Mover test

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
nerood

Mover test

Bericht door nerood » zo 5 mar 2017 11:33

Er komen steeds nieuwe modellen Movers op de markt.
Maar is er recent ook nog getest?

In NL als ook bij de oosterburen, waar veel Rangierhilfe vandaan komen, is er niet veel te vinden qua recente testen.

Ben recent wezen rondneuzen bij een paar dealers, maar sommige maken je bang dat in sommige merken slecht materiaal wordt gebruikt... etc etc...

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18976
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Mover test

Bericht door Hobby Linka » zo 5 mar 2017 12:28

RE.gif

Waarschijnlijk in merken die ze zelf niet leveren. whistle.gif

Hier op het forum is volgens mij ook geen echte mover test te vinden. Wel heel veel informatie over movers. Je zou een poll kunnen starten over het gebruik van movers en of daar problemen voorkomen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11200
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Mover test

Bericht door dieseltijger » zo 5 mar 2017 12:34

Goed idee zo'n Poll. Zomer komt er aan! Ik zal eens een poging wagen
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

nerood

Re: Mover test

Bericht door nerood » zo 5 mar 2017 12:45

Je ziet idd op zoekcriteria dat er handige Harries zijn die hun merk tevoorschijn laten komen.
Enduro is hier een voorbeeld van.
Als je via Google.de zoekt op "rangierhilfe test" zie je het al.....

Een poll aanmaken zou mooi zijn, ik weet niet hoe dat moet (mss kan ik dat ook wel niet...) C forum4.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18976
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Mover test

Bericht door Hobby Linka » zo 5 mar 2017 12:49

RE.gif

Poll aan maken kan iedereen. Nieuw bericht aanmaken en links onderaan zie de opmerking poll toevoegen. Aanklikken en de rest wijst vanzelf.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11200
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Mover test

Bericht door dieseltijger » zo 5 mar 2017 13:28

Ik heb een poll aangemaakt. Doordat het aantal vragen beperkt is moest ik keuzes maken. Maar een simpele reply doet wonderen. Dus mover bezitters: deel jouw ervaring - en binnen no-time hebben we een betrouwbare mover test op basis van praktijk ervaringen. 1 vriendelijk verzoek: gebruik de poll niet om discussies te starten, maar open een nieuwe discussie. Anders is het overzicht zoek!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

nerood

Re: Mover test

Bericht door nerood » zo 5 mar 2017 13:44

Top!!!

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19797
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Mover test

Bericht door Daphne » zo 5 mar 2017 13:54

dieseltijger schreef:Ik heb een poll aangemaakt. Doordat het aantal vragen beperkt is moest ik keuzes maken. Maar een simpele reply doet wonderen. Dus mover bezitters: deel jouw ervaring - en binnen no-time hebben we een betrouwbare mover test op basis van praktijk ervaringen. 1 vriendelijk verzoek: gebruik de poll niet om discussies te starten, maar open een nieuwe discussie. Anders is het overzicht zoek!
Ik heb in de poll ook gereageerd, maar dan toch maar even hier. Het is leuk om ervaringen te delen maar een betrouwbare movertest kan dit nooit worden. De ene mover doet het onder de ene caravan prima, maar een andere niet. Binnen het forum zijn movers van het ene forumlid naar een andere gegaan, waarbij de tweede gebruiker meer tevreden is dan de eerste :wink:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11200
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Mover test

Bericht door dieseltijger » zo 5 mar 2017 14:01

@Daphne. Klopt. Het zal nooit een betrouwbare test worden. Per definitie niet.
De tweede vraag was of er niet meer merken kunnen worden opgenomen. Omdat ik maar maximaal 10 opties kan opgeven heb ik een balansmoeten maken tussen het aantal merken en het aantal vragen over de merken.

Zal ik beheer vragen de test weg te halen?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19797
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Mover test

Bericht door Daphne » zo 5 mar 2017 14:08

Van mij hoeft het niet weg. Maar woorden als betrouwbaar en test passen hier niet bij. Je moet het zien als het draadje auto-caravancombinaties. Gewoon een opsomming wat je hebt, en de ervaring bij oprijden keg, door modder of sneeuw. En dat zien als heel persoonlijk. Niemand gaat naar aanleiding van dat draadje een bepaalde auto of caravan kopen. In de poll zoals jij 'm nu hebt gemaakt, lijkt dit wel de bedoeling met movers.

Ik kan in ieder geval het onderwerp wijzigen of je begint opnieuw met een nieuwe poll en we sluiten de huidige.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11200
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Mover test

Bericht door dieseltijger » zo 5 mar 2017 14:11

Ik stel voor dat jij de poll aanpast totdat je tevreden bent, of dat je de poll verwijdert. Maakt mij niets uit.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11200
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Mover test

Bericht door dieseltijger » zo 5 mar 2017 14:24

Interessante reactie naar aanleiding van een Reich mover:

1) Wellicht zijn gritrollen (schuurpapier oppervlak) slijtage gevoelig?
2) We krijgen met name van oudere movers belangrijke info ten aanzien van de duurzaamheid van een ontwerp

Dit is info die je niet haalt uit de KCK tests. Dus: graag input en doe mee!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11200
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Mover test

Bericht door dieseltijger » zo 5 mar 2017 14:33

@Moderators Ab/Daphne: Zonder afbreuk te willen doen aan jullie goede werk: ik had verzocht om geen discussie te voeren in de poll - het komt het overzicht immers niet ten goede.

Dus ik bespeur bezwaren van de moderator groep - prima, maar (nogmaals) vriendelijk verzoek: voer de discussie over nut/inhoud van de poll hier in dit draadje en vermeng het svp niet met de feedback van de gebruikers.

Verder: de poll is wel erg compact qua vraagstelling - maar dat kan gewoon niet anders vanwege de ingestelde limiet van maximaal 10 vinkopties en het feit dat je niet meer dan 1 poll vraag kan stellen. Het liefst had ik meerdere vragen willen stellen - maar dat is simpelweg niet mogelijk gemaakt.

Mochten jullie bezwaren hebben:pas depoll dan aan (kan een gebruiker niet) of verwijder de poll zou ik zeggen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ab
Moderator
Berichten: 26750
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Mover test

Bericht door Ab » zo 5 mar 2017 16:12

Dat hoeft toch niet?
Ik vind het alleen belangrijk dat de relatie gelegd wordt van een bepaalde mover ten opzichte van het caravan gewicht.
Zonder dat is een review nietszeggend.
Ik wil alle reaguurders dus vragen om dat in hun reactie te vermelden.
Zal dat in de poll ook aangeven.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23448
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Mover test

Bericht door PD » zo 5 mar 2017 16:16

Wij hadden voorheen een Truma SE-R en die voldeed uitstekend onder onze 540 UL Excellent van 1.550 kg; echter nadat deze mover onder de huidige caravan, een 540 UFe Premium van 2.000 kg was geplaatst, schoot deze mover duidelijk tekort.

Nu een Simpark XHD (3.300 kg) icm een YellowTop 75 Ah en dat werkt als een tierelier.

Zoals hierboven ook al aangegeven: de prestatie van een mover staat onlosmakelijk in relatie tot het caravangewicht; zonder deze koppeling kun je van elke mover zeggen: Beresterk awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11200
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Mover test

Bericht door dieseltijger » zo 5 mar 2017 21:03

Re: Mover Poll
Berichtdoor Ralf » zo 5 maart 2017 21:49

deze pol slaat helemaal nergens op
ik mis
simpark
ego
go 2
reich
en wellicht dat ik nog een vergeet .
dus als het systheem niet toelaat dat er meer bij kunnnen die het dan niet
gr ralf
----------------------------------------------
Moverwiki
Avatar gebruiker
Ralf

Berichten: 918
Geregistreerd: wo 15 dec 2004 11:37
Woonplaats: hoogvliet
Nee Ralf. Het forum is zo ingericht dat je maar 1 vraag en 10 vink opties kan instellen. Als het forum die mogelijkheid had, dan hadden we kunnen doen wat jij voorstelt. Daarom staat er ook in de begeleidende tekst dat je een reactie kan geven waar je merk en type kan opgeven. Wellicht heb je nog betere ideeen, geef dat dan hier aan.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11200
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Mover test

Bericht door dieseltijger » zo 5 mar 2017 22:05

Re: Mover Poll
Berichtdoor Jan van Vijven » zo 5 maart 2017 23:01

Als je alle lijntjes over movers leest kun je, denk ik, al een aardig beeld krijgen over hoe over de kwaliteit gedacht wordt.
Dat zijn dan meestal de zelfde mensen die hier de poll invullen.

Veel leesplezier, pas op het kan wel laat worden :-)
Klopt Jan. Je kan in dat geval de poll gewoon links laten liggen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Movers”