Lichtere accu voor enduro EM103 mover?

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Lichtere accu voor enduro EM103 mover?

Bericht door Daphne » wo 12 apr 2017 08:15

RE.gif

Er is gewoon iets niet goed. Die accu moet echt wel meer aankunnen. Wij hebben 'm gehad en 4 jaar gebruikt bij een Simpark volautomatische mover. Nadat de mover en accu naar een zwaardere caravan waren overgebouwd kregen we meer problemen met een stoeprand, keg, en flinke hellingen, maar nooit in de duur van het moveren. We hebben de Sencell zelfs als boordaccu kunnen gebruiken na een moveractie.
Accu is vervangen voor een zware Yellowtop.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Lichtere accu voor enduro EM103 mover?

Bericht door JPGeetje » wo 12 apr 2017 09:47

RE.gif
@Daphne, zijn jullie ook van de Lithium-modus afgestapt en terug naar conventioneel.
Wij hebben dat sinds de nieuwe caravan ook gedaan. Niet omdat, zoals jij ook al aangeeft de lithium accu's niet genoeg "adem" hebben maar wel omdat de spierballetjes toch een beetje klein zijn. Als er dus even echt een krachtinspanning moet worden geleverd dan schieten ze te kort, zeker bij de wat zwaardere movers (onder zwaardere caravans) die wat meer stroom trekken in dat soort situaties.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Lichtere accu voor enduro EM103 mover?

Bericht door cees2 » wo 12 apr 2017 12:51

Heb contact gehad met mijn LMC dealer over de problemen en ga volgende week langs met mijn sencell grijs accu.En dan hoor ik de oplossing wat er mis is met mijn accu.
Probeer hem om te ruilen voor een sencell gold, deze moet meer vermogen hebben. Indertijd een Dethleff camper lifestyl 510 V caravan gehad ook met een truma mover en een gewone accu, deze accu heeft er 10 jaar ingestaan,en nooit problemen. Het gewicht van de Dehtleff en de LMC is vrijwel hetzelfde.
Cees

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Lichtere accu voor enduro EM103 mover?

Bericht door dieseltijger » wo 12 apr 2017 12:58

ik denk de accu. Gewoon defect. Kan gebeuren met lood/zuur accu's. Ik heb zelf ooit een recreatie accu gehad van centurion (Robustak) die heeft het helaas een maand uitgehouden. Te diep ontladen? ik zou het niet weten. de spanning was 10V, dus een van de cellen was kaduuk. Zonder aanwijsbare oorzaak.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Lichtere accu voor enduro EM103 mover?

Bericht door cees2 » wo 19 apr 2017 13:24

Ben naar de dealer geweest met mijn Sencell accu (grijs) deze was goed maar na enige aandringen toch een nieuwe (grijs) mee gekregen met een andere lader.
Heb nog niet veel vertrouwen in alles en ga binnenkort met de caravan langs de dealer misschien de fout wel in de Truma mover.

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Lichtere accu voor enduro EM103 mover?

Bericht door cees2 » vr 21 apr 2017 09:56

Omdat ik niet veel vertrouwen had in de grijze sencell , ondanks de andere die ik mee gekregen had, na wat speurwerk de importeur ( Carmo bv) gevonden en gebeld. Het probleem kenbaar gemaakt en kreeg als antwoord de grijze sencell zijn niet geschikt voor Truma movers vanwege de hoge piekbelasting !!! Hij begreep ook niet waarom mijn dealer een grijze accu in de caravan had geplaatst, is vragen om moeilijkheden !!Kreeg als antwoord ik bel zo terug. Na een paar minuten werd ik terug gebeld dat ik contact op moest nemen met mijn dealer en vertelde ook dat de grijze accu een zgn. demo was. Deze grijze accu kon men geschikt maken voor een truma door de software te veranderen in de accu. Maar beter was een sencell gold uitvoering te nemen, een nieuwe uitvoering van de accu. Hier zit standaard de betere software in tegen de piekbelasting van de Truma mover. Dus terug naar de dealer kon ik de grijze omruilen tegen een gold uitvoering alleen tegen bijbetaling ! Dus na wat gesteggel het bedrag eens geworden en een sencell gold mee. Ben benieuwd of het probleem nu opgelost is.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”