Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Als ik de caravan met de mover verplaats trekt deze scheef, zowel bij voor als achteruit rijden.
Het betreft een Fendt caravan met een Truma mover SER
Probleem is er al vanaf het begin, en heb altijd gedacht dat het scheef trekken veroorzaakt werd door het neuswiel (dit zit uit het midden)
Ik heb een hulpmiddel gemaakt om tijdens het moveren de caravan bij te sturen. Ik doe met een stang die ik om de buis van het neuswiel kan klemmen hier kan ik dan mee bij sturen.
Maar eigenlijk wil ik hier vanaf en, proberen het probleem met jullie hulp op te lossen.
Nu heb ik me een aantal dingen laten vertellen zoals,
A: dat scheef trekken van de caravan tijdens het rijden met de mover normaal is. Dit zou veroorzaakt worden door het neuswiel, dit zit niet precies in het midden van de caravan gemonteerd.
B: scheef trekken zou kunnen komen doordat de motor kabels niet even lang zijn.
C: een van de motoren is afwijkend ?
Wie herkend dit probleem, en heeft voor mij de oplossing van het probleem in huis.
Vraag:
Zijn de motorkabels los te koop, en wie weet waar.
Hoe lang zijn de motorkabels standaard.
Kun er makkelijk bij om deze te vervangen, zonder gebruik te maken van een brug.
Het betreft een Fendt caravan met een Truma mover SER
Probleem is er al vanaf het begin, en heb altijd gedacht dat het scheef trekken veroorzaakt werd door het neuswiel (dit zit uit het midden)
Ik heb een hulpmiddel gemaakt om tijdens het moveren de caravan bij te sturen. Ik doe met een stang die ik om de buis van het neuswiel kan klemmen hier kan ik dan mee bij sturen.
Maar eigenlijk wil ik hier vanaf en, proberen het probleem met jullie hulp op te lossen.
Nu heb ik me een aantal dingen laten vertellen zoals,
A: dat scheef trekken van de caravan tijdens het rijden met de mover normaal is. Dit zou veroorzaakt worden door het neuswiel, dit zit niet precies in het midden van de caravan gemonteerd.
B: scheef trekken zou kunnen komen doordat de motor kabels niet even lang zijn.
C: een van de motoren is afwijkend ?
Wie herkend dit probleem, en heeft voor mij de oplossing van het probleem in huis.
Vraag:
Zijn de motorkabels los te koop, en wie weet waar.
Hoe lang zijn de motorkabels standaard.
Kun er makkelijk bij om deze te vervangen, zonder gebruik te maken van een brug.
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
D. de ondergrond is niet gelijk.
E. de gewichtsverdeling is niet 50/50
F. de caravan staat links rechts niet even hoog.
G. de bandenspanning is niet gelijk.
H. etc. etc.
Het is dus niet zomaar te zeggen waar het aan ligt.
E. de gewichtsverdeling is niet 50/50
F. de caravan staat links rechts niet even hoog.
G. de bandenspanning is niet gelijk.
H. etc. etc.
Het is dus niet zomaar te zeggen waar het aan ligt.
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Aangezien de caravan scheef trekt bij zowel het voor als achteruit rijden met de mover, is uit te sluiten dat dit aan het neuswiel ligt.
Een mogelijke verklaring kan zijn dat de mover een andere druk op het linker dan op het rechterwiel heeft. Hierdoor kan de caravan naar een kant trekken. Als de mover niet helemaal symmetrisch gemonteerd is ten opzichte van de wielen kan dit voorkomen. Ook kan het zijn dat er een verschil in bandendruk is maar dat merk je dan ook wellicht onder het gewoon rijden met de caravan. Kijk eens of de afstand van de mover tot de banden aan beide kanten precies gelijk is en of hij de band op dezelfde plek raakt.
Een mogelijke verklaring kan zijn dat de mover een andere druk op het linker dan op het rechterwiel heeft. Hierdoor kan de caravan naar een kant trekken. Als de mover niet helemaal symmetrisch gemonteerd is ten opzichte van de wielen kan dit voorkomen. Ook kan het zijn dat er een verschil in bandendruk is maar dat merk je dan ook wellicht onder het gewoon rijden met de caravan. Kijk eens of de afstand van de mover tot de banden aan beide kanten precies gelijk is en of hij de band op dezelfde plek raakt.
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Onze mover is halfautomatisch. Ik draai elke roller er afzonderlijk op waardoor de druk op de band nooit gelijk is bij alle 2. Hierdoor trekt die van ons ook wat scheef. Ik corrigeer dit dan door 1 van de beide aandrijfrollen iets vast te draaien of wat losser. Niet ideaal.. Maar goed zo gekocht.
