te weinig kracht powrmover
te weinig kracht powrmover
Goedemiddag,
Onder onze Swift Challenger 520 [max 1.300 kg] hebben we al jaren een powrmover, over het algemeen werkt deze naar behoren op vlakke ondergrond [steen]. Grote hoogteverschillen, zoals kuilen of stronken niet meegemaakt.
Vandaag geprobeerd om thuis de caravan van de oprit het gras op te rijden. Hoewel er wel sprake is van enig hoogteverschil, is dit zeer gering en met het blote oog nauwelijks
waar te nemen.
Echter de mover weigert direct iedere dienst!!
De accu [yellotop 75ah] is vol geladen en niet ouder dan twee jaar, dus daar kan het niet aan liggen volgens mij.
Dit zou aan de elektronica van de besturingsbox moeten liggen, want na het uit- en aanzetten van de elektronica werkt de mover weer wel[ niet gras op maar het gras af]
Enig idee / suggestie?? Want volgens mij zou de mover een zo gering en glooiend hoogteverschil toch makkelijk aan moeten kunnen.
EDIT: Geprobeerd om de caravan op een [gele] keg te rijden en dat gaat moeiteloos . Ligt het dan toch aan de ondergrond??
Alvast bedankt voor het meedenken
Mirjam & Paul
Onder onze Swift Challenger 520 [max 1.300 kg] hebben we al jaren een powrmover, over het algemeen werkt deze naar behoren op vlakke ondergrond [steen]. Grote hoogteverschillen, zoals kuilen of stronken niet meegemaakt.
Vandaag geprobeerd om thuis de caravan van de oprit het gras op te rijden. Hoewel er wel sprake is van enig hoogteverschil, is dit zeer gering en met het blote oog nauwelijks
waar te nemen.
Echter de mover weigert direct iedere dienst!!
De accu [yellotop 75ah] is vol geladen en niet ouder dan twee jaar, dus daar kan het niet aan liggen volgens mij.
Dit zou aan de elektronica van de besturingsbox moeten liggen, want na het uit- en aanzetten van de elektronica werkt de mover weer wel[ niet gras op maar het gras af]
Enig idee / suggestie?? Want volgens mij zou de mover een zo gering en glooiend hoogteverschil toch makkelijk aan moeten kunnen.
EDIT: Geprobeerd om de caravan op een [gele] keg te rijden en dat gaat moeiteloos . Ligt het dan toch aan de ondergrond??
Alvast bedankt voor het meedenken
Mirjam & Paul
Laatst gewijzigd door Paul1502 op wo 4 okt 2017 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: te weinig kracht powrmover
Het lijkt erop dat de mover op onderspanning uitvalt.
Dat zou inhouden dat de spanning vanaf de accu zoals deze de regelunit inkomt te laag is.
Oorzaak kan een accu in slechte conditie zijn of slechte contacten.
Dat laatste ligt het meest voor de hand als de accu in orde is.
Met een multimeter zou je de spanning kunnen meten.
Dat moet je dan doen op het moment dat de mover uitvalt; je moet dus met z'n tweeën zijn.
Meet de accuspanning aan de besturingsunit waar deze erin gaat. Als de spanning op de accu gemeten inzakt als je hem gaat belasten met die trekkende mover, dan is de accu in slechte conditie. Blijft de spanning daar goed dan moet je het zoeken in slechte contacten.
Dat zou inhouden dat de spanning vanaf de accu zoals deze de regelunit inkomt te laag is.
Oorzaak kan een accu in slechte conditie zijn of slechte contacten.
Dat laatste ligt het meest voor de hand als de accu in orde is.
Met een multimeter zou je de spanning kunnen meten.
Dat moet je dan doen op het moment dat de mover uitvalt; je moet dus met z'n tweeën zijn.
