Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 246
Lid geworden op: za 28 dec 2013 23:55

Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door Peerke » ma 25 dec 2017 14:44

Modern (TV) kijken via satelliet, streaming internet (Wi-Fi of 4G), Digitenne of kabel: welke keuzes en welke voor - & nadelen ?

Kenmerken:
De moderne kijker stelt (terecht m.i.) eisen aan 'kijken', terwijl die ook nog verschillend zijn:
(A) Groepskijken / op de bank met meerderen:
-- Resolutie: Full-HD (1920x1080) of moderner: UHD/4K (3840x2160)
-- Schermgrootte: afhankelijk van de afstand tot het scherm: 28" - 32" - 40" - ...
-- Bediening: bij voorkeur door afstandsbediening (z.g.n. 10ft, eenvoudige bediening): hoge WAF (Wife Acceptance Factor; https://nl.wikipedia.org/wiki/Wife_acceptance_factor)
-- Geluid: Surround geluid via soundbar of nog beter: surround set+boxen, 5.1 of beter 7.1

(B) Individueel kijken / alléén:
-- Resolutie: minder belangrijk, liefst HD (1280x720)
-- Schermgrootte: notebook, tablet of zelfs smartphone: 5" - 10" - 17" - ...
-- Bediening: toetsenbord of scherm
-- Geluid: kwaliteit is minder belangrijk, oordopjes, koptelefoon geluid uit notebook, tablet, etc.


Alhoewel niet 1-op-1 te matchen, kun je wel het volgende overzicht maken:

1) satelliet (DVB-S/DVB-S2):
+ Hoge data transfer-rate en dus hoge resolutie full-HD en zelfs UHD, 5.1/7.1 surround geluid, ondertiteling en dus kwaliteit !
+ De duur van het kijken is onbeperkt (binnen je abonnement)
+ Toegang tot gratis (FTA) en betaalde content via smartcard van provider zoals CanalDigitaal, ed.
+ Op technische issue na: betrouwbaar, altijd beschikbaar
- Geen of beperkte toegang tot betaalde streaming TV zoals Netflix, Disney of Videoland
- Duur abonnement en relatief duurdere, complexere (sat.schotel uitrichten) apparatuur
+ Beschikbaarheid: vrijwel overal (tenzij geen vrij zicht bijv. door bomen)
==> Geschikt voor (A) groepskijken (Full HD en UHD) en (B) individueel kijken

2) Streaming internet Wi-Fi:
- Wi-Fi internet op Camping is vrijwel NOOIT voorspelbaar en dus is ook de kwaliteit en stabiele bandbreedte niet voorspelbaar: kwaliteit blijft dus een 'gok': meestal geen full-HD, zeker geen UHD
+ De hoeveelheid is onbeperkt en dus ook de duur van het kijken is onbeperkt
0 Toegang tot gratis (FTA) en betaalde content via portal en APP van provider, zoals Ziggo of CanalDigitaal, ed., content echter vrijwel ALTIJD beperkt en bewaartermijn van opnamen, etc.: provider bepaalt en niet de abonnee !
0 Betrouwbaar is sterk afhankelijk van beschikbaarheid en dus de infra op de camping
+ Vrije toegang tot betaalde streaming TV zoals Netflix, Disney of Videoland, tenzij beperkt door 'Wi-Fi streaming knijpen' door de camping baas
+ Gratis en relatief eenvoudige software
- Beschikbaarheid: sterk afhankelijk van de (portemonnee v/d) campingbaas
==> Geschikt voor (B) individueel kijken (binnen acceptatie grenzen), minder geschikt voor (A) groepskijken

