Fendt (vanaf 2013) met zijn bolle kont.
Ik weet dat destijds door Thule een fietsendrager is ontwikkelt voor die caravan.
Ik heb dat fietsenrek toen nog kunnen bekijken bij het kampeerbeursje dat jaarlijks bij Bax in Bergeijk wordt gehouden.
Daar stond Caravans van Eijk toen ook met zijn Fendt's en op een van die jongens zat de Thule gemonteerd.
Inderdaad met de onderste bevestiging rechtstreeks op het caravanchassis.
Ook op dit forum ter sprake gekomen.
Ik heb dat draadje nog even opgezocht maar het heeft er de schijn van dat dat fietsenrek geen succes is geworden.
Enfin, kijk maar even in dat draadje en klik maar eens op de link naar Thule.
Mooi ook om in dat draadje te lezen dat Jan van Vijven zijn eerste schalkse love.gif interesse toonde voor de Fendt.
Inmiddels weten we dat zich op dat moment iets moois is gaan vormen kus.gif mrgreen.gif knipoog.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door hendrik38 » zo 20 sep 2015 16:12

Ik heb op de fendt (2014) achterop een thule drager zitten welke aangepast is en vastgezet onder op chassis. Zit als een huis en geen beweging in het rek.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door hendrik38 » zo 20 sep 2015 17:27

Ps wat betreft de garantie en vocht verhaal. Ik gebruik de fietsendrager natuurlijk alleen om mijn was aan op te hangen haphop.gif .
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
fransvh
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 5 aug 2015 19:52

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door fransvh » zo 27 sep 2015 21:57

wat een gedoe toch onze fendt van 2006 heeft al die tijd keurig een drager achterop gezeten geen probleem dus. onze nieuwe fendt een 465 tg (juni 2015) hebben we de drager op de dissel laten zetten omdat een fietsendrager op de achterzijde van deze caravan verschrikkelijk lelijk is (twee lange buizen van boven naar onder) de wagen heeft een heel mooie kont. disselbak optimaal bereikbaar klep rechtstandig omhoog en de drager is kantelbaar dus geen probleem.
Fendt Bianco Activ 390, Tule cassette luifel, Reich mover, Seat Ateco 150 pk

AWN

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door AWN » wo 30 sep 2015 22:59

Dat is duidelijk, fietsendrager op de achterkant van de Fendt door laten lopen tot het ALKO onderstel en daar degelijk verbinden!
Maar boven moeten er dan toch gaten geboord worden in de achterwand of kan het frame daar in de rail vastgezet worden ?

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door peter s » wo 30 sep 2015 23:07

Drager zit niet aan het chassis vast maar met twee bevestigingen aan de bodem/vloer.
Als er achter een raam is kan de bovenkant (steunen) in de raamrail vastgezet worden.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: fietsendrager achterop de Fendt

Bericht door Ab » wo 30 sep 2015 23:09

@AWN
Dat Alko onderstel zit wel een heel eind weg van de achterkant van de caravan..
En is aan het eind maar heel dun.
Het chassis wordt steeds lager. Het loopt bijna op een punt uit.
Om hier iets degelijks aan te bevestigen is wel een uitdaging constructief gezien. :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”