Meet de accuspanning aan de besturingsunit waar deze erin gaat. Als de spanning op de accu gemeten inzakt als je hem gaat belasten met die trekkende mover, dan is de accu in slechte conditie. Blijft de spanning daar goed dan moet je het zoeken in slechte contacten.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: te weinig kracht powrmover
Hallo JPGeetje en AdriaDirk,
Bedankt voor jullie snelle en zinvolle reacties. Ik ga morgen maar eens meten en kijken naar de accuklemmen. De bedrading zal ik ook nog nalopen, maar verwacht daar geen problemen.
Ik maak uit jullie reacties wel op dat dit "normaal" gesproken niet voor zou moeten komen.
Persoonlijk verdenk ik de accu nog het meeste, want bij het testen met de keg, was de acculader aangesloten op de 220 volt, dus dan in ieder geval genoeg stroom.
Ga morgen verder met experimenteren en meten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groet en nog een fijne avond.
Mirjam & Paul
Bedankt voor jullie snelle en zinvolle reacties. Ik ga morgen maar eens meten en kijken naar de accuklemmen. De bedrading zal ik ook nog nalopen, maar verwacht daar geen problemen.
Ik maak uit jullie reacties wel op dat dit "normaal" gesproken niet voor zou moeten komen.
Persoonlijk verdenk ik de accu nog het meeste, want bij het testen met de keg, was de acculader aangesloten op de 220 volt, dus dan in ieder geval genoeg stroom.
Ga morgen verder met experimenteren en meten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groet en nog een fijne avond.
Mirjam & Paul
Re: te weinig kracht powrmover
Het is een misvatting om te veronderstellen dat je met de lader ingeschakeld veel meer power hebt.Paul1502 schreef:Persoonlijk verdenk ik de accu nog het meeste, want bij het testen met de keg, was de acculader aangesloten op de 220 volt, dus dan in ieder geval genoeg stroom.
Die Ctek lader van jou, laadt maar met een relatieve kleine stroom; enkele amperes terwijl een accu in goede conditie vele honderden amperes kan leveren. Hij heeft voor het laden van een accu dan ook vooral tijd nodig.
Vergelijk het met een emmer die je vol laat druppelen, zo werkt het bij dit type (druppel)laders ook.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: te weinig kracht powrmover
RE.gif
Mooi beeldend verwoord
Mooi beeldend verwoord
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: te weinig kracht powrmover
RE.gif idd.
Om gans volledig te zijn, de WC-spoelbak wordt gevuld met een heel fijn straaltje uit de waterleiding (lees lader). Na het vullen houdt het kraantje/waterleiding de bak op niveau met enkele druppels om de verdamping of lekken uit de bak te compenseren, maar zeker niet het volume dat nodig is om alles weg te spoelen (lees moveren), dat doe je met de reserve in de spoelbak...(lees batterij).
Om gans volledig te zijn, de WC-spoelbak wordt gevuld met een heel fijn straaltje uit de waterleiding (lees lader). Na het vullen houdt het kraantje/waterleiding de bak op niveau met enkele druppels om de verdamping of lekken uit de bak te compenseren, maar zeker niet het volume dat nodig is om alles weg te spoelen (lees moveren), dat doe je met de reserve in de spoelbak...(lees batterij).
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: te weinig kracht powrmover
Goedemiddag,
Zojuist wat metingen gedaan:
* accu spanning = 14,4 volt
* na ongeveer 2 minuten "moveren" gedaald tot 13,9 volt
* tijdens moveren zakt de spanning naar 12,9 volt [gemeten bij vlakke ondergrond]
* accu polen schoon en bevestigingen vast aangedraaid
Mover slaat nog steeds af als de caravan het gras op rijd, achteruit gereden zodat weerstand neuswiel niet van toepassing is.
Zou het dan toch gewoon aan de mover- elektronica liggen??
Zoals eerder vermeld caravan max gewicht 1.300 kilo, nu leeg, geen gasflessen, watertanks leek, toilet leeg.
Als het aan de mover ligt wordt het tijd voor een andere
Graag jullie mening / advies.
Groet,
Mirjam & Paul
Zojuist wat metingen gedaan:
* accu spanning = 14,4 volt
* na ongeveer 2 minuten "moveren" gedaald tot 13,9 volt
* tijdens moveren zakt de spanning naar 12,9 volt [gemeten bij vlakke ondergrond]
* accu polen schoon en bevestigingen vast aangedraaid
Mover slaat nog steeds af als de caravan het gras op rijd, achteruit gereden zodat weerstand neuswiel niet van toepassing is.
Zou het dan toch gewoon aan de mover- elektronica liggen??
Zoals eerder vermeld caravan max gewicht 1.300 kilo, nu leeg, geen gasflessen, watertanks leek, toilet leeg.
Als het aan de mover ligt wordt het tijd voor een andere
Graag jullie mening / advies.
Groet,
Mirjam & Paul
Re: te weinig kracht powrmover
Heb je ook de spanning gemeten als je het gras op rijd.
Wellicht dat dan de spanningsval te groot wordt en toch de accu onvoldoende levert.
Wellicht dat dan de spanningsval te groot wordt en toch de accu onvoldoende levert.
Re: te weinig kracht powrmover
Heb je de accuspanning tijdens belasting ook gemeten op de accuaansluitingen van de besturingsunit.
De door jou gemeten accuspanningen geven aan dat de accu oké is.
De door jou gemeten accuspanningen geven aan dat de accu oké is.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: te weinig kracht powrmover
Geen idee hoe oud de mover is.
Is het een Evo of is het nog de witte??
Zou ook zomaar vervuiling van het collector kunnen zijn, versleten koolborstels, of toch ergens een bedradings / connector probleem.
Als krimpogen jarenlang aan een kabel zitten kan er uiteindelijk wel eens wat overgangsweerstand ontstaan.
De accu zou goed zijn YT 75 is ook een perfect ding, maar zou door diepontlading ook een opdoffer gehad hebben.
Zelf zou ik met een multimeter eens de spanningen meten tijdens het rijden in gras, het moment van stoppen zeg maar.
En.. de event. spanningsval op de bekabeling/connectors...verbaast u niet als er toch een slechte verbinding blijkt te zijn.
Vergeet niet dat grote vermogens een onberispelijk kontakt moeten maken.. overgangsweerstand hoe klein ook is funest.
Chris
Is het een Evo of is het nog de witte??
Zou ook zomaar vervuiling van het collector kunnen zijn, versleten koolborstels, of toch ergens een bedradings / connector probleem.
Als krimpogen jarenlang aan een kabel zitten kan er uiteindelijk wel eens wat overgangsweerstand ontstaan.
De accu zou goed zijn YT 75 is ook een perfect ding, maar zou door diepontlading ook een opdoffer gehad hebben.
Zelf zou ik met een multimeter eens de spanningen meten tijdens het rijden in gras, het moment van stoppen zeg maar.
En.. de event. spanningsval op de bekabeling/connectors...verbaast u niet als er toch een slechte verbinding blijkt te zijn.
Vergeet niet dat grote vermogens een onberispelijk kontakt moeten maken.. overgangsweerstand hoe klein ook is funest.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: te weinig kracht powrmover
Goedemorgen,
Weer bedankt voor de reacties, ga vandaag of morgen weer verder met meten, onder de door jullie aangegeven omstandigheden.
Hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt
Groetjes,
Mirjam & Paul
Weer bedankt voor de reacties, ga vandaag of morgen weer verder met meten, onder de door jullie aangegeven omstandigheden.
Hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt
Groetjes,
Mirjam & Paul
Re: te weinig kracht powrmover
Aanvulling, de mover is nog van het "oude" model. Accu is nooit te ver ontladen geweest.
Re: te weinig kracht powrmover
Mogge Paul..
De witte Powrmovers waren wel minder krachtig dan de nieuwe Evo, maar ze waren nog steeds best sterk..
En de accu heeft dus nooit een "tik" gehad...
Nog een idee...
Is de lader van de Yellowtop wel goed?????
Je schrijft dat de accu 2 jaar oud is, ik vermoed dus dat er hiervoor een andere is geweest, en dat is misschien wel geen AGM accu geweest.
