combinatie alko mover en reich mobility

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fransvh
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 5 aug 2015 19:52

combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door fransvh » za 27 feb 2016 21:22

wij gaan een alko mover onder onze fendt van 2015 plaatsen we handhaven de reich mobility power pack (vorig jaar aangeschaft nadat de accu ter zielen was gegaan) Is er iemand die ervaring heeft met deze combinatie Alko en de Reich power pack ?
Fendt Bianco Activ 390, Tule cassette luifel, Reich mover, Seat Ateco 150 pk

arnovariante

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door arnovariante » za 27 feb 2016 21:23

Volgens mij heeft Jan deze combi....

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door Davendre » za 27 feb 2016 21:47

De Reich Powe Pack hebben wij ook in onze caravan. Dan wel in combinatie met de Reich mover. Ben over de RPP meer dan tevreden. Heeft mij nog nooit in de steek gelaten thumbup.gif . Ik zou de volgende keer wel een andere Mover bestellen.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door Jan van Vijven » za 27 feb 2016 23:03

Wij hebben die combinatie onder onze Fendt zitten en zijn zeer tevreden.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door blazoen » zo 28 feb 2016 09:53

Onder onze Kip Kompakt hebben wij de Alko Mover laten plaatsten met een Victron Peak Power Pack = originele versie van Reich Mobility Power Pack.
Bevalt prima. Natuurlijk is onze caravan niet zo zwaar maar het gebruiksgemak van de Alko Mover in combinatie met de kleine lichtgewicht accu is toch wel groot. De accu laad tijdens het rijden via de auto op en je hebt dus altijd genoeg vermogen als je weer op een camping aankomt. In de winter hebben wij de accu wel uit de caravan gehaald al schijnt dat niet noodzakelijk te zijn. Enige minpunt vind ik de accupolen. Deze zijn een beetje onhandig. Die staan aan een kant dicht tegen de behuizing waardoor de kabel soms wat lastig is te monteren. Daar heb je altijd een steeksleutel voor nodig.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door Jan van Vijven » zo 28 feb 2016 10:01

Uitbouwen is gegarandeerd niet nodig, na een X aantal minuten schakelt hij zichzelf uit waardoor leeglopen door lekstroom onmogelijk is.
(Lees even de gebruikers manuel)

De accupolen zijn er dan ook niet voor gemaakt om deze telkens los te maken!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door JPGeetje » zo 28 feb 2016 10:51

Wij hebben een Reich PPP (in 2013 de voorloper van RPP) gekoppeld aan een P1 mover.
Aanvankelijk was ik behoorlijk ook onder de indruk van de PPP.
Jammerlijk heb ik de capaciteit in 2 jaar tijd zover terug zien lopen dat ik de accu onder garantie ter reparatie heb aangeboden.
Dat was afgelopen najaar.
Ik heb dezelfde accu teruggekregen met de mededeling van Reich dat deze in orde was en alleen opnieuw behoefde te worden afgesteld/ingeregeld, wat zij dus gedaan hebben.
Hij staat nu weer in de caravan maar ben nog niet in de gelegenheid geweest om te testen of de "onderhoudsbeurt" effect heeft gehad. scratch.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door blazoen » zo 28 feb 2016 13:01

Jan van Vijven schreef:Uitbouwen is gegarandeerd niet nodig, na een X aantal minuten schakelt hij zichzelf uit waardoor leeglopen door lekstroom onmogelijk is.
(Lees even de gebruikers manuel)

De accupolen zijn er dan ook niet voor gemaakt om deze telkens los te maken!
Helaas verschillen wij hierover dan toch van mening. In theorie mag de accu in de caravan blijven zitten. Echter de temp. voor opslag mag dan niet onder de -10 gr komen.(volgens handleiding) En dat is niet gegarandeerd in onze stalling in de winterperiode. Al viel het afgelopen winter wel mee met de temperatuur. Daarnaast moet de accu echt volgeladen in de caravan zijn voor de winteropslag. Dat is niet voor iedereen haalbaar omdat je de mover ook voor de laatste rit nodig kunt hebben. Bovendien moet de caravan er minimaal 1 keer in 12 maanden uit om toch op te laden.(volgens handleiding) Dit laatste geeft al aan dat er dus toch achteruitgang is van de capaciteit. Dit gaat op voor iedere accu, namelijk dat de capaciteit achteruit gaat naarmate de accu ouder wordt en meer gebruikt is. Met name diep ontladen is funest voor iedere accu.
Kortom om de accu zo lang mogelijk in goede conditie te houden is het wellicht toch beter om hem in de winter uit de caravan te halen en hem af en toe op te laden.

