Iemand ervaring met E-Trailer

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Ferdi

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Ferdi » do 5 apr 2018 10:03

Zo is dat, ik zie een trend in PD zijn reacties en veel koopsignalen . Het is een kwestie van tijd. In zijn hoofd is ie al om, alleen de directie nog overtuigen. ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23455
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door PD » do 5 apr 2018 10:06

evr66 schreef:Dus, simpelweg, "elke gek zijn gebrek" awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Ik zal de laatste zijn die dit ontkent knipoog.gif awhoea.gif al probeer ik wel rationeel na te blijven denken...

Wanneer je in je display 4 meetwaarden voor de bandenspanning afleest waarvan er 3 binnen 0,05 Bar gelijk zijn en de 4e afwijkt tot wel 0,3 Bar, dan geeft dit voor mij metrologische onrust awhoea.gif
Laatst gewijzigd door PD op do 5 apr 2018 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door karelV » do 5 apr 2018 10:07

RE.gif RE.gif
T' is ook overal hetzelfde mrgreen.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door karelV » do 5 apr 2018 16:20

Ferdi schreef:Zo is dat, ik zie een trend in PD zijn reacties en veel koopsignalen . Het is een kwestie van tijd. In zijn hoofd is ie al om, alleen de directie nog overtuigen. ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

T' is mijn gelukt ..............de Directie te overtuigen. was een whistle.gif van een cent mrgreen.gif
Heb het nodige besteld bij E-trailer nl Product Aantal Prijs
E-Connect: ''De basis voor een veilige en ontspannen vakantie.'' 1 €119,95
E-Level: ''Nauwkeurig waterpas in mum van tijd.'' 1 € 59,95
E-Pressure: ''Voorkom een klapband tijdens uw reis.'' 1 € 99,95
Subtotaal: €279,85
Verzending: € 5,95 via Vast Tarief
Betaalmethode: iDEAL
Totaal: €285,80

Zien het wel verschijnen en heb aangegeven; levering vanaf dinsdag 10-04-2018 ivm weekend weg blij.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ferdi

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Ferdi » do 5 apr 2018 16:23

Kijk jij hebt de directie weten te paaien. Thumbup.gif
Heb je wel meteen de tandemasser uitvoering besteld, of kan je het systeem daar later nog op uitbreiden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door karelV » do 5 apr 2018 16:25

RE.gif

Is achteraf altijd bij te bestellen thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door evr66 » do 5 apr 2018 16:28

Hier zit-ie er inmiddels in. Twijfel nog een beetje aand e kracht van de BT verbinding, maar dat zal de praktijk uit moeten wijzen. E-volt heeft nog een hikje, meet te veel spanning (15.0 tov 14.6 werkelijke waarde) waardoor je continue meldingen van te hoge spanning krijgt. Moet in een update verbeterd gaan worden.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Ferdi

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Ferdi » do 5 apr 2018 16:35

Re, Waar heb jij het kastje geplaatst en welke voeding ervoor genomen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Ab » do 5 apr 2018 16:40

Waarschijnlijk meet ie de laadstroom dan.
Die is altijd hoger dan de spanning van de accu.
Dat zou de conclusie rechtvaardigen dat de accu tijdens het rijden bijgeladen wordt.
Die spanning lijkt me vrij eenvoudig te reduceren mocht het problemen blijven geven.
Bijv. een aantal diodes achter elkaar in de voedingsdraad van de unit opnemen. 8 of 9 achter elkaar solderen schat ik.
Kost bijna niks.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door evr66 » do 5 apr 2018 16:47

AB: Hij meet de laadspanning inderdaad. Das niet erg, maar dan moet-ie hem wel goed meten. Deze afwijking vind ik echt te groot, 0.4V op de 14.6V is niet echt fraai. Evt kunnen ze dit softwarematig wel oplossen door een optie in te bakken waar je zelf een correctie aan kunt brengen. Kan niet moeilijk zijn.

Ferdi: Rechts van de deur heb je bij ons een paneeltje met onder meer radio, thermostaat/verwarming en schakelpaneel voor van alles en nog wat aan verlichting, waterpomp enzovoorts. Hier zat een geschakelde 12V (om in 1 klap bijna alle 12V gebruikers af te kunnen schakelen). Heb hem dus achter deze schakelaar aangesloten. Heb dan zowel 12V van de accu als van de omvormer al naar gelang de situatie. E-connect hangt bovendien lekker hoog en er zit tussen de e-connect en de auto heen metaal wanneer de auto er voor staat. Om zo min mogelijk obstakels voor het BT signaal te hebben.

Voorlopig e-connect even met dubbelzijdig tape vastgezet, zodat de plaats nog simpel aangepast kan worden zonder gaten achter te laten.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Ab » do 5 apr 2018 17:26

Mogelijk is er softwarematig wat aan te doen. Geen idee.
Mocht het je blijven irriteren, en niet eenvoudig op te lossen zijn,voor een eurootje of 2 aan diodes is het ook opgelost.
Voor mijn part 10 achter elkaar solderen, een krimpkousje eromheen, en opnemen in de plus naar de E-connect en de spanning zal voldoende lager zijn.
Kleine diodes kosten eigenlijk niks.
Een paar euro per 1000.
Bij een elektronicahandel per stuk een dubbeltje of 20 ct.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door evr66 » do 5 apr 2018 18:04

RE.gif Eerst eens zien of ze deze waarde calibreerbaar kunnen maken, zou mijn voorkeur hebben. Spanningsverlies over een Si diode zou dacht ik iets van 0.6-0.7V worden dus dat gaat te hard. Simpel spanningsdelertje wordt m ook niet, dan wordt de spanning teveel afhankelijk van de opgenomen stroom. Is wel iets op te verzinnen, maar ik ga ervan uit, dat de heren van E-trailer tot een nette oplossing komen.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Williamr » do 5 apr 2018 18:41

Vanmiddag even snel het setje aangesloten, E connect hoog in de kledingkast geplaatst boven de middenas.
“Toevallig” lag er nog een voeding vanaf de accu voor de oude besturingskast van de oude Oyster schotel. Spul aangesloten en alle modules ingelezen in de app, binnen een kwartiertje klaar.