3) Streaming internet 4G:
- De dekking van Wi-Fi 4G en z'n snelheid is niet altijd voorspelbaar (zeker in het buitenland) en dus is ook de kwaliteit en stabiele bandbreedte niet altijd voorspelbaar: dit blijft dus een 'gok': meestal geen full-HD, zeker geen UHD
- De hoeveelheid is beperkt door de provider (zeker in het buitenland) en dus ook de duur van het kijken; ondanks dat 4G maandbundels tegenwoordig meerdere GB groot zijn, 'stook' je je maandbundel er binnen enkele uren kijken doorheen....en bijkopen is niet gratis.....
0 Toegang tot gratis (FTA) en betaalde content via portal en APP van provider, zoals Ziggo of CanalDigitaal, ed., content echter vrijwel ALTIJD beperkt en bewaartermijn van opnamen, etc.: provider bepaalt en niet de abonnee !
+ Vrije toegang tot betaalde streaming TV zoals Netflix, Disney of Videoland, tenzij beperkt door 'Wi-Fi streaming knijpen' door de 4G provider en/of je abonnement
0 Betrouwbaar is sterk afhankelijk van beschikbaarheid en dus de 4G infra van je provider, ook in het buitenland
+ Gratis en relatief eenvoudige software
- Beschikbaarheid: sterk afhankelijk van de 4G provider
==> Beperkt geschikt voor (B) individueel kijken (binnen acceptatie grenzen en de 'duur' van kijken), minder geschikt voor (A) groepskijken

4) Digitenne (DVB-T/DVB-T2):
- Digitenne op camping is niet overal beschikbaar en is zeker in het buitenland niet via je provider beschikbaar. De (oude) DVB-T kwaliteit is beperkt (PAL), de toekomstige DVB-T2 zal Full-HD ondersteunen
+ De duur van het kijken is onbeperkt (binnen je abonnement)
+ Toegang tot gratis (FTA) en betaalde content via smartcard van provider zoals Digitenne, ed.
+ Op technische issue na: betrouwbaar, altijd beschikbaar
- Geen of beperkte toegang tot betaalde streaming TV zoals Netflix, Disney of Videoland
+ Betaalbaar abonnement en relatief eenvoudige apparatuur
0 Beschikbaarheid: redelijk in Nederland (toekomst = nieuwe DVB-T2 apparatuur kopen), in het buitenland weer sterk afhankelijk van DVB-T/DVB-T2 provider
==> Beperkt geschikt (door beperkte kwaliteit DVB-T) voor (A) groepskijken en (B) individueel kijken

5) Kabel (DVB-C):
+ Hoge data transfer-rate en dus hoge resolutie full-HD en zelfs UHD, 5.1/7.1 surround geluid, ondertiteling en dus kwaliteit !
+ De duur van het kijken is onbeperkt (binnen je abonnement)
+ Toegang tot gratis (FTA) en betaalde content via smartcard van provider zoals CanalDigitaal, ed.
- Geen of beperkte toegang tot betaalde streaming TV zoals Netflix, Disney of Videoland
+ Op technische issue na: betrouwbaar, altijd beschikbaar
+ Betaalbaar abonnement en relatief eenvoudige apparatuur
- Beschikbaarheid: vrijwel GEEN camping heeft kabel (DVB-C)....
==> Geschikt voor (A) groepskijken (tot Full-HD) en (B) individueel kijken, MITS beschikbaar....


Conclusie:
(A) Groepskijken / op de bank met meerderen: via Satelliet, minder: Digitenne en Kabel, nog minder/soms vrijwel niet via Wi-Fi en 4G Internet

(B) Individueel kijken / alléén: op alle manieren, grotendeels bepaald door de kosten van kijken, minder door de kwaliteit en gemakken

Alternatief: is eenvoudigweg NIET kijken ;-) of zelf meebrengen op USB stick, externe HDD of notebook HDD/SSD....


Grtz,
Peerke
Laatst gewijzigd door Peerke op ma 25 dec 2017 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Afbeelding

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door PD » ma 25 dec 2017 15:01

Peerke schreef: Conclusie:
(A) Groepskijken / op de bank met meerderen: via Satelliet, minder: Digitenne en Kabel, nog minder/vrijwel niet via Wi-Fi en 4G Internet


Grtz,
Peerke
Ik vind je conclusie echt te kort door de bocht; wij hebben goede ervaring met TV-kijken via wifi (R36) van vele verschillende campings icm een VPN verbinding waardoor we in het buitenland gewoon via de Ziggo-app naar alle zenders kunnen kijken, inclusief de Formule-1 en de Giro. Door gebruikmaking van een Chromecast is het ook eenvoudig te streamen naar je TV waardoor je niet beperkt wordt tot je tablet of laptop.

