Koelkast verwijderen om bij hoek van de vloer te komen voor een 30 jaar oude Eriba

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Eribellehenk
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 jun 2018 07:41

Koelkast verwijderen om bij hoek van de vloer te komen voor een 30 jaar oude Eriba

Bericht door Eribellehenk » ma 18 jun 2018 19:19

We hebben een oude (30jr)leuke Eriba over kunnen nemen. Helaas moet ik onder de koelkast een stukje vloer verniewen. Dit omdat de vorige eigenaar de Eriba verplaatst heeft terwijl hij/zij nog op de krik stond. Daardoor is de krik met een stukje vloer naar beneden afgebroken. Dit heeft zo, zonder lekkages, een paar jaar gezeten. Krik zat met touw vastgebond3n aan de onderkant. Graag wil het repareren. Heb nu de laatste (wel verrotte) bout doorgeslepen en krik verwijderd. Maar nu moet ik bij dat stukje zien tekom3n wat weg is van de bodem. Precies daarboven zit de koelkast. Het is onze eerste caravan, dus u snapt allen dat we nog geen ervaren caravan gebruikers zijn. Wie kan ons vertellen hoe ik de koelkast voorzichtig kan loskoppelen en verwijderen zadat ik de onderliggende vloer kan repareren. Als dat stevig genoeg is, ga ik de krik terug zien te plaatsen. In ieder geval een leuke nieuwe (technische) uitdaging, waarvan ik hoop dat het lukt. Ik kan veel zelf, maar heb dus nog nooit een caravanbodem gezien, vandaar dus de vraag, waar kan ik het best beginnen ?
Alvast allemaal bedankt voor het meedenken.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Koelkast verwijderen om bij hoek van de vloer te komen voor een 30 jaar oude Eriba

Bericht door apejoekie » ma 18 jun 2018 19:32

Hoeveel is er precies weg en kun je misschien een foto plaatsen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Koelkast verwijderen om bij hoek van de vloer te komen voor een 30 jaar oude Eriba

Bericht door deusjevo » ma 18 jun 2018 19:36

Bedoel je met “krik” een uitdraaisteun?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Eribellehenk
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 jun 2018 07:41

Re: Koelkast verwijderen om bij hoek van de vloer te komen voor een 30 jaar oude Eriba

Bericht door Eribellehenk » ma 18 jun 2018 21:14

Beste heren, dank voor jullie reactie,
1) ja, ik bedoel met ‘krik’ inderdaad de uitdraaisteun. (Vergeef mij mijn beginnersfout, maar nooit té oud om te leren).
2) ik heb net een foto gemaakt, maar ik zit pas op dit forum, ik kan nog niet ontdekken hoe ik de foto geplaatst krijg.
Maar ook dat ga ik proberen, en heeft dus een vervolg.

Eribellehenk
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 jun 2018 07:41

Re: Koelkast verwijderen om bij hoek van de vloer te komen voor een 30 jaar oude Eriba

Bericht door Eribellehenk » ma 18 jun 2018 21:24

BF252A38-F5B7-40B5-B190-5A5C97DBC4D0.jpeg
Dit is de onderkant, ik hoop dat het zichtbaar is waar de uitdraaisteun heeft gezeten.
Hoop dat ik verder zal komen met jullie adviezen.
Alvast bedankt.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”