Ik kan me voorstellen dat bij jullie de druk van de roller ook per band wat verschilt.
Ik kan me voorstellen dat bij jullie de druk van de roller ook per band wat verschilt.
-
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
- Locatie: Haarlem
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Meet even de kabellengte deze moeten bijde even lang zijn,bij mij was dit ook het probleem.
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Meest waarschijnlijk is verschil in wielomtrek door zoals eerder genoemd verschil in gewicht, bandenspanning of aandrukkracht van de rol.
Je zou eens kunnen tellen hoe vaak de aandrukrol ronddraait om een hele wielomtrek te maken.
En dat aan 2 kanten doen, dan weet je of er een verschil in zit.
Je zou eens kunnen tellen hoe vaak de aandrukrol ronddraait om een hele wielomtrek te maken.
En dat aan 2 kanten doen, dan weet je of er een verschil in zit.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Er zijn legio oorzaken waarom een mover niet helemaal recht loopt.
Zoveel dat het welhaast een uitzondering is als de mover wel helemaal recht loopt.
Daarvoor zijn in principe maar 2 hoofdoorzaken voor.
1. De ene motor moet (om welke reden dan ook) harder trekken.
2. De ene motor krijgt meer/minder vermogen aangevoerd dan de ander en daar is meestal de verschillende kabellengte de oorzaak van.
De lengte van de voedingsdraden tussen besturing en motoren moet inderdaad even lang zijn voor links en rechts.
Hoe lang is voor dat recht lopen niet relevant maar maak de langste gewoon passend en de andere even lang. het teveel werk je ergens weg in een extra kronkel onder de caravan.
Zoveel dat het welhaast een uitzondering is als de mover wel helemaal recht loopt.
Daarvoor zijn in principe maar 2 hoofdoorzaken voor.
1. De ene motor moet (om welke reden dan ook) harder trekken.
2. De ene motor krijgt meer/minder vermogen aangevoerd dan de ander en daar is meestal de verschillende kabellengte de oorzaak van.
De lengte van de voedingsdraden tussen besturing en motoren moet inderdaad even lang zijn voor links en rechts.
Hoe lang is voor dat recht lopen niet relevant maar maak de langste gewoon passend en de andere even lang. het teveel werk je ergens weg in een extra kronkel onder de caravan.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Is dit scheeftrekken ook gewoon op straat?
Je schrijft dat dit al vanaf het begin is.
Kabel lengte verschil lijkt me aannemelijk en dit controleren om andere zaken uit te sluiten.
Staat in iedere handleiding dat dit belangrijk is.
Kabels zijn uiteraard los te koop, maar je moet daarbij ook een z.g. krimptang gebruiken voor de kabelschoentjes.
Ook te dunne kabels kan icm lengte verschil meespelen.
Je schrijft dat dit al vanaf het begin is.
Kabel lengte verschil lijkt me aannemelijk en dit controleren om andere zaken uit te sluiten.
Staat in iedere handleiding dat dit belangrijk is.
Kabels zijn uiteraard los te koop, maar je moet daarbij ook een z.g. krimptang gebruiken voor de kabelschoentjes.
Ook te dunne kabels kan icm lengte verschil meespelen.
-
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
- Locatie: Katwijk ZH
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
@Jef,
Had ik ook scheef trekken, nieuwe banden, beide op juiste spanning caravan op betonnnen garage vloer kleinste "hobbel" en ging scheef.
Bleek dat de aandrijf rollen niet op de zelfde afstand uitkwamen van 0 naar maximaal.
De dealer met 2 sleutels dacht 13 en 17mm de loel recht gezet, waarna op straat en de garage in = hobbeltje 2cm - geen enkel probleem.
Op de Truma automaat zitten verdeel streepjes, kijk eens of beide kanten gelijk zijn
succes Jaap van Duijn
p.s. laat eens weten ook voor een ander of dat het euvel was
Had ik ook scheef trekken, nieuwe banden, beide op juiste spanning caravan op betonnnen garage vloer kleinste "hobbel" en ging scheef.
Bleek dat de aandrijf rollen niet op de zelfde afstand uitkwamen van 0 naar maximaal.
De dealer met 2 sleutels dacht 13 en 17mm de loel recht gezet, waarna op straat en de garage in = hobbeltje 2cm - geen enkel probleem.
Op de Truma automaat zitten verdeel streepjes, kijk eens of beide kanten gelijk zijn
succes Jaap van Duijn
p.s. laat eens weten ook voor een ander of dat het euvel was
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Hoi Jef.
Als alle eerder genoemde MECHANISCHE fouten zijn uitgesloten...
Dan.... ok.
Eerste vraag... trekt de caravan erg scheef?? ik bedoel dan b.v. 1 meter scheef op 5 meter rijden, of is het maar een beetje...
Dan opteer ik voor een elektrische fout n.l.
Kabel lengte van de L en de R motor MOET gelijk zijn.
Maar daar komt nog eens bij... als de gebruikte kabel relatief dun is zal de afwijking daardoor versterken.
ter info.
Ik heb mijn mover zelf onder mijn vorige caravan gemonteerd...
Daar zat origineel 6 mm2 bij voor de motoren.
Die 6 mm2 is geschikt voor ong. 40 Ampere.
Nu kan een motor incidenteel meer trekken, maar de flessenhals zit dan in de kabel.
Toen heb ik mijn mover overgebouwd naar onze nieuwe caravan, en direct alles met 10mm2 bedraad.
10 mm2 kan ruim 60 Ampere aan.
En.. wat blijkt... mijn mover loopt beter in zware omstandigheden, en ook nog eens met een veel zwaardere caravan.
Als nu ook nog eens de draad lengte niet gelijk is... dan snap je al waar ik heen wil.
Dus.. belangrijk..
A: draadlengte gelijk.
B: draad dikte niet te dun.. liever een stap dikker.
C: onderkend probleem... De Aansluitstekers of ogen aan de bekabeling dienen perfect te klemmen.
Als er dan nog verschillen zijn, en er dus mechanisch geen fouten zijn... dan is er een motor verschil..L & R dienen wel gelijk te lopen natuurlijk.
Succes met de zoektocht..
Als alle eerder genoemde MECHANISCHE fouten zijn uitgesloten...
Dan.... ok.
Eerste vraag... trekt de caravan erg scheef?? ik bedoel dan b.v. 1 meter scheef op 5 meter rijden, of is het maar een beetje...
Dan opteer ik voor een elektrische fout n.l.
Kabel lengte van de L en de R motor MOET gelijk zijn.
Maar daar komt nog eens bij... als de gebruikte kabel relatief dun is zal de afwijking daardoor versterken.
ter info.
Ik heb mijn mover zelf onder mijn vorige caravan gemonteerd...
Daar zat origineel 6 mm2 bij voor de motoren.
Die 6 mm2 is geschikt voor ong. 40 Ampere.
Nu kan een motor incidenteel meer trekken, maar de flessenhals zit dan in de kabel.
Toen heb ik mijn mover overgebouwd naar onze nieuwe caravan, en direct alles met 10mm2 bedraad.
10 mm2 kan ruim 60 Ampere aan.
En.. wat blijkt... mijn mover loopt beter in zware omstandigheden, en ook nog eens met een veel zwaardere caravan.
Als nu ook nog eens de draad lengte niet gelijk is... dan snap je al waar ik heen wil.
Dus.. belangrijk..
A: draadlengte gelijk.
B: draad dikte niet te dun.. liever een stap dikker.
C: onderkend probleem... De Aansluitstekers of ogen aan de bekabeling dienen perfect te klemmen.
Als er dan nog verschillen zijn, en er dus mechanisch geen fouten zijn... dan is er een motor verschil..L & R dienen wel gelijk te lopen natuurlijk.
Succes met de zoektocht..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Om het verschil in de motoren vast te stellen, kun je de kabels op de centrale kast wisselen en wissel dan ook + en - zodat de rijrichting hetzelfde blijft.
Als het scheef trekken nu naar de andere kant gaat weet je dat het in de motor zit.
Of de kabel(lengte) stekker aansluiting is niet in orde.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als het scheef trekken nu naar de andere kant gaat weet je dat het in de motor zit.
Of de kabel(lengte) stekker aansluiting is niet in orde.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Zouden de aansluitpunten ( kabel-motor ) niet gecorrodeerd kunnen zijn ? Als dat tenminste een stekker aansluiting is ( mijn mover wel )Dan is het een gevalletje van lostrekken, schoonborstelen en terugsteken.
Je zou dat kunnen denken als de mover het altijd wel goed deed voorheen.
Je zou dat kunnen denken als de mover het altijd wel goed deed voorheen.
Laatst gewijzigd door Peter 1969 op do 22 feb 2018 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Zit ik ook aan te denken....
Hoezo kabellengte van belang bij gebruik van dikke kabels....
Is nu niet eerder een (kleine) overgangsweerstand van invloed, dan de lengte van de kabel.
