Welke mover?

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Davy Bellens
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 aug 2016 23:16

Welke mover?

Bericht door Davy Bellens » wo 26 apr 2017 15:09

Hoi,
Wij kunnen de juiste keuze niet maken van mover, iemand ss ervaring met een van onderstaande modellen?
Reich easydriver basic 1.8
powrmover EVO
GO2

Welke kunnen jullie aanbevelen?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke mover?

Bericht door Chris » wo 26 apr 2017 15:36

Hoi Davy.

Ik ben super tevreden met mijn Powrmover Evo. (manual)
Ook ik liep een aantal jaren geleden te zoeken en heb toen een toevallige demonstratie kunnen zien van een campinggast, in Frankrijk / Ardeche.
We stonden op een flink steile helling en de man heeft zijn Hobby 560 zeker 200 meter, dus steil de berg OP gemoverd, daar zijn auto pas aangekoppeld om verder te gaan.
Zeer (ongevraagde dus) maar indrukwekkende demo..bij toeval getuige.
Simpele antwoord van hem was: M'n auto trekt dit niet, de mover makkelijk.
Dat was voor mij de reden om een gelijk set te kopen, ik weet niet of de 2 andere movers van jou keuze ook die helling op kunnen, maar de Evo deed het..
Ik heb dus een Powrmover Evo manual, met de Optima Yellowtop 4.2 van 55 Ah en een Ctek MSX 5.0T als lader.
Nu net zelf van mijn vorige naar mijn nieuwe caravan over gebouwd, en ook onder deze caravan lijkt hij weer prima te gaan bevallen, ondanks dat ie nu meer moet meezeulen.
Foto's van de verbouwerij zijn hier op het forum te vinden.

Greetz en succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

barney
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 12:00
Locatie: Lochem

Re: Welke mover?

Bericht door barney » do 27 apr 2017 10:17

Ik gebruik al jaren de truma handbediend nooit enig probleem mee gehad.
Destijds hier voor gekozen omdat de powermover mij te zwaar ging om op de band te krijgen.Dit gaat met de truma zonder te veel kracht. Zou je willen aanbevelen eens uit te proberen heb je later plezier van.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Welke mover?

Bericht door karelV » do 27 apr 2017 10:39

Kijk vooral eerst eens hoe zwaar de caravan is en wat je met de mover kan en wil doen wat opstakels betreft, dan pas ga je bepalen wat voor jou de beste keus is wat merk en misschien vooral sterkte betreft.
Laat je goed informeren, maar dat kun je hier op het forum ook doen door er verschillende topics over te lezen.

Succes met de (wat voor) aankoop.

PS wij hebben overigens een P1 mover en puur allen voor de kracht aangekocht maar er zijn ook andere merken die zeer krachtig zijn maar misschien is dat voor jou van minder belang, ik weet natuurlijk niet hoe zwaar jou hut is maar mijn advies is pak nooit een te lichte mover. Wij hebben hiervoor tot 2 keer toe een Kronings mover gehad (2000kg.) en die bleken achteraf toch te licht te zijn. Ook de keuze van de accu is belangrijk.
Doe er je voordeel mee knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Frankman
Berichten: 113
Lid geworden op: do 23 mar 2017 19:54

Re: Welke mover?

Bericht door Frankman » do 27 apr 2017 11:00

Ik heb een tijdje geleden de Reich easydriver pro 1.8 laten monteren. Heb er thuis al wat mee lopen "spelen" en moet zeggen dat deze tot op heden uitstekend bevalt. Heb zelf een behoorlijk groot stuk grasland waarin ik hem geprobeerd heb. Ook moet ik best een steile helling en drempel over om hem in de schuur te zetten. Deze mover is niet heel snel maar naar mijn inziens wel sterk. En uiteindelijk gaat het daar bij mij om.
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke mover?

Bericht door janoniem » do 27 apr 2017 11:07

barney schreef:Ik gebruik al jaren de truma handbediend nooit enig probleem mee gehad....
Zo'n Truma SR (version 2) zit ook onder onze TEC met 1500 kg as gemonteerd.
Ik had een bepaald budget en wilde goed spul, mover+accu+lader.
Door voor handbediening te kiezen paste een Optima 55 Ah en CTEK MXS 5.0 ook nog binnen het budget.
Die handbediening werkt niet zwaar, kent geen terugslag en je kunt aan één zijde beide rollen plaatsen.
Bovendien dacht ik, alles wat automatisch werkt kan ook automatisch kapot gaan.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7816
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Welke mover?

Bericht door Nimma » do 27 apr 2017 11:11

RE.gif Heb er ook zo een laten monteren; nog niet mee in het gras geweest maar verder werkt het prima; idd een beetje langzaam maar ik heb nooit haast.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

prowitt
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 15 jun 2011 19:25

Re: Welke mover?