Als je diezelfde lader nu bij de YT gebruikt heb je kans dat de laadspanning niet voldoende is.
Een AGM accu moet een hogere laadspanning hebben dan een gewone loodaccu.
Dan zou je accu dus wel eens niet volgeladen kunnen zijn en is de moveractie idd snel voorbij, helemaal wanneer er meer power wordt gevraagd.
Nu kan je met een gewone digitale voltmeter eigenlijk niets zinnig meten aan een accu, ja de klemspanning.. maar de capaciteit zeker niet.
Die klemspanning moet met laden toch richting 15 volt gaan, met 13,5 volt krijg je hem niet vol, 13,5 is een leuke spanning als druppel/onderhoudslading, als de accu vol is.
Ergens op het forum is juist een leuk gadget gemeld om de accu status wel goed te kunnen aflezen, dit ding:
https://nl.aliexpress.com/item/12V-Aumo ... 9.8.V8o6Zb
Ik heb er een besteld maar die is nog onderweg, er zijn al wel leden die hem binnen hebben, zie dit topic: viewtopic.php?f=60&t=34017&p=580539&hil ... er#p580539
Dus.. mijn gevoel ( en toch wel wat technische kennis) zegt me dat de accu niet vol geladen is omdat de acculader niet voor een AGM accu in de wieg gelegd is...
Off.. of.. is er met montage van de YT accu ook een nieuwe lader ingekomen.
En.. als je een top lader wilt weten: Ctek MXC 5.0T
Kost nog geen 100 euro, topding, computergestuurde programma's, onthoud de instellingen om de volgende keer weer exact goed te gaan laden..
succes met het oplossen van de klachten.. jammer dat je ver weg woont.. zijn de leuke klusjes om elkaar te kunnen helpen..
Chris
De witte Powrmovers waren wel minder krachtig dan de nieuwe Evo, maar ze waren nog steeds best sterk..
En de accu heeft dus nooit een "tik" gehad...
Nog een idee...
Is de lader van de Yellowtop wel goed?????
Je schrijft dat de accu 2 jaar oud is, ik vermoed dus dat er hiervoor een andere is geweest, en dat is misschien wel geen AGM accu geweest.
Als je diezelfde lader nu bij de YT gebruikt heb je kans dat de laadspanning niet voldoende is.
Een AGM accu moet een hogere laadspanning hebben dan een gewone loodaccu.
Dan zou je accu dus wel eens niet volgeladen kunnen zijn en is de moveractie idd snel voorbij, helemaal wanneer er meer power wordt gevraagd.
Nu kan je met een gewone digitale voltmeter eigenlijk niets zinnig meten aan een accu, ja de klemspanning.. maar de capaciteit zeker niet.
Die klemspanning moet met laden toch richting 15 volt gaan, met 13,5 volt krijg je hem niet vol, 13,5 is een leuke spanning als druppel/onderhoudslading, als de accu vol is.
Ergens op het forum is juist een leuk gadget gemeld om de accu status wel goed te kunnen aflezen, dit ding:
https://nl.aliexpress.com/item/12V-Aumo ... 9.8.V8o6Zb
Ik heb er een besteld maar die is nog onderweg, er zijn al wel leden die hem binnen hebben, zie dit topic: viewtopic.php?f=60&t=34017&p=580539&hil ... er#p580539
Dus.. mijn gevoel ( en toch wel wat technische kennis) zegt me dat de accu niet vol geladen is omdat de acculader niet voor een AGM accu in de wieg gelegd is...
Off.. of.. is er met montage van de YT accu ook een nieuwe lader ingekomen.
En.. als je een top lader wilt weten: Ctek MXC 5.0T
Kost nog geen 100 euro, topding, computergestuurde programma's, onthoud de instellingen om de volgende keer weer exact goed te gaan laden..
succes met het oplossen van de klachten.. jammer dat je ver weg woont.. zijn de leuke klusjes om elkaar te kunnen helpen..
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: te weinig kracht powrmover
Paul, om even een snelle meting te kunnen doen onder volle belasting kan je ook even een balkje van een cm of 10 voor de wielen leggen.