Hoezo kabellengte van belang bij gebruik van dikke kabels....
Is nu niet eerder een (kleine) overgangsweerstand van invloed, dan de lengte van de kabel.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Alle aansluitingen zijn belangrijk bij een mover.
Vergeet niet dat er een behoorlijk grote stroom loopt hoor.
Mijn mover is gezekerd met 120 Ampere...
Dat zal hij nooit trekken ( hoop ik) maar die waarde is niet voor niets gekozen.
Dus alle kabelogen, schuifstekers oid moeten perfect vast zitten, liefst de wurg versie.
En.. kabeldikte.. hoe dikker hoe beter..
Door een dunne kabel kan gewoon minder stroom dan door een dikke...
( Inwendige kabelweerstand... ff denken, hoe was het ook alweer... ja: R= L x Ro : A of zoiets meen ik te herinneren )
Maar ook de bekabeling van de elektronicabox naar de schakelaar en accu.... alles moet goed vast zitten.
Bekende storing.. losse accuklemmen..
De laatste groep kan geen scheeftrekken veroorzaken trouwens.
Vergeet niet dat er een behoorlijk grote stroom loopt hoor.
Mijn mover is gezekerd met 120 Ampere...
Dat zal hij nooit trekken ( hoop ik) maar die waarde is niet voor niets gekozen.
Dus alle kabelogen, schuifstekers oid moeten perfect vast zitten, liefst de wurg versie.
En.. kabeldikte.. hoe dikker hoe beter..
Door een dunne kabel kan gewoon minder stroom dan door een dikke...
( Inwendige kabelweerstand... ff denken, hoe was het ook alweer... ja: R= L x Ro : A of zoiets meen ik te herinneren )
Maar ook de bekabeling van de elektronicabox naar de schakelaar en accu.... alles moet goed vast zitten.
Bekende storing.. losse accuklemmen..
De laatste groep kan geen scheeftrekken veroorzaken trouwens.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Beste allemaal bedankt voor jullie informatie.
Ik heb nu denk ik voldoende informatie om het probleem aan te pakken.
Zodra het tijd is om de caravan uit de stalling te gaan halen, en ik ben er aan uit zal ik jullie informeren over de afloop hiervan.
Ik heb nu denk ik voldoende informatie om het probleem aan te pakken.
Zodra het tijd is om de caravan uit de stalling te gaan halen, en ik ben er aan uit zal ik jullie informeren over de afloop hiervan.
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Succes natuurlijk Jef.
Mocht je er dan nog niet uitkomen, er is altijd wel iemand die je "bij" kan/wil staan.
Met raad, en soms ook daad..
We horen het resultaat graag.
Chris
Mocht je er dan nog niet uitkomen, er is altijd wel iemand die je "bij" kan/wil staan.
Met raad, en soms ook daad..
We horen het resultaat graag.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18978
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
RE.gif RE.gif
Ik heb ook dat probleem. Blijf dit volgen.
Maar...... Misschien iets voor het voorjaarstreffen? Kunnen we er samen naar kijken.
@ Chris. Ik ben bang dat je toch moet inschrijven........
Ik heb ook dat probleem. Blijf dit volgen.
Maar...... Misschien iets voor het voorjaarstreffen? Kunnen we er samen naar kijken.
@ Chris. Ik ben bang dat je toch moet inschrijven........
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
-
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
- Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
- Contacteer:
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Inderdaad dit is een hele simpele ingreep om het probleem vast te stellen.Om het verschil in de motoren vast te stellen, kun je de kabels op de centrale kast wisselen en wissel dan ook + en - zodat de rijrichting hetzelfde blijft.
Als het scheef trekken nu naar de andere kant gaat weet je dat het in de motor zit.
Of de kabel(lengte) stekker aansluiting is niet in orde.
Dan blijft alleen het verschil van de druk van de aandrijffrol tegen de band over.
Menig mover onder een caravan gezet, kunnen wel even kijken in Groesbeek zo moeilijk en bijzonder zijn die dingen niet.Maar...... Misschien iets voor het voorjaarstreffen? Kunnen we er samen naar kijken.
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Hoi ,
Moet een mover dus steeds kaarsrecht moveren?
Bij de mijne enduro 303+ pas geplaatst moet ik ook na circa enkele meters op beton enkele centimeters wat bij corrigeren.
Effe op link of rechts drukken weet niet meer welke kant maar dacht rechts, en kunnen weer verder moveren.
Dacht dat die minimale afwijking "erbij hoorde". Vind het trouwens niet echt een probleem want ik speel graag met de mover .
Grt Kenneth
Moet een mover dus steeds kaarsrecht moveren?
