De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
TonGr

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door TonGr » do 14 jun 2012 06:45

Hoe gaat het met zo`n luchtbandje wat spanning betrefd?
Blijft dit goed, of loopt die bijv. in de winter toch leeg?

m.vr.gr.
Ton

Zafira met LMC
Berichten: 3
Lid geworden op: di 8 mei 2012 21:47

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door Zafira met LMC » do 14 jun 2012 08:59

RE.gif
Is ook te koop kijk hier maar http://www.ivra.nl/accessoires_detail.asp?id=1547.
Beetje handige doe het zelver maakt het na. scratch.gif

Suus

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door Suus » wo 20 jun 2012 16:43

Wij hebben sinds febr. 2011 een Alko-mover gemonteerd onder een nieuwe Knaus caravan. De vormgeving is geweldig en de plaatsing is heel praktisch.

Maar dan houdt het op.

Vanaf het begin is het manoeuvreren een probleem. De mover beweegt de caravan naar rechts als wij een commando naar links geven en omgekeerd en een van de rollen komt, aldus de afstandbediening, niet van het het wiel af, terwijl de rol wel van het wiel is.

Het manoeuvreerprobleem hebben we meerdere malen met onze dealer en Alko-Kober in Hengelo besproken en ondertussen hebben we de derde afstandbediening en een aangepaste bedieningsinstructie van Alko ontvangen:
1. Na ieder commando de joystick loslaten en even in de neutraalstand laten staan.
2. Indien je de caravan om zijn as wilt laten draaien niet de joystick direct naar links of rechts bewegen, maar eerst schuin naar voren of naar achteren en van daaruit pas naar links of rechts laten draaien.
3. Alert zijn of er geen storingsbron in de omgeving is, waardoor de communicatie verstoort kan worden.

We hebben ervaren dat je van Alko weinig medewerking krijgt en slechts van een geïrriteerde medewerker technische dienst (dhr. H.H.) te horen krijgt: "......het is toch logisch dat een joystick een nulpunt heeft en dat moet je toch weten....".
Nergens staat dit in een gebruiksaanwijzing en als Alko dit toch weet, waarom wordt dat niet met de dealers en gebruikers gecommuniceerd? Moet er eerst iets gebeuren? Wie is dan aansprakelijk?

Op onze vorige caravan hadden we een Truma-mover en daar hebben we nooit een probleem mee gehad. Wij dachten dat Alko een gerenommeerd merk is, die na geruime tijd met een uitstekende mover op de markt kwam. Niets is minder waar.
De Alko-mover heeft een mooie vormgeving en plaatsing, maar is in het gebruik een crime.

EdwinvanLeeuwen

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door EdwinvanLeeuwen » do 21 jun 2012 12:52

RE.gif
De laatste vetgedrukte zin is generaliserend en om die reden onjuist. Wij hebben met onze Alko-mover namelijk helemaal geen probleem :wink: .
Ik begreep van mijn Alko-mammut leverancier dat de techniek van de 2012 modellen sterk is verbeterd ten opzichte van de eerste modellen. Wellicht dat dat het verschil maakt tussen een ontevreden gebruiker en een tevreden gebruiker.

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 922
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door jackt » do 21 jun 2012 20:14

Ook wij zijn een tevreden gebruiker van de Alko Mammut modeljaar 2010...Wel heb ik gemerkt dat de stand van het neuswiel (massief wiel) erg bepalend is voor de prestaties van de mover. Ik overweeg dus ook sterk een luchtbandje ondanks dat dit is afgeraden door de dealer. Het zou teveel 'deinen' bij gebruik met een mover. scratch.gif
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
AmazingWheels
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 10 okt 2010 21:49
Locatie: Gelderland

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door AmazingWheels » di 26 jun 2012 09:42

@Suus,

de klachten die je noemt, komen die regelmatig voor? Zijn de klachten reproduceerbaar? Ben je bijvoorbeeld in staat een filmpje te maken van de situatie dat de mover de verkeerde kant op beweegt of dat er één rol op de band blijft staan? Met een dergelijk bewijs moet je dealer (of via Alko) toch met een oplossing komen.

De reactie van Alko genoemd in de eerste 2 punten met betrekking tot de "speciale" handelingen met een joystick vind ik echt absurd. Als het technisch noodzakelijk zou zijn om telkens door de nulstand te gaan dan had Alko in het ontwerp nooit een dergelijke joystick mogen toepassen! Dan hadden er 4 of 6 knoppen op moeten zitten in plaats van een joystick of je had de joystick mechanisch moeten aanpassen zodat je telkens door het nulpunt moet (masker). Je past een joystick juist toe in die gevallen dat je tussenstanden wilt toelaten evenals het direct kiezen van andere richtingen zodat het manoeuvreren zo comfortabel mogelijk word gemaakt.
Het laatste punt begrijp ik uiteraard wel. Maar dan zou ik ook wel eens willen weten welke bronnen relevant zijn. Op welke frequentie werkt de afstandsbediening? Bluetooth?

