Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Waarschijnlijk is de beste oplossing om ons toch maar te "beperken" tot een 560 CFe Premium met wederom een 2 ton's as. Eerlijk gezegd groot genoeg voor ons tweetjes en waarschijnlijk een stuk praktischer voor ons sleurgedrag.
We zullen hier nog wel wat hoofdbrekens over hebben want met name de verhoudingen van de 610 Premium vind ik geweldig (overigens geen favoriete indeling) maar ook die is niet meer leverbaar...
Tot die tijd rijden we vrolijk verder met de huidige
We zullen hier nog wel wat hoofdbrekens over hebben want met name de verhoudingen van de 610 Premium vind ik geweldig (overigens geen favoriete indeling) maar ook die is niet meer leverbaar...
Tot die tijd rijden we vrolijk verder met de huidige
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
MIJN ERVARING met de TRUMA TE R4 is dat deze mover veel meer knerpend wringt als de vroegere 4x4 Reich.
En de oorzaak van het betere bochtenwerk van REICH is vlg mij de elektronika die de motoren aanstuurd ,zodanig dat de binnenbochtwielen heel zachtjes meedraaien.Dus niet stilstaan bij voldraaiende buitenwielen zoals bij TRUMA....beetje lomp eigenlijk...van de wringende stilstaande wielen wordt ik techniesch altijd een beetje bang...helemaal scheef staande wielen,dan eerst maar weer wat recht voor of achteruit.....oei...oei...!!!
Lomp sterk is natuurlijk wel bruikbaar,maar lomp wringen niet prettig...succes GTA42
En de oorzaak van het betere bochtenwerk van REICH is vlg mij de elektronika die de motoren aanstuurd ,zodanig dat de binnenbochtwielen heel zachtjes meedraaien.Dus niet stilstaan bij voldraaiende buitenwielen zoals bij TRUMA....beetje lomp eigenlijk...van de wringende stilstaande wielen wordt ik techniesch altijd een beetje bang...helemaal scheef staande wielen,dan eerst maar weer wat recht voor of achteruit.....oei...oei...!!!
Lomp sterk is natuurlijk wel bruikbaar,maar lomp wringen niet prettig...succes GTA42
VEICULO LONGO
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Inmiddels een you tube demo filmpje gezien van de nieuwere Truma XT4 ,waarbij de binnenbocht-wielen nu ook meedraaien...of was het gezichtsbedrog ??? Wie weet het...??? gta42
VEICULO LONGO
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Ik weet dat éénas aangedreven mover wel degelijk goed werkt en zeker zoals een eerder forum lid ook schreef door het neuswiel iets verder omhoog te draaien werkt dit uitstekend. Maar 4 wiel aangedreven mover kan ook perfect werken want de computer die bij mijn kronings mover bijgeleverd is (heb zelf maar één aangedreven as) kan ook perfect ingeregeld worden voor 4 movers voor zowel rijden als gedoseerd manouvreren en slow start en slow stop.
Allen de prijs en de gewichtstoename zijn de belemmerpunten.
Allen de prijs en de gewichtstoename zijn de belemmerpunten.
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Dat je met een ENKEL-Asser door elke Ball-room-camping kan dansen is mij wel bekend hoor Karel !!!
En dat jij het gewring/schuiven en knersen van een stevige TANDEM niet herkent is mij ook duidelijk.
Maar ik was op zoek naar echte eigen ervaringen van een XT4 ,want het You-tube-reclame filmpje zag er gelikt en handzaam uit....als het waar is !!! kan ik vast gaan sparen voor de volgende vervanging-mover.
Groet gta42 en aanpassingen in de elektronica...daar geloof ik amper in Karel,afblijven aub als t'ie het goed doet...hoi
En dat jij het gewring/schuiven en knersen van een stevige TANDEM niet herkent is mij ook duidelijk.
Maar ik was op zoek naar echte eigen ervaringen van een XT4 ,want het You-tube-reclame filmpje zag er gelikt en handzaam uit....als het waar is !!! kan ik vast gaan sparen voor de volgende vervanging-mover.
Groet gta42 en aanpassingen in de elektronica...daar geloof ik amper in Karel,afblijven aub als t'ie het goed doet...hoi
VEICULO LONGO
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Kom ik in mijn 4x4 Mover zoektocht zomaar een oud bericht tegen.PremiumDiscovery schreef:Met dank aan alle info, kies ik voor 4x4.
Niet alleen vanwege aanschafwaarde, maar voornamelijk vanwege te verwachten COO en de failsafe mogelijkheid, zal het een Camptek V3 worden. Nu nog proberen dat mijn eigen dealer deze wil monteren zoals wordt geopperd door de leverancier, en anders alsnog levering via 2 partijen.
Die PD, al 3 jaar aan het dubben of er een tandemasser moet komen.
Als er ooit zo'n mooie grote dubbelasser komt, welke movert moet het dan worden PD?
Ben je daar nu wel uit?
Ik twijfel nog steeds, ben altijd overal op gekomen, soms met wat kunst en vliegwerk.