Vooral erg blij met de E-pressure, van het weekend gaat de caravan weer terug naar de stalling en ben benieuwd wat er gebeurd met de druk en temperatuur.

Moet alleen nog even kijken voor de schakelaars voor de dakluiken. Je kan ze niet lekker plaatsen, Pino had dit al laten zien in een andere post. Deze liggen nog lekker in het doosje tot hier een oplossing voor gevonden is. Ik denk dat een hoekstukje de oplossing is om dit te monteren, de afstand tussen de twee componenten moet volgens de gebruiksaanwijzing minder dan een 0,5 cm zijn. Als ze 1 cm uitelkaar liggen dan geeft de app nog steeds aan dat het onderdeel gesloten is. Nu zal het eea wel bewegen tijdens het rijden dus probeer ik toch de aanbevolen marge aan te houden, met in het achterhoofd dat een millimetertje niet uitmaakt.

Maar al met al een positief gevoel, nu afwachten of de BT sterk genoeg is.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Williamr » do 5 apr 2018 19:38

Het is best prijzig, gelukkig geen overleg nodig gehad met de directie awhoea.gif

Maar mocht jij met een alternatief komen wat in aanschaf aantrekkelijker is, zullen er zeker mensen hierin geïnteresseerd zijn.
Wel afhankelijk welk uurtarief jij rekent knipoog.gif
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3511
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Paul » do 5 apr 2018 21:27

Dit weekend toch de directie hier maar eens lief aankijken.
Ik wil e-trailer al heel lang hebben maar twijfelde erg in verband met de problemen die ermee waren.
Ik lees hier nu voornamelijk positieve berichten dus het moet er nu toch maar eens gaan komen.
Helaas is mijn wensenlijstje vrij lang en heeft de directie zelf ook zo haar wensen, eens kijken of we tijdens het volgende MT tot besluiten kunnen komen :)
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Re di Coppi
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Re di Coppi » do 5 apr 2018 22:09

RE.gif

Hmm, misschien moeten we samen maar één front maken richting onze beide directies awhoea.gif
Die kogeldruk sensor vind ik ook interessant, vraag me alleen af hoe dat ding eruit ziet, gebruikt wordt en werkt? Dat is via de mailing en website niet duidelijk.
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door karelV » do 5 apr 2018 22:16

AdriaDirk schreef:Voor een knaak koop je een waterpas. Voor vertrek kan je ook kijken of je dakluik dicht zit. Blijven de tmps sensoren over. Dat vind ik nuttig, maar voor 40€ koop je bij ali daar wat voor. Mocht ik veel tijd over hebben dan ga ik misschien wel eens met een pi stoeien.

Zo denkt karelientje er ook over wat je hierboven beschrijft maar ze...........(de directie) heeft mij toch toestemming gegeven blij.gif blij.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ferdi

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Ferdi » do 5 apr 2018 22:30

Kijk toch mooi dat de mannen hun speeltje op zijn tijd wordt gegund, door de vrouw des huizes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23455
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door PD » do 5 apr 2018 22:33

Ferdi schreef:Kijk toch mooi dat de mannen hun speeltje op zijn tijd wordt gegund, door de vrouw des huizes.
Volgens mij hoop jij nu dat jouw vrouw meeleest.... net als bij de Torino awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door karelV » do 5 apr 2018 22:57

RE.gif

Met die Torina ben ik ook mee aan het onderhandelen............. mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif We gaan zo naar bed............. awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ferdi

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Ferdi » do 5 apr 2018 23:04

Haha nou die weet nog niks, maar ik ben een verkoper dus ik krijg alles verkocht aan mijn vrouw.
Ze gunt mij ook mijn plezier en ik die van haar.
Als we in de ruitershop staan, laat ik ze ook haar (met dochter) gang gaan.

PS ik had voor de cassetteluifel gekozen en heb haar met de Torino haar zin gegeven, dus net andersom.

Maar jij gaat ook overstag met de aanschaf. Bij deze de oproep aan Desi ; geef PD zijn speeltje, het is alweer zo lang geleden dat hij wat voor de caravan heeft gekocht en hij kan moeilijk achterblijven op technologisch gebied. ;-) :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Williamr » do 5 apr 2018 23:06

De kogeldrukmeter is ook wel een leuk speeltje, denk alleen dat ik deze op het verlanglijstje zet ipv betsllen........... €149,95. Aardig geld voor iets waar nog niets van bekend is, alleen dat hij in juli gelanceerd wordt.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door karelV » do 5 apr 2018 23:17

RE.gif

Die staat ook al op mijn verlanglijstje...............nu nog op het lijstje van de Directie mrgreen.gif .........maar ben daar tezijnertijd niet bang voor knipoog.gif . Als ze nu al vraagt of het makkelijk is om de bandendruk sensorset uit te breiden is tot tandemset ben ik niet meer bang awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ferdi

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Ferdi » do 5 apr 2018 23:23

Oke Karelientje is ook een vrouw met visie thumbup.gif


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door karelV » vr 6 apr 2018 09:39

RE.gif

Dat was vorig weekend al gecompenseerd in Disigne Outlet Roermond knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”