Daar zal de mover niet overheen klimmen denk ik als ik jouw relaas zo lees.
Daar zal de mover niet overheen klimmen denk ik als ik jouw relaas zo lees.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: te weinig kracht powrmover
Ik zie nu pas bovenstaande opmerking van jou.Paul1502 schreef:
EDIT: Geprobeerd om de caravan op een [gele] keg te rijden en dat gaat moeiteloos . Ligt het dan toch aan de ondergrond??
Voor deze oude mover kan de keg, met een caravan van 1300kg, toch al een uitdaging van betekenis zijn.
Als dat zo makkelijk gaat dan vraag ik me af waarom grasland een probleem is.
Kom je wel een klein stukje het gras in voordat hij uitvalt, of gaat hij al als hij het gras "ruikt"?
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: te weinig kracht powrmover
Hallo allemaal
In de eerste plaats iedereen heel hartelijk dank voor het meedenken / reageren, ontzettend fijn dat er zoveel mensen zijn die willen helpen. Wordt zeer op prijs gesteld ,
Dan hieronder mijn reacties:
@ JPGeetje mover stopt als die het gras "ruikt"
@ Ab had ook al en dergelijk idee maar dan door de caravan op de handrem te zetten, effect is volgens mij hetzelfde, maar zeker bedankt voor de tip
@ Chris spanning accu is 14,4 [komt aardig in de richting van die 15 volt] / Vorige accu was ook een YelloTop maar zoals eerder vermeld nooit echte obstakels gehad
zoals boomstronken en dergelijk. Was mij wel eerder opgevallen dat er niet erg veel kracht in de mover zat.
ga maandag wel bij onze garage langs en vraag of hij de accu door kan meten.
Ik begrijp dat jij [ook] denkt dat de mover, qua kracht het wel zou moeten kunnen??
Hillegom is inderdaad wat "ver" wij hebben tot voor drie jaar in Voorhout gewoond, dat was wat dichterbij geweest. En inderdaad dit zijn leuke dingen om samen eens naar te kijken.
Jammer maar je aanbod wordt wel enorm op prijs gesteld. Als het toch aan de accu ligt [onvoldoende geladen] , metingen moeten dat maar uitwijzen zal ik jouw advies van die lader zeker opvolgen.
Hou jullie op de hoogte
Groetjes
Mirjam & Paul
In de eerste plaats iedereen heel hartelijk dank voor het meedenken / reageren, ontzettend fijn dat er zoveel mensen zijn die willen helpen. Wordt zeer op prijs gesteld ,
Dan hieronder mijn reacties:
@ JPGeetje mover stopt als die het gras "ruikt"
@ Ab had ook al en dergelijk idee maar dan door de caravan op de handrem te zetten, effect is volgens mij hetzelfde, maar zeker bedankt voor de tip
@ Chris spanning accu is 14,4 [komt aardig in de richting van die 15 volt] / Vorige accu was ook een YelloTop maar zoals eerder vermeld nooit echte obstakels gehad
zoals boomstronken en dergelijk. Was mij wel eerder opgevallen dat er niet erg veel kracht in de mover zat.
ga maandag wel bij onze garage langs en vraag of hij de accu door kan meten.
Ik begrijp dat jij [ook] denkt dat de mover, qua kracht het wel zou moeten kunnen??
Hillegom is inderdaad wat "ver" wij hebben tot voor drie jaar in Voorhout gewoond, dat was wat dichterbij geweest. En inderdaad dit zijn leuke dingen om samen eens naar te kijken.
Jammer maar je aanbod wordt wel enorm op prijs gesteld. Als het toch aan de accu ligt [onvoldoende geladen] , metingen moeten dat maar uitwijzen zal ik jouw advies van die lader zeker opvolgen.