Gebruikersavatar
arjahoekstra
Berichten: 36
Lid geworden op: di 16 sep 2014 16:54

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door arjahoekstra » di 1 mar 2016 13:07

Goedemiddag,

Wij hebben ook deze combinatie van mover en accu in onze Fendt. Accu heeft voldoende uithoudingsvermogen om langere tijd de mover te kunnen gebruiken. Heb de accu voor de winter aangesloten in de caravan laten zitten. Morgen ga ik de caravan ophalen voor onderhoudsbeurt, dus ga dan kijken of er nog voldoende stroom in de accu zit.
BMW X5 45e + Fendt Opal 560 SRF 2020

Gebruikersavatar
fransvh
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 5 aug 2015 19:52

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door fransvh » di 1 mar 2016 22:15

allen dank voor de reacties
Fendt Bianco Activ 390, Tule cassette luifel, Reich mover, Seat Ateco 150 pk

Gebruikersavatar
fransvh
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 5 aug 2015 19:52

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door fransvh » vr 11 mar 2016 22:47

heb de mover onder de caravan zitten uitstekende instructie gekregen van de Jong in Hattemmerbroek. mooi systeem hoor rijdt keurig tegen de oprit op (bij de vorige mover een truma eerste generatie moest ik een handje helpen) wel een gedoe om de boel aan de praat te krijgen is even wennen maar zal wel lukken. dus tot nu toe zeer tevreden.
Fendt Bianco Activ 390, Tule cassette luifel, Reich mover, Seat Ateco 150 pk

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door jackt » vr 11 mar 2016 22:56

wel een gedoe om de boel aan de praat te krijgen is even wennen maar zal wel lukken.
Wat bedoel je hiermee? scratch.gif
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

arnovariante

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door arnovariante » za 12 mar 2016 03:40

RE.gif
De Alko Mammut heeft nog wel eens last van een rol die niet volledig wordt aangedrukt tegen de band.
Kwestie van de AB opnieuw aanmelden bij de mover en nogmaals op het knopje "rol aandrukken" drukken.
9 van de 10 x is het dan wel goed.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de AB aan gaf dat de rollen eraf waren maar dat 1 rol maar half eraf was.
Dus altijd even een rondje lopen om te checken.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door Jan van Vijven » za 12 mar 2016 06:52

Dat was toch bij de eerdere versies? Bij de laatste versie hoor je niets negatiefs meer toch?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

arnovariante

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door arnovariante » za 12 mar 2016 06:54

RE.gif
Dat kon wel eens waar zijn ja.

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door jackt » za 12 mar 2016 07:57

In de 6 seizoenen dat wij die eerste versie Alko gebruiken heb ik dat slechts één keer meegemaakt.........
waar we wel eens last van hebben is dat de mover de tegengestelde beweging maakt dan je op de AB aangeeft. Met name links/rechts bewegingen maar daar is hier al meer over gepost!
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Fred_1001
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 00:20
Locatie: Almere

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door Fred_1001 » za 12 mar 2016 15:08

Ontopic: voor de wielen is theoretisch natuurlijk beter v.w.b. Opspatten water en vuil. Natuurlijk spat de auto ook, maar zoals eerder gezegd, is de afstand achterwielen auto tot mover dermate groot, dat het meeste spatwater daar niet komt. Bovendien drukt de caravan door de rijwind dit omlaag.
Of je er uiteindelijk in levensduur veel verschil door gaat merken, dat weet ik niet. Als ik de mensen met ervaring achter de wielen zo lees kennelijk niet.
Over de Alko. Prima mover. Heel soms wordt de beweging naar de wielen toe niet helemaal afgemaakt. Even opnieuw kiezen op a.b. dan wekt het wel. Niet echt een probleem.
Eriba Exciting 465, Fiamma 410 zakluifel en Alko mover, getrokken door een Mercedes C-klasse C 200.

arnovariante

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door arnovariante » za 12 mar 2016 18:39

RE.gif
Klopt wat je zegt: niet echt een probleem.
Maar...., als je het af zet tegen de hoge aanschafprijs blijft het belachelijk dat de 1e en 2e versie zo verschrikkelijk veel problemen hebben gehad.
En dan heb ik persoonlijk eigenlijk alleen maar het probleem(pje) met de rollen die niet helemaal op de band worden gedrukt gehad.
Er zijn ook veel mensen die de manoeuvreer problemen hebben gehad.
De Alko was mijn eerste mover, nu heb ik een P1.
De manier van moveren met de joystick is onovertroffen!
Wat is dat gemakkelijk vergeleken bij het moveren met 2 duimen!

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: combinatie alko mover en reich mobility

Bericht door Jan van Vijven » za 12 mar 2016 19:35

Tot op heden herken ik geen van de problemen met de Alko, of ik heb geluk of ik heb de goede versie...
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Movers”