Welke bankairco

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Welke bankairco

Bericht door Michel1975 » zo 3 jun 2018 17:56

Komende zomer gaan we met de SMV naar Frankrijk dan wel Italië. Nu willen we s'nachts lekker slapen dus dat wordt toch een airco. Aangezien het een oldtimer is is een dakairco geen pan. Dus op zoek naar een bankairco. De keuze valt mij een beetje tegen. Ga hem zelf inbouwen maar kom er niet helemaal uit welke. Liefst zo goedkoop mogelijk uiteraard want het is maar een klein caravannetje mrgreen.gif . Tweedehands ben ik wat huiverig voor zeker gezien het feit dat er vaak maar €300,- tussen zit. Dan liever nieuw.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

annesophie
Berichten: 93
Lid geworden op: di 3 nov 2015 18:49

Re: Welke bankairco

Bericht door annesophie » zo 3 jun 2018 18:11

Er zijn nu ook mobiele airco,s die je in het raam kunt hangen, geschikt voor het koelen tot 16 kuub.
Onze dochter heeft er 1 gekocht en had de airco in de slaapkamer hangen om hem uit te proberen en het werkte goed.
Kost rond de € 500.
Misschien een alternatief voor de bankairco die veel ruimte in beslag neemt.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke bankairco

Bericht door Chris » zo 3 jun 2018 19:38

RE.gif \
Dat is de Eurom 2400
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ferdi

Re: Welke bankairco

Bericht door Ferdi » zo 3 jun 2018 19:51

Het is alleen geen gezicht dat ding buiten aan je raam en dan binnen nog een unit die je kwijt moet kunnen met al die slangen.
Zou niks voor mij zijn.
De Dometic bankairco de freshwell 2000
Bijvoorbeeld deze:
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... stunt.html


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke bankairco

Bericht door Chris » zo 3 jun 2018 20:28

RE.gif
Dat klopt... ziet er niet uit zo'n Eurom 2400
Maar werkt wel!!
Trouwens ook een lastig ding om mee te nemen, giga doos.
Ik heb hem ooit geleend van vrienden om te proberen.
Toen wist ik zeker... zo eentje wilde ik echt niet.
Is een dakairco geworden dus.. mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Welke bankairco

Bericht door Michel1975 » za 9 jun 2018 19:16

Het is geen bankairco geworden. Voor die €479 wil ik het wel even proberen. Kan ik hem in beide caravans gebruiken. Vanmiddag ff getest en in anderhalf uur van 35 naar 25 graden. Viel me tot dusver niet tegen.

Ook gewoon bij Pauw Hhw gehaald dus als er gezeik is heb ik met hun te maken en lekker dichtbij.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

CeesZ
Berichten: 158
Lid geworden op: do 4 sep 2008 22:34

Re: Welke bankairco

Bericht door CeesZ » ma 11 jun 2018 22:52

Ik loop al wat langer rond te kijken en op zich lijkt me zo'n split airco best een handig systeem. Dat het de temperatuur naar een aanvaardbaar niveau weet te brengen geloof ik wel. Wat mij tot nu toe heeft tegengehouden is het lawaai dat het apparaat maakt. In de productaanbeveling stond ergens: Kou binnen, lawaai buiten. Vraag is natuurlijk hoeveel lawaai buiten.In de showroom zal het wel mee vallen maar de showroom is niet 's nachts als alle campingburen met de ramen open slapen. Waar ik benieuwd naar ben is het geluidsniveau van jouw praktijktest. Bovendien ben ik ook benieuwd of het systeem, als het tegen de wand aanhangt, ook contactgeluid naar binnen afgeeft.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”