Hou jullie op de hoogte
Groetjes
Mirjam & Paul
Re: te weinig kracht powrmover
hoi
wellicht zijn je hoofd stroom kabels te lang . mover bouwdtdan teveel weerstand op in kabels .
kan maar hoeft niet is een tip
gr ralf
wellicht zijn je hoofd stroom kabels te lang . mover bouwdtdan teveel weerstand op in kabels .
kan maar hoeft niet is een tip
gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier
Re: te weinig kracht powrmover
Wordt daarbij één wiel aangedreven of "mover" je met beide wielen daarbij voor- c.q. achteruit?Paul1502 schreef:.......op een [gele] keg te rijden en dat gaat moeiteloos......
Stel je "movert" met één aangedreven wiel op de keg en "movert" op grasland met twee aangedreven wielen.
Moeten we het dan zoeken in de logica van de besturing die twee motoren gelijktijdig teveel vindt?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019
- motorfrits
- Berichten: 84
- Lid geworden op: za 27 dec 2014 21:25
Re: te weinig kracht powrmover
Ik heb ook een power mover (een witte) van een jaar of 8 oud, wel langzaam maar oersterk.
Heb wel eens dat de bediening uitvalt na een tijdje moveren maar start hem weer op en hij gaat doen wat hij moet doen overal door en op de wiggen.
Heb wel eens dat de bediening uitvalt na een tijdje moveren maar start hem weer op en hij gaat doen wat hij moet doen overal door en op de wiggen.
Re: te weinig kracht powrmover
Je zou het probleem eens voor kunnen leggen aan de Caravanmovershop deze hebben een vestiging in Groningen, misschien is dit probleem bij hen bekend.
Ik ben vorig jaar ook van goed advies voorzien met de problemen die ik had met mijn Power Mover
Ik ben vorig jaar ook van goed advies voorzien met de problemen die ik had met mijn Power Mover
Re: te weinig kracht powrmover
Goedemorgen,
Even een update + reactie op de laatste tips:
Naar aanleiding van de vraag van Janoniem, ik had de eerste keer slechts 1 keg gebruikt, nu met twee keggen en inderdaad dan slopt de mover weer.
Echter er is GEEN sprake van spanningsdaling, [althans niet meer dan 0,2 volt] Ik hoor een klik in de schakelkast en dan stopt die.
@ Ralf, heb inderdaad nog wel wat kabel "over" dus is zeker een optie om deze in te korten, alleen ik vraag mij af of dat de oplossing is, omdat er geen sprake is van spanningsverlies.
Volgens mij is de elektronica in het blauwe kastje de boosdoener. Ik denk dat deze vind dat er teveel weerstand is en vervolgens de mover uitschakelt.
@ motorfrits fijn om te lezen dat de mover het dus wel zou moeten kunnen / doen.
@Ruud27 zal zeker contact opnemen met hun, de mover is destijds ook bij hun gekocht en ze hebben mij in het verleden ook heel goed geholpen toen de elektronica het had begeven.
Heb toen nog onder garantie de nieuwe blauwe kast en bediening gekregen. Zijn zelfs aan huis geweest om dit in te bouwen. Uitstekende service.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groet en een fijne dag gewenst,
Mirjam & Paul
Even een update + reactie op de laatste tips:
Naar aanleiding van de vraag van Janoniem, ik had de eerste keer slechts 1 keg gebruikt, nu met twee keggen en inderdaad dan slopt de mover weer.
Echter er is GEEN sprake van spanningsdaling, [althans niet meer dan 0,2 volt] Ik hoor een klik in de schakelkast en dan stopt die.
@ Ralf, heb inderdaad nog wel wat kabel "over" dus is zeker een optie om deze in te korten, alleen ik vraag mij af of dat de oplossing is, omdat er geen sprake is van spanningsverlies.
Volgens mij is de elektronica in het blauwe kastje de boosdoener. Ik denk dat deze vind dat er teveel weerstand is en vervolgens de mover uitschakelt.
@ motorfrits fijn om te lezen dat de mover het dus wel zou moeten kunnen / doen.
@Ruud27 zal zeker contact opnemen met hun, de mover is destijds ook bij hun gekocht en ze hebben mij in het verleden ook heel goed geholpen toen de elektronica het had begeven.
Heb toen nog onder garantie de nieuwe blauwe kast en bediening gekregen. Zijn zelfs aan huis geweest om dit in te bouwen. Uitstekende service.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groet en een fijne dag gewenst,
Mirjam & Paul
Re: te weinig kracht powrmover
Achter de feiten aanjagend...
Ik heb mijn eigen Powrmover overgezet van de vorige naar de huidige caravan.
Daarbij heb ik alle bedrading vervangen voor een slag dikkere, speciaal om spanningsverlies zo min mogelijk te maken.
Nu lijkt het sterk natuurlijk, maar ik heb toch de indruk dat dit scheelt.
De huidige caravan, ondanks het veel grotere gewicht, lijkt makkelijker te moveren met exact dezelfde moverspullen dus.
De motor en de accu bekabeling zijn dus aangepast bij mij.
Dit als losse mededeling..
Nu heb ik eigenlijk een vraag....
Heeft jou mover wel goed gewerkt of is het altijd al een "zwakkere broeder" geweest ???
Ik wil niet katten, maar als je soms ziet hoe movers elektrisch aangesloten zijn, dan heb ik wel eens mijn bedenkingen.
Vaak moet het supersnel gemonteerd worden allemaal, tijd is geld, en dat is niet altijd te voordele..
De grote reden waarom ik het perse zelf wilde doen.
Chris
Ik heb mijn eigen Powrmover overgezet van de vorige naar de huidige caravan.
Daarbij heb ik alle bedrading vervangen voor een slag dikkere, speciaal om spanningsverlies zo min mogelijk te maken.
Nu lijkt het sterk natuurlijk, maar ik heb toch de indruk dat dit scheelt.
De huidige caravan, ondanks het veel grotere gewicht, lijkt makkelijker te moveren met exact dezelfde moverspullen dus.
De motor en de accu bekabeling zijn dus aangepast bij mij.
Dit als losse mededeling..
Nu heb ik eigenlijk een vraag....
Heeft jou mover wel goed gewerkt of is het altijd al een "zwakkere broeder" geweest ???
Ik wil niet katten, maar als je soms ziet hoe movers elektrisch aangesloten zijn, dan heb ik wel eens mijn bedenkingen.
Vaak moet het supersnel gemonteerd worden allemaal, tijd is geld, en dat is niet altijd te voordele..
De grote reden waarom ik het perse zelf wilde doen.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: te weinig kracht powrmover
Hallo Chris,
Bedankt voor je antwoord, de mover heb ik inderdaad altijd als "een zwakke broeder" ervaren.
Heb ook de vraag neergelegd bij de movershop en kreeg [weliswaar op zondag] het volgende wat mij betreft wat "korte antwoord"
Je accuspanning klopt niet. je moet hem onbelast en in rust meten. Je meet nu de acculader. Ik vind het wel een laag voltage voor de acculader.
Controleer de koolborstels.
Welk dikte heb jij gebruikt voor de kabels?? Wat betreft de acculader dat kan een punt zijn.
Groet en nog een fijne dag
Bedankt voor je antwoord, de mover heb ik inderdaad altijd als "een zwakke broeder" ervaren.
Heb ook de vraag neergelegd bij de movershop en kreeg [weliswaar op zondag] het volgende wat mij betreft wat "korte antwoord"
Je accuspanning klopt niet. je moet hem onbelast en in rust meten. Je meet nu de acculader. Ik vind het wel een laag voltage voor de acculader.
Controleer de koolborstels.
Welk dikte heb jij gebruikt voor de kabels?? Wat betreft de acculader dat kan een punt zijn.
Groet en nog een fijne dag
Re: te weinig kracht powrmover
RE.gif Hallo AdriaDirk,
Ik gebruik ook de accuklemmen zoals bij auto's worden gebruikt, deze zijn strak aangedraaid.
Zou het "probleem" niet moeten zijn
Ik gebruik ook de accuklemmen zoals bij auto's worden gebruikt, deze zijn strak aangedraaid.
Zou het "probleem" niet moeten zijn