Mover opties kleine Caravan

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Mover opties kleine Caravan

Bericht door dennisb » wo 8 nov 2017 15:34

@jpgeetje, klopt dat het leuk en goed te doen is. Maar ik vind de prijs niet schrikbarend hoog voor complete installatie. Zelf heb ik de tijd en energie ervoor. Andere mensen geven het liever uit om onbezorgd ervan te genieten, of 4 uur langer te werken zodat ze installatie kosten terug verdiend hebben.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Mover opties kleine Caravan

Bericht door JPGeetje » wo 8 nov 2017 16:45

RE.gif
Ieder zijn ding thumbup.gif
Maar ik kan in vier uur tijd geen €225,- verdienen met werken :( scratch.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Mover opties kleine Caravan

Bericht door PD » wo 8 nov 2017 17:25

Jeffr schreef:Ik kan het helaas niet zelf monteren
Daar is toch helemaal niets mis mee, laat je vooral geen onterecht schuldgevoel aanpraten knipoog.gif
Ik kan het zeker wel maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt, ik kies voor het gemak dat een ander het voor me doet mrgreen.gif

Dus.... kies in overleg met het leverend/monterend bedrijf de juiste mover en laat ze lekker hun gang gaan thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Mover opties kleine Caravan

Bericht door eurotrotter » wo 8 nov 2017 19:59

JPGeetje schreef:
dennisb schreef:TS geeft aan niet zelf te willen monteren en gelijk heeft die. €225 voor het monteren vind ik niet duur. Zelf was ik een ochtend bezig, monteurs zijn er behendiger in
Als je twee linkerhanden hebt of totaal niet begaan bent met enige vorm van techniek, kun je die mover inderdaad beter onder laten bouwen.
Is dat niet het geval dan kan ik het iedereen adviseren om het zelf te doen want het makkelijker dan het zich laat aanzien. whistle.gif
Buiten het feit dat je de montagekosten uitspaart (de prijs van een mooie accu :idea: ) leer je er ook nog wat van en weet je bij een evt. storing al een aantal zaken zelf na te lopen/uit te sluiten. thumbup.gif
Nadeel is wel dat fabrikanten vaak een kortere garantie geven bij zelfmontage. :(
Peter 1969 schreef: Ben ik helemaal met je eens. Geeft voldoening en vertrouwen dat je de installatie kent en niet alleen de knopjes ervan.

Moet wel lichamelijk lukken natuurlijk. Zoals ik het deed ( op eigen levelers/bokken rijden ) heb je weinig werkruimte maar totaal geen tijdsdruk, kan natuurlijk ook op een brug of inspectie kuil ( of hoe heet zoiets ? mrgreen.gif ) in een garage of werkplaats maar dat moet je dan meestal huren per uur.

Ik heb de installatie ervaren als niet moeilijker dan een Lego pakketje met bouwtekeningetje zoals mijn kinderen in elkaar zetten. ( en ik vroeger natuurlijk ook mrgreen.gif ) Of een Ikea meubel zo je wil. Alleen de motoren optillen met zo weing ruimte was even uitzoeken hoe ik dat het best kon doen. ( op internet zei men op de krik, voor mij werkte op mijn binnenbeen/knie beter met zo de handen vrij om de chassisbalk klemmen vast te bouten ) Daarom zie ik ook geen reden waarom professionals dat zouden moeten verprutsen. Het spul is meestal foolproof ontworpen...dat vind ik wat zeggen als een bedrijf het dan nog niet goed doet....

Maar je moet als klant ook opletten. Er is altijd een onderbreker/noodstop en meestal een knopje die de afstandbediening activeert. Zonder die twee te bedienen moet je duwen door onoplettenheid natuurlijk. ( hoeft bij die mensen die ik noemde natuurlijk niet het geval te zijn...alle mechanische/electrische dingen kunnen kapot gaan of inderdaad verkeerd gemonteerd zijn geweest )

Mijn "hofleverancier" mrgreen.gif de firma De V te R,heeft dikwijls acties: je koopt bij hun een mover,bouwt m er met n workshop bij hun in de werkplaats onder,onder toezicht van een van hun monteurs.
Het geheel word gecontroleerd op de juiste aansluiting en werking en je krijgt volledige garantie.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Mover opties kleine Caravan

Bericht door Peter 1969 » wo 8 nov 2017 21:19

RE.gif Dat is heel erg ideaal thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Movers”