Je probleem met het niet terug komen van de rollen in de uitgangspositie zijn bij mij ontstaan als gevolg van een onjuiste montage van de mover. Volgens de montage instructie aanwezig bij mijn Alko mover moet de afstand van de band tot aan de aandrukrollen tussen de 20 en de 35 mm liggen.

Even afgezien van het feit dat de afstandsbediening batterijen blijft verslinden heb ik zelf geen problemen meer ervaren met de Alko mover. Even afkloppen dus. Maar, ik blijf alert!

Een vriendelijke vakantie groet! haphop.gif

En …. ik ga ook zeker nog een keertje experimenteren met een luchtbandje op het neuswiel. thumbup.gif
Fendt 390 FH Bianco met AL-KO AMS MAMMUT (2011) en SEAT Altea XL 1.8TSI

Bonne

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door Bonne » wo 25 jul 2012 20:47

Hallo Alko mover gebruikers,heb sinds mei de Alko mover geinstalleerd.De ene keer werkt ie wel een dag later weer niet, op de afstandbediening brand dan alleen het linkerledje van de twee knoppen om de rollen op de banden te zetten en verder gebeurd er niets, ook gebeurd het dat het linker ledje van de knoppen, waar je de rollen van de banden afzet, soms en verder gebeurd er niets.Na meermalen geprobeerd om de zaak te herprogrameren maar ook dat heeft geen succes.Zou dit aan de ab kunnen liggen of toch de electronica in de motoren,wie kan mij verder helpen??
Bonne

pd0bao40

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door pd0bao40 » wo 25 jul 2012 21:10

Het lijkt ver gezocht maar let ook op de maatvoering van de toegepaste batterij : een AA (penlight/mignon) moet zijn 50,5 mm x 14,8 mm en een AAA (potlood/micro) moet zijn : 44,5 mm x10,5 mm Juist een zeer goed merk batterij wijkt daar nogal eens van af. Is-tie te lang dan kun je wel doorduwen maar. . . dat verbuigt de veertjes in de A.B.
Gevolg bij de volgende batterijverversing , met een ander merk, maakt de nieuwe batterij een gammel kontakt en geeft daardoor problemen.Hij moet dus goed passen maar meer ook niet. Gr.Jaap.

Gebruikersavatar
AmazingWheels
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 10 okt 2010 21:49
Locatie: Gelderland

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door AmazingWheels » za 28 jul 2012 00:06

@Bonne,

Het is mij niet echt duidelijk wat er nu precies mis gaat. Kan je het probleem iets uitvoeriger toelichten? Waar gaat het mis en hoe ziet zo’n situatie er dan uit? Welke led’s lichten op, wat is op dat moment de situatie (positie) van de aandrijfrollen? Onder welke omstandigheden doet de klacht zich voor?

Begrijp ik het goed dat je de mover zelf hebt gemonteerd? Onderstaand enkele zaken die me gelijk te binnen schieten:

Heb je de afstandsbediening en het systeem goed afgesteld ? (Doorgeven of de aandrijving zich in de rijrichting voor of achter de as van de aanhanger bevind).

Hoeveel millimeter ruimte is er tussen de aandrijfrollen en de banden als de motoren in hun rust positie staan? (Minimaal 20 mm en maximaal 35 mm.)

@pd0bao40: Als ik mij niet vergis zitten er penlight (AA) batterijen in de afstandsbediening. Helaas zijn ze vrij snel aan vervanging toe in de afstandsbediening van de ALKO Mammut :( .
Fendt 390 FH Bianco met AL-KO AMS MAMMUT (2011) en SEAT Altea XL 1.8TSI

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4303
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door WillyL » za 28 jul 2012 11:44

Kan er ook geen interferentie zijn met bv bluetooth aparaten, lokale wifi's of zelfs gsms?
Geen idee of de zendfrequentie van de afstandsbediening overlapt of gestoord wordt door zulk een toestellen, maar het kan.
Werkt het wel bv op camping, maar minder thuis?
Kan de mammoet afstandsbediening ook werken met een kabeltje, probeer dat dan eens. Er is dan geen invoeld van storende omgevingsinvloeden. Die van reich heeft zulk een kabeltje als nood ingeval de batterijtjes leeg zijn.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Bonne