In NL gebruiken we Digitenne en ingeval van een Formule-1 wedstrijd streamen we ook dan via wifi; ook dit is tot nu toe altijd weer gelukt thumbup.gif

Persé Full-HD of UHD/4K als eis klinkt eerder als een stacaravan aflower.gif Ik vind het schromelijk overdreven voor toerende caravanners.
Laatst gewijzigd door PD op ma 25 dec 2017 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 246
Lid geworden op: za 28 dec 2013 23:55

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door Peerke » ma 25 dec 2017 15:09

Beste PremiumDiscovery, bedankt voor je MENING, de titel is niet voor niets MODERN kijken...

MVG, Peerke
Laatst gewijzigd door Peerke op ma 25 dec 2017 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Afbeelding

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door PD » ma 25 dec 2017 15:10

thumbup.gif
Niet slechts een mening, maar op Wifi- en Digitenne ervaring gestoeld op veel verschillende campings.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door Ab » ma 25 dec 2017 23:18

Peerke schreef:Modern (TV) kijken via satelliet, streaming internet (Wi-Fi of 4G), Digitenne of kabel: welke keuzes en welke voor - & nadelen ?

Kenmerken:
De moderne kijker stelt (terecht m.i.) eisen aan 'kijken', terwijl die ook nog verschillend zijn:
(A) Groepskijken / op de bank met meerderen:
-- Resolutie: Full-HD (1920x1080) of moderner: UHD/4K (3840x2160)
-- Schermgrootte: afhankelijk van de afstand tot het scherm: 28" - 32" - 40" - ...
-- Bediening: bij voorkeur door afstandsbediening (z.g.n. 10ft, eenvoudige bediening): hoge WAF (Wife Acceptance Factor; https://nl.wikipedia.org/wiki/Wife_acceptance_factor)
-- Geluid: Surround geluid via soundbar of nog beter: surround set+boxen, 5.1 of beter 7.1

(B) Individueel kijken / alléén:
-- Resolutie: minder belangrijk, liefst HD (1280x720)
-- Schermgrootte: notebook, tablet of zelfs smartphone: 5" - 10" - 17" - ...
-- Bediening: toetsenbord of scherm
-- Geluid: kwaliteit is minder belangrijk, oordopjes, koptelefoon geluid uit notebook, tablet, etc.


Alhoewel niet 1-op-1 te matchen, kun je wel het volgende overzicht maken:

1) satelliet (DVB-S/DVB-S2):
+ Hoge data transfer-rate en dus hoge resolutie full-HD en zelfs UHD, 5.1/7.1 surround geluid, ondertiteling en dus kwaliteit !
+ De duur van het kijken is onbeperkt (binnen je abonnement)
+ Toegang tot gratis (FTA) en betaalde content via smartcard van provider zoals CanalDigitaal, ed.
+ Op technische issue na: betrouwbaar, altijd beschikbaar
- Geen of beperkte toegang tot betaalde streaming TV zoals Netflix, Disney of Videoland
- Duur abonnement en relatief duurdere, complexere (sat.schotel uitrichten) apparatuur
+ Beschikbaarheid: vrijwel overal (tenzij geen vrij zicht bijv. door bomen)
==> Geschikt voor (A) groepskijken (Full HD en UHD) en (B) individueel kijken

2) Streaming internet Wi-Fi:
- Wi-Fi internet op Camping is vrijwel NOOIT voorspelbaar en dus is ook de kwaliteit en stabiele bandbreedte niet voorspelbaar: kwaliteit blijft dus een 'gok': meestal geen full-HD, zeker geen UHD
+ De hoeveelheid is onbeperkt en dus ook de duur van het kijken is onbeperkt
0 Toegang tot gratis (FTA) en betaalde content via portal en APP van provider, zoals Ziggo of CanalDigitaal, ed., content echter vrijwel ALTIJD beperkt en bewaartermijn van opnamen, etc.: provider bepaalt en niet de abonnee !
0 Betrouwbaar is sterk afhankelijk van beschikbaarheid en dus de infra op de camping
+ Vrije toegang tot betaalde streaming TV zoals Netflix, Disney of Videoland, tenzij beperkt door 'Wi-Fi streaming knijpen' door de camping baas
+ Gratis en relatief eenvoudige software
- Beschikbaarheid: sterk afhankelijk van de (portemonnee v/d) campingbaas
==> Geschikt voor (B) individueel kijken (binnen acceptatie grenzen), minder geschikt voor (A) groepskijken

