vloerverwarming

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: vloerverwarming

Bericht door Chris » wo 24 jan 2018 20:31

RE.gif
Belasting te groot... dat zouden ze toch wel uitrekenen in de fabriek?
Bij mij dus wel, gewoon 2 trafo's gemonteerd dus.
Maar zeg nooit nooit.... koffiedik kijken op deze manier.

Maar dat een dealer verteld over gelijkstroom ( moet dus spanning zijn) van de trafo naar de matten....... oeps... erg groot foutje..
Tenzij... wat ik echt niet geloof.. er nog een gelijkrichter tussen zou zitten... helemaal voor niets dan.
Voor de matten maakt het helemaal niets uit, wissel, gelijk... ze worden van beide warm.
Net als een gloeilamp... brand ook op alles, en die wordt ook warm..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: vloerverwarming

Bericht door evr66 » wo 24 jan 2018 20:40

inderdaad, specs van de trafo zouden iets zeggen. anders gewoon eerst eens 1 of 2 matjes aansluiten, zien wat er gebeurt dan.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: vloerverwarming

Bericht door Hans 555 » do 25 jan 2018 08:19

Hoe het ook mag zijn, de vloerverwarming heeft het goed gedaan en nu niet meer. Omdat wij naar Oostenrijk zouden gaan met een caravan waarvan de vloerverwarming niet werkt en om zeker geen koude voeten te krijgen, hebben we gekozen om een stukje tapijt te leggen.
Nu blijkt er toch wat warmte van de vloerverwarming af te komen. En of dat aan het tapijtje ligt of aan iets anders, ik weet het niet. Feit blijft dat ik iets gekocht heb dat niet werkt en dat gaan ze maar uitzoeken en oplossen.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: vloerverwarming

Bericht door evr66 » do 25 jan 2018 08:23

prima uitgangspunt, ik kreeg de indruk dat je het er bij wilde laten zitten en dat zou ik zonde vinden, excuses :)

als hij het wel gedaan heeft en nu nergens meer, zou ik eerst zoeken in het gemeenschappelijke deel (trafo, schakelaar, bekabeling). Mooi klusje voor de dealer :)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: vloerverwarming

Bericht door iemand » do 25 jan 2018 19:50

Hij doet het dus "een beetje" en dat blijkt doordat je tapijt de warmte vasthoudt.

Maar bij een goed functioneren vloerverwarming moet je juist NIET extra tapijt erop leggen, anders gaat de boel juist stuk scratch.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”