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door Bonne » ma 30 jul 2012 19:08

Hallo AW,het probleem is dat ie de ene keer wel en de andere keer niet werkt.Heb hem zelf gemonteerd,eigenlijk een fluitje van een cent of iets meer,kabels aansluiten en inprogrammeren en werkte ook meteen.Maar na een week begon ie al kuren te vertonen,wanneer ik hem op de vrijgaveschakelaar zet maakt ie altijd wel contact, maar krijg ik alleen een knipperend ledje van aandrijfrol 6, dus de linker rol,heb ook de rechter rol al met de hand vrijgegeven,volgens een monteur van een caravanbedrijf zou dat de oorzaak wel eens kunnen zijn, want wanneer er een rol niet geheel vrij komt wil het opzetten van de rollen ook niet ,maar ook dat is de oorzaak niet.Batterijen heb ik ook al vervangen,die waren een tijdje geleden wel al leeg maar ook zit het probleem hier niet in.Het frappante is nu dat ie het vanaf zaterdag steeds wel weer heeft gedaan, maar het kan zo maar zijn dat ie het dan morgen niet meer doet.Met frequentie en wifi, bluetooth heeft het niets te maken omdat ie het op verschillende plaatsen heeft laten afweten.Afstand van de rollen is ongeveer 25 mm, rollen afgesteld op positie voor de as.Trouwens in de handleiding wordt gesproken over het kalibreren van de joystick,dat heb ik niet gedaan en zou ook niet weten hoe dat zou moeten.
Bonne

arnovariante

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door arnovariante » ma 30 jul 2012 20:56

Ook ik heb soms een 'probleem' met het op de band zetten van de aandrijfrollen.
Maar het probleem is heel makkelijk op te lossen door even opnieuw contact te maken tussen de AB en installatie en dan nogmaals die ene rol op de band te laten komen, het is net of de linkse soms niet voldoende wordt door geduwd....
Arno

Suus

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door Suus » di 31 jul 2012 12:25

Na diverse telefoontjes met de dealer en Alko heeft de dealer, op advies van Alko, het contactpunt op de dissel en de daarbij behorende (antenne)draad vervangen.
Wij zijn daarna verschillende keren met de caravan op stap geweest en hebben, tot nu toe, geen problemen meer ervaren met het verkeerd draaien van de caravan (zie ons vorige bericht).

Het ja/nee volledig van de wielsignaal is nog niet 100% betrouwbaar. Dat betekent dat we soms twee keer de mover van de wielen moeten halen, om op de afstandsbediening de juiste informatie te krijgen.

We zijn heel benieuwd of het zo blijft.

Gebruikersavatar
AmazingWheels
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 10 okt 2010 21:49
Locatie: Gelderland

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door AmazingWheels » do 2 aug 2012 12:21

@Bonne,
zo te horen dus alles goed gemonteerd. Je vraag over "het kalibreren" van de afstandsbediening daar kan ik alleen bij voorstellen dat je ingeeft montage voor - of achter de as. Wat er voor de rest "te kalibreren" valt is mij niet duidelijk. Ik wou dat ik je verder kon helpen maar mij valt direct ook niets meer in. scratch.gif

@Suus,
als ik je verhaal hoor dan komen de rollen dus wel volledig in hun goede eind positie, maar gaat er kennelijk wat mis bij het versturen van de bevestiging naar de afstandbediening. En dat kan dus blijkbaar aan het (ontvangertje?) kastje liggen bij de dissel? Ik wist overigens niet eens dat er een "antenne" draad aan zat. In ieder geval weer stof om over na te denken. Kwam ALKO maar eens met een goede technische beschrijving van de werking van de mover. Dan kon ik e.e.a. beter begrijpen.

Zoals al eerder gezegd heb ik zelf geen problemen meer met de ALKO mover. De komende tijd gaan we op stap met de caravan.gif en wordt er nog menig keer "ge - moverd " blij.gif Ik laat jullie weten hoe dat gegaan is! C vacation.gif
Fendt 390 FH Bianco met AL-KO AMS MAMMUT (2011) en SEAT Altea XL 1.8TSI

Gebruikersavatar
AmazingWheels
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 10 okt 2010 21:49
Locatie: Gelderland

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door AmazingWheels » wo 17 okt 2012 00:31

Beste forumleden,

prachtige, lange vakantie achter de rug met veel verplaatsingen. Dit jaar langs het Canal du Midi getrokken van Toulouse tot aan Portiragnes plage. Vele kilometers gefietst langs het Canal du Midi. Geweldige ervaring!
Omdat we heel wat keertjes met de caravan moesten verplaatsen van camping naar camping hebben we dus ook heel wat keertjes de mover gebruikt. Slechts één enkele keer kwam het voor, nota bene net voor de deur, dat de mover precies de andere kant op ging dan dat de bedoeling was. Voor de rest alleen maar positieve ervaringen. Tijdens één van de vertrekdagen moesten we een behoorlijk eind afleggen over een vreselijk blubber terrein, geen probleem dus met de Alko mover! Ook heb ik de caravan een keer moeten inparkeren strak tussen twee bomen, ook geen probleem met de Alko mover. Eitje - - - ! Al met al dus zeer tevreden, al is het natuurlijk wel vervelend dat op een gegeven moment de mover net het tegengestelde doet van wat jij wilt!
Ik hoop dat andere Alko mover gebruikers net zulke goede ervaringen hadden tijdens hun laatste vakantie. Allerhartelijkste groet,

TP
Fendt 390 FH Bianco met AL-KO AMS MAMMUT (2011) en SEAT Altea XL 1.8TSI

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4303
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door WillyL » wo 17 okt 2012 09:16

Sorry, maar , ook al is het maar 1 keer, een foutief reageren van de mover is mijns inziens onaanvaardbaar.
Het zal je maar overkomen, sta je dicht bij een obstakel en zwenkt de caravan daarnaartoe ipv ervan weg. Woeps, sorry, nog een deuk erbij.

Van een auto aanvaard je toch ook niet dat die naar links draait ipv rechts, of versnelt ipv remt, of toch wel? scratch.gif

Dit probleem met fout interpreteren van de commando's lijkt me echt een probleem bij deze mover. Bij andere merken heb ik daar nog niet van gehoord.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door Ad » wo 17 okt 2012 11:05

AmazingWheels schreef:Slechts één enkele keer kwam het voor, nota bene net voor de deur, dat de mover precies de andere kant op ging dan dat de bedoeling was.
Onacceptabel. Je kunt dus, zoals eerder aangegeven, schade oplopen, maar veel erger letsel. Ik zou toch Alko aanschrijven dat dit niet kan.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

EDS66

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door EDS66 » zo 11 nov 2012 20:20

Hallo allen,
Zijn er al ervaringen met de nieuwste uitvoering en wel de 2012 uitvoering ?
Deze zou al krachtiger moeten zijn.

Edwin.

Suus

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door Suus » do 27 dec 2012 11:06

We zijn in aug/sept zes weken op pad geweest en hebben bijna om de dag de mover gebruikt.
Als we rekening houden met de aanvullende gebruiksinformatie van de importeur kunnen we zeggen dat de mover het naar wens doet. We calculeren wel in dat de communicatie tussen de afstandbediening en de mover niet 100% betrouwbaar is. Denk dan aan het-volledig-verwijderd-van-de-wielen-informatie. In praktijk zijn de rollen volledig los, maar je behoudt een knipperend lampje. Even opnieuw op/af en dan is het oké.
We hebben slechts een enkele keer de verkeerde richting ervaren, maar blijkbaar houden we er al rekening mee. Alles went.
De kracht is voldoende voor normaal en iets meer dan normaal gebruik, maar ik begrijp dat normaal een subjectief begrip is.
Wel hoop ik dat Alko met de vele opmerkingen een les leert en de mover modificeert, zodat nieuwe gebruikers onze negatieve ervaringen niet behoeven te ondergaan.

Diny
Berichten: 3881
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door Diny » do 27 dec 2012 16:48

Onder onze Feeling zit ook een ALKO. De caravan is van 2011.
Het is van belang dat de dealer weet dat er een mankement zat bij de mover, dat bleek toen de mover bij aflevering een half jaar later, weigerde. De dealer had bericht gekregen van ALKO herinnerde hij zich op het goede moment. De wagen had in de verhuur gezeten. Onderdeel vervangen en geen problemen.
De bediening is erg gevoelig, dus je moet de gebruiksaanwijzing stap voor stap uitvoeren. En iedere keer naar het 0-punt terug.
Dat staat gewoon in onze handleiding. Bij de startprocedure hebben we nog steeds de handleiding paraat.
Inmiddels hebben we wel een nieuwe afstandsbediening omdat het de stick niet automatisch terugveerde.
Verder doet hij het prima, geen problemen met de servicedienst van ALKO toen er gebeld werd en de batterij heeft het hele seizoen 2012 probleemloos gedaan.
De nieuwe afstandsbediening nog niet geprobeerd. omdat de tijd ontbrak. Zal zeker uitvoerig gebeuren voordat seizoen 2013 van start gaat.
Pfff, een mens wordt niet vrolijk als-ie al dat ALKO chagrijn leest kersthuilen.gif

W. Laurs
Berichten: 67
Lid geworden op: do 10 mar 2005 14:23
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door W. Laurs » vr 28 dec 2012 15:39

Inmiddels afstandsbediening nr. 2. Dit na een gat hoog in de zijwand bij het manoeuvreren in de stalling. De ruimte is krap en ik zag de draadnagel hoog in de muur niet. De caravan draaide weer de verkeerde kant op.
Ik vertrouw de Mammuth nog steeds niet. Er is al teveel voorgesteld door AL-KO hoe problemen te voorkomen, terwijl je mag verwachten dat een product geleverd wordt zonder al te veel instructies hoe je
moet zorgen dat je waarschijnlijk niet in moeilijkheden komt.
Over andere movers lezen we al de problemen toch niet?
Ik heb begrepen van mijn dealer dat de verkoop van de AL-KO,s erg is teruggelopen.
En wat wij bezitters nu moeten????? Het volgende seizoen zal het leren of de problemen opgelost worden.
W. Laurs

arnovariante

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door arnovariante » wo 30 jan 2013 15:36

@ EDS 66...., en andere geintresseerden,

Inmiddels heb ik de 2012 uitvoering van de mammut onder onze Dethleffs.

Heb er nog niet heel veel mee gedaan maar heb in ieder geval gemerkt dat deze wel sterker is als de 2010 versie.
Je hoort de motoren ook meer toeren maken.

Van het de verkeerde kant op gaan had ik bij de "oude" ook al geen last van, ga er van uit dat deze dat dus ook niet heeft.

Tot nu toe positief dus! thumbup.gif

Groetjes Arno

Suus

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door Suus » wo 16 apr 2014 14:51

Dit weekend zijn we ons lam geschrokken. Bij vertrek thuis werkte de mover gedeeltelijk. Een van de motoren draaide wel vooruit, maar niet achteruit.

Op de camping hebben we met wat gemanoevreer de caravan op zijn plek gekregen. Daarna de mover van de banden afgehaald en de afstandsbediening uitgeschakeld.

Na een uur zagen we ineens dat de moverrollen spontaan aan het draaien waren. Geprobeerd de afstandsbediening aan te melden, maar dat ging niet. Enige oplossing was het losmaken van de accupolen.
Deze polen bleken groeiend heet te zijn, evenals de draden. Slechts met een tang hebben we de polen van de accu kunnen verwijderen, anders hadden we brandwonden. Gelukkig waren we bij de caravan toen het gebeurde. Waren we weggeweest dan zaten we nu met een afgebrande caravan.

Natuurlijk na het weekend meteen naar de dealer. Zij vonden dat de movers verschrikkelijk stonken en zijn in gesprek gegaan met Alko. We krijgen een compleet nieuwe mover, maar niet zonder slag of stoot. Ook de kosten zijn nog niet bekend. Wij hopen dat Alko inziet wat voor problemen deze mover had kunnen veroorzaken.

Ralf
Berichten: 1265
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door Ralf » wo 16 apr 2014 16:40

RE.gif
Suus
ik ben nieuwsgierig en wellicht dat je dit ook aan de dealer kan vragen .
Allebei de motoren zijn apart afgezekerd . Dit zou dus zo moeten zijn dat bij een mogelijke kortsluiting ( wat natuurlijk niet recht te breien is ) de zekering er uit moet klappen .
Nu is mijn vraag waarom hebben deze zekeringen hun werk niet gedaan .
Als de polen zo heet geworden zijn dan moet de zekering er toch uit vliegen ? Of zijn de zekeringen te zwaar .
Let wel op als je accu zo heet is geworden dat deze waarschijnlijk ook een klap heeft gehad.

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: De ALKO mover- wat zijn de ervaringen?

Bericht door Knaapje » wo 16 apr 2014 19:03

Zat er geen hoofdschakelaar op?

Dat begrijp ik uit dit verhaal niet.
Op mijn eenvoudige Reich mover heb ik op zo'n 15 cm van de accu een hoofdschakelaar, die ik na het moveren gelijk uitschakel.
Het is dus dan onmogelijk, dat mijn motoren zouden gaan draaien. Ze hebben eenvoudigweg geen stroom, de sleutel van de schakelaar ligt elders.
Laatst gewijzigd door Knaapje op wo 16 apr 2014 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”