Bericht door prowitt » do 27 apr 2017 20:04

Bovendien dacht ik, alles wat automatisch werkt kan ook automatisch kapot gaan.
100% mee eens. Je zal maar een automaat hebben, de rollen net op de wielen en de accu is opeens leeg. Wat dan...??? scratch.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7816
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Welke mover?

Bericht door Nimma » do 27 apr 2017 20:06

Handmatig er weer af. Heb trouwens de genoemde Reich, moet er nog echt mee op pad. Andere Reich gehad en ook Truma SER allemaal prima.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

nerood

Re: Welke mover?

Bericht door nerood » do 27 apr 2017 21:24

Pas ook een Reich easydriver 1.8 gekocht bij Obelink.
Zit er nog niet onder... :oops:
Waarom deze? Op basis van reviews en het feit dat het stangenwerk verzinkt dan wel gegalvaniseerd is.
En de prima prijs bij deze winkel. Ook nog een Yellowtop 55Ah erbij gedaan....

En wat ik ook wel handig vind is, dat Reich ook z'n handleidingen online heeft staan.
Dat hebben een aantal concurrenten niet of summier. Zo kun je ook vooraf bekijken hoe de montageplaten qua constructie eruit zien en dat ziet er bij die Reich wel goed uit.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke mover?

Bericht door Daphne » do 27 apr 2017 22:08

prowitt schreef:
Bovendien dacht ik, alles wat automatisch werkt kan ook automatisch kapot gaan.
100% mee eens. Je zal maar een automaat hebben, de rollen net op de wielen en de accu is opeens leeg. Wat dan...??? scratch.gif
Dan plug je de stekker in de auto en dan trekken de rollen automatisch terug (bij sommige movers) En anders met de hand eraf halen. Daar is een mogelijkheid voor.
Een automaat is gewoon makkelijk. we doen de was toch ook niet met de hand omdat een automaat kapot kan gaan?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Welke mover?

Bericht door karelV » do 27 apr 2017 23:59

RE.gif


thumbup.gif thumbup.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

nerood

Re: Welke mover?

Bericht door nerood » vr 28 apr 2017 10:31

Een automaat is idd makkelijker.
Mijn insteek was, omdat ik met mn accuboormachientje toch al met de poten in de weer ben, kan ik de Mover er ook wel met de hand op en af draaien.
Scheelt €380,- tov de automatische variant.

barney
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 12:00
Locatie: Lochem

Re: Welke mover?

Bericht door barney » vr 28 apr 2017 11:03

janoniem schreef:
barney schreef:Ik gebruik al jaren de truma handbediend nooit enig probleem mee gehad....
Zo'n Truma SR (version 2) zit ook onder onze TEC met 1500 kg as gemonteerd.
Ik had een bepaald budget en wilde goed spul, mover+accu+lader.
Door voor handbediening te kiezen paste een Optima 55 Ah en CTEK MXS 5.0 ook nog binnen het budget.
Die handbediening werkt niet zwaar, kent geen terugslag en je kunt aan één zijde beide rollen plaatsen.
Bovendien dacht ik, alles wat automatisch werkt kan ook automatisch kapot gaan.
Ik heb excact de zelfde uitvoering gekozen ook om die reden Ben zeer tevreden.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke mover?

Bericht door Chris » vr 28 apr 2017 11:08

Waar is Davy Bellens.

Alle movers zijn goed, hij weet dus nog niets meer nu.
Voors en tegens bij alle verschillende modellen en uitvoeringen..
Prachtig om door de bomen het bos niet meer te zien.
En we weten niet eens welk caravan gewicht Davy moet gaan "torsen"..

Maar eerst TS weer online...kom er maar in Davy..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

prowitt
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 15 jun 2011 19:25

Re: Welke mover?

Bericht door prowitt » vr 28 apr 2017 22:27

Daphne schreef:
prowitt schreef:
Bovendien dacht ik, alles wat automatisch werkt kan ook automatisch kapot gaan.
100% mee eens. Je zal maar een automaat hebben, de rollen net op de wielen en de accu is opeens leeg. Wat dan...??? scratch.gif
Dan plug je de stekker in de auto en dan trekken de rollen automatisch terug (bij sommige movers) En anders met de hand eraf halen. Daar is een mogelijkheid voor.
Een automaat is gewoon makkelijk. we doen de was toch ook niet met de hand omdat een automaat kapot kan gaan?
Dank je voor dit antwoord, Daphne. Dit wist ik niet. Ik twijfelde al aan dit verhaal dat de caravanboer mij vorige week zaterdag probeerde wijs te maken, toen ik hem op het prijsverschil (automaat-halfautomaat) van € 400 wees. Voor die € 400 zou je in mijn beleving bijv. ook een betere of lichtere accu kunnen kopen.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”