Bij de mijne enduro 303+ pas geplaatst moet ik ook na circa enkele meters op beton enkele centimeters wat bij corrigeren.
Effe op link of rechts drukken weet niet meer welke kant maar dacht rechts, en kunnen weer verder moveren.
Dacht dat die minimale afwijking "erbij hoorde". Vind het trouwens niet echt een probleem want ik speel graag met de mover .
Grt Kenneth
Fendt saphir 470 van 2007 mover enduro 303+ halfautomaat lithium-ion batterij 20ah Mercedes break 220 cdi van 2005
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Of onze caravan precies recht loopt... Ik denk het wel, maar zeker weten doe ik het niet omdat ik al snel gelijktijdig aan het sturen ben
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Inderdaad ik kan tegelijkertijd bij het voorwaarts moveren effe linkse of rechts drukken om wat bij te sturen. Weet niet of dat zo is bij alle movers/besturing.
Fendt saphir 470 van 2007 mover enduro 303+ halfautomaat lithium-ion batterij 20ah Mercedes break 220 cdi van 2005
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
RE.gif
RE.gif
Bij een dubbelasser zul je dit fenomeen minder snel ondervinden omdat deze wagens van zichzelf een sterkere rechtuit-voorkeur hebben.
Daarom zal zich het "probleem" daar minder prominent voordoen.
Bij mij hebben tot nu toe ook alle movers een beetje afgeweken van de rechte lijn.
Ik corrigeer dit altijd door aan de voor of achterkant een beetje tegen de zijkant van de caravan te drukken waardoor de koers ook langzaam wordt aangepast.
Zo kun je ook een rechtuit lopende mover toch een beetje sturen zonder te stoppen
RE.gif
Bij een dubbelasser zul je dit fenomeen minder snel ondervinden omdat deze wagens van zichzelf een sterkere rechtuit-voorkeur hebben.
Daarom zal zich het "probleem" daar minder prominent voordoen.
Bij mij hebben tot nu toe ook alle movers een beetje afgeweken van de rechte lijn.
Ik corrigeer dit altijd door aan de voor of achterkant een beetje tegen de zijkant van de caravan te drukken waardoor de koers ook langzaam wordt aangepast.
Zo kun je ook een rechtuit lopende mover toch een beetje sturen zonder te stoppen
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Ik denk dat een mover altijd wel een beetje 1 kant op trekt.
Ik he wel een idee om dit te corrigeren.
Op de centrale kast een potmeter maken die de spanning tussen de linkse en rechtse motor regelbaar maakt zodat je eenvoudig het scheef trekken kunt corrigeren.
Een leuk klusje om uit te werken door een van de elektronica forummers.
Patent blijft wel in mijn handen :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik he wel een idee om dit te corrigeren.
Op de centrale kast een potmeter maken die de spanning tussen de linkse en rechtse motor regelbaar maakt zodat je eenvoudig het scheef trekken kunt corrigeren.
Een leuk klusje om uit te werken door een van de elektronica forummers.
Patent blijft wel in mijn handen :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
RE.gif
Dat wordt een uitdaging met de stromen die er lopen
Onze mover kunnen we gewoon sturen tijdens rijden, dus geen probleem, en zoals ik eerder heb geschreven... hoe vaak is je mover-actie in een rechte lijn
Onder onze enkelasser hadden we een Simpark en ook die konden we rijdend sturen.
Dat wordt een uitdaging met de stromen die er lopen
Onze mover kunnen we gewoon sturen tijdens rijden, dus geen probleem, en zoals ik eerder heb geschreven... hoe vaak is je mover-actie in een rechte lijn
Onder onze enkelasser hadden we een Simpark en ook die konden we rijdend sturen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16326
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Caravan trekt scheef tijdens rijden met mover
Onze vorige power mover liep redelijk recht uit maar bij een kleine hindernis bij één wiel liep deze ook uit de koers.
@Ferdi...
Patent aanvragen? Die potmeter wordt dan wel een drive...beetje duur .... Bij de bedieding van onze huidige Alko Mammut merk je geeneens dat je moet corrigeren dit doe je zelf gevoelsmatig met de joystick.
Eigenlijk zijn er nog steeds te simpele "verkeerder" bedieningen.
@Ferdi...
Patent aanvragen? Die potmeter wordt dan wel een drive...beetje duur .... Bij de bedieding van onze huidige Alko Mammut merk je geeneens dat je moet corrigeren dit doe je zelf gevoelsmatig met de joystick.
Eigenlijk zijn er nog steeds te simpele "verkeerder" bedieningen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)