3) Streaming internet 4G:
- De dekking van Wi-Fi 4G en z'n snelheid is niet altijd voorspelbaar (zeker in het buitenland) en dus is ook de kwaliteit en stabiele bandbreedte niet altijd voorspelbaar: dit blijft dus een 'gok': meestal geen full-HD, zeker geen UHD
- De hoeveelheid is beperkt door de provider (zeker in het buitenland) en dus ook de duur van het kijken; ondanks dat 4G maandbundels tegenwoordig meerdere GB groot zijn, 'stook' je je maandbundel er binnen enkele uren kijken doorheen....en bijkopen is niet gratis.....
0 Toegang tot gratis (FTA) en betaalde content via portal en APP van provider, zoals Ziggo of CanalDigitaal, ed., content echter vrijwel ALTIJD beperkt en bewaartermijn van opnamen, etc.: provider bepaalt en niet de abonnee !
+ Vrije toegang tot betaalde streaming TV zoals Netflix, Disney of Videoland, tenzij beperkt door 'Wi-Fi streaming knijpen' door de 4G provider en/of je abonnement
0 Betrouwbaar is sterk afhankelijk van beschikbaarheid en dus de 4G infra van je provider, ook in het buitenland
+ Gratis en relatief eenvoudige software
- Beschikbaarheid: sterk afhankelijk van de 4G provider
==> Beperkt geschikt voor (B) individueel kijken (binnen acceptatie grenzen en de 'duur' van kijken), minder geschikt voor (A) groepskijken

4) Digitenne (DVB-T/DVB-T2):
- Digitenne op camping is niet overal beschikbaar en is zeker in het buitenland niet via je provider beschikbaar. De (oude) DVB-T kwaliteit is beperkt (PAL), de toekomstige DVB-T2 zal Full-HD ondersteunen
+ De duur van het kijken is onbeperkt (binnen je abonnement)
+ Toegang tot gratis (FTA) en betaalde content via smartcard van provider zoals Digitenne, ed.
+ Op technische issue na: betrouwbaar, altijd beschikbaar
- Geen of beperkte toegang tot betaalde streaming TV zoals Netflix, Disney of Videoland
+ Betaalbaar abonnement en relatief eenvoudige apparatuur
0 Beschikbaarheid: redelijk in Nederland (toekomst = nieuwe DVB-T2 apparatuur kopen), in het buitenland weer sterk afhankelijk van DVB-T/DVB-T2 provider
==> Beperkt geschikt (door beperkte kwaliteit DVB-T) voor (A) groepskijken en (B) individueel kijken

5) Kabel (DVB-C):
+ Hoge data transfer-rate en dus hoge resolutie full-HD en zelfs UHD, 5.1/7.1 surround geluid, ondertiteling en dus kwaliteit !
+ De duur van het kijken is onbeperkt (binnen je abonnement)
+ Toegang tot gratis (FTA) en betaalde content via smartcard van provider zoals CanalDigitaal, ed.
- Geen of beperkte toegang tot betaalde streaming TV zoals Netflix, Disney of Videoland
+ Op technische issue na: betrouwbaar, altijd beschikbaar
+ Betaalbaar abonnement en relatief eenvoudige apparatuur
- Beschikbaarheid: vrijwel GEEN camping heeft kabel (DVB-C)....
==> Geschikt voor (A) groepskijken (tot Full-HD) en (B) individueel kijken, MITS beschikbaar....


Conclusie:
(A) Groepskijken / op de bank met meerderen: via Satelliet, minder: Digitenne en Kabel, nog minder/soms vrijwel niet via Wi-Fi en 4G Internet

(B) Individueel kijken / alléén: op alle manieren, grotendeels bepaald door de kosten van kijken, minder door de kwaliteit en gemakken

Alternatief: is eenvoudigweg NIET kijken ;-) of zelf meebrengen op USB stick, externe HDD of notebook HDD/SSD....