De P1 is echt sterk zat maar het verlies van tractie is soms toch lastig.
Zoals ik zeg, met wat slimmigheidjes kom je overal maar toch.
Een eventuele andere tandemasser voor ons wordt minimale 2200 kg, misschien wel 2500 kg.
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Als er hier ooit een tandemasser komt, krijgt deze een Truma XT4; die heeft me echt overtuigd Alko, Reich en Simpark waren het om verschillende redenen toch net niet...
Niet de goedkoopste oplossing, maar dat is meestal toch geen oplossing
Niet de goedkoopste oplossing, maar dat is meestal toch geen oplossing
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Als ik het goed heb heeft de XT ook een bediening die je met 1 duim kunt doen?
Dat is altijd makkelijker dan altijd met 2 duimen bezig te zijn.
En wat gaat dat kosten die XT 4x4, incl montage?
Dat is altijd makkelijker dan altijd met 2 duimen bezig te zijn.
En wat gaat dat kosten die XT 4x4, incl montage?
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Is simpark niet overtuigend bij 4x4 dan? waar zit hem dat in?PremiumDiscovery schreef:Als er hier ooit een tandemasser komt, krijgt deze een Truma XT4; die heeft me echt overtuigd Alko, Reich en Simpark waren het om verschillende redenen toch net niet...
Niet de goedkoopste oplossing, maar dat is meestal toch geen oplossing
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
RE.gif
Simpark is te sterk en heeft geen speciale moversoftware waardoor je de assen kapot kunt drukken Dus moet je telkens zelf de krachten ontlasten zoals bijv. een P1 pulserend werkt met 2x4...
De Truma XT4 heeft speciale 4x4 software waardoor de 4 motoren individueel worden gestuurd met als resultaat veel minder wringen en een draaicirkel van 10 meter (gemeten op de banden) voor een caravan van 9 meter lang. De Truma XT2 heeft in 2x4 een draaicirkel van ca. 18 meter dus ook die valt af.
Simpark is te sterk en heeft geen speciale moversoftware waardoor je de assen kapot kunt drukken Dus moet je telkens zelf de krachten ontlasten zoals bijv. een P1 pulserend werkt met 2x4...
De Truma XT4 heeft speciale 4x4 software waardoor de 4 motoren individueel worden gestuurd met als resultaat veel minder wringen en een draaicirkel van 10 meter (gemeten op de banden) voor een caravan van 9 meter lang. De Truma XT2 heeft in 2x4 een draaicirkel van ca. 18 meter dus ook die valt af.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
RE.gif
helder!
helder!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
XT4 bedient inderdaad erg prettig; totale kostenplaatje 4k5arnovariante schreef:Als ik het goed heb heeft de XT ook een bediening die je met 1 duim kunt doen?
Dat is altijd makkelijker dan altijd met 2 duimen bezig te zijn.
En wat gaat dat kosten die XT 4x4, incl montage?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Teringdetering.
Wat een geld.
P1 ombouw voor €350 klinkt ineens heel aantrekkelijk....
Over de Simpark.
Als ik zo naar afbeeldingen van de Simpark kijk lijkt het een hele hoge mover.
Onder de 620 CL met het lage Hobby chassis betwijfel ik of het een goed idee is.
Inmiddels PB naar Ralf gedaan wat zijn recente mening is in deze.
Wat een geld.
P1 ombouw voor €350 klinkt ineens heel aantrekkelijk....
Over de Simpark.
Als ik zo naar afbeeldingen van de Simpark kijk lijkt het een hele hoge mover.
Onder de 620 CL met het lage Hobby chassis betwijfel ik of het een goed idee is.
Inmiddels PB naar Ralf gedaan wat zijn recente mening is in deze.
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
RE.gif
De Simpark komt ook maar de kokerdikte onder het chassis te hangen.
De Simpark komt ook maar de kokerdikte onder het chassis te hangen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
RE.gif
Tuurlijk, dat begrijp ik.
Maar er moet ook plaats zijn de hoogte in.
En dat betwijfel ik.
Tuurlijk, dat begrijp ik.
Maar er moet ook plaats zijn de hoogte in.
En dat betwijfel ik.
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Waarom?
Het chassis van een tandemasser zal toch niet veel lager zijn dan van het veel kleinere caravannetje van PD ?mrgreen.gif
Sterkte van een chassis haal je uit de hoogte van dat chassis.
Dat zullen ze in Duitsland toch ook wel weten?
Het chassis van een tandemasser zal toch niet veel lager zijn dan van het veel kleinere caravannetje van PD ?mrgreen.gif
Sterkte van een chassis haal je uit de hoogte van dat chassis.
