Hobby 550TKM 1993

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
WimBlmt
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 feb 2018 13:45

Hobby 550TKM 1993

Bericht door WimBlmt » ma 19 feb 2018 16:47

Heyhey Caravanliefhebbers...

Ik heb vorig weekend een "nieuwe" caravan gekocht ter vervanging van m'n huidige Adria (tevens 1993). voornaamste beweegreden is meer ruimte/6 slaapplaatsen.

De Hobby is echter niet voorzien van een "vaste" watertank en warmwater-voorziening. wordt knutselen dus.. Tevens ga ik m'n 12V batterij/lader/omvormer overzetten. bedoeling is nl. zo "onafhankelijk" mogelijk te kunnen kamperen, vermits we regelmatig op een terrein staan waar géén voorzieningen zijn.
Bij't uitkijken naar een geschikte boiler (in de Adria staat nu een Truma TT2) kwam ik de Truma B10 gasboiler tegen. Dit lijkt me een leuk alternatief, vermits ik nu voor warm water een stroomgroep moet meezeulen en dat ding minstens een uur moet laten pruttelen om wat warm water te hebben. Wat zijn de ervaringen op't forum met die gasboiler, en met't inbouwen ervan? Tevens denk ik aan een zonnepaneel om de batterij geladen te houden. zijn hier sets voor aan te raden? zou leuk zijn om tenminste aan aantal dagen verder te kunnen zonder stroomgroep.....

Thx,
Wim

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Hobby 550TKM 1993

Bericht door Cara-Fan » ma 19 feb 2018 16:53

Hey Wim! Welkom, er zit hier volgens mij kennis genoeg op het forum om je verder te helpen.

Groet Jeroen zwaaien.gif

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”