Grtz,
Peerke
Ja..En?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door Carnavalswiertz » di 26 dec 2017 00:31

Hmmmm thuis kijk ik via ziggo. De rest boeit me niet zi enorm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door blefke » di 26 dec 2017 11:27

PremiumDiscovery schreef:[ wij hebben goede ervaring met TV-kijken via wifi (R36) van vele verschillende campings icm een VPN verbinding waardoor we in het buitenland gewoon via de Ziggo-app naar alle zenders kunnen kijken, inclusief de Formule-1 en de Giro. Door gebruikmaking van een Chromecast is het ook eenvoudig te streamen naar je TV waardoor je niet beperkt wordt tot je tablet of laptop.
Persé Full-HD of UHD/4K als eis klinkt eerder als een stacaravan aflower.gif Ik vind het schromelijk overdreven voor toerende caravanners.
Hi Hans,
Gebruik jij een betaal app om een VPN verbinding te creëren?
Heb gisteren een app gratis gedownload om een software update voor mijn telefoon te downloaden via Duitsland.
Heb er niet echt verstand van, maar moet een vpn verbinding aan bepaalde voorwaarden voldoen om goed tv te kunnen kijken via bijvoorbeeld de ziggo app.
Er zijn veel apps te krijgen, maar geen idee welke "goed" is.
Heb gisteren ergens gelezen dat je ook van thuis uit een van verbinding via de router kunt opzetten, dan zou je hier ook gebruik van kunnen maken in het buitenland.


Grzz,
P

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door Jan van Vijven » di 26 dec 2017 11:39

Voor een tientje in de maand hou ik het gewoon bij de schotel.....ik ga niet lopen tobben met internet.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door PD » di 26 dec 2017 11:50

RE.gif RE.gif
Hey Pascal,

Ik moet bekennen dat ik me er ook nog nooit goed in verdiept heb. Zo schijnt het via mijn NAS ook mogelijk te zijn om een gratis VPN op te zetten maar ik heb ooit op een camping in Luxemburg gekozen voor de betaalde app waar ik € 2,99 per maand voor betaal.

Gratis app's hebben vaak een beperkte datastroom, zo heb ik me laten vertellen al heb ik dit nooit gechecked... ik ben een luie consument; mijn betaalde app kun je tussentijds ook stopzetten maar ik laat deze maar gewoon doorlopen zodat ie altijd beschikbaar is :oops: Sinds ik deze app heb, gebruik ik deze ook in NL op open wifi netwerken.

Grtz
Hans
Laatst gewijzigd door PD op di 26 dec 2017 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door blefke » di 26 dec 2017 12:00

RE.gif RE.gif
Jan inderdaad, maar dat hoeft voor mij niet.
Heb er een paar jaar geleden wel 1 willen kopen.
Wij kijken bijna geen tv tijdens onze vakantie, maar soms heb je er wel even behoefte aan.
Al is het maar om het F1 te kijken, je zult niet geen internet / app hebben en Maxi wint toevallig .... kerstwhoehoehaha.gif
Door de week ben ik bijna iedere dag op de manage in Belgie, zit daar s'avonds vaak alleen te wachten.
Regelmatig kijk ik Netflix, surf wat op internet om de tijd om te krijgen.
Een paar keer de horizon app van ziggo geprobeerd maar die functioneert niet in Belgie, vandaar dat VPN mij handig lijkt.

RE.gif
THX Hans,
3 euro is niet teveel.
Heb je dan de mogelijkheid om overal in de wereld in te loggen ( zeg ik dat goed?)
Kun je die app ook met de laptop gebruiken of alleen via een GSM en dan een hotspot creëren.
By the way ik heb onlangs een chromecast gekocht werkt perfect. Ik had al een apple tv, maar de prijs was doorslaggevend voor een extra stream apparaatje.
Beide doen ze precies voor wat ze gemaakt zijn.

Blefke

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door PD » di 26 dec 2017 12:07

RE.gif
Deze VPN kun je voor dat bedrag op maximaal 6 apparaten gebruiken; smartphone, tablet, laptop... en het werkt vooralsnog elke keer en overal.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door blefke » di 26 dec 2017 12:21

RE.gif
Gisteren heb ik turbo vpn gedownload.
Deze is "gratis", echter weet niet voor hoe lang of die snel genoeg is, welke landen etc etc.
Gisteren 1,5 gig mee gedownload en effe tv mee gekeken.

Welke gebruik jij?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door PD » di 26 dec 2017 12:25

RE.gif
Surfeasy VPN; deze heb ik gedownload via de Apple App store en krijg elke maand de kosten van € 2,99 via iTunes.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door Micky » di 26 dec 2017 23:40

blefke schreef:
PremiumDiscovery schreef:[ wij hebben goede ervaring met TV-kijken via wifi (R36) van vele verschillende campings icm een VPN verbinding waardoor we in het buitenland gewoon via de Ziggo-app naar alle zenders kunnen kijken, inclusief de Formule-1 en de Giro. Door gebruikmaking van een Chromecast is het ook eenvoudig te streamen naar je TV waardoor je niet beperkt wordt tot je tablet of laptop.
Persé Full-HD of UHD/4K als eis klinkt eerder als een stacaravan aflower.gif Ik vind het schromelijk overdreven voor toerende caravanners.
Hi Hans,
Gebruik jij een betaal app om een VPN verbinding te creëren?
Heb gisteren een app gratis gedownload om een software update voor mijn telefoon te downloaden via Duitsland.
Heb er niet echt verstand van, maar moet een vpn verbinding aan bepaalde voorwaarden voldoen om goed tv te kunnen kijken via bijvoorbeeld de ziggo app.
Er zijn veel apps te krijgen, maar geen idee welke "goed" is.
Heb gisteren ergens gelezen dat je ook van thuis uit een van verbinding via de router kunt opzetten, dan zou je hier ook gebruik van kunnen maken in het buitenland.


Grzz,
P
heb er al veel geprobeerd, expressVPN is bij mij tot nu toe de enige die Netflix doorgeeft en ik gebruik dat dus ook, wel duur, maar al het andere is RUK voor Netflix tot nu toe bij mij bekend.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door blefke » wo 27 dec 2017 11:34

RE.gif
Krijg je Netflix dan niet in alle Europese landen?
In Belgie kan ik gewoon met mijn Nederlands account kijken(via wifi) en ik meen ook in Kroatië (alhoewel ik niet niet 100% weet).

Blefke

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door Micky » wo 27 dec 2017 21:37

RE.gif

Nee, dat krijg je niet, je krijgt wel Netflix, maar niet altijd het content wat wij hebben en zo wel, dan vaak niet met Nederlandse ondertiteling of Nederland gesproken voor de kids, vandaag kwam Camille bij me dat haar serie ineens in het engels was op de iPad, daar zat nog geen VPN op, binnen 2 minuten keek ze Nederlands knipoog.gif

ExpressVPN is rete duur, maar werkt wel met Netflix....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door blefke » wo 27 dec 2017 21:58

Heb vanavond de gratis vpn app gebruikt in Belgie.
Functioneerde goed.
Serie op HBO gekeken via ziggo..

Grzz,
Blefke

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door Micky » wo 27 dec 2017 22:16

RE.gif

elke VPN werkt voor ziggo, Netflix is the Bitch.....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door blefke » wo 27 dec 2017 23:04

RE.gif
Ik had nog geen ervaring met vpn ;-)

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door dennisb » di 2 jan 2018 23:22

Netflix blokkeert de normale vpn aanbieders waarschijnlijk, zoals euweka, ipvanish, vpnguard, etc. Maar als je zelf met je firewall een vpn kan opzetten met je normale thuis internet is er geen software die dat "ziet"
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door Micky » wo 3 jan 2018 10:17

RE.gif

zoals ik al eerder heb vermeld, met ExpressVPN kun je wel Netflix kijken, die blijven omzeilen op dit moment moet je via Amsterdam2 de verbinding maken.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door willianv » vr 5 jan 2018 18:40

Private internet access is ook een topper. Goede snelheden, app voor ios en client op windows. Netflix geofilter wordt omzeild...

Heb het natuurlijk over vpn toegang.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door Scout15 » wo 17 jan 2018 20:20

Hoe werken deze VPN apps met bv. Videoland, Canal Digitaal en andere aanbieders dan Netflix? Kan ik dan ook vanaf de iPad naar de televisie streamen zoals met ondersteunde VPN functie?
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door Micky » wo 17 jan 2018 20:38

RE.gif

daar kun je het beste even echt op googelen en kijken wat de meesten erover schrijven, Netflix is een hele lastige, maar Ziggo bijv. deed het bij mij bij de simpelste VPN app.
soms hebben 5 mensen geen probleem en 10 wel namelijk.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Modern kijken: Satelliet, Streaming, Digitenne of Kabel?

Bericht door nicolaas » do 18 jan 2018 10:00

nordvpn heeft goedkope aanbiedingen voor 3jr contract
cd werkt daarmee prima in frankrijk. heb net even een us uitzending geprobeerd, en die werkt ook ok, alleen zul je op die us server waarschijnlijk geen privacy hebben.
microhome 370 luxe

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”