Dat zullen ze in Duitsland toch ook wel weten?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
RE.gif
veel tandemassers hebben kleinere wielen waardoor het chassis dichter bij de grond zit.
veel tandemassers hebben kleinere wielen waardoor het chassis dichter bij de grond zit.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Verschil tussen de meeste enkelassers en dubbelassers bij Hobby in hoogte is 3 cm (261 vs 258). Dat zit hem met name in de kleinere wielen waardoor het geheel inderdaad lager ligt.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
RE.gif
Verschil is tot wel 5 cm, de diameter van jouw banden is 60 cm (gemeten bij VIP-P) terwijl die van ons 70 cm zijn. Dit moesten we toevallig meten vanwege de schaalmodellen
Ik verwacht dat de chassisbalken wel vergelijkbaar zijn waardoor er voldoende hoogte is voor de Simpark richting caravanvloer.
Verschil is tot wel 5 cm, de diameter van jouw banden is 60 cm (gemeten bij VIP-P) terwijl die van ons 70 cm zijn. Dit moesten we toevallig meten vanwege de schaalmodellen
Ik verwacht dat de chassisbalken wel vergelijkbaar zijn waardoor er voldoende hoogte is voor de Simpark richting caravanvloer.
Laatst gewijzigd door PD op ma 15 mei 2017 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
en das best veel als er een mover onder moet
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
En het maakt ook nog veel uit hoeveel ruimte er tussen chassis en wiel zit. Bij onze 560 CFe en nu ook bij de 650UFf staan de wielen vrijwel op de maximum breedte van 250, maar zie ook vaak caravans waar de wielen veel dieper in de kasten zitten. Kan me voorstellen dat de verminderde ruimte tussen chassis en wiel ook van invloed is op het plaatsen van een mover.
edit: die 5 cm verschil komt wel overeen met de 2 inch grotere wielen... maar dan weer niet met de 3 cm hoogteverschil, terwijl de stahoogte binnen wel gelijk is.
edit: die 5 cm verschil komt wel overeen met de 2 inch grotere wielen... maar dan weer niet met de 3 cm hoogteverschil, terwijl de stahoogte binnen wel gelijk is.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
RE.gif
Hoe weet jij hoe hoog onze caravan is ? Die 2 inch in de velg levert 5 cm diameterverschil op, terwijl de buitendiameter van de band 10 cm verschilt. De band is ook een stuk hoger.
Het zal dus ook voor de 620 CL een kwestie van meten worden; aannames leiden tot fouten en/of over het wegdek schavende movers
Vanwege de drempel hier in de straat, zal een eventuele tandemasser altijd op 15 inch moeten staan; de Fendt Brillant 650 TF voldoet hieraan
Hoe weet jij hoe hoog onze caravan is ? Die 2 inch in de velg levert 5 cm diameterverschil op, terwijl de buitendiameter van de band 10 cm verschilt. De band is ook een stuk hoger.
Het zal dus ook voor de 620 CL een kwestie van meten worden; aannames leiden tot fouten en/of over het wegdek schavende movers
Vanwege de drempel hier in de straat, zal een eventuele tandemasser altijd op 15 inch moeten staan; de Fendt Brillant 650 TF voldoet hieraan
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
Maar je kunt eventueel ook wat dikke plaatjes tussen
het chassis en de assen monteren als daar ruimte voor is
en als dat makkelijk kan.
Komt hij ook hoger op de wielen te staan en dan is er ook misschien een
mogelijkheid om een grotere velg te monteren.
Gebeurt ook vaak met auto's, platen kunnenn van staal of alu zijn.
Eric
het chassis en de assen monteren als daar ruimte voor is
en als dat makkelijk kan.
Komt hij ook hoger op de wielen te staan en dan is er ook misschien een
mogelijkheid om een grotere velg te monteren.
Gebeurt ook vaak met auto's, platen kunnenn van staal of alu zijn.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
RE.gif
Hebben wij ook overwogen, maar de lengte van de wielbakken is te kort voor een grotere maat velgen/banden.
Hebben wij ook overwogen, maar de lengte van de wielbakken is te kort voor een grotere maat velgen/banden.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Dubbelasser, 2 of 4 movermotoren ?
RE.gif Dat lukt inderdaad niet. Heb ik laatst ook zitten bekijken. Wielen komen dan ook te dicht bij elkaar.
Het verschil in hoogte haal ik uit de 2013 folder. Neem aan dat Hobby daar niet zomaar wat inzet.
Er vanuitgaande dat de chassisbalken even hoog zijn zal de montage van de as dus ook een klein verschil opleveren. Hoe dan ook heb je minder ruimte van de grond tot onderkant chassis en zeker aan de voorzijde is dat opletten met welke mover. Daar zou ik ook bij mij niet snel een extra P1 onder schroeven (als dat al kan) zonder goed te meten
Het verschil in hoogte haal ik uit de 2013 folder. Neem aan dat Hobby daar niet zomaar wat inzet.
Er vanuitgaande dat de chassisbalken even hoog zijn zal de montage van de as dus ook een klein verschil opleveren. Hoe dan ook heb je minder ruimte van de grond tot onderkant chassis en zeker aan de voorzijde is dat opletten met welke mover. Daar zou ik ook bij mij niet snel een extra P1 onder schroeven (als dat al kan) zonder goed te meten
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo